Mellandagsreor 2011

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Köpte min i juli, ska skicka in till butik för "felsökning", hoppas på att byta till någon annan modell.
Uppdatering av firmware osv har inte löst problemen.

Skrivet av Miniwonka:

Den funkar som den ska med senaste firmwaren fick min med 1.3 när jag köpte den, har fixat 1.3.3 nu bara för att ^^ Grym ssd säger jag bara,du kommer ej bli missnöjd.

Sjukt att de ska sådana problem med disken. Fick ett mail om ångerrätt ifrån inWarehouse som jag beställde disken ifrån. Undrar om de räknar med att folk kommer ha problem med diskarna eller om alla får det mailet

Permalänk
Medlem

Är det nån som har hittat nån schysst laptop på mellandagsrean?

Permalänk
Medlem

Såg att Alina sålde BenQ G2420HDBE för 1099kr, är väl kanske ingen upphetsande skärm, men jag funderar själv på att köpa 3st för att få en billig 2D surround/eyefinity lösning.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Qpad OM-75 gaming mouse
399kr
http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=4285

vet inte om riktigt om den har visats tidigare, men men

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Just nu får man en Zowie PT-F musmatta på köpet när man köper en Zowie EC1 på MaxFPS:
http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=4521

Bästa musen ever, vet inte hur mattan står sig dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slabb^:

Sjukt mycket för pengarna, lite vääääl stor kanske dock. Är mer inne på lite mindre format, jag kommer nog egentligen inte spela särskilt mycket på den, men vill ha nog juice i den att kunna om jag önskar.

Hittade även denna på NetOnNet:
NP300V3A-S04SE 5490;-

Enda skillnaden vs. Asus U36SD är i3 istället för i5, men hur mycket skillnad gör det egentligen?
Har ingen direkt erfarenhet alls när det kommer till i3/i5 på laptops.

Även denna är en prisvärd spellaptop på REA:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=638269#info

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk

Vet inte om det är mellandagsrea eller inte, men var en billig IPS på 23,6"

http://www.netonnet.se/art/dator/bildskarm/monitor-23-till-24-tum/lg-ips236v-pn/150487.3020/

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem

Länk: http://cdon.se/hemelektronik/gainward_geforce_gtx_580_-_1536m...
Produkt: NViDiA 580 GTX
Pris: 3695kr (frifrakt)

Rabattkod: SWEC1112.

Skynda fynda!

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk

http://www.jmedata.se/PartDetail.aspx?q=p:3554425

BenQ XL2410T - LCD-display - 3D-klar - TFT - 23.6" 120hz

med Zowie Mouse and Mouse Pad

2.790:-

(För övrigt vill jag bara notera att slå ihop trådarna var en skit kass idé. Att kunna diskutera fynden på mellandagsrean var ju en del av grejen och den sabbar moderators. Och vafan har rea med Stationära datorer att göra? Men ursäkta mig, man fick ju inte diskutera så var det ju.)

Visa signatur

Monitor: ASUS SWIFT PG279Q 27" 2560x1440 @ 144hz G-SYNC Moderkort: ASUS ROG STRIX Z270H GAMING CPU: INTEL CORE i7-7700K RAM: VENGEANCE LPX RED DDR4 3200MHZ CL16 2x8GB GPU: EVGA GEFORCE RTX 3070 XC3 ULTRA HD: SAMSUNG SSD PRO 960 512GB PSU: CORSAIR RM850X 850W, 80+ GOLD Chassi: LIAN LI PC-O11DXL DYNAMIC XL

Permalänk
Medlem

Denna finns på mediamarkt för 2990 kr 40" LCD tv:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=920984

Skrivet av Lithium81:

(För övrigt vill jag bara notera att slå ihop trådarna var en skit kass idé. Att kunna diskutera fynden på mellandagsrean var ju en del av grejen och den sabbar moderators. Och vafan har rea med Stationära datorer att göra? Men ursäkta mig, man fick ju inte diskutera så var det ju.)

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd delad*

Den här tråden sammanfogades i går med tråden http://www.sweclockers.com/forum/86-stationara-datorer-koprad.... Efter att ha utvärderat resultatet av den här sammanfogningen har vi kommit fram till att åtgärden nog var mindre lyckad. I den andra tråden tillåts inga diskussioner, utan bara inlägg med länktips. När det gäller mellandagsrean anser vi dock att det finns behov av att kunna diskutera de olika erbjudanden också, varför det är lämpligt med en separat tråd för det ändamålet. Därför har jag flyttat ut det här inlägget till en egen tråd igen.

Tyvärr är det alltför omständligt att gå igenom övriga inlägg som flyttats i samband med sammanfogningen för att avgöra vilka som ska tillbaka till den här tråden. Därför är jag rädd att det är nödvändigt att starta om diskussionen från början, även om man givetvis kan utgå ifrån de länkar som postats i den andra tråden.

Jag ber om ursäkt för de bekymmer som orsakats och hoppas att det hela ska fungera bättre nu.

Permalänk
Medlem

http://www.greenmangaming.co.uk/games/action/batman-arkham-ci...
kod "JOLLY-BRUCE-WAYNE"
Batman Arkham City 60% rabatt

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av GAPa:

Tyvärr är det alltför omständligt att gå igenom övriga inlägg som flyttats i samband med sammanfogningen för att avgöra vilka som ska tillbaka till den här tråden. Därför är jag rädd att det är nödvändigt att starta om diskussionen från början, även om man givetvis kan utgå ifrån de länkar som postats i den andra tråden.

Nu tror jag att tråden nästan har återfått sin forna glans.
*inlägg flyttade*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomtelol:

Länk: http://cdon.se/hemelektronik/gainward_geforce_gtx_580_-_1536m...
Produkt: NViDiA 580 GTX
Pris: 3695kr (frifrakt)

Rabattkod: SWEC1112.

Skynda fynda!

Så jävla bra erbjudande. Bara det varit något annat än gainward kortet, som ska låta väldigt mycket :(.
Men något positivt är det ju iaf, enklare för mig att spara pengarna till kepler

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArakanI2:

Fick ett mail om ångerrätt ifrån inWarehouse som jag beställde disken ifrån. Undrar om de räknar med att folk kommer ha problem med diskarna eller om alla får det mailet

Du fick mailet för att lagen säger att dom ska ge dig information om ångerrätten. Om dom missar att ge dig information så har du ett års ångerrätt.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

Nån som varit ute i handeln som sett någon vettig 55" LED till bra pris? .. Expert sålde ju en 55" för 9995:- men en LUXOR .. kändes inte som man vill chansa på det märket

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Samsung galaxy s plus för 2222 på media markt, som galaxy s fast 1,4 Ghz proffesor och bättre batteri

Permalänk

Media Markt sålde den där feta Samsung (helt i borstad alu) LED 55" för ca 15k.

Btw såg jag att någon skrev om att priserna var så mycket bättre på Elgiganten än Mediamarkt, icke då. Tänk på att MediaMarkt har prisgaranti som även går mot (alla?) webbhandeln. Sist för ett par veckor sedan skulle jag köpa 4 st 2 TB interna diskar och MM hade dem för 1490:-/st, efter snabb prisjaktning i Ifånen så såg jag att CDON hade rea på dem just den dagen för 899:-. Sagt och gjort så sänkte MM priset på alla 4 diskar med 600:- st:). Hade själv inte koll på att de hade prisgaranti innan jag frågade, men nu vet även ni!!!

Visa signatur

__________________
AIR540 | I7 4770K | ASUS 7970 | DOMINATOR PLATINUM 16GB CL9 2133MHZ | Z87X-OC | CORSAIR AX 760 | SSD Crucial M4 64GB+Intel 120 GB+Seagate 320GB + Extern Seagate 1TB |
Synology DS411J 4*2TB Seagate ST2000D i Raid5 | Ducky Mini blue mx | G400 | SP2500 |Canon Pixma MP280 | Fujitsu-Siemens SL3260W |

Permalänk

Tipsa gärna om ni hittar ett 6970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leopardkungens:

Media Markt sålde den där feta Samsung (helt i borstad alu) LED 55" för ca 15k.

Btw såg jag att någon skrev om att priserna var så mycket bättre på Elgiganten än Mediamarkt, icke då. Tänk på att MediaMarkt har prisgaranti som även går mot (alla?) webbhandeln. Sist för ett par veckor sedan skulle jag köpa 4 st 2 TB interna diskar och MM hade dem för 1490:-/st, efter snabb prisjaktning i Ifånen så såg jag att CDON hade rea på dem just den dagen för 899:-. Sagt och gjort så sänkte MM priset på alla 4 diskar med 600:- st:). Hade själv inte koll på att de hade prisgaranti innan jag frågade, men nu vet även ni!!!

MM har tydligen inte prisgaranti på allt. Skulle gå och köpa en onkyo 609 till far min och eftersom jag trodde jag att jag skulle få ett bättre pris på MM än elgigantens 2999kr så gick jag dit. Dock det enda säljaren sa till mig va "a roligt för dem det är ett pris vi inte kan match gå till elgiganten istället" den kostade då 4300kr på MM

låter dock jävligt awesome med 4 2TB för 600kr! hur mycket brukar dem sänka priset med om de nu gör det ?

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Leopardkungens:

Media Markt sålde den där feta Samsung (helt i borstad alu) LED 55" för ca 15k.

Btw såg jag att någon skrev om att priserna var så mycket bättre på Elgiganten än Mediamarkt, icke då. Tänk på att MediaMarkt har prisgaranti som även går mot (alla?) webbhandeln. Sist för ett par veckor sedan skulle jag köpa 4 st 2 TB interna diskar och MM hade dem för 1490:-/st, efter snabb prisjaktning i Ifånen så såg jag att CDON hade rea på dem just den dagen för 899:-. Sagt och gjort så sänkte MM priset på alla 4 diskar med 600:- st:). Hade själv inte koll på att de hade prisgaranti innan jag frågade, men nu vet även ni!!!

Verkar som säljaren hade noll koll. Mediamarkt har endast prisgaranti mot lokala butiker där produkten finns i lager.

