BF3 förstörs av fuskare, vad gör EA/Dice?

Permalänk
Medlem
Skrivet av highspeed:

Dem kanske skulle fixa view cam.. fanns i quake för ja 10 år sedan? lol .....

kan dem inte fixa så dem läser av mouse inputen och jämför med rörelse ingame också.

skulle inte vara en dum idé.
Att ha ett par 5-10 stycken personer som deltid sitter och firstpersonspeccar de som har fått många anmälningar. Ser man det tydligt = ban.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk

Har jjag inte lirat Bf serien sen 2142 dagarna, men brukar vara så att grabbarna som blir7är riktigt bra blir anklagad för fusk nästan hela tiden.

Går det tweaka i detta spelet? kanske är så många har gjort.

Visa signatur

Jag glömde inte bort, jag kom bara inte ihåg

Permalänk

Hur många tror eller "vet" att det är vanligt med s.k diskret fusk?
Är spelarna på webhallen överlag bättre än på andra serverar?

Visa signatur

i5 2300
8 GB 1333
XFX HD 6870 1 GB
Cooler master silent pro 500w
Cooler master 690 II

Permalänk
Medlem

Jag tror faktiskt inte att jag någon gång har stött på en fuskare. Inte som jag har märkt iallafall

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+

Permalänk
Medlem

Jag märkte av en hel del fuskare för ca 2 månader sedan men på sistone har jag faktiskt inte sett någon alls. Varje gång jag kollat misstänksamt på någon efter att ha blivit dödad så verkar de antingen ha haft tur eller använt DART-buggen.

DICE verkar ha kört en ban-runda som hjälpte?

Permalänk
Medlem

Det finns nog många fuskare ännu. Det är många gånger jag sett spelare som får typ 50-5 i Kills-Deats på en runda och som är näst intill omöjliga att vinna över one-on-one. När man sedan tittar på deras konto så har dom en K/D ratio nära 1, så man undrar ju hur de plötsligt kunnat få en K/D-ratio på 10.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Tyvärr så skriker ju folk hack/cheat/aimbot hela tiden, så det gör det svårare att lokalisera dom som faktiskt fuskar. Jag och min klan brukar bli fuskanklagade nänstan dagligen, så man blir rätt less på att höra det hela tiden. Man får ta det som en komplimang

Det är sällan man hittar folk som bevisligen fuskar, förutom dom som gör det helt uppenbart (headshottar varenda skott på 100+ meter med pistol och
liknande). På våra servrar brukar vi titta speciellt på misstänkta spelare, kolla battlelog, metabans, cheatometers osv, är vi säkra på att dom fuskar så blir det ban+metaban och report på själva profilen i battlelog med matnyttig information (typ av fusk, vilken server, länk till battlereport osv.)

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Tyvärr så skriker ju folk hack/cheat/aimbot hela tiden, så det gör det svårare att lokalisera dom som faktiskt fuskar. Jag och min klan brukar bli fuskanklagade nänstan dagligen, så man blir rätt less på att höra det hela tiden. Man får ta det som en komplimang

Det är sällan man hittar folk som bevisligen fuskar, förutom dom som gör det helt uppenbart (headshottar varenda skott på 100+ meter med pistol och
liknande). På våra servrar brukar vi titta speciellt på misstänkta spelare, kolla battlelog, metabans, cheatometers osv, är vi säkra på att dom fuskar så blir det ban+metaban och report på själva profilen i battlelog med matnyttig information (typ av fusk, vilken server, länk till battlereport osv.)

Precis, väldigt ofta man blir fuskanklagad, har man 200h spelat vet man oftast var folk gömmer sig och hur en noob oftast tänker. Sällan någon som fuskar om man spelar något annat än Metro 64p CQ.

Permalänk
Medlem

Visst kan det vara svårt, särskilt för nybörjare, att skilja fuskare från skickliga spelare, men å andra sidan är det över 8000 nu som är på pbbans lista http://www.pbbans.com/mbi-view-all-bf3-bans-41.html , så nog finns det en hel del fuskare. Det verkar ju dessutom som de dyra prenumerationshacken inte upptäcks i samma grad så det finns ytterligare ett gäng fuskare som aldrig åker dit. Jag såg på youtube nån som noggrannt hade analyserat en klanspelares sniprande (han hade själv spelat in sitt spelande) och avslöjade att han fuskade, men det var ofta väldigt svårt att se ens på inspelningen när han aimbottade eftersom han hade en sån lite radie som den verkade på. Jag hittar inte tillbaka till den, vilket är synd för den var en bra gjord analys.

