Permalänk
Medlem

Kolfiberfoliering!

Här tänkte jag att jag skulle lägga upp det jag folierat med denna vinyl.
Det är från 3M Di-Noc och har märkt på senaste att det även säljs på t.ex biltema för 159:- för 150cm x 60cm om nu någon annan vill ta del av vinylen och prova själv!

Vinylen är oerhört slitstark så den lämpar sig att användas på saker som används dagligen utan att bli ful, behöver bara tvätta av det så blir det som nytt, har märkt det då jag t.ex folierat min iphone och det har varit så slitstarkt att det som först ger upp är att det lossnar runt kanterna än får fula repor osv. Hade jag varit mycket mer noga med rengöringen innan appliceringen så hade det garanterat hållt hur länge som helst i princip.

I alla fall, här är de saker jag har bild på som jag folierat:

Asus EEE PC 1000HE
iPhone 3G
Dell Latitude E5400
Glasögon
MacBook 4.1

Det kommer mera!

Kolfiberfoliering!

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Här tänkte jag att jag skulle lägga upp det jag folierat med denna vinyl.
Det är från 3M Di-Noc och har märkt på senaste att det även säljs på t.ex biltema för 159:- för 150cm x 60cm om nu någon annan vill ta del av vinylen och prova själv!

Vinylen är oerhört slitstark så den lämpar sig att användas på saker som används dagligen utan att bli ful, behöver bara tvätta av det så blir det som nytt, har märkt det då jag t.ex folierat min iphone och det har varit så slitstarkt att det som först ger upp är att det lossnar runt kanterna än får fula repor osv. Hade jag varit mycket mer noga med rengöringen innan appliceringen så hade det garanterat hållt hur länge som helst i princip.

I alla fall, här är de saker jag har bild på som jag folierat:

Asus EEE PC 1000HE
iPhone 3G
Dell Latitude E5400

Det kommer mera! Ska ge mig på macbooken idag.

EDIT: Men GUD vad irriterande att den skall visa den absolut fulaste bilden jag laddade upp som första bild och inte fan går det att ändra det heller, sjukt irriterad jag blir.

Kolfiberfoliering!

Hur har du sådan precision när du arbetar med fake-kolfiber?
Riktigt snyggt vid kanterna på iphonen och vid pekplatan på datorn
Kan man få lite närmre bilder vid skarvarna. Även där skavankerna är :)?

Permalänk
Medlem

Snyggt du borde lägga upp en lite guide tycker jag , tror efterfrågan på en guide är rätt stor efter alla gallerier med snygga bilder på liknande moddar

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrKanin:

Snyggt du borde lägga upp en lite guide tycker jag , tror efterfrågan på en guide är rätt stor efter alla gallerier med snygga bilder på liknande moddar

Här är en bra guide

http://www.youtube.com/watch?v=K9jHSqp6K5E&feature=channel_vi...

Visa signatur

Cherry MX Clear: Cherry G80-3000LQCDE Cherry MX Brown: Ducky 1087, G80-11800 Cherry MX Blue: Ducky 1087, KBC Poker Cherry MX Red: PLU ML-87, Alps Black: Delll AT102W, Alps Blue: Charisma Portabel, Acer Switch: Viglen 6312-TW, Buckling Spring: IBM Model M,

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenix:

Hur har du sådan precision när du arbetar med fake-kolfiber?
Riktigt snyggt vid kanterna på iphonen och vid pekplatan på datorn
Kan man få lite närmre bilder vid skarvarna. Även där skavankerna är :)?

Tålamod är allt! Sen att man använder antingen en varmluftspistol (eller hårtork, samma sak), alternativt en tändare för att värma på kanterna eller där det är konstiga former och kan vika sig fel annars, sen gäller det ju givetvis att veta hur man skall klippa till hörnen innan man lägger på filmen helt så de inte blir fula veck.

Tack.

Har sålt asus-datorn sen ett tag tillbaka men han som köpte den blev jättenöjd. Så kan inte ta några kort på den, iphonen kan jag inte heller ta kort på då folieringen lossnade runt kanterna , så rev bort det. Jag var lite slarvig med rengöringen innan applicering, rengör man inte helt noga innan man sätter på det så lossnar det lätt efter ett tag, speciellt på saker man använder in och ut ur fickan hela tiden. Hade jag vart mer noga med det så hade det nog suttit fast tills man tröttna på det.

