EA/DICE ber alla köpa 570 eller 6950

Permalänk
Medlem

EA/DICE ber alla köpa 570 eller 6950

Hej. Satt och chattade med EA/DICE support idag angående stora problem med min polares 560ti. Detta är vad de uppmanar han till.

Citat:

You are now ready to chat with Jacob.
you:
Hello there
you:
I have some trouble with my BF3 game. It makes my computer crash after a while every singel time. I have to reboot it to make it work again.
Jacob:
Thanks for contacting EA Help! My name is Jacob how may I help you?
you:
Yes hello, can you see what i wrote up there?
Jacob:
Ok I am sorry you are having this issue, what kind of graphic card are you using Sir?
you:
KFA2 GTX 560ti OC EX in a SLI config
you:
I´ve allready tried to underclock and raise the voltage
Jacob:
Ok sir, that card less compatible is than the one you should be using with Bf3.
you:
ok, I´m having a bit of a hard time with the english there, can you explain further please?
you:
I dont get it, should i use another card for bf3?
Jacob:
Yes, the card you should be using is NVIDIA GeForce GTX 570 or ATI Radeon 6950
you:
But you recommended 2x 580 on your official twitter page?
you:
TO max the game out
Jacob:
Sir I apologize for any confusion, however the game is most compatible with NVIDIA GeForce GTX 570 or ATI Radeon 6950
you:
Is it because of the lack of gpu power or why do you drop the support for these cards? It is one of the most price compative cards on the market, and a lot of people are using them.
Jacob:
Sir, I understand however these are the cards that are most compatible with BF3, I am sorry for any inconvenience
you:
Ok, just to make clear. You are not giving any support to all the people without 570s/6950s, except from advising them buying new gfx cards?
Jacob:
Sir, it is not that we do not offer support it is the fact that those cards may not be compatible. Which is why it keeps crashing.
you:
Well, they both works when I pick one of the cards out, and run a singel card config.
you:
Which means there is nothing wrong with the cards, right?
Jacob:
Sir, the card itself is probably fine, this is a compatibility issue with BF3. I understand your frustration. However any EA chat agents will strongly recommend you switch to NVIDIA GeForce GTX 570
you:
But is there absolutly nothing I or you can do to solve this?
Jacob:
Sir, short of replacing your card, I do not believe so. I strongly recommend you switch cards for compatibility.

Löljigt! Så nu ska alla med problem köpa 570? Ja herregud...

Moderator-edit
Svar från DICE: https://twitter.com/#!/repi/statuses/144436917285552129

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk

Lär komma patch eller uppdaterade grafikdrivrutiner som löser GTX560-problemen. Håller med om att det är rätt efterblivet att rekommendera kunder att byta ut sitt nya grafikkort mot ett annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsberg1:

Lär komma patch eller uppdaterade grafikdrivrutiner som löser GTX560-problemen. Håller med om att det är rätt efterblivet att rekommendera kunder att byta ut sitt nya grafikkort mot ett annat.

Någon patch från DICEs sida lär det inte komma iaf. Pratade nämligen med ett antal stycken från supporten och alla sa ungefär lika dant. Känns som att de helt enkelt gett upp allt som har med 560ti att göra.

Det skulle vara om det kommer något från Nvidia som du sa.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Mitt spel stängs ner och kraschar också hela tiden, blir så jävla trött alltså, kan ju inte vara grafikkortets fel -.- Hinner spela ca 30 sekunder sen stängs det ner och jag hamnar på skrivbordet...

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

En skumt tillägg till detta är mina båda bröder som har identiska datorer sånär som på en sak. Den ena har ett GTX560Ti och den andre ett GTX560. Ti-maskinen kraschar titt som tätt men inte den andra. Vi ska växla grafikkort i dem till helgen och se vad som händer.

Visa signatur

"The GauntMan knows he will win"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Någon patch från DICEs sida lär det inte komma iaf. Pratade nämligen med ett antal stycken från supporten och alla sa ungefär lika dant. Känns som att de helt enkelt gett upp allt som har med 560ti att göra.

Det skulle vara om det kommer något från Nvidia som du sa.

Du kan ju fefan inte ta en en "support"-lallare som jobbar från Indien och får 1$/tim seriöst.
Killen har ju absolut ingen aning om vad han snackar om, det ända han vet är att det rekommenderas ett GTX 570/ HD 6950. Han verkar inte ens fatta att du har 2x 560 i sli och det tar 570 sist jag kollade
OCH det har ju inte med "kompabilitet" mellan grafikkort <-> spel att göra i detta fall utan omogna/ooptimerade drivrutiner.
Suck.. Ett GTX 560 har inga "kompabilitets" problem med spelet utan det har med drivrutiner att göra.

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem

Prövat att uppdatera BIOS till dina kort? Kanske inte fungerar för din modell, men fungerade bra som f-n för mina gigabyte, dock har just den modellen haft väldigt mkt problem (gigabyte GTX560TI oc)... Alltid värt att ge det en chans dock.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbidden:

Du kan ju fefan inte ta en en "support"-lallare som jobbar från Indien och får 1$/tim seriöst.
Killen har ju absolut ingen aning om vad han snackar om, det ända han vet är att det rekommenderas ett GTX 570/ HD 6950. Han verkar inte ens fatta att du har 2x 560 i sli och det tar 570 sist jag kollade
OCH det har ju inte med "kompabilitet" mellan grafikkort <-> spel att göra i detta fall utan omogna/ooptimerade drivrutiner.
Suck.. Ett GTX 560 har inga "kompabilitets" problem med spelet utan det har med drivrutiner att göra.

Näe, det var lite det jag försökte få fram med detta:

Citat:

s it because of the lack of gpu power or why do you drop the support for these cards? It is one of the most price compative cards on the market, and a lot of people are using them.

Skrivet av thorsama:

Prövat att uppdatera BIOS till dina kort? Kanske inte fungerar för din modell, men fungerade bra som f-n för mina gigabyte, dock har just den modellen haft väldigt mkt problem (gigabyte GTX560TI oc)... Alltid värt att ge det en chans dock.

Var på väg att göra det, men lyckades inte hitta någon fprm av info om hur man tog reda på vilket BIOS det var safe att flasha till.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

problemet är att EA supports "support" personal inte har en jävla aning om vad de pratar, oavsett ämnet. De säger *random sak* och hoppas att slippa kunden i framtiden.

Permalänk
Medlem

Jag har ett 560Ti och måste klocka ner grafikklockan från 900MHz till 850MHz. När jag gjort detta så funkar det galant att spela BF3 utan crasher. Dock så håller jag med om att det är galet att jag ska behöva göra så, men jag märker dock ingen prestanda förlust så orkar inte bry mig. Sänker hellre från 900 till 850 än att köpa ett nytt kort

Så testa att tanka; http://www.nvidia.com/object/nvidia_system_tools_6.03.html
Tror det var den jag körde in, och det funkade även fast den är från 2009 och inte "stödjer" Win7 enligt sidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av timerx:

Jag har ett 560Ti och måste klocka ner grafikklockan från 900MHz till 850MHz. När jag gjort detta så funkar det galant att spela BF3 utan crasher. Dock så håller jag med om att det är galet att jag ska behöva göra så, men jag märker dock ingen prestanda förlust så orkar inte bry mig. Sänker hellre från 900 till 850 än att köpa ett nytt kort

Så testa att tanka; http://www.nvidia.com/object/nvidia_system_tools_6.03.html
Tror det var den jag körde in, och det funkade även fast den är från 2009 och inte "stödjer" Win7 enligt sidan.

Har testat det somsagt

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Lita inte på supporten. Jag skulle få hjälp att lägga in spel i origin som jag har på skiva. Den första sa att det inte gick. Den andra sa att jag skulle återkomma efter ett par veckor då systemet för att lägga in gamla spel var nere. En polare prövade också samtidigt och för han gick det utan problem. De har verkligen ingen koll och skriver bara skit.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av timerx:

Jag har ett 560Ti och måste klocka ner grafikklockan från 900MHz till 850MHz. När jag gjort detta så funkar det galant att spela BF3 utan crasher. Dock så håller jag med om att det är galet att jag ska behöva göra så, men jag märker dock ingen prestanda förlust så orkar inte bry mig. Sänker hellre från 900 till 850 än att köpa ett nytt kort

Så testa att tanka; http://www.nvidia.com/object/nvidia_system_tools_6.03.html
Tror det var den jag körde in, och det funkade även fast den är från 2009 och inte "stödjer" Win7 enligt sidan.

Testat det nedan?

Skrivet av thorsama:

Prövat att uppdatera BIOS till dina kort? Kanske inte fungerar för din modell, men fungerade bra som f-n för mina gigabyte, dock har just den modellen haft väldigt mkt problem (gigabyte GTX560TI oc)... Alltid värt att ge det en chans dock.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

Prövat att uppdatera BIOS till dina kort? Kanske inte fungerar för din modell, men fungerade bra som f-n för mina gigabyte, dock har just den modellen haft väldigt mkt problem (gigabyte GTX560TI oc)... Alltid värt att ge det en chans dock.

Har dock inte testat detta, ser ut som att vi har samma kort; https://www.inet.se/produkt/5409095/gigabyte-geforce-gtx-560t...
Ska testa att uppdatera bios till denna när jag får tid till det. Tack för tipset.

Permalänk
Medlem

Har också haft jätte stora problem med mina 560TI har flashat om dom och det hjälpte ett tag,sen samma sak!Får prova mig fram med klock och volt på korten varje jävla gång det kommer nya drivers!ALDRIG mer Grafikkort ur det billigare segmentet!!!

Visa signatur

CPU:i5 2500K 4.4Ghz|MODERKORT:Asus P8P67 Deluxe|RAM:8 GB Corsair Vengance|Grafikkort:R9 290 tri-x|NÄTAGG:Fractaldesign 1000W|CHASSI:Fractaldesign R2 Black|Windows 7 64|Rock on!!!

Permalänk
Medlem

Har samma problem med mina 570, bilden fryser det kommer ett surrande ljud ur högtalarna och jag måste starta om datorn. detta händer inte om jag kör single gpu config / SLI Disabled

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk

the game is most compatible with NVIDIA GeForce GTX 570 or ATI Radeon 6950
hahaha

Permalänk
Medlem

Asså EA supporten e värdelös, dom sa samma till mig och jag också ett 560TI OC, dock inte i SLI. Han sa att mitt grafikkort är för "dåligt" för BF3, men så försökte jag förklara för han att i deras minimum så står det att ett 8800GT räcker, men han fattade inte det...

Så jag snackade med en annan EA support och han sa att ingenting är fel på grafik kortet.

Jag hade samma problem som du har, jag gick in i origin inställningarna och kryssade ur en ruta där det står "Aktivera Origin i spelet" och höjde volten på mitt kort med 0.05V, nu har jag spelat i flera dagar och det har aldrig hängt sig.

Permalänk
Medlem

Önskar att vi hade sparat konversationen som en vän till mig hade med EA-supporten precis efter BF-releasen. Min polare hade problem med plötsliga krascher (likt många andra), och han fick inte några vettiga svar över huvudtaget. Istället ville supportkillen muta honom med gratis nycklar till BF2 och BF:BC2. Helt otroligt.

Visa signatur

Citera för svar!

i5 2500k @ 4.6 GHz - 2x HD6950@CF - 8 GB CL8 VENGEANCE @ 1866 MHz

Permalänk

Ni som har haft problem med instabiltet i spel som t ex BF3 så har Gigabyte släppt nytt BIOS till grafikkortet och Nvidia nya Beta-drivrutiner som verkar lösa en hel del problem. Ni hittar det här:

BIOS hos Gigabyte
http://www.gigabyte.us/products/product-page.aspx?pid=3707&dl...

Drivrutiner hos Nvidia
http://www.nvidia.co.uk/object/win7-winvista-64bit-285.79-bet...

Permalänk

Jag sitter med i ett 8800GTX i high på 1680x1050 visst jag får fps drops ibland men spelar mest för att det är kul just nu, så prioriterar grafiken över fps'n just nu tills jag köper en ny dator.

Permalänk
Medlem

vad är det med 560ti? sitter med ett utan problem?

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Skrivet av Sagofiguren:

Ni som har haft problem med instabiltet i spel som t ex BF3 så har Gigabyte släppt nytt BIOS till grafikkortet och Nvidia nya Beta-drivrutiner som verkar lösa en hel del problem. Ni hittar det här:

BIOS hos Gigabyte
http://www.gigabyte.us/products/product-page.aspx?pid=3707&dl...

Drivrutiner hos Nvidia
http://www.nvidia.co.uk/object/win7-winvista-64bit-285.79-bet...

dom e inte nya.. 290.36 - BETA är ny å biosarna till de kortet har funits ett tag..

Permalänk
Medlem
Skrivet av sputnickrull:

Jag sitter med i ett 8800GTX i high på 1680x1050 visst jag får fps drops ibland men spelar mest för att det är kul just nu, så prioriterar grafiken över fps'n just nu tills jag köper en ny dator.

FPS ?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Hej. Satt och chattade med EA/DICE support idag angående stora problem med min polares 560ti. Detta är vad de uppmanar han till.

Löljigt! Så nu ska alla med problem köpa 570? Ja herregud...

Hmmm jag vill inte minnas att det stod som minimal system requirements....

Sa han vad för CPU man skulle ha?
En 8-kärnig på 10 GHz?
LoL

Permalänk
Skrivet av timerx:

Jag har ett 560Ti och måste klocka ner grafikklockan från 900MHz till 850MHz. När jag gjort detta så funkar det galant att spela BF3 utan crasher. Dock så håller jag med om att det är galet att jag ska behöva göra så, men jag märker dock ingen prestanda förlust så orkar inte bry mig. Sänker hellre från 900 till 850 än att köpa ett nytt kort

Så testa att tanka; http://www.nvidia.com/object/nvidia_system_tools_6.03.html
Tror det var den jag körde in, och det funkade även fast den är från 2009 och inte "stödjer" Win7 enligt sidan.

de där progamet funkar du inte.. http://forumbilder.se/show.aspx?iid=576201190240P9cf9

Permalänk

De flesta på EA supporten är rent sagt efterblivna. Jag snackade med en kille om att mitt spel krashade, och han sa att jag skulle gör massa olika saker, byta webbläsare, öppna portar och så. Jag gjorde ju det så klart, men han fortsatte säga att jag skulle prova med Internet Explorer och öppna portarna (vilket jag redan gjort). Sedan så snackade jag med nån som sa att GTX 560 ti skulle klara BF3 utan problem, utan det var nog snarare problem med min router eller webbläsare som var problemet. Byte till Firefox gjorde i alla fall att spelet inte krashade från start, men krashade efter några minuter spelande ändå. Efter den förra patchen började det fungera igen dock

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Pendlar mellan 60 och 25 men ligger mest runt 33-37 ungefär.
MEN då kör jag som sagt med upplösningen 1680x1050 samt att det är när jag spelar 12vs12 Team DM vilket är vad jag spelar 99% av tiden.
Det är alltså inga extrema förhållanden för den som inte förstod det.

Nickar Poda91 ingame

Permalänk
Medlem

Haha extremt roliga råd dom gav dig, är det endast folk med 560 ti som har problem?

Själv har jag 6970 i crossfire och har aldrig stött på problem.

Permalänk
Medlem

mm.. jag har ett msi 560-ti oc och jag har inte ett minsta problem med BF3.

Visa signatur

| Asus Prime Z390-A | Intel Core i5 9600K | Corsair Vengeance RGB Pro 32GB | MSI GeForce RTX 2070 Gaming Z |