BF3 förstörs av fuskare, vad gör EA/Dice?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Jag spelar sällan Conq , men det är svårare att hålla bra k/d än om man spelar TD. En tips är att köra lite TD så att du blir bättre på att hantera vapen. Du kommer då att vara bättre på Conq med om du inte blir jagad av alla jävla jets och chopters.

Sen tycker jag att man ska spela med någon CONQ för att det blir lättare faktiskt. Vi brukar köra ibland CONQ på större banor och då är vi 4 från samma platoon. Då springer vi och sick-sackar oss mellan byggnader och på så sätt täcker varandra och rev om man dör.

Det är både roligare och samtidigt så får du bättre k/d, men som sagt kör lite TD och träna på ett vapen så att du blir riktigt bra på den.

Tusen tack för svar, hur skulle GM (Gun master) fungera som träning eller är det för många olika vapen? Conquest har vart min stil hela tiden, tycker om spelsättet. Konstigt nog fungerar jag bra med .44 magnum har gjort mina längsta kills med en magnum utan scope och tycker det är ett bra vapen för mig på halvlångt till långt avstånd men det kan även begränsa mig till viss mån.

Så Team Deathmatch är hur jag skall träna upp mig på närstrid, det är just närstrid som är mitt problem för då har jag inget överaskningsmoment till min fördel eller strategiskt övertag.
Men det känns fruktansvärt svårt då man nu spelar med folk som har hundratals timmar mer speltid än mig, men får ge det ett försök.

Hur får man en vettig score per minute om man vill klättra lite rank någorlunda snabbt? För via bara conquest har det tatt mig närmare 200 timmar avv bli rank 51 och jag har sett folk med högre rank än mig med många färre timmar speltid. Hade tänkt klättra lite i rank på PS3, på PC behöver jag inte gå upp i rank då jag inte vill att folk tror jag är bättre än vad jag är

Skall köra ett par rundor TD nu och se hur det går

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Tusen tack för svar, hur skulle GM (Gun master) fungera som träning eller är det för många olika vapen? Conquest har vart min stil hela tiden, tycker om spelsättet. Konstigt nog fungerar jag bra med .44 magnum har gjort mina längsta kills med en magnum utan scope och tycker det är ett bra vapen för mig på halvlångt till långt avstånd men det kan även begränsa mig till viss mån.

Så Team Deathmatch är hur jag skall träna upp mig på närstrid, det är just närstrid som är mitt problem för då har jag inget överaskningsmoment till min fördel eller strategiskt övertag.
Men det känns fruktansvärt svårt då man nu spelar med folk som har hundratals timmar mer speltid än mig, men får ge det ett försök.

Hur får man en vettig score per minute om man vill klättra lite rank någorlunda snabbt? För via bara conquest har det tatt mig närmare 200 timmar avv bli rank 51 och jag har sett folk med högre rank än mig med många färre timmar speltid. Hade tänkt klättra lite i rank på PS3, på PC behöver jag inte gå upp i rank då jag inte vill att folk tror jag är bättre än vad jag är

Skall köra ett par rundor TD nu och se hur det går

Jag rekommenderar Noshar Canals (Stavning) med 24 man. Relativt liten map, snabb action. En rekommendation är att du letar efter en shotgun-free server då det kan blir lite frustrerande i dem trånga utrymmena.

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullenovitch:

Vad hände med vote-kick? :/

Votekick är skräp. Minns själv i CS hur det var på tiden man var duktig och nötte public for funzies, blev ju fuskanklagad och kickad ifrån i princip varenda server jag lirat mer än en kvart på. Jag förstår varför någon som är dålig tror att jag fuskar för att dem inte förstår bättre p.g.a bristande kunskap, men de förstår inte att folk som inte heter SpawN eller HeatoN kan panga HS. Suck.

Visa signatur

Rolig signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimman:

Closed source client och closed source client-side security module. Ser ju hur bra det fungerar i praktiken.

Nu går det iofs mer eller mindre aldrig att fullständigt skydda sig mot fusk, men det går att minimera riskerna genom att se till att servrarna hanterar mycket mer av datan (högre kostnad för bandbredd + processorkraft för serverhost dock.) Det är inte heller direkt omöjligt att implementera algoritmer där servern håller reda på hur du har siktat och på så vis kunna luska ut om ditt rörelsemönster och träffratio är mänskligt eller ej.

Det ökar dock komplexiteten och underhållskravet i kodbasen utan att EA/Dice tjänar pengar på det...

Problemet är att servern redan tar hand om "för mycket" annat. Det är två helt olika typer av spel med helt olika upplägg och förutsättningar(64 spelare, deviation, bullet drop, dynamiska ljud, ljus och fysikhändelser osv osv). Dessutom att förlita sig för mycket på serverhantering, med höga krav på bandbredd och kraft (=pengar) i ett onlinespel där svarstider betyder allt är sällan en bra väg att gå.
BF3's hantering skulle säkert kunna vara mycket bättre, det ligger lite över min kunskapnivå, men samtidigt när man kikar på det så förstår man att det är mer komplicerat än så. BF3 handlar ju nästan mer om att göra det snyggt och häftigt, än att göra det helt fuskfritt. Lite naivt på så sätt.
Givetvis handlar det också om pengar.

