Permalänk
Medlem

Bästa Gamingheadset för 600 kr.

Hej.
Jag söker ett nytt headset eftersom min gamla gick sönder. Jag är inte en expert på ljudspektrat men jag skulle vilja ha så bra ljudkvalitet jag kan få för pengarna. Här är min efterfrågan / önskemål lista:

Aktiv brusreducering (hörlurar)
Acoustic struktur: Stängt
Hörlurar Design: Sluten
Snarare USB kontakten och ljudkort eftersom jag inte har en pci ljudkort. Men det är ok med 3,5 mm jack.
Bra komfort, inte skadar öronen efter flera timmars spel. Det bör passa alla typer av huvuden, så jag inte behöver oroa mig.
Funka tillräckligt bra för filmer och musik också. Men viktigast för spel naturligtvis.

Nu många av dessa preferens / krav är relativt. Men jag litar på er människor här för att förstå vad bra ljud är.

Just nu står det mellan dessa

Asus Vulcan ANC - ser bra ut men hur är det med ljudkvaliteten? Jag kan få dem på rea för endast 600. - Negativt är att det ryktas om att ljudet tycks tona bort ibland och det verkar inte finnas någon riktig lösning
Plantronics 777 - Verkar ha det mesta av det jag letar efter och ändå så prisvärd runt 550
Ozone Onda 3HX - Billig men har haft stor betyg, men jag inte vet mycket om dem.
Turtle Beach p11 - Samma som ovan.

Bara säga eller fråga om det finns något ni vill påpeka eller undrar.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-2500K 3.3GHz |Mobo: MSI Z68A-GD55(G3)|RAM: Corsair C. XMS DDR3 8 GB |Grafik: MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB (800mhz) |OS: Windows 7 Ultimate 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Intel 80GB 320, 2,5/Seagate Barracuda 7200, 320GB|PSU: Fractal Design r2 650W |Mus: Logitech mx510 |KB:Vanligt |Monitor: Samsung SyncMaster BW226 (2ms / 3000:1)@ 1680X1050.

Permalänk
Medlem

Ingen som orkar anstränga sig lite som jag gjort??

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-2500K 3.3GHz |Mobo: MSI Z68A-GD55(G3)|RAM: Corsair C. XMS DDR3 8 GB |Grafik: MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB (800mhz) |OS: Windows 7 Ultimate 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Intel 80GB 320, 2,5/Seagate Barracuda 7200, 320GB|PSU: Fractal Design r2 650W |Mus: Logitech mx510 |KB:Vanligt |Monitor: Samsung SyncMaster BW226 (2ms / 3000:1)@ 1680X1050.

Permalänk
Medlem

Turtle beach p11 har jag, de har bra ljudkvalitet och så, men de är så himla osköna! Det skaver så in h*lvete. De andra vet jag inget om men jag kan rekommendera koss sb/49. Riktigt sköna och bra ljudkvalitet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Komplett rear ut Siberia v2 USB för strax under 600kr. Kanske något att titta på?

Visa signatur

Fan glor du på

Permalänk
Medlem

Asus Vulcan. Kvalitétsgrejer till skillnad från Turtle Beach, som är det enda headset märke jag känner till sen innan förutom ASUS. Plantronics ser rätt bra ut, men kolla reviews. Jag anser att Asus är det bättre med tanke på dess goda betyg och det rabatterade pris du får det för. Dessutom är Asus ett pålitligt märke, enligt mig. Lycka till.