Permalänk
Medlem
Skrivet av corben2:

Jag fick mitt igår också och även 3 st 120hz skärmar. Har testat spela lite Bf3 idag med drivrutinerna 12.4 Beta.

Så såg GPU tweak ut efter 30 minuter spelande med medium settings i 5760x1080 upplösning.

http://dl.dropbox.com/u/23270876/bf3%20play.jpg
Förstoring

Är det normala värden? 107 grader på POWER som max?

Idle ligger på 73 grader i POWER.

GPU temp idle är 42 just nu.

Fick också hem mitt 7970 dcII TOP idag, dock inte hunnit testa det.
OT: hur fick du din windows start knapp så där? jag har prövat ett par guider men inte fått det att funka

Permalänk

Hur låter fläktarna på dessa någon som jämfört med Accelero 7970.

Har ett 7970DCII Top som ligger på posten men vill gärna vet hur mycket det låter.

Om det låter för mycket (är väldigt kräsen när det gäller fläktar) så skickar jag tillbaka det eller säljer det:

http://www.sweclockers.com/annons/65336-2-st-nya-7970

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[PBK:

Bolle;12112252']Hur låter fläktarna på dessa någon som jämfört med Accelero 7970.

Har ett 7970DCII Top som ligger på posten men vill gärna vet hur mycket det låter.

Om det låter för mycket (är väldigt kräsen när det gäller fläktar) så skickar jag tillbaka det eller säljer det:

http://www.sweclockers.com/annons/65336-2-st-nya-7970

Det är tystare än mitt gamla XFX HD5870 xxx iaf. Jag har ganska många fläktar i lådan totalt men grafikkortets fläkt hör jag inte alls. Det är först när man drar upp fläkthastigheten till 40% som jag verkligen hör den. Men för det mesta ligger den och snurrar på 10% med auto. Under belastning kanske den går upp till 40% men då har du ju spelljudet på...

Permalänk
Skrivet av corben2:

Det är tystare än mitt gamla XFX HD5870 xxx iaf. Jag har ganska många fläktar i lådan totalt men grafikkortets fläkt hör jag inte alls. Det är först när man drar upp fläkthastigheten till 40% som jag verkligen hör den. Men för det mesta ligger den och snurrar på 10% med auto. Under belastning kanske den går upp till 40% men då har du ju spelljudet på...

Vad har du för temperatur på kortet idle/load?

Permalänk
Medlem

när jag kör 1125/1575 med ett hyffsat ventilerat chassi så går tempen inte över 57grader i bf3 i idle cirka 33grader. i furmark stabiliseras tempen runt 63 i någon minut sen kraschar furmark men det ska tydligen vara för att drivrutinen inte är optimerad än...

Visa signatur

CHASSI: CM haf-x GPU: GTX 780 CPU: I5 3570K mobo: gigabyte Z77x ud3h PSU: xfx 750w RAM: 16gb 2200mhz

Permalänk
Medlem

Förutsätter att alla temperaturer ni anger är med fläktarna inställda på auto med default fläktprofil?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Backie:

Förutsätter att alla temperaturer ni anger är med fläktarna inställda på auto med default fläktprofil?

jag skrev otydligt, mina är på auto.

Visa signatur

CHASSI: CM haf-x GPU: GTX 780 CPU: I5 3570K mobo: gigabyte Z77x ud3h PSU: xfx 750w RAM: 16gb 2200mhz

Permalänk
Avstängd

Det påstås i tråden under at høye VRM temperaturer skyldes feilaktige måleverdier:
http://forums.overclockers.com.au/showthread.php?t=1020682

Permalänk
Medlem

Om 7xxx DCII använder samma typ av pasta/thermalpad som 6xxx använde så kan jag nästan 100% garantera att det är den som orsakar höga GPU temps för vissa. Skiten är stenhård och om man råkar rucka lite på kylaren så att själva pastan/paden "knäcks" så är det i princip kört med kylningen om man inte drar på egen pasta. Sålde ett 6950 DCII till en polare som hade "ok" temps innan jag skickade det men efter transporten så var kortet i princip obrukbart ( 95+ temps vid låg belastning) polarn bytte pasta på kortet och han sa att skiten som satt där var det värsta han varit med om (fick i princip hacka bort skiten från kylarn sa han ;p).