Permalänk
Skrivet av discodns:

Votekick är skräp. Minns själv i CS hur det var på tiden man var duktig och nötte public for funzies, blev ju fuskanklagad och kickad ifrån i princip varenda server jag lirat mer än en kvart på. Jag förstår varför någon som är dålig tror att jag fuskar för att dem inte förstår bättre p.g.a bristande kunskap, men de förstår inte att folk som inte heter SpawN eller HeatoN kan panga HS. Suck.

Votekick fungerar mycket bra i spel som Cod4, i alla fall på mina favoritservrar, som förövrigt är HC. Dock är votekick svårt att hålla bra då man inte har killcam elr liknande..

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Problemet är att servern redan tar hand om "för mycket" annat. Det är två helt olika typer av spel med helt olika upplägg och förutsättningar(64 spelare, deviation, bullet drop, dynamiska ljud, ljus och fysikhändelser osv osv).

What? Två helt olika typer av spel? Är inte riktigt med på vad du menar där Servern tar garanterat inte hand om ljud/ljus, däremot skickar den säkerligen koordinater till klienten som i sin tur får göra grovjobbet. Hur har du kommit fram till att servern redan tar hand om "för mycket"?

Skrivet av Tjodd:

Dessutom att förlita sig för mycket på serverhantering, med höga krav på bandbredd och kraft (=pengar) i ett onlinespel där svarstider betyder allt är sällan en bra väg att gå.

Att förlita sig på att klienterna sköter sig är total brainfuck och kommer aldrig fungera, tyvärr. Det är servern som ska styra. BF3 har inga extrema krav på svarstider, det är egentligen inte ens känsligt i jämförelse med Quakeworld. (Utvecklar en av klienterna till QW. Hanterar du paket internt med 1ms deviation så märks det tydligt, tvivlar på att det gäller för BF3.)

Skrivet av Tjodd:

BF3's hantering skulle säkert kunna vara mycket bättre, det ligger lite över min kunskapnivå, men samtidigt när man kikar på det så förstår man att det är mer komplicerat än så. BF3 handlar ju nästan mer om att göra det snyggt och häftigt, än att göra det helt fuskfritt. Lite naivt på så sätt.
Givetvis handlar det också om pengar.

Det handlar i många fall om vad som går snabbt att få ut på marknaden och vad som blir billigast i drift, inte vad som är bäst design. Du verkar blanda ihop stora delar av vad klienten sköter/bör sköta och vad en server gör/bör göra.

Men som sagt, varför skulle de lägga ner pengar på något som inte tillför deras kassa något..

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimman:

What? Två helt olika typer av spel? Är inte riktigt med på vad du menar där Servern tar garanterat inte hand om ljud/ljus, däremot skickar den säkerligen koordinater till klienten som i sin tur får göra grovjobbet. Hur har du kommit fram till att servern redan tar hand om "för mycket"?

Ursäkta mig, jag uttrycker mig slarvigt, helt oprofessionellt och jämför äpplen med päron.
Det är vad jag själv har läst mig till att klient-(server)klient-kommunikationen är ganska tung med Frostbite-motorn och BF3's användning av den. Kanske är fel, vad vet jag, men jag tycker det känns som en logisk förklaring, att en helvetes massa fler saker sker och behöver beräknas, i princip i realtid, i BF3 än tex CS.

Skrivet av Dimman:

Att förlita sig på att klienterna sköter sig är total brainfuck och kommer aldrig fungera, tyvärr. Det är servern som ska styra. BF3 har inga extrema krav på svarstider, det är egentligen inte ens känsligt i jämförelse med Quakeworld. (Utvecklar en av klienterna till QW. Hanterar du paket internt med 1ms deviation så märks det tydligt, tvivlar på att det gäller för BF3.)

Ja, klienthantering är inget vidare ur vare sig säkerhetssynpunkt eller tillförlitlig prestanda och kommunikation, men det avlastar servern vilket tydligen behövs om man skall skicka så mycket information, såsom koordinationer om vad som händer i spelvärlden; förändringar i realtid tex. Frostbite har ju lite mer sådant än CS-motorn antar jag. Avstånd, antal spelare, variation av vapen, vapenmods osv kanke också har påverkan, samtidigt som fysiken också tas i beräkningen?
Läs ovan och nedan också.

Skrivet av Dimman:

Det handlar i många fall om vad som går snabbt att få ut på marknaden och vad som blir billigast i drift, inte vad som är bäst design. Du verkar blanda ihop stora delar av vad klienten sköter/bör sköta och vad en server gör/bör göra.

Men som sagt, varför skulle de lägga ner pengar på något som inte tillför deras kassa något..

Mja, vet inte riktigt om jag blandar ihop det eller om du är helt enkelspårig vad gäller serverhantering.
Dice är ju ganska hemliga med tekniken med motorn och spelet så det handlar väl mest om gissningar. Jag har förstått det såsom att servern tillåter klienten avlasta vissa saker, att det är helt fel enligt din syn må vara sant och jag är böjd att hålla med. Enligt officiella eller inte officiella uttalanden så var den tekniska komplexitet nödvändig att förändra den synen något (åtminstone i BF's fall), för att upprätthålla visuell och funktionell prestanda. Tyvärr är ju baksidorna med det tristare.

Förvirrat inlägg, fyllt till bredden med gissningar och förvirring, jag vet. Du får mer än gärna försöka förstå vad jag menar, eller bara knäppa mig på näsan. God jul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Ursäkta mig, jag uttrycker mig slarvigt, helt oprofessionellt och jämför äpplen med päron.
Det är vad jag själv har läst mig till att klient-(server)klient-kommunikationen är ganska tung med Frostbite-motorn och BF3's användning av den. Kanske är fel, vad vet jag, men jag tycker det känns som en logisk förklaring, att en helvetes massa fler saker sker och behöver beräknas, i princip i realtid, i BF3 än tex CS.

Ja, klienthantering är inget vidare ur vare sig säkerhetssynpunkt eller tillförlitlig prestanda och kommunikation, men det avlastar servern vilket tydligen behövs om man skall skicka så mycket information, såsom koordinationer om vad som händer i spelvärlden; förändringar i realtid tex. Frostbite har ju lite mer sådant än CS-motorn antar jag. Avstånd, antal spelare, variation av vapen, vapenmods osv kanke också har påverkan, samtidigt som fysiken också tas i beräkningen?
Läs ovan och nedan också.

Mja, vet inte riktigt om jag blandar ihop det eller om du är helt enkelspårig vad gäller serverhantering.
Dice är ju ganska hemliga med tekniken med motorn och spelet så det handlar väl mest om gissningar. Jag har förstått det såsom att servern tillåter klienten avlasta vissa saker, att det är helt fel enligt din syn må vara sant och jag är böjd att hålla med. Enligt officiella eller inte officiella uttalanden så var den tekniska komplexitet nödvändig att förändra den synen något (åtminstone i BF's fall), för att upprätthålla visuell och funktionell prestanda. Tyvärr är ju baksidorna med det tristare.

Förvirrat inlägg, fyllt till bredden med gissningar och förvirring, jag vet. Du får mer än gärna försöka förstå vad jag menar, eller bara knäppa mig på näsan. God jul!

Hehe, jag försöker förstå vad du menar Försökte förklara att även om det du ser på skärmen ser sjukt maffigt ut så behöver det inte innebära tung serverbelastning.

Jag vet inte hur CS kom in i bilden (som från början är Half-Life motorn, som i sin tur bygger på Quake-motorn), men när det gäller koordinater så är det inte direkt tungt att skicka sådana. Moderna QW-servrar håller reda på var alla klienter befinner sig, var de befunnit sig under en begränsad tid bakåt och hur klienterna siktar/siktat.

Rimligtvis så bör servern kontrollera om de koordinater som klienten rapporterar är rimliga och är giltiga (dvs så att den inte tillåter att du befinner dig inuti ett träd eller i en sten exempelvis). Det finns massa tekniker att använda sig av här också. Ett sätt som både avlastar trafiken och skyddar delvis mot wallhacks osv är att servern håller reda på din position (enbart koordinater, vilket är billigt), den vet vad det finns för entities i närheten av dig och vad du kan se. Det finns då ingen anledning för servern att skicka koordinater om var alla som du _inte_ ser befinner sig, det skippas helt enkelt och bam så sjönk nätverksbelastningen. I och med att du inte får information om var personer du inte ser (ska se) befinner sig så kan du inte heller göra ett klient-fusk som wallhack, du har helt enkelt ingen information om var de befinner sig.

Oavsett vad man gör så går det _alltid_ att fuska. Du kan länka in ditt egna hackade OpenGL-lib mot applikationen som istället för att rendera ditt eller datt gör någonting helt annat. Du kanske byter ut din svarta färg mot vitt för att få bättre kontrast, allt är möjligt.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Hehehe. du är rolig. Gå in på en 64 man bana och försök att hålla en acc med 50% det vill jag se. Adda mig 666ReficuL666 så kan vi köra min favobana Siene Crossing så att jag får se på bra accuracy. Vi lägger detta bakom oss för det är ingen mening att diskutera vidare.

Du tror på den här killen och det gör jag inte. Vi kan lägga ner energi istället på att spela lite. Som sagt adda så lirar vi.

Jag kan pröva med en 64-spelare senare när jag har mer tid. Jag testade för första gången (att spela som Jika) och fick 46%
http://battlelog.battlefield.com/bf3/battlereport/show/513154...
http://battlelog.battlefield.com/bf3/battlereport/show/513159... 48% andra
http://battlelog.battlefield.com/bf3/battlereport/show/513161... 47% tredje

och så fjärde, uppe i Jika-level 56% http://battlelog.battlefield.com/bf3/battlereport/show/513166...