Man kan ju alltid roa sig med att kolla upp redan bannade spelarna på battlelog, testa dem på cheat o metern http://cheatometer.hedix.de/ , så ser man att cheat o metern är väldigt konservativ och att många fuskare inte har några särkskilda höga stats. Det finns såna jag vet med säkerhet fuskar (som knivat mig på avstånd t ex) och som cheat o metern inte klassar som fuskare.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakwetu:

Visst kan det vara svårt, särskilt för nybörjare, att skilja fuskare från skickliga spelare, men å andra sidan är det över 8000 nu som är på pbbans lista http://www.pbbans.com/mbi-view-all-bf3-bans-41.html , så nog finns det en hel del fuskare. Det verkar ju dessutom som de dyra prenumerationshacken inte upptäcks i samma grad så det finns ytterligare ett gäng fuskare som aldrig åker dit. Jag såg på youtube nån som noggrannt hade analyserat en klanspelares sniprande (han hade själv spelat in sitt spelande) och avslöjade att han fuskade, men det var ofta väldigt svårt att se ens på inspelningen när han aimbottade eftersom han hade en sån lite radie som den verkade på. Jag hittar inte tillbaka till den, vilket är synd för den var en bra gjord analys.

Man kan ju alltid roa sig med att kolla upp redan bannade spelarna på battlelog, testa dem på cheat o metern http://cheatometer.hedix.de/ , så ser man att cheat o metern är väldigt konservativ och att många fuskare inte har några särkskilda höga stats. Det finns såna jag vet med säkerhet fuskar (som knivat mig på avstånd t ex) och som cheat o metern inte klassar som fuskare.

Gissar att du syftar på http://www.youtube.com/watch?v=EYNsI_WGjYs och ja, det finns säkert folk som spelar "dåligt" för att deras stats inte ska skrika fusk.

Permalänk
Medlem

Ja, just den var det, tack för det. I och med att aimbotten slår till på så lite radie är det svårt att skilja den från vanlig rekyl. Spelare som gärna hackanklagar andra kanske blir totalparanoida efter sett denna...

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Or0s:

Gissar att du syftar på http://www.youtube.com/watch?v=EYNsI_WGjYs och ja, det finns säkert folk som spelar "dåligt" för att deras stats inte ska skrika fusk.

Så jäkla deprimerande att se sånt. Hade nån bara visat den originalfilmen för mig utan att säga vad jag skulle titta efter så hade jag nog mest tänkt att det var en grym spelare med några lucky headshots. Några väldigt tveksamma kills men sen körde han säkert 10 "vanliga" kills efter det för att inte avslöja sig. Men när filmen kördes fram och tillbaka i slow motion så var det ju uppenbart att det inte var några naturliga rörelser.

Har sett liknande rörelser många gånger i killcam när jag själv spelat men man vet ju inte om det bara är lagg mellan sig själv och den andra spelaren. Jag brukar inte ödsla nån större energi att försöka avslöja fuskare i random onlinematcher, men som jag sagt tidigare så tror jag tyvärr att fusk är mycket vanligare än vad många vill tro...

Permalänk
Medlem

Måste bara fråga om shotguntillsatsen till G3 är fusk?

Jag spelar nästan alltid med G3 och växlar till shotguntillsatsen vid närstrid i trånga miljöer såsom trapphus, lirade som vanligt men blev helt plötsligt bannad pga denna. Vad är fel? Inte direkt så att jag leker sniper med hagelbössa utan den används till det den är avsedd för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reckie:

Måste bara fråga om shotguntillsatsen till G3 är fusk?

Jag spelar nästan alltid med G3 och växlar till shotguntillsatsen vid närstrid i trånga miljöer såsom trapphus, lirade som vanligt men blev helt plötsligt bannad pga denna. Vad är fel? Inte direkt så att jag leker sniper med hagelbössa utan den används till det den är avsedd för.