Skrivet av Bread_:

MM har tydligen inte prisgaranti på allt. Skulle gå och köpa en onkyo 609 till far min och eftersom jag trodde jag att jag skulle få ett bättre pris på MM än elgigantens 2999kr så gick jag dit. Dock det enda säljaren sa till mig va "a roligt för dem det är ett pris vi inte kan match gå till elgiganten istället" den kostade då 4300kr på MM

låter dock jävligt awesome med 4 2TB för 600kr! hur mycket brukar dem sänka priset med om de nu gör det ?

Visst kan en butik vägra att sälja en vara men jag hade inte gett mig. Hade krävt att prata med nån chef och börjat yra om typ aftonbladet eller nån annan tidning.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

http://cdon.se/hemelektronik/jabra_rhythm_white-13594404
Stereo headset för 99 kr (ord.299 kr)

vet någon om dom är snarlika till iPhones standard headet? i passform alltså. Kan nämligen inte ha headset man måste trycka in i örat

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritjof92:

Vet inte om det är mellandagsrea eller inte, men var en billig IPS på 23,6"

http://www.netonnet.se/art/dator/bildskarm/monitor-23-till-24-tum/lg-ips236v-pn/150487.3020/

Köpte denna skärm för 2 veckor sen och det var det sämsta köp jag nånsin gjort i skärmväg, visst jag var medveten om att det var en e-IPS skärm men att det kunde vara så horribel BLB och IPS glow på en skärm såld 2011 det kunde jag aldrig ana. Lämnade tillbaks den ganska omedelbums och köpte en Asus istället.

Såg att den att den bara kostade 1490:- på CDON innan förresten. Vilket den fortfarande inte är värd.

Visa signatur

Jag äger en dator... Den är svart med några sladdar som sticker ut på baksidan... Kan även sticka in ett usb-minne på sidan... Det gillar jag. Skärmen är i samma färg som Musen.

Permalänk
Skrivet av Bread_:

låter dock jävligt awesome med 4 2TB för 600kr! hur mycket brukar dem sänka priset med om de nu gör det ?

Nu missförstod du mig. De sänkte priset med 600:-/disk, så att jag skulle få samma pris som billigaste på prisjakt som då var CDON. Så priset för mig blev 899:-/disk precis som det kostade på CDON då dom hade rea med 40%.

Skrivet av Kent:

Verkar som säljaren hade noll koll. Mediamarkt har endast prisgaranti mot lokala butiker där produkten finns i lager.

Det hade jag för mig också att det brukade vara. Men försäljaren gick till och med och frågade 2 andra försäljare hur han skulle göra så det låter skumt att alla missade det, men det kan ju vara så. Jag är i alla fall nöjd:).

Visa signatur

__________________
AIR540 | I7 4770K | ASUS 7970 | DOMINATOR PLATINUM 16GB CL9 2133MHZ | Z87X-OC | CORSAIR AX 760 | SSD Crucial M4 64GB+Intel 120 GB+Seagate 320GB + Extern Seagate 1TB |
Synology DS411J 4*2TB Seagate ST2000D i Raid5 | Ducky Mini blue mx | G400 | SP2500 |Canon Pixma MP280 | Fujitsu-Siemens SL3260W |

Permalänk
Medlem

Om någon hittar en schysst android runt 3k så hojta till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Verkar som säljaren hade noll koll. Mediamarkt har endast prisgaranti mot lokala butiker där produkten finns i lager.

Visst kan en butik vägra att sälja en vara men jag hade inte gett mig. Hade krävt att prata med nån chef och börjat yra om typ aftonbladet eller nån annan tidning.

Nu hänger jag inte med. Du skriver själv att de inte har prisgaranti. Sen börjar du prata om att ställa till en scen och kontakta baskor för att de inte har prisgaranti?

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Visa signatur

GAMER SINCE BIRTH

OWNER OF BL4CK SW4RM (50.000P vantage)

Citera för svar, så jag hittar tillbaka

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av HugSeal:

Nu hänger jag inte med. Du skriver själv att de inte har prisgaranti. Sen börjar du prata om att ställa till en scen och kontakta baskor för att de inte har prisgaranti?

Läs mitt inlägg igen. Jag skrev ju att MM har prisgaranti men den gäller ej webben.

Sen reagerade jag på att Bread skrev att MM vägrade sälja till samma pris som lokala elgiganten (där prisgarantin ska gälla)

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Mediamarkt har bara prisgaranti mot lokala butiker som alla andra.. dock finns det väl alltid undantag.. jag fick prisgaranti på Elgiganten gentemot deras webshop en gång så finns väl alltid undantag.. (skiljde 4k mellan webbutik och vanlig butik)

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Nån som varit ute i handeln som sett någon vettig 55" LED till bra pris? .. Expert sålde ju en 55" för 9995:- men en LUXOR .. kändes inte som man vill chansa på det märket

Köp Andersson 55" led på netonnet!
Sjukt bra bild. Klippte direkt!
7990:-
Sitter på mobben och ska kliva av bussen nu så hinner inte länka. Sorry!