datorn hänger inte med i battlefield 3?

Permalänk
Avstängd

Du verkar ju riktigt kunnig... inte! Jag har själv kört 2st MSI moderkort och jag är riktigt nöjd. Inget strul alls.

Skrivet av godspeed:

suck..msi är ett skräpmärke på moderkort och kommer alltid förbli...om folk googlade lite på sina delar innan de kutade iväg för att köpa..msi är ökända för att ha instabila och tråkiga moderkort, inte precis undra på att de ofta är billiga och med i många paketerbjudande..kollada ifall minnena är listade i deras lista över godkända minnen först
Sen, om de är det, ta ur en sticka i taget och försök köra datorn, dvs 4gb ram i taget
Ifall detta inte hjälper, kör memtest några rundor, minst fem stycken
Ifall det ger utslag på fel, så byt ut minnena på garanti
Ifall det inte gör det, så biosuppdatera ditt moderkort
Uppdatera firmware på din ssd disk ifall detta inte är gjort -detta är mycket viktigt
Angående din ssd, så skall den sitta i portarna för sata 6.0 och inte i s-ata 3 för då kommer du uppleva din burk som seg och knasig och i värsta fall ger det t o m låsningar

Ifall du har andra diskar inkopplade, koppla ur dessa och prova att göra ny installation igen, var noga med drivrutiner, hämta dessa enbart från respektive sidor, t e x grafikdrivern från nvidias hemsida och ljudkortets driver från msi´s hemsida och så vidare.

Hoppas detta kan hjälpa dig lite i felsökningen^^

Visa signatur

9900K @ 5,0ghz | Gaming X Trio 2080 Super | 16gb ram 3200mhz CL14

Permalänk
Medlem
Skrivet av itkoll:

ide????load???

Finns det något bra program som man kan kolla det i?

Skrivet av Itchy Trojan:

Det är ju internetet som inte hänger med tror jag.

Internet är det inget fel på:)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RambOFreAc:

Det enda felet jag ser är nvida grafikkortet
För en gångs skull så är det Nvidia som gör fel!
(stolt Amd Radeon HD 6970)
Jag har märkt att det är väldigt många med just nvida som har problem.
Det är dem där förbaskade nya drivrutinerna.

Försök hämta tillbaka dom gamla, tydligen ska det funka :S
Men jag säger det till alla som läser det här och inte har köpt bf3 och allt dom ska innan dess, KÖP INTE NVIDA GRAFIK KORT!
In

hahaha flåt, men jag kunde inte låta bli att skratta åt dig din lilla lustigkurre där!

Go back to the shadows! u fanboi!

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av slinkanA:

Jag satte ssd på sata 6.0 och hdd på sata 5.0(Det var tvärtom innan) och jag vet inte om det var det som var felet men nu känns datorn mycket "smoothare" både på internet och när jag är inne i battlefield 3. Dock känns det inte 100%igt om du förstår vad jag menar.. Jag var inne i bios i säker 1-2 timmar och hittade ingenting om HT, kan du kanske veta vart jag ska kolla? Dock såg jag när ja va inne att temperaturen på CPUn va 97 grader, är inte det jävligt mycket?
Ska jag köra en biosuppdatering av moderkortet även fast jag har laddat ner och installerat drivrutiner från msi's hemsida? kan nått bli knas då?

tack för all hjälp!

PS. FPSn i Battlfield 3 ligger mellan 7-80 därför känns datorn inte 100% borde väl kunna få det stabilare?

Har du 97 C på cpu i UEFI så är det säkert där som dina största problem ligger. Stänger inte datorn ner ibland för dig?
Ladda hem Coretemp och kolla vad datorn visar för temp när du spelat lite. Tror inte då fått på kylaren ordentligt till CPU, eller så har du fått massa luftbubblor i pastan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RambOFreAc:

Att du "jobbar" som pc tekniker har jag svårt att tro då du inte vet vad du själv säger
Du letar troligtvis upp allt det där på igoogle då jag vet att MSI är bra.
Du får säga vad du vill, du kan sitta och försöka övertyga alla om att msi är dåligt, men i slutändan så är msi bra
Finns inget du kan göra åt det.
Så kom du med dina "erfarenheter" och säg en massa saker.
MSI är fortfarande bäst

Skrivet av sam_s_:

Du verkar ju riktigt kunnig... inte! Jag har själv kört 2st MSI moderkort och jag är riktigt nöjd. Inget strul alls.

------------------------------------------------------------------------------------
Den ena och den andra, fanboism, båda två, jag är inte här för att övertyga er om motsatsen lika lite som jag och mitt jobb kommer köpa in nya msikort.
Baserar era erfarenheter på i princip ingenting, jag talar om att bygga med dem ofta såsom i varje vecka, varje dag, inga enstaka kort.
Så, finns inget ni kan göra åt mina erfarenheter heller,hjälp nu ts istället för att vara så själviska att ni känner att ni måste försvara ett märke istället för att lösa ett problem som någon ber om hjälp om, t o m jag gjorde detta i första posten, gå och lägg er och somna om igen om ni inte tänker hjälpa trådskaparen med något som helst konstruktivt.

TS:
Ifall du har 97 grader på processorn i idle, då är din cpu på tok för varm och det är antagligen så att du inte fått dit kylaren ordentligt, bra att den kändes rappare när du bytte portar, jag hade det lite på känn då jag sett det förut i maskiner som kommit in på felsökning när andra byggt dem själva och köpt ssd och inte kunnat förstå varför datorn uppför sig lite segt

Vad har du för cpukylare, är det original som medföljer processorn?
Ifall det är det, så kolla så att de piggarna man trycker ner i moderkortet sitter ordentligt, det skall höras ett tydligt "klick" när man pressar i kylarfästena
Kom på en grej till, vad har du för chassi och nätdel?
Varför jag undrar är för att se så att inte lådan förhindrar luftflödet och att du har lite fläktar i så att det inte är stiltje därinne^^

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(