Permalänk
Medlem

Trasig fläkt Scythe Mugen 3

Hallå!

Som topic lyder har fläkten på min Scythe mugen 3 helt plötsligt slutat snurra.

För att slippa lägga ut massor av extra pengar på en helt ny kylare tänkte jag köpa endast en fläkt och sätta på den istället.
Men jag hittar bara chassi fläktar med 3 pins och inga med 4 pins, fungerar det lika bra ändå?

I så fall vilken fläkt rekomenderas? Har tittat en del på Noctuas fläktar och det är inga problem att få på en 140mm fläkt på kylaren.

Jag hade en 140mm liggandes men den blåste i max 1000rpm och min processor blev fort väldigt varm med min klock..

Mvh wRRM

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Hallå!

Som topic lyder har fläkten på min Scythe mugen 3 helt plötsligt slutat snurra.

För att slippa lägga ut massor av extra pengar på en helt ny kylare tänkte jag köpa endast en fläkt och sätta på den istället.
Men jag hittar bara chassi fläktar med 3 pins och inga med 4 pins, fungerar det lika bra ändå?

I så fall vilken fläkt rekomenderas? Har tittat en del på Noctuas fläktar och det är inga problem att få på en 140mm fläkt på kylaren.

Jag hade en 140mm liggandes men den blåste i max 1000rpm och min processor blev fort väldigt varm med min klock..

Mvh wRRM

hitta med pwm. 2st sådana Här eller den härkanske hade varit något?

Permalänk
Medlem

Tack för svar!

Jag bestämde mig för att köpa en PWM fläkt på webhallen där den fanns i lager, verkar som om det är dåligt med sådana fläktar just nu.