Fredagspanelen 26: Intel Ivy Bridge, Geforce GTX 560 Ti 448 och veckans pryl

Permalänk
Medlem

Emil borde köpa ett Topre Realforce tangentbord, relativt tysta men fortfarande med enormt skön känsla. Priset är dock den stora nackdelen.

Permalänk

Gött o se fredagspanelen igen här blir det öl o godis för hela slanten....

Tummen upp för grabbarna på sweclockers

Visa signatur

|Intel i7 8700k @ 5GHz ||EK-Vatten ||ROG STRIX Z370-G |G.Skill 16GB DDR4 3600MHz ||MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X (EK-Vattenblock ||Samsung 750 250G SSD system disk || Samsung 840 Evo 250G Steam disk |FRACTAL DESIGN DEFINE R4 WHITE ||Corsair HX750W || Thrustmaster T500RS - SRC-GT1 || Fanatec CLP V2 ||OculusRift|

Permalänk

Ska innan upp till centrum och köpa mig en pizza och lite läsk och godis innan man ser det

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

Lyssna inte på tomtarna. Längden är perfekt och jag ser fram mot nästa del.

Visa signatur

Gigabyte Z390 AORUS MASTER | i7 9700K | Corsair 32GB | EVGA GTX 1080 8GB ACX 3.0 FTW | Windows 10

Permalänk
Medlem

Ni kan benchmarka med Cities XL 2012 med om ni vill testa cpu krävande spel, för det äter upp min i5 2500k om man spelat ett par timmar och byggt upp staden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SeF.Typh00n:

Varför det? Detta är ju klockrent, du behöver ju inte kolla på allt på samma gång.

För att de sa att de skulle?

Permalänk
Medlem

Vad säger ni om att ha med Just Cause 2 i testet? Bra benchmakringfunktion och hyffsat krävande.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Snö fy för det, har redan haft 20cm. Som tur var regnade det bort och det blev 8-5 grader+.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Relik 📜

*tråd rensad*

Alla tankar är välkomna, både positiva och negativa, så länge de framförs på ett vettigt sätt. Att schitzo inte gillar panelen och videorecensionerna är hans åsikt, övriga behöver inte bli otrevliga för det. Vi får övervägande positiv feedback, så videoinslag är inget vi kommer sluta med i första taget.

Angående längden på panelerna är de kortare än om vi skulle haft med läsarbrev, hade blivit ytterligare 25-30 minuter. Just den här gången drog det ut lite extra på tiden då vi ville göra en genomgång av bland annat spelen för testsviten. Index för filmklippet finns i beskrivningen på Youtube, för den som vill hoppa runt lite.

Skrivet av Uvania:

Ni kan benchmarka med Cities XL 2012 med om ni vill testa cpu krävande spel, för det äter upp min i5 2500k om man spelat ett par timmar och byggt upp staden

Jag hade första Cities XL, och om jag förstår forumen rätt handlar det mest om att spelet fortfarande läcker minne och är allmänt dåligt kodat (pre3cis som det första). Inte den bästa benchmarken då, tyvärr.

Skrivet av _NsMs_:

Vad säger ni om att ha med Just Cause 2 i testet? Bra benchmakringfunktion och hyffsat krävande.

Jag testade JC 2 för bench vid ett tidigare tillfälle, kommer inte ihåg varför det aldrig kom med. Kan ha varit någon bugg eller så, eller problem med resultatkonsekvens. I vilket fall, vi är ganska nöjda med de spel vi har nu, men ska absolut spana när det blir aktuellt med ytterligare titlar i framtiden!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

"Varje dag när dag när jag kommer hem drar jag på..." haha

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk

på inet verkar de skilja iaf 350kr mellan 560 440 och 570, så vart de fick de priserna ifrån kan man fråga sig?

Visa signatur

Intel i5 2500k 4,7Ghz@ 1,425v - Noctua NH-D14 - Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB CL8 1,5v - Gigabyte Radeon HD7970 3GB 1189/6400 mhz - Asus Xonar Essence STX - Asrock Z77 Extreme 6

Permalänk

Blir nästan sur att ni aldrig har testa Mafia II benchmark. Spelet är svinbra och grafiken och effekterna är helt otroliga!

Ett av mina favoritspel!

Permalänk
Skrivet av chainzaw:

sweclockers, korta ner fredagspanelen, hmm?

Skrivet av Rådström:

Vad hände med att den skulle bli kortare?

Skrivet av schitzo:

Om fredagspanelen kunde dö ut. Ge oss en summering istället.
Ser dock ingen vettig anledning för fredagspanelerna. Slöseri med tid, när alla nyheter ni talar om redan finns på första sidan på Sweclockers (ni uppdaterar väl kanske 5 gånger om dagen?) Och krävs ju att man tittar på första sidan för att komma åt den videon (då kan man likagärna snabb scrolla och se om man hittar något intressant istället gör att genomlida en video) eller om man går genom youtube.

Och stör mig på era video recensioner, man ser mer av Jonas (eller vad han nu heter) än själva produkten.

Jag tycker iaf att det är jättekul med långa recensioner och paneler

Skrivet av LOLmeOUT:

Jag tycker Jonas ser sömnig ut?

Har han spelat Skyrim eller?

garanterat

Permalänk
Medlem

Känns som ni skulle göra fredagspanelerna även om ingen tittade, sjukt roligt vissa stunder.

Permalänk

Härligt kaffe kaka och fredagspanel kan inte bli bättre ,ja du Jonas var kan man få tag på det där 800 GHz grafik kortet skulle passa rätt bra i min rigg

Permalänk
Medlem

Tackar för en trevlig fredagspanel! Förhoppningsvis kommer snön även här nere i Skåne någon gång... somewhere.. sometime...bah!

Permalänk

Ååå lång å fin fredagspanel... I like, dock går det åt fler öl

Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Permalänk
Skrivet av Freneticz:

Ååå lång å fin fredagspanel... I like, dock går det åt fler öl

Du får det att låta som ett problem?

Visa signatur

Intel i5 2500k 4,7Ghz@ 1,425v - Noctua NH-D14 - Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB CL8 1,5v - Gigabyte Radeon HD7970 3GB 1189/6400 mhz - Asus Xonar Essence STX - Asrock Z77 Extreme 6

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Jag testade JC 2 för bench vid ett tidigare tillfälle, kommer inte ihåg varför det aldrig kom med. Kan ha varit någon bugg eller så, eller problem med resultatkonsekvens. I vilket fall, vi är ganska nöjda med de spel vi har nu, men ska absolut spana när det blir aktuellt med ytterligare titlar i framtiden!

JC2 har tre inbyggda riktigt bra benchmarks, men är kanske lite pro-Nvidia eftersom det är sponsrat. Det har till och med ett par Nvidia-specifika inställningar i grafiken, men de får man förstås testa utan i så fall. Om ni vill verkligen vill ha förslag på spel att testa så röstar jag också på JC2 även om det inte är helt nytt nu. Det kräver DX10+ m.a.o. finns ingen DX9-version.

---
Kört igenom hela fredagspanelen nu, skönt med lite avslappnat snack runt tester och nyheter.

Permalänk

"Så kan man spela Pong"
"Och hälla kväve på den"

Permalänk
Medlem

Jonas, snälla säg att det är Cosmos 2 du ska testa

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Nya IPS-skärmar, både billigare varianter och med 120Hz-stöd är det jag ser fram emot mest.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Quatermain:

på inet verkar de skilja iaf 350kr mellan 560 440 och 570, så vart de fick de priserna ifrån kan man fråga sig?

inet är inte särskilt prisvärda om man säger så.. cdon har ju betydligt billigare priser men jag personligen handlar hellre från inet ändå

Permalänk
Medlem

Angående detta med att piratkopiering ska vara "coolare" när man är i 13-18års åldern vet jag inte om jag kan hålla med om. Anledningen till att många ungdomar piratkopierar är pga att man har ett studiebidrag/barnbidrag på ca 1000 kr i månaden och när spel kostar 400-500kr+ så är man inte så sugen på att spendera hälften av sin månadsinkomst på ett spel som man inte vet är bra eller ger mer än bara 4-6 timmars speltid/underhållning.

Permalänk
Medlem

Asså, ni borde bulta fast erat bord som ni har era saker på
Dom först 10 min är ganska jobbiga, för mig(!), då bordet hoppar lite hit och dit pga era armar som vilar på det, haha

Bulta fast skiten ! nu ! ;D

Bra panel annars, gillar vad som komma skall när det gäller grafikkort och upplösningar/skärmar

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: Samsung 49" Odyssey G9 240 Hz Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk
Medlem

Jag gillar att panelen börjat bli lång, men ibland känns det faktiskt lite avskräckande och jag skjuter ofta upp det då jag inte kan avvara tiden.
Därför har jag ett förslag:
Skulle ni kunna införa youtubes snabblänkar, kanske de första 10s av era videos? Så man dels kan se vad som kommer diskuteras, men också så man snabbt kan komma till rätt ställe i videon, t.ex. ifall man är ointresserad av vissa delar eller vill återuppta enkelt vid ett senare tillfälle.

Permalänk
Medlem

Hade fredagspanelen presenterats som en podcast och inte ett youtube-klipp så skulle det nog varit mindre ojjande om längden på den.

Nu vill jag inte att de ska göra något sånt, men bara menar att jag tror det är ren ovana för många att titta(/lyssna) på ett och samma youtubeklipp i över en timme.

Sjukt uppskattat som alltid. Tummen upp för fredagspanelen, sveriges skönaste podcast whatever it is!

edit: scruu youu lame bbcode-library.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem

Tack för att ha förgyllt ännu en fredag. Utsvävningar, sarkasm och pensionärsimitation är guld!

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

Just nu sitter jag bara och väntar på att ZOTAC grafikkortet ska åka i backen haha. Det gungar på rätt rejält ibland. (:

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Alltid kul med Fredagspanelen, snöfritt i Sthlm är kanon, inget mig emot.