Permalänk

Glapp i kontakt på Samsung S23A700D

Efter drygt en månad har min skärms strömsladd börjat glappa. För att hålla profilen tunnare har Samsung inte använt den vanliga typen av sladd som man även har till datorn utan istället har de ett externt nätagg och man kopplar sedan in en liten rund kontakt i skärmen. I början funkade den bra, sen stack jag på LAN och då satt någon switchen på sladden vilket resulterade i att bilden försvann. Jag vred lite på kontakten och bilden kom tillbaka. Sedan dess kunde bilden försvinna om man rörde sladden för mycket. Idag började den strula ännu mer, nu kan bilden försvinna helt om man slår till bordet den står på. Ibland kommer den tillbaka direkt men oftast måste man snurra lite på sladden för att få tillbaka bilden. Jag märker också att det finns betydligt färre "lägen" där skärmen fungerar. Med lägena menar jag att tidigare behövde jag knappt snurra på sladden för att få det att fungera medan nu måste jag snurra betydligt längre för att hittar ett bra läge.

Någon annan som har en sån här skärm och har märkt att strömsladden är det minsta känslig? Börjar bli irriterad på den här skärmen nu, den förra funkade inte heller som den skulle, då var det lutningsfunktionen som inte funkade alls utan den var helt stel.

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO