Första intrycket av TrulyErgonomics tangentbord

Permalänk

Första intrycket av TrulyErgonomics tangentbord

Efter mer än ett års väntan har jag äntligen fått hem mitt nya tangentbord! Tänkte skriva lite kort om mina första intryck.

Bild på just mitt tangentbord:
http://forumbilder.se/show.aspx?iid=a019201173803e3bc
Ber om ursäkt för att bilden är lite taskig, har bara en mobilkamera.

Första intryck:
Det första jag tänkte på var hur litet tangentbordet är. Tom ett vanligt tenkeyless är bredare. Andra intrycket hur tungt det är, trots sina små mått väger det mer än mitt Logitech comfort cordless.

Byggkvalitet och design:
Kontruktionen känns riktigt gedigen, det känns inte plastigt alls. Tyngden och bra gummifötter gör att det ligger stadigt på skrivbordet. Jag hade gärna sett att man kunde höja upp det i bakkant för att få lite mer vinkel på det, men det är nog en vanesak. Handledsstödet är gjort av hård gummi och fumkar alldeles utmärkt.

Skrivkänsla:
Detta är mitt första tangentbord med mekaniska switchar, så min jämförelse blir mot rubberdome. Jag valde bruna switchar, dvs tysta och taktila. Det låter ändå mer än ett "vanligt" tangentbord, men ljudet förstärker bara kvalitetskänslan. Det känns distinkt och lätt att skriva på. Eftersom jag är ovan med taktila switchar så bottnar jag ofta, men det blir extra mjukt att skriva på när man fokuserar på att låta bli att bottna ur.

Skillnaden i layout mellan detta tangentbord och ett vanligt är flera:

1. Tangentbordet är delat. Detta är jag van med sedan tidigare och det känns naturligt. Händerna ligger i linje med armarna (vilket jag inte tycker är fallet på ett vanligt tangentbord).

2. Tangenterna är inte förskjutna som på vanliga tangentbord, utan ligger i linje under varandra. Detta känns ovant i början, men om man kör med korrekt fingersättning tror jag man vänjer sig ganska fort och i längden blir det bekvämare att skriva på.

3. Några av nyckeltangenterna är flyttade (tex shift, backspace och enter). Detta är ENORMT frustrerande nu i början, jag vet inte hur många gånger jag tryckt fel redan. Har svårt att sia om vad jag tycker om denna layout när jag vant mig, men jag tycker det finns en vettig tanke på hur de ligger. Dock kommer det ju alltid vara annorlunda mot andra tangentbord, som det jag har på jobbet tex, och detta kan bli ett problem. Dessutom lär ju alla kompisar svära skiten ur tangentbordet om de kommer på besök och ska skriva in en snabb webadress eller liknande...

4. Tangentbordet finns inte att få i svensk tangentbordslayout, vilket gör att tecknen på tangenterna inte alltid stämmer överens. Det medföljde ingen bruksanvisning eller nån mjukvara, så hur jag ska kunna programmera om tangentbordets firmware är ännu oklart, även om TE lovat att det ska komma "snart". Jag har redan laddat ner mjukvara för att koda om vissa tangenter så att tex shift hamnar på sin vanliga plats....

Att spela med:
Att spela med bruna switchar är nog inte helt optimalt. Om spel står mycket på agendan skulle jag nog rekommendera röda switchar, som inte är taktila. Dock tycker jag detta tangentbord funkar minst lika bra som mitt rubberdome att spela på.

Läs mer om tangentbordet på Trulyergonomics hemsida:
http://www.trulyergonomic.com/

och på geekhacks forum:
http://geekhack.org/forumdisplay.php?68-ergonomic-designs

Har ni fler frågor eller om det är nåt särskilt ni vill att jag ska undersöka är det bara att säga till!

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk
Medlem

Kul att läsa lite första intryck om tangentbordet!

Min polare har oxå beställt ett, så ska bli kul att få ett omdöme på det mot hans gamla Kinesis Advantage.

Själv kan jag knappt använda dessa brädor dock, då jag är en pekfingerdansare. Delat tangentbord är bara ivägen för mig.

Kör du med handledsstödet? Känns det robust? Skruvas det på?

Hur gör du med layouten förresten? Kör du SE mappning med ÅÄÖ osv? Isåfall stämmer väl inte alla specialtecken heller antar jag?

(du fick inte heller med nån mjukvara för att programmera tangentbordet antar jag förresten?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Mackansson:

Suveränt! Det här är troligen något för mig också.

Fungerar "Fn"-tangenterna i Win?

Vore väl bra om dom kommer med den där firmware-tweakaren eftersom vissa funktioner aldrig når Windows. De som når Windows kan man ju byta och ändra i registret med t.ex. Sharpkeys (som dock inte verkar funka 100% med Win7).

Visa signatur

Define r2 med 2*Scythe gt1150 och Noctua s12b | Seasonic x-560 | Asus p7p55d med u3s6 | i5 750@3,7GHz | Coolermaster hyper 212+ med Noctua p12 | 8 GB ddr3 Corsair xms3 1600 | OCZ vertex 4 256 GB | Samsung f2 500GB | gtx570 med AC xtreme+ | Dell u2410 | Pantone huey

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Min polare har oxå beställt ett, så ska bli kul att få ett omdöme på det mot hans gamla Kinesis Advantage.

Själv kan jag knappt använda dessa brädor dock, då jag är en pekfingerdansare. Delat tangentbord är bara ivägen för mig.

Kör du med handledsstödet? Känns det robust? Skruvas det på?

Hur gör du med layouten förresten? Kör du SE mappning med ÅÄÖ osv? Isåfall stämmer väl inte alla specialtecken heller antar jag?

(du fick inte heller med nån mjukvara för att programmera tangentbordet antar jag förresten?

Jag kör med handledsstödet, det är jag helt inkörd på efter att ha använt Logitech Cordless Comfort och Microsoft Natural Ergonomic 4000 de senaste åren. Stödet skruvas fast och känns riktigt stabilt. "Kuddarna" är gjorda av hårt gummi som är något mellanting mellan de två tangentbord jag nämnde ovan. Jag gillart!

Än så länge kör jag SE mapping. Det stämmer utmärkt att även specialtecken hamnar på fel ställe. Det borde jag tryckt på mer i första posten, för det här är nog det största problemet. Det kanske kan hjälpa ganska mycket om man får vettig mjukvara vad det lider, men det kommer ju aldrig stämma helt överens mellan hur det ser ut på tangentbordet och hur det blir på skärmen.

Nej, som sagt, ingen mjukvara ännu. Däremot har TrulyErgonomic skrivit på sin facebooksida "Installation guide will be available very soon." i kommentarsfältet. Med deras tidsperspektiv så är jag glad om jag får det någon gång 2012.... http://www.facebook.com/pages/Truly-Ergonomic-Ltd/12733795396...

Vilken version har din polare beställt, och när beställde han?

Skrivet av gonkypete:

Suveränt! Det här är troligen något för mig också.

Fungerar "Fn"-tangenterna i Win?

Vore väl bra om dom kommer med den där firmware-tweakaren eftersom vissa funktioner aldrig når Windows. De som når Windows kan man ju byta och ändra i registret med t.ex. Sharpkeys (som dock inte verkar funka 100% med Win7).

Fn-tangenten funkar utmärkt. Det är bara ett par som jag inte förstår mig på, men det löser sig nog om man får en manual nån gång...

Jo, vettig mjukvara för att ändra firmware skulle göra mycket nytta, den mjukvara jag kör nu funkar inte när jag hoppar in i ett spel tex.

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk

Idag fick jag mail om att de släppt en installationsguide:
http://www.trulyergonomic.com/TrulyErgonomic-Installation_Qui...

Citat:

Having said that, we have to mention that we concentrated our efforts in manufacturing the TECK according to our design specifications. Now we have time to finalize an application that will allow you to customize the TECK. This application will be available soon.

Under tiden rekommenderar de 3:e-parts programvara som AutoHotkey, Sharpkey eller KeyTweak.

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk
Skrivet av Mackansson:

...Under tiden rekommenderar de 3:e-parts programvara som AutoHotkey, Sharpkey eller KeyTweak.

Tack M! Återkom gärna när programvaran är på plats. Jag suktar efter detta tb. Ett blankt som jag kan ställa om till Dvorak

Visa signatur

Define r2 med 2*Scythe gt1150 och Noctua s12b | Seasonic x-560 | Asus p7p55d med u3s6 | i5 750@3,7GHz | Coolermaster hyper 212+ med Noctua p12 | 8 GB ddr3 Corsair xms3 1600 | OCZ vertex 4 256 GB | Samsung f2 500GB | gtx570 med AC xtreme+ | Dell u2410 | Pantone huey

Permalänk
Medlem

wow, trodde helt seriöst att det var vaporware!

Kanske skall beställa ett

Permalänk
Medlem

Tack för att du postade en recension, Mackansson! Jag hade varit väldigt nyfiken på om handlederna verkligen skulle blivit raka.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk

Jag tackar för den positiva feedbacken! Roligt att det finns intresse för detta minst sagt udda tangentbord även här på SweClockers.

Nu ett par dagar senare kan jag väl säga att jag överlag är mycket nöjd. Byggkvalitén känns verkligen kanon, det känns som man fingrar på premiumgrejer. Jag har vant mig skapligt till de flyttade tangenterna (även om jag fuskat lite och har en backspace uppe till höger också). Jag blir också mer och mer förtjust i de bruna switcharna, när man skriver är det jäkligt gött att slippa bottna tangenterna varje gång. Om de kan släppa ett vettigt program för att ändra i firmware så tror jag det blir perfekt!

Det känns extra roligt att det blev bra efter att ha väntat så fruktansvärt länge. Jag väntade länge och väl innan jag la en beställning. Till slut insåg jag att jag var så sugen på detta (surfade in på geekhack och tillverkarens hemsida varje vecka) att det var värt chansningen att bli av med pengarna.

Nu ska jag åka bort några dagar över jul, och frågan är om det inte är tangentbordet jag kommer sakna mest när jag är borta God jul på er!

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk

Låter kanon detta, ska få mina 5 bord idag (3 till mig(blå,bruna,röda) , 2 till sambon (blå och bruna). Det enda som man vart orolig för är ju att det ska vara skräp!

Edit: FedEx levererade just. Postar lite bilder och intryck av de olika switcharna senare. Bra att ha en tråd om dessa Tbord

Permalänk
Skrivet av TorrentKatten:

Låter kanon detta, ska få mina 5 bord idag (3 till mig(blå,bruna,röda) , 2 till sambon (blå och bruna). Det enda som man vart orolig för är ju att det ska vara skräp!

Edit: FedEx levererade just. Postar lite bilder och intryck av de olika switcharna senare. Bra att ha en tråd om dessa Tbord

Haha, 5 tangentbord! Här spar vi inte på krutet...

Jag är lite nyfiken på de röda switcharna, du får gärna jämföra dem mot de bruna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk
Skrivet av TorrentKatten:

Låter kanon detta, ska få mina 5 bord idag (3 till mig(blå,bruna,röda) , 2 till sambon (blå och bruna). Det enda som man vart orolig för är ju att det ska vara skräp!

Edit: FedEx levererade just. Postar lite bilder och intryck av de olika switcharna senare. Bra att ha en tråd om dessa Tbord

jag är endast nyfiken på varför ni behöver så många

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Skrivet av Mackansson:

Haha, 5 tangentbord! Här spar vi inte på krutet...

Jag är lite nyfiken på de röda switcharna, du får gärna jämföra dem mot de bruna.

Skickades från m.sweclockers.com

det skiljer inte mycket mellan röda och bruna ljudmässigt, men när man skriver märker man av mellanläget (vilket jag känner ger mycket för touch typingen). så ska man spela spel med mycket tangent repetitioner (typ MOBA eller MMORPGn) så skulle jag helt klart köpa ett med röda. Detta för att (iaf jag) retar mig på att man känner att man försöker toucha tangenterna istället för att spamma tangenterna som man borde göra:)

men kan tillägga att det tar sin tid att vänja sig. Har kanske 10% av min vanliga skrivhastighet.. svårast att vänja sig vid är att tab och backspace sitter i mitten där man brukar ha 'h' och 'n'.. så undertiden jag skrev detta så vart jag tillbaka på swec framsidan ett flertal gånger:P

sen vart inte delete i mitten mappad korrekt på 109key borden heller. så fick lösa de med autohotkey, men det innebär att CTRL+ALT+DEL inte fungerar!

Permalänk
Skrivet av adrian_cool69:

jag är endast nyfiken på varför ni behöver så många

1 var på jobbet, och ett var hemma. sen kom den röda versionen så tog jag ett sånt också. (bruna på jobbet och blå hemma, mest för ljudet så vart de bruna på jobbet). men redan innan gnällde folk på att jag låter när jag spelar så tänkte va lite snäll, så jag tog ett med röda också^^

sen vet jag att arbetsgivaren kan stå för ergonomisk utrustning. Men då måste man ju tigga nytt tbord om man byter arbetsgivare.

kan tillägga att vi båda jobbar som utvecklare:)

Permalänk

Lade intresseanmälan på detta, men att döma av Mackansson så kan det dröja innan man får svar från TE. Särskilt om dom sålt av första batchen.

