Sjukt bra erbjudande från 3

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hymer:

Dom bajsar på oss trogna kunder med detta erbjudandet. :'(

Japp, och de kommer göra samma sak igen om nåt år med de som tror att de tecknar ett billigt abb nu. 3 vet redan att priserna kommer gå ner under perioden och att de kommer tjäna bra på att ha bundna kunder som inte kan byta till ett billigare.. hos dem eller annan operatör.
Andra halvan av bajskakan är att de flesta inte utnyttjar hela abbonemangskostnaden och hade ringt billigare med ett fristående eller kontantkort, men det har redan nämnts. Bindningstider är väldigt lönsamt för operatörerna, sällan för kunden.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Blev en galaxy note 32gb import för min del. Ska köpa till Telia surf + spotify till kontant. Kommer totalt kosta 5500kr. Då får jag mer än nog pengar över till samtal när jag känner för det. Kommer ändå använda Skype och mumble med telefonen.
Och så får jag täckning. Något 3 och Comviq inte erbjuder norr om fjollträsk.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Jag ringer och smsar för runt 450-500kr i månaden + en massa surf så för mig hade det vart guld värt.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypan:

frågan är ju utnyttjar du alla fria grejer du får då ?..........är ju bara waste of money om man inte gör det

Ja självklart måste man se till behovet.
Jag har ingen hemtelefon, använder bara mobiltelefon.

349:-/mån är ju en piss i mississippi med tanke på vad man får. Med tanke på
att jag betalar 699:- (för samma abbonemang) nu så måste ju behovet från min sida,
anses som behövligt, ellerhur?

Finns ju de som tecknar 3pott 299 (utan surf då det tillägget kostar extra, beroende på hastighet) och får välja en mobil, men när det kommer till en viss
modell och prisklass så får man lägga till pengar, säg 89:- extra för en hyfsad lur utslaget på
24 månader.
Då betalar du som minst 299:- +89:- (för luren)
Ringer du då över 299:- så får du ju betala merkostnaden.

Jag tycker det är skönt att slippa hålla koll på kostnaden. Den förblir 349:- och då ingår ju
allt det där som surf, samtalstid och sms, du behöver inte göra massa tillägg.
Jo sen med 3 Pott så tillkommer en uppkopplingsavgift på varje samtal om 69öre/uppkoppling.
Detta slipper du också, du kan alltså ringa de där små korta samtalen utan att det skenar iväg på
det viset med.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk

Jobbar själv på en mobilkedja, kan säga att det lär vara det bästa erbjudandet någonsin.
Visst, telefoner kostar 5000 om du vill köpa loss dom, men det är inte ofta folk ringer för mindre än 300 kr i månaden i min erfarenhet.
Sedan får man ju tänka på att det är ett fastpris, du kan ringa och smsa hur mycket som helst.
Så som vi säger, ibland kanske du kan se hur du skulle kunna använda det istället för hur du använder idag eftersom du faktiskt har andra grunder för ditt användade idag.

Lite grann som när folk säger att dom inte behöver surf för att dom inte surfar idag på sina knapptelefoner dom har idag.

Sedan sålänge man inte ska ha en iphone så får man ju trots allt olåsta telefoner hos Phonehouse. Jag är antagligen partisk, men jag kan argumentera för varför jag har rätt iaf.

Permalänk
Medlem

Måste fråga, efter 24månader med denna deal och en telefon som säg kostar 5000kr kontant.
"Äger" jag då telefonen efter 24månader? Operatörslåst kanske men den är iaf min då om jag vill sälja den osv. Den är avbetald då eller hur?

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orio:

Måste fråga, efter 24månader med denna deal och en telefon som säg kostar 5000kr kontant.
"Äger" jag då telefonen efter 24månader? Operatörslåst kanske men den är iaf min då om jag vill sälja den osv. Den är avbetald då eller hur?

Ja

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Hjälpsam

Kan ju lugnt säga att det blir en HTC One X med detta erbjudandet, helt otroligt. Hela kontoret på jobbet snackar om den dealen med just One X (och några få om 4S).
http://www.tre.se/Privat/Mobiltelefoner/Mobiler/HTC-One-X/?co...

Då det inte verkar vara några andra dolda avgifter, inte ens öppningsavgifter. Och jag kan inte tänka mig att de tänker tjäna igen pengarna på videosamtal till andra operatörer.

Måste väll vara ett snabbt ryck för att binda upp så många kunder som möjligt innan LTE/4G kommer igång på allvar. 3 misslyckades ju ganska grovt med upphandlingarna om LTE banden om jag inte minns fel. Så Sveriges snabbaste mobilnät kommer nog inte stämma länge till.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Kan ju lugnt säga att det blir en HTC One X med detta erbjudandet, helt otroligt. Hela kontoret på jobbet snackar om den dealen med just One X (och några få om 4S).
http://www.tre.se/Privat/Mobiltelefoner/Mobiler/HTC-One-X/?co...

Då det inte verkar vara några andra dolda avgifter, inte ens öppningsavgifter. Och jag kan inte tänka mig att de tänker tjäna igen pengarna på videosamtal till andra operatörer.

Måste väll vara ett snabbt ryck för att binda upp så många kunder som möjligt innan LTE/4G kommer igång på allvar. 3 misslyckades ju ganska grovt med upphandlingarna om LTE banden om jag inte minns fel. Så Sveriges snabbaste mobilnät kommer nog inte stämma länge till.

Kan säga att jag själv satt och kollade på den telefonen just igår med denna deal. Verkar vara sjukt nice, dock vill jag gärna veta lite mer om Samsung S3 för att se vilken man ska välja =/

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Orio:

Kan säga att jag själv satt och kollade på den telefonen just igår med denna deal. Verkar vara sjukt nice, dock vill jag gärna veta lite mer om Samsung S3 för att se vilken man ska välja =/

Med spelprestandan i Tegra III kombinerat med Wireless HDMI (klona bilden trådlöst till TV'n med en dongel i TV'n) blir det en rätt go spelkonsol ^^

Sedan är jag inne på min 3e eller 4e HTC telefon så är lite partisk där (Kör iphone 4 som jobbtelefon).

Skall på ett HTC event nästa vecka och klämma lite på den, känns One X helt rätt, så är det ingen frågan om saken.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Sötast
Skrivet av Swe91:

Jag drog till på ett erbjudande från Telia förra julen.
299 kr*24 + 900 kr för en 32 gb iPhone 4 med obegränsad surf, 5000 sms i månaden och ett par öre i uppkoppling.
Ett år med spotify kom även med.

En annan sak fick jag också som 3 lovar men inte levererar, jag fick täckning!:D

Det gäller nog bara att bo på rätt ställe....

Jag köpte också Telia och nu när jag läser på luren så står det "Ingen service"

Permalänk

Synd att man är fast med Tele2 i ett år till. :/

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk
Medlem

Väldigt frestande. Bara tre månader kvar på mitt Telia-abonnemang och hade ändå tänkt köpa en ny telefon. Några månader kan jag nog betala dubbelt då jag i slutändan skulle tjäna på det. Framför allt med tanke på vad HTC One X kostar.

Men, tänker invänta att Samsung offentliggör Galaxy S3 först. Annars finns risken att jag ångrar mig...

Permalänk
Medlem

Pratade med deras kundtjänst. HTC One X kommer inte att vara låst.

Hur mycket kan man få för den om man säljer den?
Jag vill hellre ha en Lumia 900, därav att jag frågar. Kampanjen kommer inte gälla den telefonen, även om den hinner dyka upp i April.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Skrivet av NoNamesWayne:

Pratade med deras kundtjänst. HTC One X kommer inte att vara låst.

Hur mycket kan man få för den om man säljer den?
Jag vill hellre ha en Lumia 900, därav att jag frågar. Kampanjen kommer inte gälla den telefonen, även om den hinner dyka upp i April.

Du kan köpa den av Phonehouse, be dom bara lägga ett presentkort för Lumia 900 så går du och hämtar den när den finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Med spelprestandan i Tegra III kombinerat med Wireless HDMI (klona bilden trådlöst till TV'n med en dongel i TV'n) blir det en rätt go spelkonsol ^^

Sedan är jag inne på min 3e eller 4e HTC telefon så är lite partisk där (Kör iphone 4 som jobbtelefon).

Skall på ett HTC event nästa vecka och klämma lite på den, känns One X helt rätt, så är det ingen frågan om saken.

Bra om du ska köra nes och snes emulator. Men fortfarande bättre med en riktig konsol med bra grafik. Ska du ha bärbart så spela på en ps vita.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddemann:

Du kan köpa den av Phonehouse, be dom bara lägga ett presentkort för Lumia 900 så går du och hämtar den när den finns.

Tillkommer det inte andra Avgifter då hos The Phonehouse? Då är det väl bättre att köra på en Htc och sälja den för 4000Kr däromkring för den är olåst.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Pimpim666:

Bra om du ska köra nes och snes emulator. Men fortfarande bättre med en riktig konsol med bra grafik. Ska du ha bärbart så spela på en ps vita.