Effektivt? Nej
Värdelös spelstil? Ja
Fuskanklagelser? Ja

Sedan lägger du då på att du spelar så här hela tiden du spelar, och tränar upp dig. Så att ligga på 50% efter ett antal rundor är inget bekymmer. K/D mässigt så räcker det med att du spelar med några assault-vänner som bara revivar dig hela tiden. Du skjuter på samma sätt i TDM som du skulle gjort på en 64-bana. Skjut aldrig suppressad, skjut aldrig hipfire, skjut bara när folk är hyfsat nära och gärna när motståndaren stå stilla. Använd rex/magnum rätt ofta och se till att träffa skotten.

Vad var det du inte ville diskutera mer? Jag bevisar återigen att du har fel, det är visst möjligt beroende på hur man spelar.

Permalänk
Skrivet av som99:

Tusen tack för svar, hur skulle GM (Gun master) fungera som träning eller är det för många olika vapen? Conquest har vart min stil hela tiden, tycker om spelsättet. Konstigt nog fungerar jag bra med .44 magnum har gjort mina längsta kills med en magnum utan scope och tycker det är ett bra vapen för mig på halvlångt till långt avstånd men det kan även begränsa mig till viss mån.

Så Team Deathmatch är hur jag skall träna upp mig på närstrid, det är just närstrid som är mitt problem för då har jag inget överaskningsmoment till min fördel eller strategiskt övertag.
Men det känns fruktansvärt svårt då man nu spelar med folk som har hundratals timmar mer speltid än mig, men får ge det ett försök.

Hur får man en vettig score per minute om man vill klättra lite rank någorlunda snabbt? För via bara conquest har det tatt mig närmare 200 timmar avv bli rank 51 och jag har sett folk med högre rank än mig med många färre timmar speltid. Hade tänkt klättra lite i rank på PS3, på PC behöver jag inte gå upp i rank då jag inte vill att folk tror jag är bättre än vad jag är

Skall köra ett par rundor TD nu och se hur det går

Som någon skrev tidigare är Noshar bra bana , men inte för att träna. Ofta är det folk där som har spelat längre tid och har bra reflexer.

Kan du inte banan bra kommer du att bli slaktad där. Testa istället Siene Crossing och gärna en bana med mycket folk (48, 64 personer) då är det lättare.

Adda mig(666ReficuL666) så kan vi köra några rundor i Siene. Det bästa är att lära sig banor så att du vet var folk kommer. Samtidigt så ska du inte glömma att kolla på kartan. Varje öppning t.ex tunnel eller vägg , ha siktet uppe så att du kan skjuta. På långt håll om du märker att du inte får kills, testa att bursta. Håll inte i vänster musknapp.

Det bästa är att köra assault och använda m416 eller m16a3. De är lätta att bemästra och enkla att träffa med.

Lycka till!

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimman:

Hehe, jag försöker förstå vad du menar Försökte förklara att även om det du ser på skärmen ser sjukt maffigt ut så behöver det inte innebära tung serverbelastning.

Jag vet inte hur CS kom in i bilden (som från början är Half-Life motorn, som i sin tur bygger på Quake-motorn), men när det gäller koordinater så är det inte direkt tungt att skicka sådana. Moderna QW-servrar håller reda på var alla klienter befinner sig, var de befunnit sig under en begränsad tid bakåt och hur klienterna siktar/siktat.

Rimligtvis så bör servern kontrollera om de koordinater som klienten rapporterar är rimliga och är giltiga (dvs så att den inte tillåter att du befinner dig inuti ett träd eller i en sten exempelvis). Det finns massa tekniker att använda sig av här också. Ett sätt som både avlastar trafiken och skyddar delvis mot wallhacks osv är att servern håller reda på din position (enbart koordinater, vilket är billigt), den vet vad det finns för entities i närheten av dig och vad du kan se. Det finns då ingen anledning för servern att skicka koordinater om var alla som du _inte_ ser befinner sig, det skippas helt enkelt och bam så sjönk nätverksbelastningen. I och med att du inte får information om var personer du inte ser (ska se) befinner sig så kan du inte heller göra ett klient-fusk som wallhack, du har helt enkelt ingen information om var de befinner sig.

Oavsett vad man gör så går det _alltid_ att fuska. Du kan länka in ditt egna hackade OpenGL-lib mot applikationen som istället för att rendera ditt eller datt gör någonting helt annat. Du kanske byter ut din svarta färg mot vitt för att få bättre kontrast, allt är möjligt.

Haha, nej, jag läste det lite väl snabbt och helt enkelt förväntade mig att du hänvisade till en teknik som finns i source-motorn.
Även om det kanske är svårt att tro det så förstår jag i princip allt du skriver. Har inte den detaljkollen du har kanske men har hållit mina ögon öppna under åren om man säger så.
Jobbar med helt andra saker men även här så går det inte att peta in hur mycket som helst samtidigt även om varje enskild del inte kostar mycket i kraft/bandbredd.

