"Streaming Server"

Permalänk
Medlem

"Streaming Server"

Hallå, håller på att tittar på att göra en liten burk för att hantera strömmande media, sådan som går till t.ex. Twitch.tv eller own3d.tv.
Funderar på vad för burk jag ska ha, den ska klara att ta strömmande media från min 'gaming dator' via en feed som kommer från en wowza server och sen skicka ut den via ett program som heter Xsplit. Alltså endast ta en feed och skicka den till twitch.tv/own3d.tv.

Har kikat lite på Amd Fusion E-350 eller en Intel Atom D525, men nu är frågan ifall dessa klarar av att göra detta, eller ifall man måste gå upp en prisklass till t.ex. en low-power i3. De kraven jag har på burken är att den ska vara tyst, billig och liten. Min budget är 3000kr.

Permalänk
Medlem

Det tar rätt mycket kräm om du ska streama i någon vettig upplösning så du måste nog minst ha en i3a.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Som jag förstår det så ska du bara skyffla data och det kräver inte så mycket av en dator.
Jag skulle dock för att vara säker prova först på en Fusion om du kan låna en eller köra safe och köpa en i3 som inte är så mycket dyrare.

Visa signatur

AMD FX-8350 @ 3,5 GHz, Gigabyte GA-990FXA-UD3, 2X Crucial Ballistix Sport DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x8GB (16GB total), Asus GTX 970 Turbo, Corsair CX600M, 2x HDD 7200 RPM 1TB Raid 1, Fractal Design Core 3000, 2x Intel SSD 40GB Raid 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cribbe:

Som jag förstår det så ska du bara skyffla data och det kräver inte så mycket av en dator.
Jag skulle dock för att vara säker prova först på en Fusion om du kan låna en eller köra safe och köpa en i3 som inte är så mycket dyrare.

Xplit encodear en h.264 stream i realtid. Ska det vara HD så tar det en del CPU, nästan 50% på min Phenom II X4.

Skickades från m.sweclockers.com