Hur ska man kunna vänta? Mitt Fractal Design Linear känns plötsligt helt otroligt plastigt Och det är det ju också.

Visa signatur

Define r2 med 2*Scythe gt1150 och Noctua s12b | Seasonic x-560 | Asus p7p55d med u3s6 | i5 750@3,7GHz | Coolermaster hyper 212+ med Noctua p12 | 8 GB ddr3 Corsair xms3 1600 | OCZ vertex 4 256 GB | Samsung f2 500GB | gtx570 med AC xtreme+ | Dell u2410 | Pantone huey

Permalänk
Skrivet av TorrentKatten:

det skiljer inte mycket mellan röda och bruna ljudmässigt, men när man skriver märker man av mellanläget (vilket jag känner ger mycket för touch typingen). så ska man spela spel med mycket tangent repetitioner (typ MOBA eller MMORPGn) så skulle jag helt klart köpa ett med röda. Detta för att (iaf jag) retar mig på att man känner att man försöker toucha tangenterna istället för att spamma tangenterna som man borde göra:)

men kan tillägga att det tar sin tid att vänja sig. Har kanske 10% av min vanliga skrivhastighet.. svårast att vänja sig vid är att tab och backspace sitter i mitten där man brukar ha 'h' och 'n'.. så undertiden jag skrev detta så vart jag tillbaka på swec framsidan ett flertal gånger:P

sen vart inte delete i mitten mappad korrekt på 109key borden heller. så fick lösa de med autohotkey, men det innebär att CTRL+ALT+DEL inte fungerar!

Vart placerar du åäö? Mha. Autohotkey?

Och fortfarande nöjd eller? Snart ska det gå att beställa igen.

Visa signatur

Define r2 med 2*Scythe gt1150 och Noctua s12b | Seasonic x-560 | Asus p7p55d med u3s6 | i5 750@3,7GHz | Coolermaster hyper 212+ med Noctua p12 | 8 GB ddr3 Corsair xms3 1600 | OCZ vertex 4 256 GB | Samsung f2 500GB | gtx570 med AC xtreme+ | Dell u2410 | Pantone huey

Permalänk
Skrivet av gonkypete:

Vart placerar du åäö? Mha. Autohotkey?

Och fortfarande nöjd eller? Snart ska det gå att beställa igen.

Med default programmering (vet inte om man kan ändra i den än, är i Tokyo under 3 veckor nu så har inte kollat upp om det kommit ngt verktyg för det) och en svensk QWERTY keymap så finns ÅÄÖ med på tangentbordet. På mina 109key bord är i högra delen.

P Å
Ö SHIFT
Ä CTRL
SPACE upppil alt

hoppas det går att förstå

Och ja, jag är fortfarande nöjd. Otroligt bekväma att både skriva på och spela med. Har väl återfått större delen av skrivhastigheten igen. Men det är fortfarande att man letar efter tangenterna ibland:p Framförallt när man är stressad i spelandet:P En fördel är att man inte ragear så mycket på sina teammates i LoL, jag orkar inte författa längre stycken och riskera att dö:p

^^JonE

Permalänk
Skrivet av TorrentKatten:

Med default programmering (vet inte om man kan ändra i den än, är i Tokyo under 3 veckor nu så har inte kollat upp om det kommit ngt verktyg för det) och en svensk QWERTY keymap så finns ÅÄÖ med på tangentbordet. På mina 109key bord är i högra delen.

P Å
Ö SHIFT
Ä CTRL
SPACE upppil alt

hoppas det går att förstå

Och ja, jag är fortfarande nöjd. Otroligt bekväma att både skriva på och spela med. Har väl återfått större delen av skrivhastigheten igen. Men det är fortfarande att man letar efter tangenterna ibland:p Framförallt när man är stressad i spelandet:P En fördel är att man inte ragear så mycket på sina teammates i LoL, jag orkar inte författa längre stycken och riskera att dö:p

^^JonE

tack, förstår ungefär. Det låter som att 109key är att rekommendera om man lätt vill nå alla specialtecken.

Visa signatur

Define r2 med 2*Scythe gt1150 och Noctua s12b | Seasonic x-560 | Asus p7p55d med u3s6 | i5 750@3,7GHz | Coolermaster hyper 212+ med Noctua p12 | 8 GB ddr3 Corsair xms3 1600 | OCZ vertex 4 256 GB | Samsung f2 500GB | gtx570 med AC xtreme+ | Dell u2410 | Pantone huey

Permalänk

Idag går det äntligen att handla på deras hemsida!

så nu har jag gjort det

Visa signatur

Define r2 med 2*Scythe gt1150 och Noctua s12b | Seasonic x-560 | Asus p7p55d med u3s6 | i5 750@3,7GHz | Coolermaster hyper 212+ med Noctua p12 | 8 GB ddr3 Corsair xms3 1600 | OCZ vertex 4 256 GB | Samsung f2 500GB | gtx570 med AC xtreme+ | Dell u2410 | Pantone huey

Permalänk
Medlem
Skrivet av gonkypete:

Idag går det äntligen att handla på deras hemsida!

så nu har jag gjort det

Blev sugen, sen insåg man att man redan handlat lite för mycket

Blir att vänta till nästa lön!

Permalänk

Nu har jag fått mitt TrulyErgonomic 109-key blank med cherry mx brown

Dom hade lite problem med distributionen (har överlag haft problem med förseningar och kommunikation enligt andra trådar här och på geekhack.org). Det tog knappt 3 veckor för mitt att anlända men dom var snabba på att svara när jag började undra.

Instämmer med Mackansson ovan om byggkvalitén. Har bara provat grundläggande funktioner än. Kommer att ta ett tag att vänja sig. Bara att vänta nu på den där utannonserade firmware-tweakern.

Lite väl dyrt för min smak inkl. frakt och moms, cirka 2500 SEK. Men vill man bliva fin får man lida pin.

Visa signatur

Define r2 med 2*Scythe gt1150 och Noctua s12b | Seasonic x-560 | Asus p7p55d med u3s6 | i5 750@3,7GHz | Coolermaster hyper 212+ med Noctua p12 | 8 GB ddr3 Corsair xms3 1600 | OCZ vertex 4 256 GB | Samsung f2 500GB | gtx570 med AC xtreme+ | Dell u2410 | Pantone huey

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Oj oj, man blir ju riktigt sugen på att testa detta tangentbord, men det är ju lite för mkt pengar att spendera på något man inte vet man kommer gilla.

Sitter just nu med ett Filco tangentbord med bruna switchar som jag trivs bra med, har dock börjat få lite ont i högerarmen när jag skriver så det känns som jag borde titta närmare på ett tangentbord av denna kaliber.

Hur är det med NKRO på detta tangentbord? Antar att man har full NKRO vid PS/2 ?

Är det någon av er som tröttnar på ert tangentbord så hör av er...

Permalänk
Skrivet av huttala:

Oj oj, man blir ju riktigt sugen på att testa detta tangentbord, men det är ju lite för mkt pengar att spendera på något man inte vet man kommer gilla.

Sitter just nu med ett Filco tangentbord med bruna switchar som jag trivs bra med, har dock börjat få lite ont i högerarmen när jag skriver så det känns som jag borde titta närmare på ett tangentbord av denna kaliber.

Hur är det med NKRO på detta tangentbord? Antar att man har full NKRO vid PS/2 ?

Är det någon av er som tröttnar på ert tangentbord så hör av er...

Den ska ha 6-KRO, kolla deras hemsida som är rätt späckad med fakta.

Visa signatur

Define r2 med 2*Scythe gt1150 och Noctua s12b | Seasonic x-560 | Asus p7p55d med u3s6 | i5 750@3,7GHz | Coolermaster hyper 212+ med Noctua p12 | 8 GB ddr3 Corsair xms3 1600 | OCZ vertex 4 256 GB | Samsung f2 500GB | gtx570 med AC xtreme+ | Dell u2410 | Pantone huey

Permalänk
Skrivet av Mackansson:

Jag kör med handledsstödet, det är jag helt inkörd på efter att ha använt Logitech Cordless Comfort och Microsoft Natural Ergonomic 4000 de senaste åren. Stödet skruvas fast och känns riktigt stabilt. "Kuddarna" är gjorda av hårt gummi som är något mellanting mellan de två tangentbord jag nämnde ovan. Jag gillart!

