Vilken klass kommer du att spela i Diablo 3?

Permalänk
Medlem

Vilken klass kommer du att spela i Diablo 3?

Ni får ursäkta ifall det redan finns/har funnits en liknande tråd, men kände ett brinnande begär för att starta en.
Isåfall så får en moderator slå mig på fingrarna.

Vad kommer ni/du att spela för klass?, vad ser roligast ut?
Vilken klass har häftigast bakgrunds lore etc....

Jag minns hur förbannat roligt man hade som barbarian i D2. Snurra in bland fulingar och se dom explodera i små isbitar.
(IK-hammer )
Jag tycker att barbarian ser riktigt intressant ut i D3, men monk ser också riktigt roligt ut...även demonhunter.
E lugnt sagt ganska kluven!

Allvarligt sagt, D3 kan inte komma snart nog...har väntat FÖR länge på detta.
Behöver något som får en att klara sig igenom studierna. (Pluggar till datoringejör)
Sätta sig o spela lite och återvända till den stundvis riktigt mörka och dystra värld diablo utspelar sig i, men ack så beroendeframkallande.
Gillar tonen i diablo....att det är ganska mörkt. Känns som att det behövs en dos av det efter WoW.
Hoppas innerligt att det blir minst lika roligt som D2 och expansionen!

Permalänk
Medlem

Barbaren blir förstakaraktären helt klart, men förr eller senare ska alla representeras!

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Alla såklart. Kommer vara helt fast i D3.

Permalänk
Medlem

barb till att börja med, sen efter det får man rerolla den som är mest op

Permalänk

Barb då jag lirade detta i D1, D2 och i alla andra spel där man kan vara barbar, warrior eller någon sorts melee.

Permalänk
Medlem

Ja, alla kommer man nog att pröva.
Frågan är vilken man kommer att fastna i....och vilken man prövar först!

Känner att de e nog den här skäggige vilde jäkeln som man kommer att pröva först...kanske monk....svårt o säga!

Kommer att fastna något enormt i D3, ifall det motsvarar förväntningarna. Blizzard brukar ju leverera bra spel, så håller tummarna för att det blir så den här gången också.

Ska bli intressant och så det nya loot systemet, att det droppar specefika items för varje person.
Det gamla "loot or loose" systemet var ju iof roligt, men frustrerande när någon snabb människa fick allt.

Ska bli så jävla roligt med Diablo 3!

Skrivet av Saven:

barb till att börja med, sen efter det får man rerolla den som är mest op

Tror att Wizard och Demon hunter kommer att bli OP.....rouge o mage duvet

Permalänk
Medlem

Demon Hunter ofc. Assassin har varit min favorit sen D2 LOD kom ut :).

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Kommer bli den klassiska för mig, börjar med gubbe A, levlar till typ 5, känner att det kanske vore roligare med andra skills, hoppar till gubbe B, o.s.v. så jag lär ju dra runt samtliga gubbar inom loppet av några timmar

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem

Brukar börja med melee första gången jag spelar sen byta till ranged andra gången när jag lirar Diablospel.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Själv kommer jag att köra Barbarian. Var aldrig min favoritklass i D2 men i D3 ser den förbannat rolig ut att spela. Sen lär jag spela en Wizard när jag är halvseg på Barbaren. Det är väll de två klasserna som lockar mig mest just nu.

Permalänk
Medlem

Kommer att börja med monk, då min favvo-char i D2 va paladin och monk verkar vara ganska lik till spelsättet.

Permalänk
Medlem

Ja, lite utav en support klass som jag har fattat det.
Dom "trollar med fötterna"/"Feet magic", same same but different.

Monk har riktigt coola attacker med, lite ninja munk ungefär. Tkr att är ganska läckert faktsikt.
Sen systemet som Demon hunter har, hatred/discipline. Skitcoolt!

Tror att det kommer att landa på någon meele klass för mig. Så löser man en ranged sen.
Blir nog skit bra.

Permalänk

Är precis som de flesta andra kluven, Monk, barbar eller wizard..

Wizard lär vara lättast att spela igenom med då den borde kräva minst gear men tycker inte den ser så awesome ut rent spelmässigt än, vilket kanske ändrar sig med de fetare skillsen?!

Barbaren ser ut att vara en tung klass igen, lite orolig han blir lite svag när man kommer upp i svårighetsgraderna pga dåligt med crowd control och defensiva skills. Borde dock bli ett monster med rätt gear! Även en av de två klasserna som ser riktigt cool ut än så länge!

Monk, snyggast animationer än så länge men vet inte om jag kommer uppskatta spelstilen (Ge mig beta!), är nog klassen jag kommer testa först.

Sen om man tänker part balans, mina 2 polare jag kommer lira mest med i början i alla fall kommer köra barbar och witch-doctor så antar att monk passar in bra där också

Permalänk
Medlem

Börjar med en Wizard bara för att känna på den, men det blir nog en Monk som main i slutändan.
Trodde inte Munken skulle vara så populär som den verkar vara, 33% av rösterna när jag röstade.

