Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

HP Spectre 14 Ultrabook anländer i USA

Permalänk
Melding Plague

HP Spectre 14 Ultrabook anländer i USA

Det blir fler Ultrabooks när HP lanserar den påkostade Spectre 14 med aluminiumskal och ovansida av glas. Dessutom tillkommer Near Field Communication eller NFC.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Alltid roligt med roliga nyheter.

Permalänk
Medlem

Häftig! Äntligen en vettig utmanare till macbook.

Permalänk
Avstängd

Det blir fortsatt produktion av konsument laptops även i framtiden från HP förstår jag? VD'n fick kicken yes?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Tack vare de extra tunna skärmkanterna kan panelen, som mäter 14 tum, få plats i ett chassi på 13,3 tum.

Hur fan går det till? =D

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Hur fan går det till? =D

Precis som det står. Kanterna runt skärmen är tunnare än vanligt så dom fått in en 14" skärm istället, men ändå behåller den samma mått som 13,3 tummarna brukar ha.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Hur fan går det till? =D

En vanlig laptop med vi säger 10" skärm har yttermått på kanske 12". Så då skulle man teoretiskt sett kunna ha en 12" skärm i en 10" laptop, om man inte hade några kanter alls. Siffrorna är tagna ur luften, men du förstår principen.

Edit: BergHa hann före

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En budget compaq laptop från 2007.

Permalänk
Medlem

Lite mer upplösning hade man ju förväntat sig än 768 vertikalt. Jag har redan 800 pixlar på höjden, och jag sitter med en 5 år gammal 12,1" Dell-laptop.

EDIT: Efter min kommentar uppdaterade de artikeln med en högre upplösning för skärmen.

Permalänk
Medlem

Överdramatiserad reklamvideo ihop med en icke så imponerande dator. Nja.

Visa signatur

Cooler Master Storm Sniper - Gigabyte P67A-UD3 - i5 2500k 3.3@4.7ghz - Crucial M4 SSD 128 GB - Gigabyte 560 Ti GTX OC 1024MB - Crucial Ballistix 4GB@1600mhz DDR3

Permalänk
Medlem

Hoppas touchpaden är bra. En vanlig dålig touchpad förstör datorupplevelsen. Har man använt en macbook kräks man litegrann av vanliga touchpads.

Permalänk
Medlem

Tyckte reklamen var rätt cool och datorn likaså. Snygg designerpryl

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Precis som det står. Kanterna runt skärmen är tunnare än vanligt så dom fått in en 14" skärm istället, men ändå behåller den samma mått som 13,3 tummarna brukar ha.

Fast hans ifrågasättande är ju rätt. Chassit är ju knappast 13,3" om det rymmer en 14" panel. Chassit är kanske 15" man har normalt en 13,3" panel där?
Glas i en laptop? Så försiktig är jag nog inte med burken

Permalänk
Medlem

tråkigt att de ska vara så jävla dyrt. Gillar verkligen glaskonceptet dock

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Usel usel usel skärm

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem

Den ser ju exakt ut som en macbook pro, när ska företagen hitta på en ny, egen design?

Visa signatur

Asus Zenbook UX32VD-R4002V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kon87:

Den ser ju exakt ut som en macbook pro, när ska företagen hitta på en ny, egen design?

Visste inte att macbook pro har ovansida i glas

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lurcazzus:

Fast hans ifrågasättande är ju rätt. Chassit är ju knappast 13,3" om det rymmer en 14" panel. Chassit är kanske 15" man har normalt en 13,3" panel där?

Mm exakt så tänker jag, i min värld får du inte in 14" i 13,3".

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

Haha, "ljud från beats"... vilken jävla säljpitch...
Spara in royalty-pengarna från det och utrusta den åtminstone men en OK upplösning på skärmen.
Gillar dock liten bezel, önskar fler tog efter. Kan lätt lägga mer pengar för en bärbar med mer effektivt utnyttjande av skärm-ytan.