Än så länge kör jag SE mapping. Det stämmer utmärkt att även specialtecken hamnar på fel ställe. Det borde jag tryckt på mer i första posten, för det här är nog det största problemet. Det kanske kan hjälpa ganska mycket om man får vettig mjukvara vad det lider, men det kommer ju aldrig stämma helt överens mellan hur det ser ut på tangentbordet och hur det blir på skärmen.

Nej, som sagt, ingen mjukvara ännu. Däremot har TrulyErgonomic skrivit på sin facebooksida "Installation guide will be available very soon." i kommentarsfältet. Med deras tidsperspektiv så är jag glad om jag får det någon gång 2012.... http://www.facebook.com/pages/Truly-Ergonomic-Ltd/12733795396...

Vilken version har din polare beställt, och när beställde han?

Fn-tangenten funkar utmärkt. Det är bara ett par som jag inte förstår mig på, men det löser sig nog om man får en manual nån gång...

Jo, vettig mjukvara för att ändra firmware skulle göra mycket nytta, den mjukvara jag kör nu funkar inte när jag hoppar in i ett spel tex.

Funderar själv på att köpa det här tangentbordet och göra om det till Dvorak
Kan ni inte bara använda The Microsoft Keyboard Layout Creator
har just setat och skapat en egen Programmers Dvorak layout bara för att testa..

Programmers Dvorak Svensk layout

[Edit] Hmm vänta man kan inte ändra på special knapparna med det programmet. Kanske kan KbEdit ändra på de funktionerna...

Visa signatur

Intel Core i7 920 - Asus p6t Delux v2 - 6GB Ram
2 Radeon 5870HD - Trippel Head Eyefinity.
Windows 7 and "Arch when i get the new ssd"

Permalänk
Skrivet av toxic_hacker:

Funderar själv på att köpa det här tangentbordet och göra om det till Dvorak
Kan ni inte bara använda The Microsoft Keyboard Layout Creator
har just setat och skapat en egen Programmers Dvorak layout bara för att testa..

Programmers Dvorak Svensk layout

[Edit] Hmm vänta man kan inte ändra på special knapparna med det programmet. Kanske kan KbEdit ändra på de funktionerna...

KbdEdit- låter ju bra och verkar ha schysst interface, men skulle vilja veta om någon testat att det fungerar. Tills vidare väntar jag otåligt på TEs egen firmware-kodare.

Visa signatur

Define r2 med 2*Scythe gt1150 och Noctua s12b | Seasonic x-560 | Asus p7p55d med u3s6 | i5 750@3,7GHz | Coolermaster hyper 212+ med Noctua p12 | 8 GB ddr3 Corsair xms3 1600 | OCZ vertex 4 256 GB | Samsung f2 500GB | gtx570 med AC xtreme+ | Dell u2410 | Pantone huey

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Ingen som tröttnat på sitt tangentbord som är sugen på att testa ett topre istället? *wink wink*

Permalänk
Avstängd

Vart är ALT GR?

Hur i all sin dar skall man kunna göra special tecken utan Alt Gr?
Svorak A5, den enda vettiga tangentbordslayouten:

Trulyergonomics behöver en alt+gr vid spacebar för bövelen! D:

Edit@ Hmm, man kanske kan binda om piltangenterna/vänstra-piltangenten till att bli alt+gr istället.
Alt Gr + bokstav = specialtecken.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av r3mpuh:

Hur i all sin dar skall man kunna göra special tecken utan Alt Gr?
Svorak A5, den enda vettiga tangentbordslayouten:
http://aoeu.info/s/dvorak/images/svorak-A5.png

Trulyergonomics behöver en alt+gr vid spacebar för bövelen! D:

Edit@ Hmm, man kanske kan binda om piltangenterna/vänstra-piltangenten till att bli alt+gr istället.
Alt Gr + bokstav = specialtecken.

Fan vad jobbigt det där såg ut att lära sig, alla tecken på nya ställen utan att kunna skriva ut dem på tangenterna låter som att det kommer vara extremt lång inlärningstid, huga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackansson:

Hur känns tangentbordet nu, efter ett halvårs användning?

Hur har det varigt med åäö, och finns numpad knapparna gömda under "yui, hjk, nm,"?

Som jag har förstått det så kan man använda numpad siffror om man slår på numpad, är det korrekt?

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Undrar detsamma, och undrar även om det är någon som vill göra sig av med sitt tangentbord så att man kan få leka med det ?