SweClockers Mumble-server

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Jag tar bort din användare så fixar vi det så. Pröva igen nu.

Låter som det jag fick när jag försökte logga in på min android. Men ta inte bort mig! Jag skiter i luren.

Permalänk
Medlem

Fan det är ju nästan lika bra som bandit rock i mumble sent på natten.

Permalänk
Medlem

Hittade problemet med att jag blev discad. Hade tydligen startat den bakåtikompatibla mumnbleklienten och den var inte framåtkompatibel

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk

Jag får upp felmeddelande: Wrong password for registered users, please try again.

Skriver in: pannkaka

Några idéer?

Edit: Bortse från detta!

Visa signatur

FD Define XL | Crosshair IV Formula | 1090T @ 4,1GHz | Corsair H70 PnP(insug) | 8Gb Corsair Vengeance @ 1600Mhz-ish | HD6970 2GB @ 925/1400 | Corsair AX850W 80+ Gold| F3 1TB | 3xG2420HDBL @ 6024x1080 Eyefinity | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 |

Dator

Permalänk
Medlem

Hur bövelen hittar man servern?

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Skrivet av Utopolitan:

Hur bövelen hittar man servern?

Server > Anslut > Lägg till ny

Sen så skriver du bara in adressen som står i första posten.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Server > Anslut > Lägg till ny

Sen så skriver du bara in adressen som står i första posten.

Fan, väldigt dumt av mig. Jag trodde man skulle söka efter servern på nåt sätt...

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem

Är servern nere?

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lillem4n:

Är servern nere?

Den verkar vara nere för tillfället, vi undersöker saken!

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Köpråd tar vi i ljudforumet!

Permalänk
Medlem

Upp med servern! Vi hade ju världens bästa snack på gång!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Eavo:

Upp med servern! Vi hade ju världens bästa snack på gång!

Har fått svar från Rocket Blast att de vet om problemet och jobbar på att fixa det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Har fått svar från Rocket Blast att de vet om problemet och jobbar på att fixa det!

Tack så mycket.

Permalänk
Hedersmedlem

Servern ska nu vara uppe igen.

Permalänk
Medlem

Stämmer bra det.

Permalänk
Medlem

Vore trevligt om det kunde göras ett par kanaler för oss sweclockers medlemmar som vill spela CO-OP läget med varandra, så kan en hoppa in i en kanal och spela direkt med den andra utan att behöva använda sig av forumet. Har inte sett mer än 30 personer i servern så jag antar att det inte skulle skada genom att ta upp "för mycket" plats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Threenipples:

Jag får upp felmeddelande: Wrong password for registered users, please try again.

Skriver in: pannkaka

Några idéer?

Edit: Bortse från detta!

Får upp samma fel, hur löste du det?

Edit: Löste det genom att skriva in lösenordet i "ändra" på Swec servern som jag la till.

Visa signatur

P6T SE - i7 930 @ 4GHz - 12GB XMS3 1600 MHz - Unlocked HD6950 CF @ 900/1325 - X25-V 40GB x2 RAID 0 - 2 TB Samsung F3 - Tesla 1000w - Define r2

450D | 50/1.8 II | 20/1.8 | 18-55 3.5/5.6 IS
Carlssonmedia.se

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av zin:

Vore trevligt om det kunde göras ett par kanaler för oss sweclockers medlemmar som vill spela CO-OP läget med varandra, så kan en hoppa in i en kanal och spela direkt med den andra utan att behöva använda sig av forumet. Har inte sett mer än 30 personer i servern så jag antar att det inte skulle skada genom att ta upp "för mycket" plats.

Registrerade medlemmar kan skapa temporära kanaler i "Allmänt snack" rummen. Använd det för sådana syften?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
SpelClockers

[15:31:48] Serveranslutning misslyckades: Fjärrvärden stängde anslutningen
Mumble servern verkar ha gått ner, återkommer när den är uppe igen.

EDIT: [16:25:45] Ansluten.

Så nu är den uppe igen och fungerar.

Visa signatur
Permalänk

Jag kan inte gå med i någon kanal för jag saknar behörighet?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av furuliden:

Jag kan inte gå med i någon kanal för jag saknar behörighet?

Har du registrerat dig, som det står i första inlägget?

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Skrivet av Hilton:

Har du registrerat dig, som det står i första inlägget?

Ok, nu kom jag in. Men jag har ett annat problem. Menyerna i mumble är borta och jag kan därför inte ändra inställningarna eller någonting, hur får jag tillbaka menyerna?

Permalänk
SpelClockers

Vill du ha tillbaka menyerna högerklickar välj "Konfigurera" och bocka ur "Minimal vy"
För att bara gå in i inställningarna så högerklickar du och välj konfigurera/inställningar.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Sir Hitman:

Vill du ha tillbaka menyerna högerklickar välj "Konfigurera" och bocka ur "Minimal vy"
För att bara gå in i inställningarna så högerklickar du och välj konfigurera/inställningar.

Tackar.

Permalänk
Medlem

Används Mumble flitigt av SweCare? Jag har inte brytt mig om den biten än.

Visa signatur

Fractal Design Define S - ASUS STRIX GTX 1060 6GB - Core i5 6600K @ 4.5GHz - be quiet! Pure Rock - Corsair 16GB CL13 2133MHz - Samsung 250GB SSD (OS) - ASUS Z170 PRO Gaming - Corsair RM750x 750W

Citera för svar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fRg!!!:

Används Mumble flitigt av SweCare? Jag har inte brytt mig om den biten än.

Vi brukar vara 20-30 personer inne på kvällarna. Många har redan blivit stammisar!

Du är varmt välkommen, oavsett om du vill prata med likasinnade eller köra seriöst teamplay i BF3.

Permalänk
Medlem

Jag har också "wrong password for user" nu, att lägga till lösenordet genom att ändra på SweC-servern verkar inte funka.

Min registrerade användare är Ridbyxan.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Sca:

Jag har också "wrong password for user" nu, att lägga till lösenordet genom att ändra på SweC-servern verkar inte funka.

Min registrerade användare är Ridbyxan.

Kan tidigast åtgärda detta ikväll tyvärr, om ingen kollega plockar det under dagen.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Kan tidigast åtgärda detta ikväll tyvärr, om ingen kollega plockar det under dagen.

Inga problem. Jag fortsätter testa under kvällen.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem

jag är värdekass på mumbel, men skulle gärna joina, fattar inte riktigt hur jag gör. tänkte spela hela natten