Asus rampage 3 extreme 3x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE RÖD?

Permalänk
Avstängd

Asus rampage 3 extreme 3x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE RÖD?

Fungerar det tänkte köpa 3x http://www.inet.se/produkt/5315127/corsair-8gb-2x4096mb-cl9-1... till mitt asus rampage 3 extreme där är en cpu i7 950 på den samt h100 corsair i ett 800D

Visa signatur

"Death solves all problems - no man, no problem." -Joseph Stalin
I Bite

Permalänk
Hedersmedlem

Ja, det funkar.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

Vad har du för operativsystem?
Tänk på att Windows 7 Home Premium är begränsat till max 16 GB.

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Ja, det funkar.

Skrivet av Mattsingen:

Vad har du för operativsystem?
Tänk på att Windows 7 Home Premium är begränsat till max 16 GB.

Lånar tråden lite.

Det är så att jag köpt ny burk.

Det jag har är Corsair Vengeance LP 1600 MHz, från början stog dom inställda på 1333 MHz. Jag ändrade till 1600 MHz, är det de ända jag behöver göra för att dom ska gå i 1600?

MVH

Permalänk
Skrivet av zabera:

Det jag har är Corsair Vengeance LP 1600 MHz, från början stog dom inställda på 1333 MHz. Jag ändrade till 1600 MHz, är det de ända jag behöver göra för att dom ska gå i 1600?

Ja det är det enda du ska behöva göra för att de ska gå i 1600 MHz. Du bör kolla att alla latenser är rätt satta dock på minnena sitter en lite klisterlapp som säger spänningen de ska ha frekvensen de är specade för och något i stil med 9-9-9-24 detta är latenser för minnena, vilket är en lista över hur många klockcykler de behöver för att hinna med kontrollern.
Du ställer dessa värden i BIOS/EFI under inställningar för minnen (oftast blir de rätt så då är det ju OK). Ett sätt att kolla dina inställningar från Windows är att använda CPU-Z:

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattsingen:

Ja det är det enda du ska behöva göra för att de ska gå i 1600 MHz. Du bör kolla att alla latenser är rätt satta dock på minnena sitter en lite klisterlapp som säger spänningen de ska ha frekvensen de är specade för och något i stil med 9-9-9-24 detta är latenser för minnena, vilket är en lista över hur många klockcykler de behöver för att hinna med kontrollern.
Du ställer dessa värden i BIOS/EFI under inställningar för minnen (oftast blir de rätt så då är det ju OK). Ett sätt att kolla dina inställningar från Windows är att använda CPU-Z:

http://img714.imageshack.us/img714/7829/skrmklipp2.png

Det ser precis ut som det gör för dig!

Tack för svaren