Med Heavy Barrel och Underslug rail så gör varje liten kula i M26 Dart/Mass samma skada som ett skott från vapnet det är underslug på. Alltså, om ditt primary för 30 i skada kommer varena liten "kula" i din M26 Dart/mass göra samma skada som varje skott du skjuter med ditt primary.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Or0s:

Med Heavy Barrel och Underslug rail så gör varje liten kula i M26 Dart/Mass samma skada som ett skott från vapnet det är underslug på. Alltså, om ditt primary för 30 i skada kommer varena liten "kula" i din M26 Dart/mass göra samma skada som varje skott du skjuter med ditt primary.

Okej, då ska jag växla till slug så det inte blir något snack.

Permalänk
Medlem

Intressant tråd kanske: http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2832654... ?

Som vanligt med hackertrådar på battlelog så dras de kända fuskarna/hackertrollen dit (KFC team, Haruhi AA, Karl Bloomberg, Jacks Sparrow & Therealistonline), antagligen är de betalda av tillverkarna för att göra reklam eller få så många som möjligt att känna uppgivenhet och börja fuska själva.

Jag kollade in en svensk som blivit bannad på pbbans http://www.pbbans.com/mbi-viewban-e540903b-vb261240.html http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/Zykxz/
Han påstod sig så sent som för några dagar sedan var helt legitim och visade upp ett klipp som bevis http://www.youtube.com/watch?v=8uL2VkFL_EY

Förutom pbbanen så är det ju uppenbart vad han gör när man googlar hans nick på youtube/skype Fnatte75, han är medlem på ett otal fusksajter under det nicket. Det kan ju förstås vara nån annan, men den risken verkar rätt liten.......

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

Så jävla kul.. spelade just på en SQDM server där 2st aimbottare åkte runt i IFVn hela tiden. Stack man ens fram huvet så var man död direkt. Bästa är att i början på varje match så lyckades samma två killar ALLTID spawna vid IVFn dessutom. Och vad var det för IDIOT på DICE som tyckte det var en bra idé att ge en tank endast till ett lag i SQDM?

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk

Det är detta jag menar, vissa blir riktigt duktiga. när vi lirade Bf2142 hade vi Nyby, nu kallas han väll jester och nu lirar med Dignitas, en sån kille som kunde plocka 5-10 själv och hur ofta gnälldes inte på han???

Som sagt, vissa blir riktigt bra och då skriks det om aimbot. Sm sagt et inte om man kan tveaka, skulle gissa på att det ej går eftersom server osv inte kan hållas hemma om jag förstått rätt.

Visa signatur

Jag glömde inte bort, jag kom bara inte ihåg

Permalänk
Skrivet av Monumento:

Det är detta jag menar, vissa blir riktigt duktiga. när vi lirade Bf2142 hade vi Nyby, nu kallas han väll jester och nu lirar med Dignitas, en sån kille som kunde plocka 5-10 själv och hur ofta gnälldes inte på han???

Som sagt, vissa blir riktigt bra och då skriks det om aimbot. Sm sagt et inte om man kan tveaka, skulle gissa på att det ej går eftersom server osv inte kan hållas hemma om jag förstått rätt.

Att duktiga spelare blir felaktigt anklagade är ingen som förnekar och att halvbra spelare som är samspelta i en klan dominerar och även dom blir anklagade stämmer det med, men tyvärr fungerar människan så att h*n även tar genvägar och använder fusk och jag tror inte att spel är ett undantag.

stavfel
Visa signatur

i5 2300
8 GB 1333
XFX HD 6870 1 GB
Cooler master silent pro 500w
Cooler master 690 II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reckie:

Okej, då ska jag växla till slug så det inte blir något snack.

Du kan lika gärna köra på med G3 även i trånga utrymmen eller byta vapen helt tills fixen. Slugs gör även de 30dmg (alltså de har nerfats med denna bugg), så de är sämre än G3 i närstrid.

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Medlem

Blev precis dödad i markstrid 4 ggr direkt efter spawn av en stinger...hur faan är det möjligt...Sa**ns fuskare som förstör för oss som vill ha kul.

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk

Mötte en fuskare för någon dag sen, fick det på film också, dock var det ett ganska diskret fusk som gjorde att han blev skadad mindre än vanligt. Fick på film när jag flyger in med en littlebird nära honom och sprutar kulor i honom, landar snabbt och hoppar ut och börjar spruta kulor med min k-pist också, men lyckas ändå bli dödad av honom (vi spelade 1v1) och när jag dött får jag se att han har 81% hp.

Bara så ni slipper fråga; Självklart fick jag hitmarkers nästan hela tiden.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Kan inte DICE köpa en av dom där fusk-toolsen och ändra i koden i spelet så den inte fungerar/autobannar dom?
Fast det är dom väl för slöa för, annars hade dom redan gjort mer för att få stopp på fuskandet.

Permalänk
Medlem

Spelade för en stund sen en runda på en hardcore server (för ovanlihetens skull) som råkade ha mycket aktiva admins. Och nu förstår jag verkligen hur valigt fusk är på normala servrar.

Saker jag la märke till:

- Alla utom en hade helt rimliga Kill Death siffror?
- Sköt man först i en närstrid så vann man den i regel.
- Sprang man eller rörde på sig så var chansen mindre att bli träffad.
- Ingen drog headshots på en halv sekund.
- Om man inte syntes visste fienden inte var man var.
- Det gick att smyga sig på fienden.
- Det gick tom att gömma sig för fienden.

Allt detta jag upplevde förekommer inte om man går in på en random server med förmodligen en massa fuskare.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
99:e percentilen

NefikPrime är en riktigt patetisk fuskare. Han rapporterar en till admin så att man blir kickad för baserape, trots att man inte gjort EN ENDA GREJ som på NÅGOT SÄTT skulle kunna räknas som baserape. Sedan trakasserar han en i chatten framför admins ögon utan att bli kickad.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Utan några som helst tvivel så är detta en fuskare.
http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Pro_SkyDiver/sta...

Tror han låg på närmre 180/10 på en "normal" tickets server på Seine Crossing innan matchen var klar.
Han sprang runt med QBZ och innan man hörde skotten låg man död.

Edit:
Ska tilläggas att jag i stort sett aldrig fuskanklagar någon, men detta var så uppenbart att det var löjligt..

Permalänk
Avstängd

så EA har fortfarande inte gjort nåt åt fuskarna :)?

den här tråden ser likadan ut som för 4 månader sen.
inte ett skit händer.
EA alltså vilka jävla klåpare som låter det här fortsätta.

lustigt ändå att folk orkar bry sig om BF3 trots att dom blir ägda av alla ryska aim bots fuskare.
vad är det som får er att fortsätta med ett utdött och våldtaget spel som BF3?
gillar ni att bli förnedrade?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

så EA har fortfarande inte gjort nåt åt fuskarna :)?

den här tråden ser likadan ut som för 4 månader sen.
inte ett skit händer.
EA alltså vilka jävla klåpare som låter det här fortsätta.

lustigt ändå att folk orkar bry sig om BF3 trots att dom blir ägda av alla ryska aim bots fuskare.
vad är det som får er att fortsätta med ett utdött och våldtaget spel som BF3?
gillar ni att bli förnedrade?

Spelar det först och främst för att jag inte har något annat att spela. Sen så är jag bra på det så det är oftast jag som blir anklagad för fusk. Har stött på några stycken.

Hade mer än gärna ignorerat BF och DICE ifall det fanns bättre alternativ, tyvärr finns det inte det än.

Permalänk
Medlem

Här har vi en typisk fuskare som drar headshots på 50 m som assault. Så fort man hamnar i synfältet så är man död.

http://battlelog.battlefield.com/bf3/#!/bf3/soldier/WamboNumberDrei/stats/328283271/

Jag tror att så gott som alla med K/D ratio nära tre är fuskare. Att den inte blir högre beror på att fuskare forfarande kan bli skjutna bakifrån och från sidan.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

så EA har fortfarande inte gjort nåt åt fuskarna :)?

den här tråden ser likadan ut som för 4 månader sen.
inte ett skit händer.
EA alltså vilka jävla klåpare som låter det här fortsätta.

lustigt ändå att folk orkar bry sig om BF3 trots att dom blir ägda av alla ryska aim bots fuskare.
vad är det som får er att fortsätta med ett utdött och våldtaget spel som BF3?
gillar ni att bli förnedrade?

Haha. Att tråden ser exakt likadan ut efter 4 månader säger ganska mycket.
Ingen ide att installera om bf3 amo

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm