Officiella Microsoft Flight -tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av shibby3ds:

Fick tillgång till flight-betan och kan bara säga att x-plane 10 är utslaget.

Hur tänker du nu? Spöar Flight skiten ur X-Plane 10 eller är det tvärtom?

Permalänk
Medlem

Är också med på betan och kan väl säga att Flight snor inte många kunder från X-plane och X-plane snor inte många kunder från Flight. Olika spel för olika personer. För min del blir det nog att växla mellan Flight och FSX. Flight när jag känner för lite hederligt spakryckande och FSX när jag börjar sakna B377'an.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Fick också Betan. Ska ladda hem och prova ikväll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxWarp:

Är också med på betan och kan väl säga att Flight snor inte många kunder från X-plane och X-plane snor inte många kunder från Flight. Olika spel för olika personer. För min del blir det nog att växla mellan Flight och FSX. Flight när jag känner för lite hederligt spakryckande och FSX när jag börjar sakna B377'an.

Det låter som om det du hittills har testat inte lever upp till de krav, som vi som vill flyga på en seriös IFR nivå har. Har jag rätt?

Kan för övrigt länka detta. Surfade runt lite "random" så där, och det där går inte så bra ihop med det att det skulle bli gratis. Microsoft är för övrigt inte särskilt fega med prissättningen

Permalänk
Medlem

Har flugit och får känslan utav att spelet verkar givetvis mycket bättre optimerat, men det är ju inte alls den realism man är ute efter... Men jag kommer vänta på att Aerosoft släpper sina Airbus så löser det problemet.

Men annars så känns spelet 99% Arcade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Har flugit och får känslan utav att spelet verkar givetvis mycket bättre optimerat, men det är ju inte alls den realism man är ute efter... Men jag kommer vänta på att Aerosoft släpper sina Airbus så löser det problemet.

Men annars så känns spelet 99% Arcade.

Men fy vad tråkigt om man är ute efter realism, verkar vara många som testat och håller med dig.

Det doftar mer och mer x-plane 10 för min del.

Visa signatur

QC7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Har flugit och får känslan utav att spelet verkar givetvis mycket bättre optimerat, men det är ju inte alls den realism man är ute efter... Men jag kommer vänta på att Aerosoft släpper sina Airbus så löser det problemet.

Men annars så känns spelet 99% Arcade.

Aerosoft släpper sina Airbus hur mena du nu?, MS flight ska ju inte släppa in några tredjeparts makare, och kommer inte släppa nån SDK heller till nån, eller menar du Airbus till FSX

Själv kommer jag fortsätta med FSX, med div tillägg i form av väder, scenery, trafik, X-plan har jag aldrig gillat så bra, men ge det några år så kanske

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av borgona:

Det låter som om det du hittills har testat inte lever upp till de krav, som vi som vill flyga på en seriös IFR nivå, vill ha. Har jag rätt?

I grunden är det inget väl som hindrar den sortens flygning jag tror du snackar om men det kräver ju att MS släpper ett SDK vilket de inte verkar ha för avsikt att göra i dagsläget. Som det verkar nu så handlar det om att spaka plan, inte programmera FMCn, slå på AP+AT och rulla tummar i tre timmar.

Skrivet av borgona:

Kan för övrigt länka detta. Surfade runt lite "random" så där, och det där går inte så bra ihop med det att det skulle bli gratis. Microsoft är för övrigt inte särskilt fega med prissättningen

Ingen har väl sagt att hela spelet skulle vara gratis? Bara ett par plan och en liten skitö mitt ute i ingenstans som jag förstått det. Resten kommer att kosta. Var Webhallen fått priset ifrån får du fråga dem men så högt var det väl inte? Ungefär som vilket spel som helst och nästan ett par hundringar lägre än vad FSX Deluxe kostade vid släpp.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Aerosoft släpper sina Airbus hur mena du nu?

Fan glömde att dem inte skulle tillåta modding, haha då kommer jag verkligen ALDRIG använda MS Flight. FSX får väll duga, för nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxWarp:

@borgona: Testat det här? http://www.venetubo.com/fsx.html
Ingen aning om det hjälper i ditt fall då jag själv inte upplevt några liknande bekymmer men det gav mig lite bättre flyt i alla fall.

Har inte riktigt "vågat" mig på det, med tanke på lite filuppladdning, hehe.

Skrivet av MaxWarp:

I grunden är det inget väl som hindrar den sortens flygning jag tror du snackar om men det kräver ju att MS släpper ett SDK vilket de inte verkar ha för avsikt att göra i dagsläget. Som det verkar nu så handlar det om att spaka plan, inte programmera FMCn, slå på AP+AT och rulla tummar i tre timmar.

Ingen har väl sagt att hela spelet skulle vara gratis? Bara ett par plan och en liten skitö mitt ute i ingenstans som jag förstått det. Resten kommer att kosta. Var Webhallen fått priset ifrån får du fråga dem men så högt var det väl inte? Ungefär som vilket spel som helst och nästan ett par hundringar lägre än vad FSX Deluxe kostade vid släpp.

Jo, visst kan man väl tänka så. Men med tanke på att det verkar bli ett "tråkigt" arkad spel, så är priset en aning överdrivet.

Skrivet av Lindgren92:

Fan glömde att dem inte skulle tillåta modding, haha då kommer jag verkligen ALDRIG använda MS Flight. FSX får väll duga, för nu.

Det där du nämnde om Aerosoft kan jag inte tala för, men FsLabs har som mål att få sin A320 i samma nivå som PMDG. Fick det länkat för mig, så här får du. Release datum är dock okänt. Så vitt jag har hört, har bara fått detta berättat för mig, så kör de med när-det-är-klart-stilen. Concorde har du också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av borgona:

Det där du nämnde om Aerosoft kan jag inte tala för, men FsLabs har som mål att få sin A320 i samma nivå som PMDG. Fick det länkat för mig, så här får du. Release datum är dock okänt. Så vitt jag har hört, har bara fått detta berättat för mig, så kör de med när-det-är-klart-stilen. Concorde har du också.

Trevligt! Tack för tipset. Kan säga att Aerosoft är riktigt duktiga. Aerosoft Airbus X(A320/321) (kanske lite Off topic sorry)

Permalänk
Skrivet av Foster D:

Men fy vad tråkigt om man är ute efter realism, verkar vara många som testat och håller med dig.

Det doftar mer och mer x-plane 10 för min del.

Jag kan helt klart rekommendera XP-10. Har kört det ett tag nu och det har en del saker som är riktigt bra. Ljussättningen nattetid är riktigt jäkla nice och molnskuggorna under dagarna är heller inte fy skam. Nackdelen med X-plane som jag ser det i dagsläget är ju att det inte finns någon motsvarighet till ORBX/PMDG mm.. REX vet jag inte om det är så himla nödvändigt i XP eftersom de kör med äkta 3D-moln som faktiskt ser bra ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av borgona:

Har inte riktigt "vågat" mig på det, med tanke på lite filuppladdning.

Inget farligt. Du bara skickar upp din FSX.CFG så får du förslag på ändringar och möjlighet att tanka ner en modifierad version som du kan testa. Bara att göra en kopia först. Blir det sämre är det bara att byta tillbaka.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxWarp:

Inget farligt. Du bara skickar upp din FSX.CFG så får du förslag på ändringar och möjlighet att tanka ner en modifierad version som du kan testa. Bara att göra en kopia först. Blir det sämre är det bara att byta tillbaka.

Vad exakt är det den ändrar i FSX-filen? Hur kan det påverka prestandan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av borgona:

Vad exakt är det den ändrar i FSX-filen? Hur kan det påverka prestandan?

Det har snackats en del om det i Officiella FSX-tråden. Kolla från post #1430 och framåt.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxWarp:

Det har snackats en del om det i Officiella FSX-tråden. Kolla från post #1430 och framåt.

Hade ett någorlunda långt svar som jag failade med.. hehe. Jag såg att du inte hade GEX, men REX. De pratade om UT, men rekommenderade GEX. Någon gjorde det i alla fall. GEX och REX borde inte störa varandra, eller? Jag menar, REX är i luften (mestadels), medan GEX är terräng. Sedan så undrar jag även vilken FSX.config fil du menar, eller vart jag kan finna den. Det finns flera config-filer :P. Man skulle lägga till några rader såg jag :P. Mer information om detta? Kan inte skada systemet?

EDIT: Sökte och hittade ingen config fil. Installerade om FSX för ett par dagar sedan, och har inte flugit. Kanske därför?

Permalänk
Medlem

Ingen aning om hur GEX och REX påverkar varandra men REX byter ju bara ut originaltexturer mot sina egna och om GEX byter ut vissa av dem en gång till så borde det väl inte ha någon betydelse för prestandan i alla fall.

Den fsx.cfg du ska ladda upp hittar du i C:\Users\<användarnamn>\AppData\Roaming\Microsoft\FSX\ Finns det ingen så skapas den när du startar FSX.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxWarp:

Ingen aning om hur GEX och REX påverkar varandra men REX byter ju bara ut originaltexturer mot sina egna och om GEX byter ut vissa av dem en gång till så borde det väl inte ha någon betydelse för prestandan i alla fall.

Den fsx.cfg du ska ladda upp hittar du i C:\Users\<användarnamn>\AppData\Roaming\Microsoft\FSX\ Finns det ingen så skapas den när du startar FSX.

