Raspberry Pi får prislapp, lanseras inom kort

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kwagher:

Då är ju denna klart mer intressant
http://www.solid-run.com/products/cubox

Ja men den är också mer än 5 gånger så dyr också.

Permalänk
Hjälpsam

I kort "Model B owners using networking and high-current USB peripherals will require a supply which can source 700mA (many phone chargers meet this requirement)"

Och då kan man tillägga att USB 3.0 skall kunna ge upp till 900mA

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

HTPC FTW! Hoppas den pallar att spela upp streamande 1080p (eller åtminstone 720p) över nätverket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

I kort "Model B owners using networking and high-current USB peripherals will require a supply which can source 700mA (many phone chargers meet this requirement)"

Och då kan man tillägga att USB 3.0 skall kunna ge upp till 900mA

Det går ju också att lösa det med en sådan

Om man har ett extra uttag över.

Permalänk
Medlem

EDIT: NVM, var precis som jag tänkte. Blir riktigt fint!

Hur svårt skulle det vara att göra ett tillhörande "batteri" som driver den via USB'n?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Nice, en sån här får det bli när man kan få tag i en!

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z370 Gaming ITX/ac | 8700K | 32GB | MSI RTX 3080 Suprim X
Corsair SF750 | Noctua NH-U12A | NR200P || G603 | G915 TKL | T16000 | TWCS

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

EDIT: NVM, var precis som jag tänkte. Blir riktigt fint!

Hur svårt skulle det vara att göra ett tillhörande "batteri" som driver den via USB'n?

Krävs inget mer än högstadie lära inom el samt lite delar från elfa. Annars kan man köpa en färdig för en hundralapp.

Permalänk
Medlem

Där har vi mina clienter till huset =D

Permalänk

"Systemet är stort som ett kreditkort, men klarar trots det av video i 1080p samt spel i nivå med Quake III Arena."
Bara jag som läste kretskort istället för kreditkort?

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VirtualIntent:

HTPC FTW! Hoppas den pallar att spela upp streamande 1080p (eller åtminstone 720p) över nätverket.

SoCet (höhö) fixar 1080p. På följande klipp visas detta.

http://www.raspberrypi.org/archives/431

Permalänk
Medlem

Jag tänkte: Nu kommer denna kosta 100000kr då? Men nä 250 spänn, det kan jag gärna ta

Visa signatur

Intel i5 2500k - HD6950 2GB - Corsair Vengeance 8GB - MSI P67A-GD65 - Corsair TX V2 750w - Samsung f3 1TB - Fractal Design Arc - 1GB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunnis:

Krävs inget mer än högstadie lära inom el samt lite delar från elfa. Annars kan man köpa en färdig för en hundralapp.

Enkelt och bra, det tar vi! Kommer bli väldigt spännande

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Undra hur mycket det kommer gå på totalt. Priset blir väl $35 + frakt + låda + strömadapter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murer:

Raspberry Pi får prislapp, lanseras inom kort? Det känns som om Sweclockersredaktionen har nyhetstorka och letar fram någon gammal, hyffsat okänd nyhet för att dryga ut inläggen. Pris och beräknad lansering har varit känd ett relativt bra tag nu.

Bara för att det är känt i vissa cirklar betyder inte det att en nyhet inte förtjänas att uppmärksammas, jag hade tex ingen som helt aning om den här produkten var i pipelinen och av övriga kommentarer i tråden så verkar jag inte vara ensam om det.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Låter som ett bra alternativ för smarthus, styra lamor värme osv...

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Medlem

Detta var RIKTIGT imponerande för den prislappen. Jag ser oändligt med användningspotential. Styrning av diverse automatiserade saker i hemmet, ett inbyggt system i bilen, diverse webservices osv osv... Skal lverkligen beställas hem och labbas med. Någon som vet om den kommer med egen kompilator och osv eller om man skall köra in ett litet OS i stil med DSL eller liknande?

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

OM jag ska köpa en sån, har ändå planerat att ge linux en chans.

Visa signatur

Skriver som alla andra: Citera för att få min uppmärksamhet!

Permalänk
Medlem

Den skulle ha haft 512 eller mer ram minne, då hade den varit den perfekta htpc:n. Fast Openelec kanske funkar bra på den endå, det är ganska minimalt.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunnis:

Ja men den är också mer än 5 gånger så dyr också.

Ja och lite mer prylar som följer med, 4 gånger mer minne, sd kort å nätadapter och låda.

Permalänk
Medlem

Ah, lite mer än usb porten kan leverera. Får helt enkelt öppna upp tvn och se om jag kan hitta 2 punkter och ta ut 5V på, kanske bygga in hela grejen i tvn.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Kostar den 300 kr så SKA jag ha en, vet inte till vad MEN jag SKA ha en

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av R34p3r:

Blir nog till att köpa en sån bara för att testa, ska bli intressant att se vilket operativsystem dom rekommenderar

Skrivet av inquam:

Någon som vet om den kommer med egen kompilator och osv eller om man skall köra in ett litet OS i stil med DSL eller liknande?

Debian (och fedora och archlinux) verkar ju i alla fall fungera.

Permalänk
Medlem

saknar den nätverk? Annars prima som brandvägg

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Define R2, Fractal Newton R2 800W, INTEL CORE I7 980, 12GB Corsair pc 12800. Ny gpu skall inhandlas

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av lhffan:

saknar den nätverk? Annars prima som brandvägg

b-modellen har en port (men man kanske kan ha någon ethernet-över-usb-lösning?).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

b-modellen har en port (men man kanske kan ha någon ethernet-över-usb-lösning?).

Går ju att använda VLAN.

Riktigt taggad på denna produkt Kommer även att köpa in ett gäng på jobbet om de fungerar bra som tunna klienter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvicksilv3r:

Om man kopplar in den i datan bör det ju bli typ inception, en data i en data

Skickades från m.sweclockers.com

Eller en dator i en dator?

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Medlem

Kommer skaffa denna och bygga in den i något, får se vad jag kan hitta på för roligt

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Om det flyter på med filmer i 1080p så blir det ett lätt köp. Redan sneglat på en htpc

Permalänk
Medlem

Har följt detta länge den kommer komplettera min beagleboard bra
Kastar in Ångström så är det en underbar leksak

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.