Jag tor helt enkelt att den mängden av olika tekniker för avlastning av kommunikation som självklart finns även i BF3 inte är tillräckligt för att Dice skulle få det att rulla tillfredsställande på enbart serverside. Tror det också hänvisades till hur (illa) det fungerade i BC2 och gjorde förändringar därefter. Känslan är också att alla händelsetrådar om dessa kordinater inte positionsbegränsas och tonas ner i detalj/precision lika mycket i BF3 som i tex Quake Wars. Man ser tex destruction och dess påverkan på andra spelare lika mycket på två kilometers håll som på två meter.

Även om det här är väldigt intressant och spännande så hamnar det lite väl utanför ämnet kanske.

Permalänk
Skrivet av woicer:

Jag kan pröva med en 64-spelare senare när jag har mer tid. Jag testade för första gången (att spela som Jika) och fick 46%
http://battlelog.battlefield.com/bf3/battlereport/show/513154...
http://battlelog.battlefield.com/bf3/battlereport/show/513159... 48% andra
http://battlelog.battlefield.com/bf3/battlereport/show/513161... 47% tredje

och så fjärde, uppe i Jika-level 56% http://battlelog.battlefield.com/bf3/battlereport/show/513166...

Effektivt? Nej
Värdelös spelstil? Ja
Fuskanklagelser? Ja

Sedan lägger du då på att du spelar så här hela tiden du spelar, och tränar upp dig. Så att ligga på 50% efter ett antal rundor är inget bekymmer. K/D mässigt så räcker det med att du spelar med några assault-vänner som bara revivar dig hela tiden. Du skjuter på samma sätt i TDM som du skulle gjort på en 64-bana. Skjut aldrig suppressad, skjut aldrig hipfire, skjut bara när folk är hyfsat nära och gärna när motståndaren stå stilla. Använd rex/magnum rätt ofta och se till att träffa skotten.

Vad var det du inte ville diskutera mer? Jag bevisar återigen att du har fel, det är visst möjligt beroende på hur man spelar.

Det är just det som är problemet det är inte effektivt , men har du sett hans score? Killen ligger i topp hela tiden.

Jag har sagt tidigare att det är min åsikt. Har jag fel så har jag. Förstår inte vad det är du vill bevisa? Det är helt otroligt vad folk anstränger sig för att tjabba om vad som är rätt och fel.

Du har visat din poäng , du är grym på accuracy och jag är mindre bra Hoppas att det går bra i tävlingen, men du kanske ska vara på hans lag eftersom han verkar vara sjukt bra.

Helt otroligt att man kan vara så duktig.

Du har rätt i att jag inte kan bevisa något , det stämmer och som jag skrev tidigare så "känns det inte rätt" Jag sitter inte här med några bevis för det har jag inte.

Tycker det är lite komiskt att du lägger så mycket tid för att bevisa att jag har fel, grattis du har lyckats. Vad ska vi prata nu om? Har du någon bra ide?

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Det är just det som är problemet det är inte effektivt , men har du sett hans score? Killen ligger i topp hela tiden.

Jag har sagt tidigare att det är min åsikt. Har jag fel så har jag. Förstår inte vad det är du vill bevisa? Det är helt otroligt vad folk anstränger sig för att tjabba om vad som är rätt och fel.

Du har visat din poäng , du är grym på accuracy och jag är mindre bra Hoppas att det går bra i tävlingen, men du kanske ska vara på hans lag eftersom han verkar vara sjukt bra.

Helt otroligt att man kan vara så duktig.

Du har rätt i att jag inte kan bevisa något , det stämmer och som jag skrev tidigare så "känns det inte rätt" Jag sitter inte här med några bevis för det har jag inte.

Tycker det är lite komiskt att du lägger så mycket tid för att bevisa att jag är fel, grattis du har lyckats. Vad ska vi prata nu om? Har du någon bra ide?

Nej, jag kan inte ändra din åsikt. Jag trodde jag skrev det i tidigare inlägget men det försvann. Det skulle stå i alla fall, så jag ber om ursäkt om det riktades på fel sätt. Inlägget är inte personligt riktat mot dig utan som jag skrivit i många fall; de människor som skriker så fort statistik är bättre än ens själv - människor med för stort ego som tror att de är bäst. Det är dessa personer som sprider skit om BF3 hur mycket fuskare det är och därför helt värdelöst. Detta stämmer inte för fem öre och det är det jag vill ska nå ut. Kolla rubriken i denna tråd som exempel, personen dubbeljobbar säkert på aftonbladet. Ska man ha rätt att fuskanklaga någon så ska man ha befogade bevis. Det är punkt nummer ett.

Med mina rundor kan man lätt döda påstående att alla med 50% i träffsäkerhet fuskar, att det inte är möjligt. Plussa på en assault-kompis som återupplivar dig så har du förminskat dina deaths tre-fyra gånger. Reviva andra och du hamnar i toppen. Jag är inte superduktig på detta spel och lyckas ändå nå detta resultat. Då kan nog de flesta göra det.

Permalänk
Skrivet av woicer:

Nej, jag kan inte ändra din åsikt. Jag trodde jag skrev det i tidigare inlägget men det försvann. Det skulle stå i alla fall, så jag ber om ursäkt om det riktades på fel sätt. Inlägget är inte personligt riktat mot dig utan som jag skrivit i många fall; de människor som skriker så fort statistik är bättre än ens själv - människor med för stort ego som tror att de är bäst. Det är dessa personer som sprider skit om BF3 hur mycket fuskare det är och därför helt värdelöst. Detta stämmer inte för fem öre och det är det jag vill ska nå ut. Kolla rubriken i denna tråd som exempel, personen dubbeljobbar säkert på aftonbladet. Ska man ha rätt att fuskanklaga någon så ska man ha befogade bevis. Det är punkt nummer ett.

Med mina rundor kan man lätt döda påstående att alla med 50% i träffsäkerhet fuskar, att det inte är möjligt. Plussa på en assault-kompis som återupplivar dig så har du förminskat dina deaths tre-fyra gånger. Reviva andra och du hamnar i toppen. Jag är inte superduktig på detta spel och lyckas ändå nå detta resultat. Då kan nog de flesta göra det.

Jag håller med dig , rubriken är kung:) Nej , men jag fattar vad du menar. Jag brukar faktiskt inte skrika "cheater" så fort jag möter någon bra spelare. Det är istället jag som blir anklagad för fusk. Fattar aldrig varför för att jag har inga konstiga resultat , men det blir så ibland. Nu har jag även blivit banad från mitt favorit server. Jag hade 120/18 i resultat sen bara fick jag meddelande "Game disconnected: you have been banned from this server. Stated reason:Strong Suspicios of Cheating 001.

Har blivit kickad från andra server med, men som tur inga permanenta ban. Så jag är helt med på vad du menar.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Skrivet av woicer:

Effektivt? Nej
Värdelös spelstil? Ja
Fuskanklagelser? Ja

Hur kan dina stats inte vara effektiva, du ligger ju i topp på alla baner du visade, och har dessutom 3 gånger högre score/min jämfört med mig.
Inte för det säger något, förutom att jag bara fick upp min score på metro förut då jag låg på ~200 men själva visaren som visar hur bra man är visar en norm på ~200 score/min allt över det är "bra". Och har själv en accuracy på 12%...

Hade det inte varit bättre att ha 2 olika svårighetsgrader. Alla över ~8-900 score/min får bara söka spel mot spelare som har högre.

Och då det finns faktiska fuskare så kan ju vissa mindre begåvade lätt höja sin score, samtidigt som man hade sluppit dessa på noob banor

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

http://battlelog.battlefield.com/bf3/battlereport/show/514724... Blev just bannad från denna servern.. tycker inte jag hade några överdrivet bra stats iaf.. Vad jag vill säga med denna text är egentligen att man får vara lite försiktig och verkligen tänka till innan man ropar fuskare. Jag ser så många som anklagar bra spelare för wallhack/aimbot what not och det är en ruskigt taskig attityd. I början var jag själv inte kanon på BF3 men jag anklagade då inte folk för fusk utan kunde se att det var jag som inte var något att hänga i granen än.
Mummel från en lite pissed göteborgare

doofusn är min gubbe!

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

Hur kan dina stats inte vara effektiva, du ligger ju i topp på alla baner du visade, och har dessutom 3 gånger högre score/min jämfört med mig.
Inte för det säger något, förutom att jag bara fick upp min score på metro förut då jag låg på ~200 men själva visaren som visar hur bra man är visar en norm på ~200 score/min allt över det är "bra". Och har själv en accuracy på 12%...

Hade det inte varit bättre att ha 2 olika svårighetsgrader. Alla över ~8-900 score/min får bara söka spel mot spelare som har högre.

Och då det finns faktiska fuskare så kan ju vissa mindre begåvade lätt höja sin score, samtidigt som man hade sluppit dessa på noob banor

Ah, det jag syftade på är att det inte är lika effektiv att försöka uppnå en överdriven träffsäkerhet som att spela vanligt. Både killsen, poängen och SPM:en hade varit högre om jag hade fått springa runt som vanligt (är inge vidare förtjust i tdm dock). Du dödar betydligt mer om du slipper stå och messkjuta för att försöka träffa alla skott

Jag vet inte om det är rätt väg att gå att försöka segmentera det hela. Ska du bli en bättre spelare så måste du spela mot bättre spelare. Jag kan inte se hur det skulle vara skoj att isolera sig på sin nivå och vara kvar där för alltid, då snurrar det bara runt. Bra spelare (läs klanspelare/public heroes) samlas automatiskt ofta på samma stammisservrar då man vill spela mot folk i samma nivå. Sedan har vi servrar som försöker filtrera bort spelare baserat på K/D, SPM osv och det tycker jag bara är löjligt. Men jag har full förståelse för att folk blir irriterade på duktiga spelare som bara kommer in och rensar allting, precis så känner jag mig när jag sätter mig i ett fordon. Det finns dock inga bra lösningar på problemet och samma bekymmer finns i alla spel. Vissa kommer alltid vara bättre.

