Permalänk

amd phenom II 965 BE

tjena!

kan man komma över 4.0Ghz klock med vcore i auto?
om inte så behöver jag hjälp med vad de är jag ska ställa in där för att den ska bli stabil, jag är ganska nybörjare inom just de området med spänning.:)

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k 4,6 MHz | MODERKORT:Asus maximus v formula| GPU: XFX Radeon HD 6870 1GB edition - Sapphire Radeon HD 6870 1GB | PSU: corsair AX850 80+ | CHASSI: cooler master II| RAM: corsair xms3 12GB | OS: Windows 7 64 bit

Permalänk
Medlem

Jag kör 1.475 vcore och 4.2ghz, det bästa är om du tex börjar på 1.3vcore eller så, och så jobbar du dej uppåt, testa belasta med tex prime95 och håll koll på temperaturerna! inte över 70c i prime skulle jag säga.

Vad har du för kylare?

Permalänk
Medlem

Tjo
Jag sitter på samma processor och jag skulle verkeligen rekomendera att du håller dig borta från vcore på auto. Försök hällre att prova dig fram. Börja på ca 1.3 och höj sedan spänningen några snäpp och kör prime95, OCCT eller dylikt test. AMD rekomenderar 1.5 V så om du håller dig under det blir det inga problem.

Lycka till!

Edit: Som Chimo sa så håll koll på temperaturen, du får se till att prollen inte går över 62c.

EDit Edit: Kollade upp och det är 1.5V som gäller för vardaglig användning.

Permalänk

Chimo: okej, jag har någon budget kylare från kjell & company med en noctua fläkt men de håller sig runt 34 i idle och 45 i load på 3.8Ghz

Ghalgar: tack för all den informationen, jag ska testa de när jag kommer hem från skolan

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k 4,6 MHz | MODERKORT:Asus maximus v formula| GPU: XFX Radeon HD 6870 1GB edition - Sapphire Radeon HD 6870 1GB | PSU: corsair AX850 80+ | CHASSI: cooler master II| RAM: corsair xms3 12GB | OS: Windows 7 64 bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av söderström123:

Chimo: okej, jag har någon budget kylare från kjell & company med en noctua fläkt men de håller sig runt 34 i idle och 45 i load på 3.8Ghz

Ghalgar: tack för all den informationen, jag ska testa de när jag kommer hem från skolan

Inga problem. Jag är intresserad av resultatet så du får hör av dig och berätta hur det går/gick!

Permalänk

aa jag hör av mig med resultat på hur de gick

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k 4,6 MHz | MODERKORT:Asus maximus v formula| GPU: XFX Radeon HD 6870 1GB edition - Sapphire Radeon HD 6870 1GB | PSU: corsair AX850 80+ | CHASSI: cooler master II| RAM: corsair xms3 12GB | OS: Windows 7 64 bit

Permalänk

testade o dra upp vcore till 1.475 och kör på 4.2 men då fick ja bluescreen direkt när ja startade datorn"/
så ja ska nog hålla mig på 3.8Ghz:)

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k 4,6 MHz | MODERKORT:Asus maximus v formula| GPU: XFX Radeon HD 6870 1GB edition - Sapphire Radeon HD 6870 1GB | PSU: corsair AX850 80+ | CHASSI: cooler master II| RAM: corsair xms3 12GB | OS: Windows 7 64 bit