Permalänk
Medlem

Gillar "Design like no other PC" fast de kunde ha skrivit "Design like every other Mac"

Permalänk
Medlem

Jag vart jäkligt sugen på en, visste att den skulle va dyyyr, iom glaset mm.
men när jag såg att skärmen endast har 1366x768 i upplösning var det som att allt bara blev skit....hur tänker man när man gör en premium laptop, för det får inte kallas för ultrabook då den inte kostar < $ 1000, och lägger på en så lågupplöst skärm?!
Jag hoppas innerligt att det kommer finnas andra skärmar att konfigurera med!

Visa signatur

Stationära:Chassi:Cooler Master ATCS 840|Moderkort:ASUS P6X58D Premium|CPU:Intel Core i7 920@4.0 GHz|Kylning:Corsair H80+2xNoctua NF-S12B FLX 120mm|Ram:Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 3x2GB+3x4GB@9-9-9-24|SSD: Crucial MX100@512GB|Grafikkort:Asus Radeon R9 280X DCII_TOP/3GB|Nätagg: Corsair HX 850W PSU|Tillbehör: Corsair VengeanceK70MX Brown |Skärm: LG 24"+ViewSonic 19"|Laptop:UX32VD-R4002H|Telefon:SonyZ3c

Permalänk
Medlem

intressant om den kosta ca 6 k men för 12 WTF aldrig

Permalänk
Medlem

Intressant att i nyheten står det att chassit är 13.3", men går man efter mm-måtten och räknar om det till tum så får man 15,54"

Så rättare sagt är det en 14" display på ett 15,54" chassi.

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem

Alltså... Glasovandel...

Känns som att de ville designa något jävligt snyggt och struntar i funktionen. Om man tappar den kommer ju glaset att spricka... Sen beror det j på vad det är för glas, kan ju bli jättehal... Men vad vet jag, kanske funkar bra i verkligheten.

Jävligt snygg var den iaf! Och jag gillar tunna skärmkanter! Mer sånt tack!

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem

Ännu en enhet där "beats" följer med. Är väll bara en tidsfråga innan även kylskåp utrustas med "ljud från beats". Vad nu det skulle innebära vet jag inte, men det verkar som att tillverkarna älskar ljud från beats.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk

En högre upplöst skärm med anti-glare samt att de inte förstörde piltangenternas layout (0:36) så hade den här datorn fått mitt godkännande, möjligtvis dock att priset är i överkant.

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lurcazzus:

Fast hans ifrågasättande är ju rätt. Chassit är ju knappast 13,3" om det rymmer en 14" panel. Chassit är kanske 15" man har normalt en 13,3" panel där?
Glas i en laptop? Så försiktig är jag nog inte med burken

Jo fast grejen är la fortfarande att Laptopen har samma mått som 13,3 laptops brukar ha men trots det har dom klämt in en 14" skärm. Altså är det en 14" skärm i ett 13,3" chassi.
Och glas i en laptop är ju inte värre än glas på en smartphone egentligen. Jag tappar i alla fall mobilen oftare än laptops

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Upplösningen sabbar tyvärr denna.
16:10 med 1680x1050 hade varit önskvärt.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Misspenguin:

Haha, "ljud från beats"... vilken jävla säljpitch...

Bortsett från märket "beats audio" så är det faktiskt väldigt bra ljudsystem på HP burkar med beats i sig. Isolerade ljudkort för att slippa störningar från annan elektronik i burken mm.

Så det är inte bara ett klistermärke på datorn

Men håller helt klart med dig om att det är en bra säljpitch

Visa signatur

When God Gives You Lemons...
YOU FIND A NEW GOD!

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jo fast grejen är la fortfarande att Laptopen har samma mått som 13,3 laptops brukar ha men trots det har dom klämt in en 14" skärm. Altså är det en 14" skärm i ett 13,3" chassi.
Och glas i en laptop är ju inte värre än glas på en smartphone egentligen. Jag tappar i alla fall mobilen oftare än laptops

Den må ha samma mått som en laptop med 13,3" skärm och det har vi väll alla förståt. Men det är inte det som står ordagrant i nyheten.
14" går inte in på en yta 13,3" om man inte viker/rullar de 14":en ;).

Permalänk
Musikälskare

För de pengarna kan man köpa en Mac istället

Men cool design med glas-topp

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?