Hittat den. Vad har du att säga om de där sakerna du skrev man skulle lägga till? De som inte finns ännu.

EDIT:

Skrivet av MaxWarp:

Dra ner bilar och båtar samt airport vehicles och lägg mer på airline traffic om det går. Det är ändå mest det man märker mest när man flyger.

Pilla i config-filen är inget farligt så länge man bara gör en backup på sin gamla ifall något går fel. Har du en 4-kärning processor borde följande göra nytta:

[JOBSCHEDULER]
AffinityMask=14

Gör du detta kommer den tyngsta tråden att få ensamrätt på kärna 0 och resten fördelas på de tre övriga kärnorna. Föreslår att du testar följande också:

[BufferPools]
UsePools=0

Minns inte exakt vad det gör. Ska göra minneshanteringen mer effektiv men kan orska instabilitet på system med för lite minne. Borde inte vara något problem med ditt system dock.

Skrivet av MaxWarp:

AffinityMask=252 borde vara bäst om han har HT på. Då frias hela kärna 0 upp för den mest krävande tråden. Med HT av är det dock 14 som gäller. De flesta brukar vara av åsikten att FSX mår bäst med HT avstängt men det kanske är en marginell skillnad.

Får väl be att ursäkta, då detta mer och mer blir FSX. Men då Flight verkar vara en sådan skam... ^^

http://www.venetubo.com/fsx.html verkar okej. Använde det och sade att jag hade GTX 480 eller bättre. Tyvärr så synade de bluffen i config-filen ^^ Men vad är allt det där tjabbet om Affinity som även de nämnde? Att du rekommenderar det till andra, är det baserat på den sidan, eller är du själv kunnig?

Permalänk
Medlem

Jag kan inte till närmelsevis lika mycket som han som gjorde den där tweak-sidan så lita på den. Blir säkert bra annars är det ju bara att ändra tillbaka. För övrigt tycker jag nog vi bör forstätta den här diskussionen i FSX-tråden i stället.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Hoppas man kommer med i betan, har alltid tyckt om att flyga. Inte direkt duktig på det men enormt nyfiken. Alltid kul att testa Skummade igenom tråden och folk verkar vara ledsna. Kollat lite på youtube förut när folk flög med sina moddade paket Boing 787 osv. Sådana trafik passagerare plan kommer inte med nu eller vad? Hänger riktigt inte med här

Permalänk
Medlem

Några passagerarplan finns än så länge inte i Flight-betan och vad jag förstått så kommer det i huvudsak handla om "general aviation". Inte mig emot men de som föredrar stora jetkärror har inte mycket att hämta för närvarande.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Hmm, är detta något annat spel än Microsoft Flight 2011? För här finns det ju många sådana plan

http://www.youtube.com/watch?v=IZvHsdQ6rFg

Permalänk
Medlem

Det är MS Flight Simulator X med diverse tillägg.

http://www.webhallen.com/spel/pc/91168-flight_simulator_x_gol...

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk

Tycker att Flight faktiskt ser rätt bra ut än så länge, mkt bättre optimering, kör allt på högsta. Känslan är helt OK om man bockar ur alla hjälp grejer i Options, dock synd att mest kommer vara mindre plan då jag gillar större passagerarplan allra mest.

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför MS gör såhär mot mig, som jag har längtat, och nu är man fast med buggiga jävla FSX i minst en evighet till.

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av miFFhoe:

Fattar inte varför MS gör såhär mot mig, som jag har längtat, och nu är man fast med buggiga jävla FSX i minst en evighet till.

Vad är det som buggar med FSX? Tycker det är hyggligt stabilt nuförtiden...

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxWarp:

Vad är det som buggar med FSX? Tycker det är hyggligt stabilt nuförtiden...

Det mesta faktiskt. Känns bara inte bra. Kan inte ens minimera det utan att det hänger sig, vad är det för skit liksom?

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av miFFhoe:

Det mesta faktiskt. Känns bara inte bra. Kan inte ens minimera det utan att det hänger sig, vad är det för skit liksom?

Håller med. Är grymt mycket irritations moment i FSX. Är förbannat trött på det, hur många år har man inte haft och använt FSX nu? Sen 2006 tror jag, suck..

Permalänk
Medlem

Inga problem för mig förutom det där med Alt-Tab. Alt-Enter funkar dock bra. Har haft FSX sedan release och aldrig haft så mycket strul att det inte gått att genomföra längre flygningar. Bara ett fåtal gamla add-ons som strulat men det berodde nog mest på taskiga FS9-konverteringar.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Hittade en intressant artikel om Flight, verkar som de hellre bygger på världen vart efter och ligger till större plan också som jag tolkade iaf.

http://flyawaysimulation.com/news/4317/microsoft-flight-behin...

http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2397774,00.asp