Efter bytet så va kortet nere på runt 40/68C idle /load I furmark, kan jämföras med de 50/85C kortet låg på när jag hade det med liknande chassikylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[PBK:

Bolle;12112504']Vad har du för temperatur på kortet idle/load?

Just denna sekund är tempen på 39 grader. Datorn har varit på i ca 2 timmar. Kör med 12.4 beta drivrutinerna. Igår körde jag 12.3 och då låg idle på 50+ av någon anledning.

Har haft lite strul senaste dagarna, BF3 krashar efter någon minuts spelande. Windows hänger sig. Skärmarna börjar flimra osv. Har kört med 12.4 och 12.3 rutinera sen jag fick kortet i måndags.

Så här såg det ut tidigare mätning vad det gäller tempen:

Förstoring

Permalänk
Medlem

½ glömt bort tråden.

Kollade mina skruva på mitt kort och dom 4 som håller GPU'n så gick all att dra en 1/4 varv lätt.
Skruvarna som håller backplaten så gick alla att dra 1/4 - 1 var förutom 1 som var så gott som helt lös, stack upp 2-3mm.

Men mina temps är det samma runt 54 i IDEL och testar furmark nu igen och efter bara 4 min så ligger den på 80 grader.

Edit.

Kommer att montera bort kylaren och kolla pastan.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Skrivet av Merlinen:

½ glömt bort tråden.

Kollade mina skruva på mitt kort och dom 4 som håller GPU'n så gick all att dra en 1/4 varv lätt.
Skruvarna som håller backplaten så gick alla att dra 1/4 - 1 var förutom 1 som var så gott som helt lös, stack upp 2-3mm.

Men mina temps är det samma runt 54 i IDEL och testar furmark nu igen och efter bara 4 min så ligger den på 80 grader.

Edit.

Kommer att montera bort kylaren och kolla pastan.

Det känns ju inte direkt stabilt. Återkoppla gärna efter att du kollat kylpastan!

Permalänk
Medlem

Bytt pastan nu och det vart ett par grader sämmre :/

ska dubbel kolla den senare, eller se om jag hittar någon annan pasta än MX5.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem

Personligen skulle jag rekommendera er med dåliga temperaturer att inte skruva för mycket själva utan istället reklamera. Nu tror jag inte att det är något problem men det finns ju risk att de trilskas ifall ni måste reklamera och t.ex. haft bort kylaren.

Permalänk

Någon update på detta, blir lite orolig när jag ser att så många har problem. Har fortfarande inte hämtat ut kortet och har möjlighet att skicka tiillbaka det.

Hur många är ni som inte har problem.

Permalänk
Medlem

Eyefinity strular en del. Iaf när datorn släcker skärmarna. Hälften av gångerna så ser det ut så här:

Vilket resulterar i att jag måste gå in i Catalyst och stänga av Eyefinitygruppen, och återskapa den. (3x Samsung S23A750D, 120hz)

Enda sättet att undvika problemet är att ställa in i windows att aldrig stänga av skärmarna. Skärmsläckaren funkar fint dock, ingen påverkan på skärmarna.

Permalänk
Medlem

någon som vet varför jag bara kan klocka i CCC.. trixx, afterburner och GPU tweak ger mig krasher även om jag så bara höjer frekvensen 10mhz. jag har drivrutinen 12.4 beta.

Visa signatur

CHASSI: CM haf-x GPU: GTX 780 CPU: I5 3570K mobo: gigabyte Z77x ud3h PSU: xfx 750w RAM: 16gb 2200mhz