Ny bra, menTYST(!) kylare till i7an + sidofråga om överklockning av 7970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Den sista där såg ju helfrän ut, får kolla upp lite reviews på dem och se vad folk tycker om dem

Den verkar vara otroligt bra och vill själv ha en men har ingen plats för den i mitt chassi :/

Såg detta i reviews:
"Installerade den precis, den gör vad den ska! Mina temps sjönk inte något alls och min dator låter mycket mindre, ett värt köp!
MÅSTE DOCK VARNA FOLK MED HAF 912 Plus(Samma chassi som jag har), man fick verkligen trycka in den hårt och den sitter inte perfekt med framsidan heller, när man ska sätta på framluckan igen så tar kanterna på fläktkontrollen i, den får inte plats genom en 5.25" plats. Det känns som den är lite större än 5.25" ? :S"

Tänkte då du har ett HAF chassi och att detta kanske berör dig.
Dock tror jag nog bara att han har haft problem för att han kanske inte satt in den på rätt sätt

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lasergurka:

Den sista där såg ju helfrän ut, får kolla upp lite reviews på dem och se vad folk tycker om dem

Det räcker med denna: http://www.inet.se/produkt/6308263/fan-mate-2-varvtalsregulat...

Varva ner fläktarna till runt 1000 rpm annars blir man idiot. Kommer troligen fungera väldigt bra. Jag hade själv en moddat H50 på en överklockat i7 930 3.8-3.9ghz och det funkade bra. Låg på runt 1000-1100rpm. Se länken i min signatur!

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Troberg:

Den verkar vara otroligt bra och vill själv ha en men har ingen plats för den i mitt chassi :/

Såg detta i reviews:
"Installerade den precis, den gör vad den ska! Mina temps sjönk inte något alls och min dator låter mycket mindre, ett värt köp!
MÅSTE DOCK VARNA FOLK MED HAF 912 Plus(Samma chassi som jag har), man fick verkligen trycka in den hårt och den sitter inte perfekt med framsidan heller, när man ska sätta på framluckan igen så tar kanterna på fläktkontrollen i, den får inte plats genom en 5.25" plats. Det känns som den är lite större än 5.25" ? :S"

Tänkte då du har ett HAF chassi och att detta kanske berör dig.
Dock tror jag nog bara att han har haft problem för att han kanske inte satt in den på rätt sätt

Mjo, låter ju konstigt att de skulle sälja den som 5.25" om den inte passar i 5.25"'s platser xD Passar den inte får jag väl bara skicka tillbaka den och förklara att den har en felaktig beskrivning

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |