Permalänk

2ms och 5ms skärm?

Tjena!
tänkte köpa en till 24" skärm och den jag har kollat på har 5ms och den jag har nu har 2ms så vad blir skillnaden?
och de är en samsung jag har och den jag kollat på är en philips men de borde väl inte spela någon roll?

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k 4,6 MHz | MODERKORT:Asus maximus v formula| GPU: XFX Radeon HD 6870 1GB edition - Sapphire Radeon HD 6870 1GB | PSU: corsair AX850 80+ | CHASSI: cooler master II| RAM: corsair xms3 12GB | OS: Windows 7 64 bit

Permalänk
Medlem

Du märker ingen skillnad på responstiden 2ms = 2/1000 av 1 sekund, 5ms = 5/1000 av 1 sekund. Det du ska kolla på om du oroar dig för att det ska upplevas segt eller laggigt är inputlag. Det brukar inte vara några problem med modernare skärmar. Men googla på modell betäckning på den skärmen du planerar att köpa, kolla lite reviews så får du svar på om skärmen är duglig för att spela på.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk

Har haft både 2 och 5ms skärm och det spelar inte så stor roll egentligen

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Skrivet av thorsama:

Du märker ingen skillnad på responstiden 2ms = 2/1000 av 1 sekund, 5ms = 5/1000 av 1 sekund. Det du ska kolla på om du oroar dig för att det ska upplevas segt eller laggigt är inputlag. Det brukar inte vara några problem med modernare skärmar. Men googla på modell betäckning på den skärmen du planerar att köpa, kolla lite reviews så får du svar på om skärmen är duglig för att spela på.

Skrivet av xfmimd:

Har haft både 2 och 5ms skärm och det spelar inte så stor roll egentligen

tack för svaren

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k 4,6 MHz | MODERKORT:Asus maximus v formula| GPU: XFX Radeon HD 6870 1GB edition - Sapphire Radeon HD 6870 1GB | PSU: corsair AX850 80+ | CHASSI: cooler master II| RAM: corsair xms3 12GB | OS: Windows 7 64 bit