Skillnad på olika video settings, Ultra > Low. Vad gainar man, vad försvinner?

Permalänk
Medlem

Skillnad på olika video settings, Ultra > Low. Vad gainar man, vad försvinner?

Har kikat runt lite på webben men inte hittat någon som tagit upp just vad jag undrar över.

Hur stor skillnad är det mellan just Ultra och Low när det kommer till saker som Terrain Decoration och Effects Quality? Jag menar säg en öppen bana som t.ex. Operation Firestorm. Man ligger på någon kulle och sniperar och det är en hel hög med massa småbuskar runt om sig. Försvinner 90% av dem om jag går från Ultra ner till Low? Saken varför jag inte tar tjuren vid hornen och tittar själv är för att så fort jag går in i nåt game och ändrar så hänger sig spelet och när jag laddar upp det igen är allt tillabaka på ultra igen. (bugg?)

Sen så Effects Quality. Det står att det handlar om explotioner och rök när man rör musen över. Hur stor skillnad är det på just en granat eller pansarskott som sätter sig i väggen bredvid sig? Om det bara blir en liten fjuttig smäll och inte massa rök/grus/bôs runt om när man går från Ultra ner till Low är ju det en väldig gain från ens egen sida då man ser mer av vad som händer runt omkring än om hela skärmen vore ett stort rökmoln.

Som sagt, någon som sett någon video / screenshot på just skillnaden av detta?

Tack på förhand.

PS. jobbat 14 timmar så ursäktar diverse stavfel, sängen känns mer prio än korrekturläsning just nu

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Problemet är att den är från Betan och det har väll hänt en hel del sen dess?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide