Permalänk

Dator startar, men inte skärmen?

Hej!

Ska försöka skriva de här så utförligt som möjligt.

Jag har sedan länge haft problem med min dator som krånglar vid uppstarten, ibland så kopplar in skärmen samman med datorn på en gång, den är alltså påslagen, men kopplar helt enkelt inte ihop sig med datorn så att jag får bild, då har jag löst det genom att dra ut kabeln som är kopplad från skärmen till datorn ett par gånger, och då fungerar det. Igår så blev det jävligt konstigt däremot.. jag satt och spelade som vanligt när hela jävla skärmen gick berserk, det blev stora rosa jävla streck över hela skärmen och det gick nästan inte att se vad som stod.. så jag stängde av spelet och tabbade lite, tryckte på allt möjligt och då blev det normalt igen.. startade upp spelet, spelade en stund och sedan kom flimmret tillbaka igen. Nåväl, datorjäveln gör nog bäst i att vila tyckte jag och slog av den.. imorse när jag försökte starta upp den så kopplade inte skärmen alls.

Jag sitter just nu på en annan dator, med samma skärm.. så det är någonting med datorn, köpte t.om en ny sån där kabel som man har från datorn till skärmen för att se om det var det.. men icke.

Har letat lite och hittat allehanda lösningar, men alla verkar behöva olika lösningar för varje fall.. jag har öppnat upp burken och flyttat på ett minne, det enda jag kom åt.. det andra sitter under processorn.. men det minnet jag försökte starta utan gjorde ingen skillnad.. har ett geforce gx 460 om det är någon information.

Skulle vara trevligt om någon kunde hjälpa mig så att jag inte blir vinterdeppig.

Permalänk

Funderar på om det kan bero på moderkortet.. men jag är inte så insatt, utan det är mest en gissning.. ?

Permalänk
Permalänk
Avstängd

Testa nytt grafikkort, funderar på om det kanske är det som ligger och luras lite.

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Skrivet av RambOFreAc:

Testa nytt grafikkort, funderar på om det kanske är det som ligger och luras lite.

Har också funderat i dessa banor. Jag undrar just om det är värt att köpa ett grafikkort enbart för detta.. det är ju en slant som ska ut om man vill ha ett relativt bra gamerkort.

Har förvisso ett gammalt som torde funka för ändamålet..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rickolajten:

Har också funderat i dessa banor. Jag undrar just om det är värt att köpa ett grafikkort enbart för detta.. det är ju en slant som ska ut om man vill ha ett relativt bra gamerkort.

Har förvisso ett gammalt som torde funka för ändamålet..

Hmm... testa köp något billig för 300 kr eller så, ifall du inte har något liggandes.
Funkar det så får du väl ta och köpa ett nytt
Eller låna ett av en kompis då

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB