Permalänk

Var är Kepler?

NVIDIA har haft sin CES konferens nu. Och inget nytt om Kepler? Någon som har något nytt på Kepler fronten?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Wait and see. Förhoppningsvis får vi se lite inom kort - det är långt fler än du och jag som väntar på Kepler, speciellt nu när Southern Islands är ute!

Permalänk
Skrivet av sirnicke:

Wait and see. Förhoppningsvis får vi se lite inom kort - det är långt fler än du och jag som väntar på Kepler, speciellt nu när Southern Islands är ute!

Jo hoppas det. Bara det inte blir en Fermi liknande försening igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Avstängd

det kommer bli en jävligt tyst lansering kanske som 5-serien

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Medlem

kepler + Guild Wars 2 och Diablo 3 förhoppninsvis en laggfri kombo inte helt omöjligt att det släpps relativt samtidigt heller.
fast vi får nog bresa upp plånkan rejält om 7970 ligger mellan 5000-5500 så lär ju 680 inte lanseras under 6000 känns det som, smakar det så kostar det och vem gillar inte när det smakar perfekt!

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem

Sweclockers var ju inne på något slutet "press-event" igår, tror jag det stod på ansiktsboken...

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Skrivet av Thomaseron:

Sweclockers var ju inne på något slutet "press-event" igår, tror jag det stod på ansiktsboken...

Jo, men där verkade de bara prata Tegra 3 (till Jonas stora förtret). Det verkar som om de behöver fila lite till på Kepler innan de går ut med någon ny information.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Skrivet av WrongTarget:

Jo, men där verkade de bara prata Tegra 3 (till Jonas stora förtret). Det verkar som om de behöver fila lite till på Kepler innan de går ut med någon ny information.

Ja, förstod det när jag såg sammanfattningen innan...
Även om jag håller på AMD är det ju bra med konkurrens.
Dessutom är jag nyfiken på hur kepler blir.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av undrande:

kepler + Guild Wars 2 och Diablo 3 förhoppninsvis en laggfri kombo inte helt omöjligt att det släpps relativt samtidigt heller.
fast vi får nog bresa upp plånkan rejält om 7970 ligger mellan 5000-5500 så lär ju 680 inte lanseras under 6000 känns det som, smakar det så kostar det och vem gillar inte när det smakar perfekt!

Hur kan du säga det...?

Varför i hela fridens namn skulle 680 kosta 6000 eller mer bara för att 7970 idag kostar 5000-5500?
7970 är unik i sin teknik, det finns bara den just nu att köpa med det den har att bjuda på, vilket gör den MYCKET eftertraktad och tillgång+efterfrågan=pris, tillgången just nu är värdelös vilket säger om man summerar allting att 7970 antagligen kommer sjunka i pris, hur mycket är dock dumt att gissa på men en prissänkning kommer nog med största annorlikhet.
Alltså är det ingenting som visar på att 680 skulle kosta över 5000 ens, för marknaden för dessa kort är redan tagen i stora delar av 7970... vorde idiotiskt av Nvidia att sätta de priset då de knappt skulle sälja något(finns alltid en och annan fanboy som MÅSTE ha just nVidias flaggskepp och inte grafikkortens flaggskepp...).

Permalänk
Medlem

"NVIDIA Hey GeForce fans, thanks for your excitement. We're not talking about Kepler at CES, but we're still on track and will let you know as updates become available." dvs inget nytt på CES.

En editor på hardocp skrev även om att det ryktas om juni nu, lät som rykten dock. Ingen höjdare för priserna att låta AMD vara ensam på tronen så länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makz159:

Hur kan du säga det...?

Varför i hela fridens namn skulle 680 kosta 6000 eller mer bara för att 7970 idag kostar 5000-5500?
7970 är unik i sin teknik, det finns bara den just nu att köpa med det den har att bjuda på, vilket gör den MYCKET eftertraktad och tillgång+efterfrågan=pris, tillgången just nu är värdelös vilket säger om man summerar allting att 7970 antagligen kommer sjunka i pris, hur mycket är dock dumt att gissa på men en prissänkning kommer nog med största annorlikhet.
Alltså är det ingenting som visar på att 680 skulle kosta över 5000 ens, för marknaden för dessa kort är redan tagen i stora delar av 7970... vorde idiotiskt av Nvidia att sätta de priset då de knappt skulle sälja något(finns alltid en och annan fanboy som MÅSTE ha just nVidias flaggskepp och inte grafikkortens flaggskepp...).

Om vi ser "förra" generationens grafikkort där 580 presterade betydligt mycket bättre än vad 6970 gjorde.
Om samma prestandaskillnad står sig kommer givetvis 680 hamna över 7970 i pris. Och era drömmar om att priset på 7970 kommer halveras bara för att kepler lanseras kan ni vakna ur.. med lite tur sänker det listpriset med några dussin dollar på sin höjd.

Bästa korten är sällan bäst prestanda/krona, det är för alla geeks vars epenis måste kompensera upp för annat..

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MystiX:

"NVIDIA Hey GeForce fans, thanks for your excitement. We're not talking about Kepler at CES, but we're still on track and will let you know as updates become available." dvs inget nytt på CES.

En editor på hardocp skrev även om att det ryktas om juni nu, lät som rykten dock. Ingen höjdare för priserna att låta AMD vara ensam på tronen så länge.

AMD har väl "låtit" NVIDIA vara på tronen sedan dagen då 580 släpptes och det verkar inte ha gått någon nöd på AMD för det.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden12:

AMD har väl "låtit" NVIDIA vara på tronen sedan dagen då 580 släpptes och det verkar inte ha gått någon nöd på AMD för det.

Jo men nu pratar jag om oss konsumenter. AMD har alltid legat lägre i pris på grund av att NVIDIA har toppkortet. Men nu är det inte fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden12:

AMD har väl "låtit" NVIDIA vara på tronen sedan dagen då 580 släpptes och det verkar inte ha gått någon nöd på AMD för det.

Jo men AMD är ju rätt så okonkurrerade där uppe med 7970 som faktiskt är mycket bättre än GTX580 på alla sätt. GTX580 var ju bättre än 6970, men drog även mer ström etc etc.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

"PS. Launch is sooner than you (and me) thought ... :)" - (http://www.obr-hardware.com/)

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av MystiX:

"NVIDIA Hey GeForce fans, thanks for your excitement. We're not talking about Kepler at CES, but we're still on track and will let you know as updates become available." dvs inget nytt på CES.

En editor på hardocp skrev även om att det ryktas om juni nu, lät som rykten dock. Ingen höjdare för priserna att låta AMD vara ensam på tronen så länge.

Tror det rent av var Kyle på HardOCP, han brukar ha bra koll och var en av de få som tidigt prickade in Fermis lansering.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Ikväll ska jag montera in mitt nya 7970. När väl Kepler lanseras blir det ett byte OM den presterar bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Medlem

precis jag har också minnet av att 580 var snäppet dyrare än 6970 då de bägge lanserades (jag kan ha fel), nu är det inte fastställt att kepler "680" har bättre prestanda än 7970 men om trenden fortsätter så talar ju mkt för att det blir så.
och säg att det är 5-15 % "snabbare" än 7970 (vild gissning) så är det väl fullt acceptabelt och rimligt att det också är några hundralappar dyrare?

de som är på jakt efter higendkort idag vill väl oftast ha så bra prestanda som möjligt och är därmed beredd att lägga nån hundring extra för att få ut de där sista %:en prestanda.

vill man ha så mkt graffe per krona som möjligt då är det ju givet att varken 7970 eller 680 är det optimala valet utan snarare kanske 660Ti eller CF 7950 tex vilda gissningar igen.

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden12:

Om vi ser "förra" generationens grafikkort där 580 presterade betydligt mycket bättre än vad 6970 gjorde.
Om samma prestandaskillnad står sig kommer givetvis 680 hamna över 7970 i pris. Och era drömmar om att priset på 7970 kommer halveras bara för att kepler lanseras kan ni vakna ur.. med lite tur sänker det listpriset med några dussin dollar på sin höjd.

Bästa korten är sällan bäst prestanda/krona, det är för alla geeks vars epenis måste kompensera upp för annat..

Sa jag något om halvering? Nej :S
Nvidia misslyckas totalt med att lansera 600 serien och skickar ut den alldeles för sent, marknaden för dessa kort är inte stor och 7970 har sålt som smör i butikerna här i sverige iallafall, så 6000kr är idiotiskt pris, ännu mer att köpa den för det :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av undrande:

precis jag har också minnet av att 580 var snäppet dyrare än 6970 då de bägge lanserades (jag kan ha fel), nu är det inte fastställt att kepler "680" har bättre prestanda än 7970 men om trenden fortsätter så talar ju mkt för att det blir så.
och säg att det är 5-15 % "snabbare" än 7970 (vild gissning) så är det väl fullt acceptabelt och rimligt att det också är några hundralappar dyrare?

de som är på jakt efter higendkort idag vill väl oftast ha så bra prestanda som möjligt och är därmed beredd att lägga nån hundring extra för att få ut de där sista %:en prestanda.

vill man ha så mkt graffe per krona som möjligt då är det ju givet att varken 7970 eller 680 är det optimala valet utan snarare kanske 660Ti eller CF 7950 tex vilda gissningar igen.

Lägg till att det är en liten marknad för dessa kort och det sålts otroligt många 7970 redan, och fortfarande har man inte hört något ifrån 600 serien som är något intressant för att jämföra prestanda i teorin... tystnad brukar ofta uppstå när allt inte går så bra :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden12:

AMD har väl "låtit" NVIDIA vara på tronen sedan dagen då 580 släpptes och det verkar inte ha gått någon nöd på AMD för det.

Skrivet av MystiX:

Jo men nu pratar jag om oss konsumenter. AMD har alltid legat lägre i pris på grund av att NVIDIA har toppkortet. Men nu är det inte fallet.

Skrivet av Rydisen:

Jo men AMD är ju rätt så okonkurrerade där uppe med 7970 som faktiskt är mycket bättre än GTX580 på alla sätt. GTX580 var ju bättre än 6970, men drog även mer ström etc etc.

Utan att vara dryg vill jag bara fråga om ni kallar Alienware datorer för Dell också eftersom ATI korten är AMD för er?

Det är väl samma sorts uppköpning av ATI som Alienware?
De är uppköpta men står fortfarande för sin egna produktion, bara annan ägare och lite annat? Rätta mig om jag misstar mig

Permalänk
Entusiast
Skrivet av makz159:

Lägg till att det är en liten marknad för dessa kort och det sålts otroligt många 7970 redan, och fortfarande har man inte hört något ifrån 600 serien som är något intressant för att jämföra prestanda i teorin... tystnad brukar ofta uppstå när allt inte går så bra :/

Nja, det var jäkligt tyst om 500-serien med, har du glömt det ?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

fanboy hit och fanboy dit jag skiter i om mitt kort är rosa med gula blommor på med kalle anka logga det får stå/heta vad det vill på kortet bara det ger ut prestanda så man ramlar av stolen/ pajjar underkäken då man tappar hakan i golvet!

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av makz159:

Utan att vara dryg vill jag bara fråga om ni kallar Alienware datorer för Dell också eftersom ATI korten är AMD för er?

Det är väl samma sorts uppköpning av ATI som Alienware?
De är uppköpta men står fortfarande för sin egna produktion, bara annan ägare och lite annat? Rätta mig om jag misstar mig

Då får jag väl rätta dig. De tog bort ATI som namn förra 2010 och heter endast AMD nu.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av makz159:

Utan att vara dryg vill jag bara fråga om ni kallar Alienware datorer för Dell också eftersom ATI korten är AMD för er?

Det är väl samma sorts uppköpning av ATI som Alienware?
De är uppköpta men står fortfarande för sin egna produktion, bara annan ägare och lite annat? Rätta mig om jag misstar mig

För att deras grafikkort lanseras under namnet AMD?

http://awurl.com/xw6IrPugO#first_awesome_highlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av undrande:

fanboy hit och fanboy dit jag skiter i om mitt kort är rosa med gula blommor på med kalle anka logga det får stå/heta vad det vill på kortet bara det ger ut prestanda så man ramlar av stolen/ pajjar underkäken då man tappar hakan i golvet!

Då föreslår jag quadSLI med EVGA 580 FTW hc2

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Då får jag väl rätta dig. De tog bort ATI som namn förra 2010 och heter endast AMD nu.

Aha okej då förstår jag, fel av mig då. Sorry!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Nja, det var jäkligt tyst om 500-serien med, har du glömt det ?

Inte lika tyst och samma tystnad som denna dock tycker jag
Kanske bara jag som är paranoid och skrämd av att nvidia ska börja tappa, jag vill se att de fortsätter slåss för att det är då vi får se dom göra allt dom bara kan!

Skickades från m.sweclockers.com