Arctic gör minimal HTPC med AMD Trinity

Permalänk
Melding Plague

Arctic gör minimal HTPC med AMD Trinity

AMD:s kommande Fusion-processor Trinity utgör grunden i den påkostade mediadatorn Arctic MC101, som inte är mycket större än en klassisk DVD-brännare.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Vänta? Stämde inte Arctic AMD för någon vecka sedan just för Fusion namnet?

OnT: Datorn såg riktigt ball ut för övrigt.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buddychrist:

Vänta? Stämde inte Arctic AMD för någon vecka sedan just för Fusion namnet?

Yes, det gjorde dem.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Väldigt fint chassie, men dessa lär väl kosta en slant kan jag tänka mig.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg, om det inte var för det blåa ljuset! Barebonen verkar mest intressant i min mening

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus III Formula | Processor: Intel i7 860 @ 3.82GHz | Minnen: 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz | Grafikkort: XFX 5870 1GB | Kylare: Noctua NH-D14 | Nätagg: Corsair HX850W
Moderkort: MSI 880GMA-E45 | Processor: AMD Athlon II x2 245e | Minnen: 4GB Dominator GT 1600MHz | Kylare: Scythe BIG Shuriken | Nätagg: Seasonic X-Fanless 400W | 12TB

Permalänk
Medlem

nu kan vi ha extra datorer i 5,25 slotsen XD

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Den såg riktigt fin ut

Skrivet av R34p3r:

Riktigt snygg, om det inte var för det blåa ljuset! Barebonen verkar mest intressant i min mening

Fast du behöver inte koppla in den så blir det diskretare eller tejpa över :), (går skita i det på min dator i alla fall)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

nu kan vi ha extra datorer i 5,25 slotsen XD

hehe, ja, det är sant.

Den ser riktigt najs ut.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Schyst design, frågan är bara hur bra den gör jobbet?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Känns som den inte kommer släppas på rätt länge om allt de kan visa upp är lite renderade bilder : /
Och jag tvivlar på att den kommer vara lika liten som en 5.25" enhet..

Permalänk
Medlem

Yes, sjukt snygg var den men håller med om blåa LED:en, förstörde hela intrycket. Måste dom ha en kunde den väl fått vara vit eller iallafall diskretare... Hursom, vad kommer den kosta? Under 3k? Under 5k? Ser ganska dyr ut och SSD-hårddisk innebär väl att den blir ganska dyr.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Schyst design, frågan är bara hur bra den gör jobbet?

Med tanke på hur bra dagens Fusion processorer gör jobbet borde den upphottade Trinity klara det galant. Grafikdelen är klart bättre men sen är det ju detaljen med bulldozer kärnor till CPU...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

nu kan vi ha extra datorer i 5,25 slotsen XD

Det har gått sedan många år. VIA Artigo 1100 är det senaste jag köpte som passade i 5.25" slots med hål för montering osv färdigt från leverans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rmd:

Det har gått sedan många år. VIA Artigo 1100 är det senaste jag köpte som passade i 5.25" slots med hål för montering osv färdigt från leverans.

Men LOL, den här har ju snyggare finish!!

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem

För liten! Skulle ju tappa bort den efter en vecka...

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X @5GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, RTX 3070 8GB RAM

Permalänk
Skrivet av Nimrood:

För liten! Skulle ju tappa bort den efter en vecka...

Haha, taru med HTPCn till jobbet eller? OnT är den väldigt ball!

Permalänk
Medlem

Snygg värre, gillas!

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Extern PSU är ju värdelöst (även om den är liten så lyckades ju mac mini med intern).

Annars verkar allt väldigt trevligt.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buddychrist:

Vänta? Stämde inte Arctic AMD för någon vecka sedan just för Fusion namnet?

Vad det jag undrade över med.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Snygg!

Vilken finish. Djävligt snygg, i all sin enkelhet. Den påminner om en cigarettändare från 60-talet eller något eller, svagt, om den gyllene pistolen i Bond-filmen med samma namn.

Skulle vilja se ett par högtalarboxar i samma finish.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sgtspiff:

Extern PSU är ju värdelöst (även om den är liten så lyckades ju mac mini med intern).

Annars verkar allt väldigt trevligt.

Tror det kan vara bra att ha PSU:n utanför chassit.

Permalänk

Fina grejer. Gillar inte att Arctic stämde AMD dock.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

Sexigt! Hoppas det förblir lika intressant när det väl släpps. Behöver en HTPC senare i år.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

väldigt nice, har ju en HTPC ståendes bred vid mej och den är över 20cm på bredden och nästan 20 cm hög, och den är inte alls lika snygg som denna

nuvarande setup gick på 3500 detta även med en ssd dock 40gb, om barebone landara runt 3000kr så kan man tänka sig att skaffa en sån, då ja kan ta ssd från min nuvarande htpc, och sätta in en usb i den ist och ge den till päronen

Visa signatur

Moderkort: ASUS P5KC
Processor: Intel Quad Core Q6600
Grafikkort: ASUS Radeon6970 CUII
Minnen: 4GB

Permalänk
Avstängd

känns som en vettigare produkt än tex appletv.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk

Prylnörden i mig säger att en sån där man kan ha bara för att den är så läcker

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Fina grejer. Gillar inte att Arctic stämde AMD dock.

Hur gick det, lade sig AMD i denna fight? Tycker AMD borde kunna vinna då ordet fusion inte rimligen borde gå att registrera, allra minst då AMD använder ordet i en slogan och inte som varumärke. Patetiskt. Sorry för off-topic.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

Så otroligt snyggt! Kanske blir en Pro

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Hedersmedlem

Kastar pengar på skärmen men inget händer!

Den här vill jag ha!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Ser ju rätt bra ut.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x