Permalänk
Medlem

Kylning till Gigabyte GTX460 1gb OC

Tjenare!
Är lite osäker när det gäller kylning till detta kort. Är ute efter en framför allt tyst kylare men som även ska göra sitt jobb. Har inga planer på ytterligare överklockning osv men vill ju heller inte att det ska brinna upp. Men som sagt; tystare än originalet är ett måste.

Var kan man få tag i dessa? Kollat runt lite men kan bara se kylare som passar referensmodellen och undrar om det är samma till mitt kort?

Visa signatur

Citera för att få svar

Permalänk
Hedersmedlem

Har en

http://www.inet.se/produkt/5321951/arctic-cooling-accelero-xt...

På mitt Gigabyte GTX460, och den passade som en smäck, och är i stort sett knäpptyst, även under belastning. (Har flashat om BIOS för att kunna ställa fläkten lägre än man egentligen ska kunna, så bra är kylaren..)

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Har en

http://www.inet.se/produkt/5321951/arctic-cooling-accelero-xt...

På mitt Gigabyte GTX460, och den passade som en smäck, och är i stort sett knäpptyst, även under belastning. (Har flashat om BIOS för att kunna ställa fläkten lägre än man egentligen ska kunna, så bra är kylaren..)

Okej!
Enligt inet själva så säger dom att gigabyte sällan använder referens passning, så kollade dina projekt för att se om du är att lita på (ta inte illa upp ) och du verar ha koll på saker och ting. Dock såg jag att du i ditt projekt kör med ett GTX460 från Sparkle. Vill bara få en bekräftelse så att du inte har råkat blanda ihop dessa och att det är ett Gigabyge du kör?
Tack för svar.

Visa signatur

Citera för att få svar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av bosh1:

Okej!
Enligt inet själva så säger dom att gigabyte sällan använder referens passning, så kollade dina projekt för att se om du är att lita på (ta inte illa upp ) och du verar ha koll på saker och ting. Dock såg jag att du i ditt projekt kör med ett GTX460 från Sparkle. Vill bara få en bekräftelse så att du inte har råkat blanda ihop dessa och att det är ett Gigabyge du kör?
Tack för svar.

Bilderna där är lite utdaterade, och nuförtiden kör jag SLI, med ett Sparkle och ett Gigabytekort, där jag har en sån här kylare på varje kort. Hade inga problem med monteringen.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Bilderna där är lite utdaterade, och nuförtiden kör jag SLI, med ett Sparkle och ett Gigabytekort, där jag har en sån här kylare på varje kort. Hade inga problem med monteringen.

Åhå, ja men dåså då kanske man skulle slå till på en sån då Tack så mycket!

Visa signatur

Citera för att få svar