Permalänk
Medlem

witchdoktor utan tvekan så bekvämt med 5 kompisar + en hel arme var 60e sekund som tankar åt en medans man dot:ar upp och cc:ar i bakgrunden

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk

Munken helt klart.

Permalänk
Medlem

Antingen WD eller baba, kan inte bestämma mig

WD har sjukt nice spelstil, men jag älskar stora feta vapen och de ser bäst ut på en baba, hmmmmm

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Monk hands down!

Visa signatur

ASUS P67 Sabertooth | I5 2500K | ASUS GTX560Ti DirectCuII | 2x4GB Corsair Vengeance 1600 Mhz | Corsair RM650w | FD R4 | WD Black 500GB | Mionix Naos 5k | Qpad mk-50 | logitech G35
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

För mig blir det definitivt Wizard. Har alltid blivit mest underhållen av casters (Sorcerer i ettan, Necromancer i tvåan) så det känns ganska givet. Skönt att de gjort kön valbart då det sänkte sorceress för mig i tvåan.

Permalänk
Medlem

Av resultaten att dömma så har ju onekligen Blizzard lyckats väl med att göra alla klasser intressanta. Personligen börjar jag nog med en wizard, följt av en barbar eller witch doctor.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Börjar nog med en wizard eller barbarian kan inte riktigt bestämma mig.. måste ju prova alla andra karaktärer sen också, ska bli riktigt kul

Permalänk
Medlem

Monk ska de va grabbar! Verkar som en sjukt kul och cool klass, samt att man kan variera mycket med de antal olika spellsen.

Visa signatur

Fraktfritt Inet!

Varse gó ;)

Permalänk
Medlem

Ingen mer än jag som reagerar på att "pollens" total inte är 100%? Utan i skrivande stund 141,8% totalt. Hehe.

Permalänk
Medlem

Som många andra är jag djävulskt kluven... velar bara fram och tillbaka dagligen. Valen står mellan Demon Hunter, Witch Doctor eller Wizard just nu.

Demon Hunter... min favoritspelstil. Älskar bågklasser överlag. Men är inte så fruktansvärt imponerad av deras skills av vad jag sett hittills. Hmmm...

Witch Doctor... Denna lär bli grymt kul att spela som inbillar jag mig. Vill ha en stor armé av husdjur och zombies. Men grejen är att det känns som jag försakar en massa aktiva skills för att få ihop min armé. Jag vill ju inte bara stå och kasta normal attacks. ^^ Men samtidigt vill jag börja spela en klass som funkar bra i PvP, och pets tror jag är mer lämpat för PvE.

Wizard... De är ju alltid grymma. Hydra var min favoritskill i D2! Hoppas bara det inte blir en invasion av dem. Jag får en viss mainstream-känsla i magen, men förhoppningsvis ser man inte allt för många som väljer samma uppsättning av skills/runes. Detta gäller givetvis även övriga klasser också.

Svårt det här.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Hjälpsam

Wizard som första karaktär helt klar för min del. I alla fall vad jag kunnat utröna fån Betan så är det en av de klasser som är minst gearberoende och kan göra bra både AoE och singeltarget skada på distans. Bra för att samla gear karaktär helt enkelt.

Så vi kommer nog se en Wiz invasion till att börja med. När man väl har en bra stock med gear och levlat upp dv crafters så man kan rimligt geara alla klasser så är det bara att tuta och köra vad som känns juste när alla skills etc är testade.

Melee Wiz är det som för mig ger mest singeltarget DPS btw.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zelloxy:

Ingen mer än jag som reagerar på att "pollens" total inte är 100%? Utan i skrivande stund 141,8% totalt. Hehe.

Hmm, nu när du säger det!

Är ju en "du-får-välja-flera-röster-grejj", iom att man antagligen kommer spela flera klasser.
Must be some kind of bug!

Permalänk
Medlem

Antingen Monk eller WD, eller båda! Hoppas på en nyckel snart. Någon som vet när nästa våg kommer?

Permalänk

Mainchar som Barbarian men kommer nog testa de flesta klasser

Visa signatur

Razer Blade Pro 17 | RTX 2070 Max-Q

Permalänk
Medlem

Funderade på Barb först men när jag testade det kändes det som att Wizard var roligare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zelloxy:

Ingen mer än jag som reagerar på att "pollens" total inte är 100%? Utan i skrivande stund 141,8% totalt. Hehe.

Inte konstigt allt. Det betyder bara att folk i snitt har valt att rösta på 1.418 alternativ (då det går att rösta på flera).

Om jag är först och ensam röstar på 3 alternativ så har ju 100% av alla som röstat (1 person) röstat på alla 3, för ett total på 300%.