Skrivet av sadin:

Jag håller med dig , rubriken är kung:) Nej , men jag fattar vad du menar. Jag brukar faktiskt inte skrika "cheater" så fort jag möter någon bra spelare. Det är istället jag som blir anklagad för fusk. Fattar aldrig varför för att jag har inga konstiga resultat , men det blir så ibland. Nu har jag även blivit banad från mitt favorit server. Jag hade 120/18 i resultat sen bara fick jag meddelande "Game disconnected: you have been banned from this server. Stated reason:Strong Suspicios of Cheating 001.

Har blivit kickad från andra server med, men som tur inga permanenta ban. Så jag är helt med på vad du menar.

Då är vi på samma plan :D!

Permalänk
Medlem
Skrivet av woicer:

Jag vet mycket väl vem han är. Vi spelade och vann mot Punchline senast i tisdags denna vecka på Go4BF3. Han har inte utmärkt sig mer än någon annan vi spelat mot på denna nivå. Jag har tittat på många klipp han har lagt upp och jag har inte sett något som skulle indikera på fusk. Han rekylkompenserar riktigt bra och han håller givetvis inte samma accuracy-nivå under klanspel då det inte fungerar att skjuta lika försiktigt.

Jag vet att det finns många rykten kring denna man och jag har även sett klippet där man påstår att han använder damage tweaker. Var det något mer du syftade på? Det ser konstigt ut men det är enligt mig inte tillräckligt med bevis då detta spel i många aspekter fortfarande är väldigt slumpat. Han har fortfarande inte blivit bannad officiellt, och så länge han fortsätter ladda upp material när han spelar så är han fri. Det finns inget bevis. Jag tror det först när du ger mig något vettigt att gå på, nu har du bara påstått en massa saker i luften.

Sedan kan jag ju även tillägga, att anledningen till varför han spelar i PunchLine är för franska cupen, som är ett LAN i februari. Jag må tycka för gott om folk ibland, men har svårt att tänka mig hur man skulle tänka tanken att fuska när man vet att man inom kort ska prestera detsamma på LAN.

Jadu, jag kan som sagt inte bestämma vad du ska tycka. Men det är fortfarande möjligt om man spelar äckligt försiktigt. 35% är inga problem alls om du fokuserar lite med G3A3. Jag är även serveradmin och bannar en del fuskare. Det är sällan en fuskare har hög träffsäkerhet. Ofta är den faktiskt rent av usel, men att det är alldeles för många huvudträffar, eller att skotten skadar mer än vad de ska göra. Jika är ett extremfall och det jag ville påvisa är att man ska ta reda på fakta innan man börjar skrika, som ofta händer

www.team-des-fra.fr/CoM/bf3.php?p=pline-jika

Bannad alltså.
Superfuskare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem
Skrivet av davyp3:

Jag vet inte riktigt om vi ska dra upp denna diskussion igen, men du har inte ens orkat läsa mina tidigare inlägg?
För det första är det ingen officiell sida. Att han är bannad där betyder lika mycket som på metabans, ingenting (möjligtvis som riktlinje i vissa fall). Du ser även att bannen endast (förutom kpm) baserar sig på hans träffsäkerhet och det har vi redan gått igenom - det är möjligt.

Ge mig en ban från:
http://www.pbbans.com/ eller
http://www.ggc-stream.com/

så ger jag mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av woicer:

Jag vet inte riktigt om vi ska dra upp denna diskussion igen, men du har inte ens orkat läsa mina tidigare inlägg?
För det första är det ingen officiell sida. Att han är bannad där betyder lika mycket som på metabans, ingenting (möjligtvis som riktlinje i vissa fall). Du ser även att bannen endast (förutom kpm) baserar sig på hans träffsäkerhet och det har vi redan gått igenom - det är möjligt.

Ge mig en ban från:
http://www.pbbans.com/ eller
http://www.ggc-stream.com/

så ger jag mig

OK trodde man kunde lita på att om den sidan säger 100% fuskare så är han det.
Rivalxfactor rekommenderade ju den.
Dessutom ser det inte ut som att han har någon rekyl när han skjuter med M16.

