Permalänk
Medlem

AndroBTN

Jag såg ett album där någon gjort en egen lös startknapp.
Då jag är en lat jävel så lät denna idé helt underbar, jag behöver inte krypa för att slå på datorn mer!

Då jag är lite av en android fanboi bestämde jag mig för att göra knappen av min buddy Andy (som tyvärr förlorat en antenn).

[Update] Då ett gäng medlemmar inte gillade att jag plockade av huvudet för att komma åt knappen har jag nu ordnat så att huvudet är knappen!

Film: http://youtu.be/U7q2Ilx0MhM

AndroBTN

Permalänk
Medlem

Hade vart coolt om man tryckt ner huvudet så startade den

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

Den tanken har slagit mig med. Hade dock inget lim hemma, så att fästa något som kan trycka ned knappen i huvudet gick ej.
Sedan kommer problemet med att huvudet kommer sticka upp en del.

Men det kanske blir v.2 eller en bara en liten framtida fix

Permalänk
Medlem

Vilket chassi har du där startknappen inte funkar? Själv har jag Cosmos S med den berömda touchpanelen som likt förbannat vägrar fungera

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

rolig idé:)
granit vit. Punkt.

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem

Väldigt rolig idé men som tyran26 säger skulle det vara coolare om man tryckte ner huvudet för att starta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Vilket chassi har du där startknappen inte funkar? Själv har jag Cosmos S med den berömda touchpanelen som likt förbannat vägrar fungera

Power knappen på chassit fungerar utmärkt (är ett antec three hundred btw). Den står bara lite dumt under bordet, vilket gör att jag måste böja mig ner och krångla. Mycket jobbigt

Skrivet av Tawen:

rolig idé:)
granit vit. Punkt.

Tackar!
Mjo, sedan man gick tillbaka till studentlivet har snuskvaliteten fått ta smällar.

Skrivet av plutoachilleus:

Väldigt rolig idé men som tyran26 säger skulle det vara coolare om man tryckte ner huvudet för att starta.

Jo, jag känner det själv också. Måste komma på en bra lösning som gör halsen fortfarande är täckt när knappen inte är nedtryckt bara.

Permalänk

Snyggt ! vart köper man sådana gubbar?

Visa signatur

Intel core i5 2500K | Gtx 560 ti sli | Corsair h60 | fractal design arc | corsair ax 850 | Corsair vengeance LP 8gb 1600 mhz | Asus P8Z68 v Pro | Intel 330 series 120gb SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av stickyone:

Snyggt ! vart köper man sådana gubbar?

Mina är köpta i kina, men droidstuff.se säljer dren gröna varianten iaf.

Permalänk

Grymt! 5p

Permalänk
Medlem

haha var känner jag igen detta ifrån? *hintar mitt album*

Snyggt jobbat

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av cosmos92:

haha var känner jag igen detta ifrån? *hintar mitt album*

Snyggt jobbat

Det kan kanske vara så att jag blev inspirerad utav ditt album, men bara kanske

Permalänk
Medlem

Rolig idé (både cosmos92 och Zaklin )
Fyll huvudet med smältlim och forma en liten "hals" som du limmar fast i knappen så att du kan trycka ner knappen genom att trycka på huvudet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av arvid:

Rolig idé (både cosmos92 och Zaklin )
Fyll huvudet med smältlim och forma en liten "hals" som du limmar fast i knappen så att du kan trycka ner knappen genom att trycka på huvudet!

Jo, något sådant hade jag tänkt mig.
Problemet ligger i att få det vita partiet (typ halsen, precis under huvudet) att bli böjbart. Jag vill helst inte att man ska kunna se skillnad på den modifierade och orginalet.

Permalänk
Avstängd

snyggt men som tidigare sagt skulle varit bättre att tryckas på huvudet något jag redan trodde var där innan jag läste att det inte var det sen trodde jag också att den var trådlös

Permalänk
Skrivet av cosmos92:

haha var känner jag igen detta ifrån? *hintar mitt album*

Snyggt jobbat

Fast du var ju inte heller först.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av PhenPhantom:

Fast du var ju inte heller först.

De är man aldrig ;D

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Hehe, den blev ju riktigt fin fin pc hörna också, diggar Fnatic!

Permalänk
Medlem

Vilken häftig grej, helt klart 5p!

Lite OffTopic men, vart fick du tag på den andra gröna, lilla Andriod gubben?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ovad:

Vilken häftig grej, helt klart 5p!

Lite OffTopic men, vart fick du tag på den andra gröna, lilla Andriod gubben?

Tackar

Skrev det tidigare, men min är köpt från kina. Dock säljer www.droidstuff.se den gröna.
Pålitlig svensk webbshop!

Permalänk
Skrivet av cosmos92:

De är man aldrig ;D

Sant det!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Haha lite fränt faktiskt. Perfekt för slöa personer

Permalänk
Medlem

Power up with space duger inte åt herrn nä! Kul idé dock.

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iaken:

Power up with space duger inte åt herrn nä! Kul idé dock.

With space?

Kan inte Andy hjälpa mig så vill jag inte ha hjälp