Sony Vegas, bra redigering eller inte? Vad måste jag förbättra?

Permalänk
Medlem

Finns en anledning till att man kan göra en brygga mellan Premiere Pro och AfterEffects. Klippning och ljud i Premiere Pro, effetkter eller andra speciella egenskaper i AfterEffects. Aldrig en hel film..

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Skrivet av hapone:

Visst kan du om du vill, men det är inte huvudtanken med AE. Tro det eller ej, men du kan klippa din film i quicktime player också om du så vill. Hur gör du efter 100klipp? Bläddrar omkring i en hundra lager stor comp? Eller bläddrar omkring i mängder med precomps? Det går väl att vänja sig, men ge valfritt redigeringsprogram en ny chans. Där har du bara ett eller ett par lager att hålla koll på. Dessutom spelas klippen i realtid vid ett tryck på mellanslag, och ljuder följer alltid med, utan något behov av en RAM-preview.

Edit: Kollade på klippen du skickade nu, och där förstår jag att man väljer att jobba i AE. Men det är eftersom att det är huvusakligen effekter, och få klipp involverade. Det är inte vad jag skulle kalla "klippning", det är snarare compositing och motion graphics (vilket är precis vad AE är byggt för)

jag förstår vad du menar med klippning alltså tex i en film när du klipper in en anna vinkel på en person eller ngt

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sannapulsen:

jag förstår vad du menar med klippning alltså tex i en film när du klipper in en anna vinkel på en person eller ngt

Japp, precis så.

Permalänk
Skrivet av hapone:

Japp, precis så.

då lär det bli lite kaos

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilRoze:

Tjenare igen, jag gjorde en ny sniper edit, nu har jag lagt in mer färger och sådant.
Tycker ni att den jag gjorde innan är bättre eller den här? http://www.youtube.com/watch?v=CE4YtVfd4iI&feature=channel_vi...

Trodde det nt fanns fler som lyssnade på Mt eden

För er som inte vet vem han är så är det artisten som gjort musiken

Permalänk

Det viktigaste enligt mig i en fragmovie/montage är att det är synkat med musiken! Lägg ner energi på att skotten skjuts tillsammans med musiken, när du lyckas med det kan du då försöka synka annat också, t.ex. övergångar
Exempel: http://www.youtube.com/watch?v=6CObXcjeGl0&feature=related

Permalänk

Jag lånar tråden lite och frågar om jag borde köpa en ny cpu kylare eller mer ram? jag har just nu 8gb och tänkt köpa 8 till vad tycker ni? hur mycket snabbare kommer jag rendra och hur mycket bättre kommer allt flyta med 16gb ram? För jag skuylle vilja överklocka till typ 4ghz
EDIT: budget 500kr

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Skrivet av nanberg8:

Trodde det nt fanns fler som lyssnade på Mt eden

För er som inte vet vem han är så är det artisten som gjort musiken

Det laggar lite? Du har inte testat filmat med PlayClaw? Funkar mycket bättre än Fraps och bara flyter på.

Visa signatur

i7 7700K // Radeon RX 480 8GB // Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15
Vengeance // MSI Z270 TOMAHAWK // Samsung 850 EVO 500GB // Fractal Design Integra M 550W

Permalänk
Medlem

Kostar ett Sony Vegas Program 6500kr idag?

Jag vet inte om detta är olagligt att fråga men laddar inte många människor ner sony vegas gratis online idag?

Dom flesta killarna jag känner som kan allt om IT dom köper aldrig program som är dyra i butikerna utan dom fixar det på andra sätt osv

Permalänk
Skrivet av Humanflu:

Kostar ett Sony Vegas Program 6500kr idag?

Jag vet inte om detta är olagligt att fråga men laddar inte många människor ner sony vegas gratis online idag?

Dom flesta killarna jag känner som kan allt om IT dom köper aldrig program som är dyra i butikerna utan dom fixar det på andra sätt osv

nej,
Vegas Pro 11 542,95 € ex VAT, 542,95 € = 4 793,42797 svenska kronor och adobe after effects cs5.5 kostar 12,775kr

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av tripletutorial:

Det laggar lite? Du har inte testat filmat med PlayClaw? Funkar mycket bättre än Fraps och bara flyter på.

PlayClaw, hmm. Har inte testat, kan ge det ett försök i allafall! :]
Tack för tips!