Permalänk
Medlem

kyla cpu+gpu med en 480?

Jo, jag håller på med ett nytt bygge och undrar om nån har erfarenhet (eller en kvalificerad åsikt) om hur det kommer att gå att kyla en i7 950+gtx 470 med en ek coolstream 480, den tjocka 55mm´s varianten, klockning skall inte ske än, en till 1x140 radiator ska förmodligen läggas till i ett senare skede men budgeten för bygget är sprängd för länge sen så det får vänta, så vad tros?

kan tilläga att jag har haft en 360 kylare till dessa tills nu vilket har funkat galant och radiator ytan skiljer ju inte speciellt mycket mellan de två.

Visa signatur

Fractal design Arc<>Asus p6x58d-e<>i7 950<>3x2gb Dominator 1600<>Xonar Essence STX<>Asus GTX 470<>Corsair HX 750<>EK-watercooling

Permalänk

Det funkar utmarkt men EKs raddar har inte fatt sa bra recensioner vad jag sett. Vilken hastighet har du tankt for flaktarna?

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem

nu sitter det två alpenföhn som insug, bara 1100 rpm men dom ska tydligen ha ganska bra flöde, sen ska det tid två air penetrator på andra sidan som ska trycka luften genom chassit, sen e dom snygga också, synd att jag inte läste några ressensioner innan jag köpte min EK rad, tycker dock att ek har mer kvalitetskänsla än min gamla phobya 360

Visa signatur

Fractal design Arc<>Asus p6x58d-e<>i7 950<>3x2gb Dominator 1600<>Xonar Essence STX<>Asus GTX 470<>Corsair HX 750<>EK-watercooling