Är inte en konsolspelare, har ingen konsoll och skulle antagligen inte köpa någon. Har en rätt fet dator för seriös gaming. Dock blir det en del slöspelande på telefonen under raster och lokaltrafik. Hade dock varit gott att floppa upp i soffan, trycka på en knapp och köra lite på TV'n för sakens skull. Mest för att man kan

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Med spelprestandan i Tegra III kombinerat med Wireless HDMI (klona bilden trådlöst till TV'n med en dongel i TV'n) blir det en rätt go spelkonsol ^^

Sedan är jag inne på min 3e eller 4e HTC telefon så är lite partisk där (Kör iphone 4 som jobbtelefon).

Skall på ett HTC event nästa vecka och klämma lite på den, känns One X helt rätt, så är det ingen frågan om saken.

Känns som responstiden kommer vara för hög att att göra det spelbart!

Visa signatur

Dator: 10900KF, RTX 3080, Torrent Compact
Skärm: LG 42C2 + Dell S2721DGF
Tillbehör: iQunix F97 med vita pudding, Taurus GM1-W, PS5 gamepad
Ljud: EPOS H3Pro, GSP 670, Corsair Virtuoso, Fidelio X2HR, DT770 pro, Eris E5, Airpods Pro 2022, GoXLR, Fiio E10
Övrigt: iQunix ZX75, Varmilo va109m, Keychron K8(Glorious Panda)

Permalänk
Skrivet av NoNamesWayne:

Tillkommer det inte andra Avgifter då hos The Phonehouse? Då är det väl bättre att köra på en Htc och sälja den för 4000Kr däromkring för den är olåst.

Nej jag tror att dom rörliga avgifterna dom pratar om är sms biljetter och kostnads samtal och liknande, dom ingår ju inte i fastpriset. Annars tar PH absolut inget extra utöver det.

Tror att det bara är lite krångligt skrivet bara faktiskt, lätt att det blir missförstånd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azured:

Minsta totalkostnad är 8376 kr, köp en telefon kontant istället, mycket billigare..

Hur i hela friden är det billigare när du kan ringa/smsa obegränsat ?

Dom jag känner som använder fastpris har ingen hemtelefon och sitter timtals i telefonen, detta erbjudandet är löjligt prisvärt för dom som ringer mycket framförallt.

Om du köper en telefon kontant för 5000-6000kr kontant får du inget av det, och fastpris kostar 600+ i månaden så väldigt mycket sämre deal att köpa kontant.

Jag kollade detta när det kom och ingen annan leverantör har något i närheten av detta erbjudande, jag personligen hatar 3 men erbjudandet är jävligt bra och i mina ögon oslagbart för dom som är i behov av fastpris redan.

Blir väll att mossan tecknar det också, hon ringer sjukt mycket om dagarna så finns inget som kan slå detta.
Hon betalar 350kr+ för sketna telia hemtelefon redan, samma pris för detta och kan då ringa obegränsat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Indeed! Många tror att de "tjänar" på abonnemang eftersom de får mobilen på köpet, men oftast är det en själv som åker dit. Sett många som binder sig 2 år men halvvägs ångrar sig och tar allt på en slutfaktura. Telefonerna är dessutom låsta till tre, har man otur är de brandade också. Vet inte hur extrema de är idag men förut innan Android, var deras logga fäst på mobilerna så att de synnes tydligt och kunde ej tas bort. Även mjukvaran var ju packad med skit.

Jag skulle vilja säga att mobilen är orelevant, det är abbonemanget man vill åt för detta priset.
Halva priset jämfört med alla andra fastpris hos alla leverantörer, mobilen får man bara till.

Så ja man tjänar rejält på detta, ska du räkna in mobilen blir det ännu mer.

Förstår inte varför så många här inte verkar förstå att fastpris inte är billigt normalt sett lol, vet folk ens vad det är?
Telenor 699:-/mån
Halebop: Dom har "nollan" som är en halvdan version av fastpris för 390kr månaden
Telia: 699
tele2: 599

Sen kan du ta det faktum att internet i 3s fastpris faktiskt är rätt bra.
Syrran surfar enbart på det med hennes dator och det fungerar utmärkt, minst lika bra som när hon hade mobilt bredband hos telenor innan som aldrig fungerade med täckning.

Jag hade också köpt detta men kommande mobiler lockar tyvär mer, men ja man får ju paya 299kr månaden för kommande minst i 24 månader och då ingår inget vettigt direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddemann:

Nej jag tror att dom rörliga avgifterna dom pratar om är sms biljetter och kostnads samtal och liknande, dom ingår ju inte i fastpriset. Annars tar PH absolut inget extra utöver det.

Tror att det bara är lite krångligt skrivet bara faktiskt, lätt att det blir missförstånd.

Du är helt säker på det? Startavgift på 250kr tillkommer väl då?
Hur är det med skype och Ip-telefoni, går det att använda fritt med detta abonnemanget med? Någon som vet? Nu har man ju gratis samtal i vilket fall som helst så nog kommer man använda det mindre men vissa kontakter har man ju bara där.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Skrivet av NoNamesWayne:

Du är helt säker på det? Startavgift på 250kr tillkommer väl då?
Hur är det med skype och Ip-telefoni, går det att använda fritt med detta abonnemanget med? Någon som vet? Nu har man ju gratis samtal i vilket fall som helst så nog kommer man använda det mindre men vissa kontakter har man ju bara där.

250 kr tillkommer nästan alltid i butik iom Tre, men snacka med dom så kan dom säkert knappa bort den om du säger att du annars lika gärna kan ta den ifrån nätet, om det inte fungerar, gå bara till nästa PH och testa.
Skype och allt sånt fungerar klockers med abonnemanget, ingen svensk operatör har satt några spärrar för det än, det verkar gå en massa rykten om det men om du ringer till vilken kundtjänst som helst kommer dom säga "Va? Nä det tror jag inte, låt mig kolla" Sedan när dom kommer tillbaka till luren så säger dom bara nej, dom har inga spärrar för sånt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Jag skulle vilja säga att mobilen är orelevant, det är abbonemanget man vill åt för detta priset.
Halva priset jämfört med alla andra fastpris hos alla leverantörer, mobilen får man bara till.

Så ja man tjänar rejält på detta, ska du räkna in mobilen blir det ännu mer.

Förstår inte varför så många här inte verkar förstå att fastpris inte är billigt normalt sett lol, vet folk ens vad det är?
Telenor 699:-/mån
Halebop: Dom har "nollan" som är en halvdan version av fastpris för 390kr månaden
Telia: 699
tele2: 599

Sen kan du ta det faktum att internet i 3s fastpris faktiskt är rätt bra.
Syrran surfar enbart på det med hennes dator och det fungerar utmärkt, minst lika bra som när hon hade mobilt bredband hos telenor innan som aldrig fungerade med täckning.

Jag hade också köpt detta men kommande mobiler lockar tyvär mer, men ja man får ju paya 299kr månaden för kommande minst i 24 månader och då ingår inget vettigt direkt.

Visst är det bättre än alla nuvarande fastpris abbonemang, Men det är fortfarande att man binder upp sig för 2 år och det finns många billigare abbonemang och en bra internet uppkoppling är snart de ända som krävs till en mobil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axan:

Någon som vet om telefonerna är operatörslåsta till Tre?

Edit: Fick svar nu, och dom är låsta.

Lumian är inte låst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Japp, och de kommer göra samma sak igen om nåt år med de som tror att de tecknar ett billigt abb nu. 3 vet redan att priserna kommer gå ner under perioden och att de kommer tjäna bra på att ha bundna kunder som inte kan byta till ett billigare.. hos dem eller annan operatör.
Andra halvan av bajskakan är att de flesta inte utnyttjar hela abbonemangskostnaden och hade ringt billigare med ett fristående eller kontantkort, men det har redan nämnts. Bindningstider är väldigt lönsamt för operatörerna, sällan för kunden.

Surt för min kompis som jag nyss övertalade att skaffa en Lumia 800. Hon ringer som en tok och hade ett totalabonnemang på 589:- tidigare.

För nån månad sen satt jag och jämförde erbjudanden och kom fram till att den lägsta kostnaden skulle bli hos 3, med 499 Pott och alla tjänster till det så hon ringer gratis till allt och alla. Haken blir den att hon har typ 120:- kvar för öppningsavgifter. Så hon får hålla sig till långa samtal
Dock skickade de ju med ett mobilt bredband som hon faktiskt behöver.

Ändå en stor skillnad, för att inte tala om hennes tidigare operatör tele2, som inte ens skickade med telefonen gratis vid 499:- i 24 mån...

Man tycker att 3 ÅTMINSTONE borde kunna uppgradera henne till ett totalabonnemang men att hon ändå betalar 499....

Förresten, hur lång är ångerrätten?

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Lumian är inte låst.

Vet du om ONE-X är låst?

Visa signatur

Intel I5 2500K - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Corsair 16GB DDR3 - Asus 280x 3GB

Permalänk
Medlem

Vilken telefon skulle ni valt utav tre's telefoner med det abonemanget? Motivera gärna:)

Visa signatur

Amd Ryzen 5 2600x | Kfa2 1080ti | Samsung 860 evo | MSI B450I GAMING PLUS AC | Loque Ghost S1 | Corsair 16gb 3000mhz | Noctua L12 | Corsair sf600 V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Lumian är inte låst.

Htcn ska inte heller vara låst fick jag höra från kundtjänst.

Har skrivit det tidigare i tråden så det lönar sig att söka i denna tråd istället för att fråga om det igen.

Edit* Tack förövrigt Freddemann. Ska höra med butiken här i Sala.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023