Skavanker, tja, om man ska vara 100% perfektionist så kanske man kan se något yttepytte lite, jag brukar oftast göra om allt när det blir någon skavank, så det blir svårt att ta bild på, om jag nu inte tar bild på det när jag lägger in macbooken i det här och det blir "fel"

Materialet på just denna film är lättarbetad då du kan slita av det och sen lägga på det igen, även om du t.ex råkar få så att den krasslar ihop sig så kan du bara dra loss det och värma till det så återgår den till sin normala form, mycket smidigt!

Skrivet av HerrKanin:

Snyggt du borde lägga upp en lite guide tycker jag , tror efterfrågan på en guide är rätt stor efter alla gallerier med snygga bilder på liknande moddar

Tackar!
Hehe, det kan jag nog göra! Funderar på att wrappa min 3GS 32GB i filmen också, så kan väl kanske fixa lite extra kort på det, samt på macbooken då..

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk

de vart galet snyggt på iphone:en
nu måste jag göra samma sak på min:$

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k 4,6 MHz | MODERKORT:Asus maximus v formula| GPU: XFX Radeon HD 6870 1GB edition - Sapphire Radeon HD 6870 1GB | PSU: corsair AX850 80+ | CHASSI: cooler master II| RAM: corsair xms3 12GB | OS: Windows 7 64 bit

Permalänk
Medlem

Jo jag blev faktiskt nöjd som attans när jag var klar! Kändes faktiskt bättre än orginal så att säga!

Nu har jag kolfibrat glasögonen också, hehe.. Dom var bajsbruna innan, så motivering behöver man väl inte förutom att titta på orginalfärgen på dom annars.

Blev inget kolfibrande av macbooken idag, men ska försöka klämma in det imorgon!

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Permalänk
Medlem

Är så sjukt sugen att göra detta så ska fanimej sätta det på min sidopanel till min CM690

så blir att plocka av plexit och fläktgallret på sidoplåten :D.

Funkar det att skära med bladkniv eller behöver man nåt vassare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

skit vad najs

Hehe, yes, borde fan ta kort på allt jag kolfibrat nu, det är sjukt mycket prylar..

Skrivet av IntelAti:

Är så sjukt sugen att göra detta så ska fanimej sätta det på min sidopanel till min CM690

så blir att plocka av plexit och fläktgallret på sidoplåten :D.

Funkar det att skära med bladkniv eller behöver man nåt vassare?

Gör det! Billigt (biltema!) så det är bara att köra på, finns många som köper den dyrare filmen för flera hundra, men det är exakt samma film detta, jag vet, för jag började med den dyra filmen först och gick över till denna, ser precis likadana ut också!

Bladkniv funkar fint att skära med när det är helt nytt, eller det beror väl på vad det är för bladkniv och vad för bland den använder! Är det vanliga rakblad så ja!:)

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt, gillar framför allt brillorna!

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Det är inte omöjligt att jag beställer ett par meter från ebay
Någon gång måste man juh prova på, dessutom så skulle det vara snyggt på några föremål

Permalänk
Medlem

haha du kommer la snart täcka dig själv i kolfiber skämt å sido. Gillar Iphonen skarp, blev riktigt bra!

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Riktigt snyggt, gillar framför allt brillorna!

Hehe, tack, i den sweclockers anda man har, så kändes det rätt att göra brillorna i det också Bör ju vara rätt relevant här hehe..

Skrivet av kenix:

Det är inte omöjligt att jag beställer ett par meter från ebay
Någon gång måste man juh prova på, dessutom så skulle det vara snyggt på några föremål

Eller så åker du till biltema och köper där Är ärligt talat billigare därifrån än från ebay (i alla fall senast jag tittade) och är samma film!

Vad tänkte du fibra till i så fall?

Skrivet av onYYx:

haha du kommer la snart täcka dig själv i kolfiber skämt å sido. Gillar Iphonen skarp, blev riktigt bra!

Haha, inte helt omöjligt med tanke på den mani man har med denna foliering, det värsta är ju att allt blir så mycket snyggare med det på!
Tack!

EDIT: Har lagt till ett par nya bilder. Kommer fler om någon timme.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Eller så åker du till biltema och köper där Är ärligt talat billigare därifrån än från ebay (i alla fall senast jag tittade) och är samma film!

Vad tänkte du fibra till i så fall?

Jaså, så du köpte ifrån biltema
Du får vänta och se vad jag kommer på
Använda du sådan ? http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Styling/Exter...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenix:

Jaså, så du köpte ifrån biltema
Du får vänta och se vad jag kommer på
Använda du sådan ? http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Styling/Exter...

Japp, den filmen!
Är precis samma lika som 3M di-noc, det kan jag intyga, för jag började foliera med det från början och gick över till biltemas när jag såg att dom släppt denna där också! Innan har biltema haft skitfula och skitdåliga kolfibervinyler som man inte ens vill peta på med en grillspett..

