Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Jag har ingen anning vart manualen är till tvn, den är ett par år gammal, men jag har kollat igenom alla inställningar man kan och hittar inget sånt, ända jag hittar är när jag trycker på source att jag kan byta till HDMI,HDMI2,EXT,AV,PC osv..

Permalänk
Medlem

HDMI är förmodligen uttag 1 och HDMI2 är uttag 2, koppla då kabeln från datorn in i TVn på uttag 1 och välj HDMI som source på TVn, sen startar du datorn, ha inte något annat inkopplat till datorns grafikkort då du startar den.

MVH Peter

Permalänk
Medlem

Jag har testat det, men någon fläkt börjar att låta väldigt högt, och det kommer inte fram något på skärmen, men jag kan testa ännu en gång för säkerhetskull

Permalänk
Medlem

Det var som f*n det FUNKA!!
väldigt konstigt att det inte gick innan när jag testat.

Tack så hemskt mycket Peter, och janee för er hjälp o ni andra som skrev i tråden
äntligen kan man lira bf3 på skärmen

Permalänk
Medlem

Ja då ligger jag på nästa problem..
när jag sätter på spelet crashar det? o fläkten börjar låta väldigt högt igen..

Permalänk
Medlem

Är hdmi utgången aktiv?

Visa signatur

Fractal Define R2, Fractal Newton R2 800W, INTEL CORE I7 980, 12GB Corsair pc 12800. Ny gpu skall inhandlas

Permalänk
Medlem

Blir inte den aktiv automatiskt om det är den enda som har en skärm kopplad.

MVH Peter

Permalänk
Medlem

Så nu verkar det funka stabilt hoppas jag, det var bara första gången den crasha.
tack så jätte mkt ännu en gång.

får testa spela nu någon timme o se om det fungerar stabilt.

Permalänk
Medlem

Nä inget spelande, nu är det dax att sova :):)

MVH Peter

Permalänk
Medlem

måste bara testa haha längtat, har du någon rekommendation på skärm upplösning och hz? änvänder en 32tum

Permalänk
Medlem

lr jag kör bara med vad den rekomenderar

Permalänk
Medlem

Nä de har jag ingen koll på tyvärr.

MVH Peter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Southy:

men min tv skärm har inget med dvi uttaget att göra?
lr måste jag kunna koppla min vanliga skärm först till den nedre ? för att senare kunna koppla hdmi, de låter onödigt.
vad föreslår du att jag gör?

JA precis.

Det är ju redan skrivet i tråden, och dessutom utförligt förklarat VARFÖR det är så.

Permalänk
Medlem

1. Kan du köra med både skärm och tv inkopplad, gå in i bildskärmsinställningar och utöka skrivbord till skärm 2 (tv:n)
2. Ställ in tv.n på att ta emot signal från HDMI, beroende på tv så finns det säkert någon knapp som heter "source" eller dyl. på fjärrkontroll

Se till att få steg 1 att funka. att tv.n räknas som en bildskärm av datorn. Annars är steg 2 dömt att misslyckas

Permalänk
Medlem

Har samma problem, får ingen hdmi signal ut vad jag än gör.
Testat ny kabel med. Händer absolut inget..

håller på ändrar med displayswitch men inget.
Trodde det skulle vara en enkel grej att få tv ut att funka igenom hdmi men näää

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Har samma problem, får ingen hdmi signal ut vad jag än gör.
Testat ny kabel med. Händer absolut inget..

håller på ändrar med displayswitch men inget.
Trodde det skulle vara en enkel grej att få tv ut att funka igenom hdmi men näää

stäng av både tv o dator, koppla hdmi kabbeln från tvn till datorn, koppla ur den vanliga skärmens kabel ur datorn,
sätt på tvn o ställ den på Hdmi, starta datorn.

det borde lösa problemet.