Men visst, han är väl ingen fuskare

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem

Ja hej, heter alfzor69 på bf3 spela alltid på tyska servra te.x ingen explosion o ingen kastar granater, gilla mer rent spel. MEN alldeles nyss så blev jag anklagad för köra med aimbot. för de första jag vet inte äns vad det är... och han/dom ska rappotera de till dice elr nått. jag mena hur ska jag då försöka tala dom att jag inte fuska, ska dom komma hem till en elr vadå? jag fuska aldrig i spel har aldrig gjort o vet inte äns hur f@n man gör sånt...

inte för vara sån nu men jag hade en väldigt bra runda där o jag sköt o hoppade o hade 55/7 elr nått hade för en gång skull lite tur

jag vet inte om detta är rätt tråd men jag orka inte leta...

Visa signatur

Chassi:Taurus CPU:Intel Core i9 9900K MB:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING SSD:Samsung 1tb HDD:3TB + Extern:5.5TB RAM:Corsair VENGEANCE LPX 2666MHz 32gb GPU:ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG STRIX GAMING OC PSU:BeQuiet Kraft 700 Ljud:logitech Z-5500/Corsair VOID Wireless RGB Vit Skärm:Acer Predator x34"

Permalänk
Skrivet av Affe69:

Ja hej, heter alfzor69 på bf3 spela alltid på tyska servra te.x ingen explosion o ingen kastar granater, gilla mer rent spel. MEN alldeles nyss så blev jag anklagad för köra med aimbot. för de första jag vet inte äns vad det är... och han/dom ska rappotera de till dice elr nått. jag mena hur ska jag då försöka tala dom att jag inte fuska, ska dom komma hem till en elr vadå? jag fuska aldrig i spel har aldrig gjort o vet inte äns hur f@n man gör sånt...

inte för vara sån nu men jag hade en väldigt bra runda där o jag sköt o hoppade o hade 55/7 elr nått hade för en gång skull lite tur

jag vet inte om detta är rätt tråd men jag orka inte leta...

Det är ingen fara. Har du inte gjort något fel så kommer inte DICE att straffa dig på något sätt. I min platon så har vi ofta sådana resultat och ingen har blivit utkastad, dock så kan du bli banad från den servern.

Du kommer med andra ord inte in på den servern igen , men då är det bara att välja en annan server. Så ta det bara lugnt och spela vidare.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Det är ingen fara. Har du inte gjort något fel så kommer inte DICE att straffa dig på något sätt. I min platon så har vi ofta sådana resultat och ingen har blivit utkastad, dock så kan du bli banad från den servern.

Du kommer med andra ord inte in på den servern igen , men då är det bara att välja en annan server. Så ta det bara lugnt och spela vidare.

Okeej puuh, ah jag kommer faktiskt fortfarande in på servern iaf. men men tack för svaret

Visa signatur

Chassi:Taurus CPU:Intel Core i9 9900K MB:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING SSD:Samsung 1tb HDD:3TB + Extern:5.5TB RAM:Corsair VENGEANCE LPX 2666MHz 32gb GPU:ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG STRIX GAMING OC PSU:BeQuiet Kraft 700 Ljud:logitech Z-5500/Corsair VOID Wireless RGB Vit Skärm:Acer Predator x34"

Permalänk

Fick med BF3 till mitt PS3 för ett år sedan, började spela det för en månad sedan och det är skoj lite svårt med ändå skoj online.

Köpte BF3 Premium Edition till PC för 2 veckor sedan. Varje gång jag spelar på 64-spelars servrar så tar folk mig förr eller senare i HS på ett skott från ena sidan av banan till den andra där jag står? och vissa har över 100 kills medans de dött 0-2 gånger?? Luktar riktiga fuskare på BF3 för PC?

Permalänk
Skrivet av robinangered:

Fick med BF3 till mitt PS3 för ett år sedan, började spela det för en månad sedan och det är skoj lite svårt med ändå skoj online.

Köpte BF3 Premium Edition till PC för 2 veckor sedan. Varje gång jag spelar på 64-spelars servrar så tar folk mig förr eller senare i HS på ett skott från ena sidan av banan till den andra där jag står? och vissa har över 100 kills medans de dött 0-2 gånger?? Luktar riktiga fuskare på BF3 för PC?

Um det är en del fuskare, men sen är det också så att BF3 har funnits ute ett tag och folk har blivit riktigt duktiga så att det behöver inte vara fuskare.

Många vet nu hur de ska använda vissa vapen och det blir svårare.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Skrivet av usilusken:

Nej. Tror du på riktigt att EA har befogenhet att straffa folk på något annat sätt än att stänga av kontot?

Jag syftar såklart att banna dem från spelet och det vet du mycket väl. (hoppas jag, annars är det bara att beklaga)

Att nolla någon som kan ha nära nog oändlig SPM lär ju inte bry sig då det tar en kväll att uppnå samma rang igen.

Därav min fråga.

Permalänk
Medlem

Gör som jag, börja spela CoD (Black Ops 2). Så skönt att slippa massvis med fuskare.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Gör som jag, börja spela CoD (Black Ops 2). Så skönt att slippa massvis med fuskare.

Pff, hör alltid mina vänner gälla i Skype om fuskare när de spelar CoD. Har själv aldrig sett någon fuskare på BF3.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+