Priset är sjukt bra enligt mig, jämför man med andra butiker så tar dom MINST det dubbla för samma mängd!

Lagt till ännu en bild förövrigt.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Fett snyggt gjort hur gör man ?:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av jha70:

Fett snyggt gjort hur gör man ?:P

Läs i kommentarerna ovan dig så får du en bra beskrivning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Japp, den filmen!
Är precis samma lika som 3M di-noc, det kan jag intyga, för jag började foliera med det från början och gick över till biltemas när jag såg att dom släppt denna där också! Innan har biltema haft skitfula och skitdåliga kolfibervinyler som man inte ens vill peta på med en grillspett..

Priset är sjukt bra enligt mig, jämför man med andra butiker så tar dom MINST det dubbla för samma mängd!

Lagt till ännu en bild förövrigt.

Det var slut på biltema i Örebro

Permalänk

Grym Idé!
Kommer ganska så omgående (efter nästa Biltemabesök) applicera din idé på min vita Macbook. Utmaningen kommer ju lätt bli att skära ut för alla hål, portar och för kamera etc!
Trackpaden och själva tangentbordet får nog kvarstå vitt. Trackpaden skulle nog inte fungera med folie på ens och det är fööööör mkt pill att fixa mellanrummet på tangenterna!

Har du funderat på att "foliera" mera av din Macbook?

/Lenny

Permalänk
Medlem

steek

Visa signatur

Familj - Vänner - Datorer - Öl

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenix:

Det var slut på biltema i Örebro

Trist.. Den där filmen verkar gå åt fort sen dom släppte den nya.

Skrivet av Littlelen:

Grym Idé!
Kommer ganska så omgående (efter nästa Biltemabesök) applicera din idé på min vita Macbook. Utmaningen kommer ju lätt bli att skära ut för alla hål, portar och för kamera etc!
Trackpaden och själva tangentbordet får nog kvarstå vitt. Trackpaden skulle nog inte fungera med folie på ens och det är fööööör mkt pill att fixa mellanrummet på tangenterna!

Har du funderat på att "foliera" mera av din Macbook?

/Lenny

Ja, det kan bli en utmaning, jag har ju provat detta en gång på min asus eee pc jag hade en gång och det var en utmaning.. för den var ju heltäckt i princip, imellan tangenterna är nog ett himla jobb, men sålänge man tar av tangenterna först och applicerar filmen efter så lär det var ett ganska enkelt jobb, lär dock vara rätt tidskrävande.

Trackpaden kan jag glädja dig med att den funkar trots att det sitter vinyl ovanpå (testade precis nu med en spillbit ovanpå) du får prova själv om du gillar känslan, den blir väl lite mindre känslig, men kanske inte tillräckligt för att göra någon skillnad för dig. Jag personligen känner ingen skillnad på hur den reagerar med filmen ovanpå Iofs vet jag inte om du har samma sorts trackpad som jag, men har du det så är det lugnt. Lär iofs funka på alla trackpads från apple.

Jag skall i alla fall fortsätta med att foliera resten av macbooken, tror jag. Eftersom min är svart så är det enklare att låta bli, hehe..

Skrivet av Kevzoor:

Absolut!

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Nu har jag folierat musen också... samt bilnyckeln, hehe..

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Skrivet av Skillz:

Nu har jag folierat musen också... samt bilnyckeln, hehe..

Foliera ytter ramen på datorskärmen, såg nån som gjorde de, blev riktigt snyggt

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Avstängd

mår illa, seriöst? varför förstöra din macbook

Permalänk
Medlem

Det har gått för långt om man gör så på en macbook, seriöst.

Permalänk

Sök hjälp.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av drulle:

mår illa, seriöst? varför förstöra din macbook

Förstöra?
Hur har jag förstört den om jag får fråga?
Själva grejjen med foliering är att man kan ta bort den när man än känner för det! Utan att det lämnar några spår, eller trodde du på riktigt att det sitter fastklistrat permanent?

Applefanboys, såna som tror att allt med ett äpple på är heligt.. Jag menar, det är trots allt bara en gammal macbook, ingen macbook pro.

Skrivet av Cc.K:

Det har gått för långt om man gör så på en macbook, seriöst.

Och hur kommer det sig?

Skrivet av irfaceless:

Sök hjälp.

Jag funderar på det!

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Sjysst idé med macbooken där. Helt klart bra att foliera-bort det horribla äpplet. Ska genast överväga detta Var plockade du folien och isåfall, vilket produktnummer? Antar att jag kommer få spackla lite för att fåbort äppel-skiten på locket här