Intressant skärm! Achieva Shimian QH270| $400 IPS 2560x1440 Korean Monitor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Idumhet:

På denna skärm står det följande för shipping: Not avaible to Sweden

Har du kollat med säljaren i förväg att det ändå är OK att skicka till Sverige, eller har detta mer med transportval och kostnader att göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av potlach:

På denna skärm står det följande för shipping: Not avaible to Sweden

Har du kollat med säljaren i förväg att det ändå är OK att skicka till Sverige, eller har detta mer med transportval och kostnader att göra?

Det tror jag inte att det stod när jag beställde den, kollade ganska noga tyckte jag

Edit: Nu har han iallafall ändrat status till "Shipping" så den har förhoppningsvis snart lämnat Korea, såvida inte Thanksgiving förstör för mig..

Visa signatur

CPU: i5 2500K @ 4,7GHz | GPU: Gigabyte GTX 670 OC | Mobo: MSI P67A-GD55 | PSU: BeQuiet Dark Power Pro10 550W | CPU-kylare: Noctua NH9-UB |Chassi: Inget | HDD: 2+1TB WD Green | SSD: Corsair Force GT 120GB | RAM: Corsair 16GB Vengeance CL9

Permalänk
Hedersmedlem

*Inlägg redigerade*
Försök till att undgå att betala tull är förbjudet.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Hur mycket i tullavgifter och dy. har ni fått betala när ni har beställt? Har läst lite i tråden, och det verkar variera en del, blir det så stor skillnad mellan vem man köper ifrån? Antar att skillnaden beror på att vissa är villiga att skriva ner värdet, medan andra inte tycks vara det? Så ifrån vilken bör man köpa en "pixel-perfect" skärm om man vill komma undan så billigt som möjligt? (Och kommer de att deklarera samma värde som en icke pixel-perfect skärm, om någon har erfarenhet av det).

http://www.tullverket.se/innehallao/t/tullochmomsvanligavaror...
Är det då kategorin "TV, LCD, Plasma" som gäller, dvs 14 % Tull och 25 % Moms?

Permalänk
Inaktiv

endast momspåslag då vi har frihandelsavtal m sydkorea.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Hur mycket i tullavgifter och dy. har ni fått betala när ni har beställt? Har läst lite i tråden, och det verkar variera en del, blir det så stor skillnad mellan vem man köper ifrån? Antar att skillnaden beror på att vissa är villiga att skriva ner värdet, medan andra inte tycks vara det? Så ifrån vilken bör man köpa en "pixel-perfect" skärm om man vill komma undan så billigt som möjligt? (Och kommer de att deklarera samma värde som en icke pixel-perfect skärm, om någon har erfarenhet av det).

http://www.tullverket.se/innehallao/t/tullochmomsvanligavaror...
Är det då kategorin "TV, LCD, Plasma" som gäller, dvs 14 % Tull och 25 % Moms?

Fick betala 650kr i moms och avgifter. Köpte en Pixel Perfect Achieva Shiaman från Dream-Seller.

Vad jag förstått så är olika försäljare olika tillmötesgående när det gäller att skriva ner priset. Vilka som är bättre eller sämre på detta får vi kanske inte diskutera eftersom mod just redigerade sådana inlägg.

Jag kan dock tro att om man skriver ner värdet för mycket så blir tullen misstänksamma och kräver kopia på kvitto och då kan det blir fördröjningar 'n shit.

Permalänk
Medlem

Min Shimian kom hem idag... jääävlar vilket lyft det blev från min gamle 23" HP "insert random modellnr". 2500 svenska riksdaler där tullen är inräknad på 480 spänn. För er som tvivlar, sluta med det. KÖP!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nostradamu:

Min Shimian kom hem idag... jääävlar vilket lyft det blev från min gamle 23" HP "insert random modellnr". 2500 svenska riksdaler där tullen är inräknad på 480 spänn. För er som tvivlar, sluta med det. KÖP!

Då kör vi de klassiska frågorna som jag/vi hoppas du kan besvara så snart som du sitter nästa gång vid skärmen

Vilken säljare?
Vilken modell?
Batch nr?
Back-light bleeding?
Pixelproblem?

Tack på förhand (visa gärna länkar och foton till ovanstående)!

Permalänk
Skrivet av potlach:

Då kör vi de klassiska frågorna som jag/vi hoppas du kan besvara så snart som du sitter nästa gång vid skärmen

Vilken säljare?
Vilken modell?
Batch nr?
Back-light bleeding?
Pixelproblem?

Tack på förhand (visa gärna länkar och foton till ovanstående)!

red-cap har varit snabb och trevlig att prata med. Vilken model man köper spelar egentligen ingen roll då de alla bygger på exakt samma panel, det som är skillnaden är alltså design/funktion. Achieva Shimian som jag har köpt fungerar finfint till mig, men jag plockar bort fötterna och monterar dem på ett skrivbordsstativ istället, dock tycker jag inte alls fötterna till dessa är så dåliga som vissa har påstått. Kan rota fram ett par kort med fötter fortfarande monterade om du vill.

Backlight bleed har inte jag sett som något problem och dessa har nog mindre av det än mina tidigare Benq G2420HD skärmar, det skiljer dock från panel till panel och det är just därför de klassas som A- paneler. Vad gäller pixelproblem köpte jag Pixel Perfect för några kronor mer dock har jag tidigare mottagit ett par med pixelfel och fortfarande varit nöjd med dem - orsaken till att jag valde perfect denna gang var helt enkelt användningsområdet.

Kommer säkerligen prova på ett par IPSI skärmar framöver också då jag gillar glaset och har de nu lyckats lösa dammproblemet med den designen så...

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem

Tjo! Funderar på att plocka hem en sådan shimian men jag funderar lite på hur det fungerar med tullen. Kommer att fraktbolaget själva fylla i tullpapper eller är det något som jag själv måste anmäla?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fakekowa:

Tjo! Funderar på att plocka hem en sådan shimian men jag funderar lite på hur det fungerar med tullen. Kommer att fraktbolaget själva fylla i tullpapper eller är det något som jag själv måste anmäla?

Tack på förhand

Det tar fraktbolaget att ta hand om.

Permalänk
Skrivet av emigrating12:

Kommer säkerligen prova på ett par IPSI skärmar framöver också då jag gillar glaset och har de nu lyckats lösa dammproblemet med den designen så...

Trodde alltid tempered glass innebar risk för damm, vad är det de gjort designmässigt som skulle lösa problemet? Vore intressant att veta, kan jag få en tempered utan dammrisk överväger jag att beställa en och sälja min nuvarande "standard" shimian qh270.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Skrivet av gammarayburst:

Trodde alltid tempered glass innebar risk för damm, vad är det de gjort designmässigt som skulle lösa problemet? Vore intressant att veta, kan jag få en tempered utan dammrisk överväger jag att beställa en och sälja min nuvarande "standard" shimian qh270.

har du matt display nu ? Om inte varför då byta?

Permalänk
Skrivet av landahl:

har du matt display nu ? Om inte varför då byta?

Nej min skärm är inte matt (tror inte någon av dessa koreanska skärmar är det), utan har bara den "vanliga" glossy plasten. Anledningen till att jag är sugen på tempered glass är mest att det ska täcka hela skärmen från kant till kant (som på cinema display), så man slipper den lilla förskjutning som det annars är mellan ramen och bilden. Det är alltså bara att det ser lite snyggare ut, sen har jag sett en del som påstår att tempered glass ska ge lite bättre bild, men det är nog en högst subjektiv fråga. Men jag har kollat runt lite angående QH270 IPSI och det är tydligen deras nya tempered glass version, men denna täcker inte hela skärmen som den gamla versionen (IPSB) utan glaset sitter precis som plasten gör på den vanliga versionen, med förskjutning mellan ram och glas. Då vart det helt plötsligt inte så intressant längre.

Tror jag lägger köpjävulen på hyllan helt enkelt och nöjer mig med skärmen jag har (som för övrigt är fantastiskt, men man inbillar sig alltid att det kan bli liiite mer fantastiskt ), och spar mina pengar tills OLED kommer i större format, då kan vi snacka att det är värt att investera!

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Snacka om att skärmen tar omvägar...

Notera att den har varit i Shanghai 2 gånger på 4 dagar... Dessutom uppdaterades statusen 6 gånger i guangzhou

SHANGHAI CNOct 4, 2012 01:21Under transport
SENNAN-SHI JPOct 3, 2012 03:50Lämnat FedEx-kontor
GUANGZHOU CNOct 3, 2012 03:31Under transport
GUANGZHOU CNOct 2, 2012 09:54Under transport
GUANGZHOU CNOct 2, 2012 00:57Under transport
GUANGZHOU CNOct 1, 2012 01:00Under transport
GUANGZHOU CNSep 30, 2012 22:44Anlänt till FedEx-kontor
GUANGZHOU CNSep 30, 2012 20:48Under transport
SHANGHAI CNSep 30, 2012 16:36Under transport
INCHEON KRSep 29, 2012 20:26Under transport
INCHEON KRSep 28, 2012 20:42Lämnat FedEx huvudanläggning
BUSAN KRSep 28, 2012 18:21Upphämtad
BUSAN KRFörsändelse mottagen efter FedEx spärrtidSep 28, 2012

Visa signatur

CPU: i5 2500K @ 4,7GHz | GPU: Gigabyte GTX 670 OC | Mobo: MSI P67A-GD55 | PSU: BeQuiet Dark Power Pro10 550W | CPU-kylare: Noctua NH9-UB |Chassi: Inget | HDD: 2+1TB WD Green | SSD: Corsair Force GT 120GB | RAM: Corsair 16GB Vengeance CL9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Idumhet:

Snacka om att skärmen tar omvägar...

Notera att den har varit i Shanghai 2 gånger på 4 dagar... Dessutom uppdaterades statusen 6 gånger i guangzhou

SHANGHAI CNOct 4, 2012 01:21Under transport
SENNAN-SHI JPOct 3, 2012 03:50Lämnat FedEx-kontor
GUANGZHOU CNOct 3, 2012 03:31Under transport
GUANGZHOU CNOct 2, 2012 09:54Under transport
GUANGZHOU CNOct 2, 2012 00:57Under transport
GUANGZHOU CNOct 1, 2012 01:00Under transport
GUANGZHOU CNSep 30, 2012 22:44Anlänt till FedEx-kontor
GUANGZHOU CNSep 30, 2012 20:48Under transport
SHANGHAI CNSep 30, 2012 16:36Under transport
INCHEON KRSep 29, 2012 20:26Under transport
INCHEON KRSep 28, 2012 20:42Lämnat FedEx huvudanläggning
BUSAN KRSep 28, 2012 18:21Upphämtad
BUSAN KRFörsändelse mottagen efter FedEx spärrtidSep 28, 2012

haha min har gjort likadant. fast den kommit lite längre. men fattar inte varför den har gått till paris efter tyskland. tycker väl ändå att tyskland är närmare.. hah

Oct 3, 2012 21:00 Lämnat FedEx-kontor PARIS FR
Oct 3, 2012 18:12 Anlänt till FedEx-kontor PARIS FR
Oct 3, 2012 14:30 Under transport KOELN DE
Oct 3, 2012 14:02 Lämnat FedEx-kontor KOELN DE
Oct 3, 2012 12:14 Anlänt till FedEx-kontor KOELN DE
Oct 3, 2012 06:28 Lämnat FedEx-kontor GUANGZHOU CN
Oct 3, 2012 03:26 Under transport GUANGZHOU CN
Oct 2, 2012 09:51 Under transport GUANGZHOU CN
Oct 2, 2012 00:59 Under transport GUANGZHOU CN
Sep 29, 2012 06:56 Under transport GUANGZHOU CN
Sep 29, 2012 04:48 Under transport GUANGZHOU CN
Sep 29, 2012 00:50 Anlänt till FedEx-kontor GUANGZHOU CN
Sep 28, 2012 22:42 Under transport INCHEON KR
Sep 28, 2012 22:26 Under transport INCHEON KR
Sep 28, 2012 14:55 Lämnat FedEx huvudanläggning BUSAN KR
Sep 28, 2012 12:20 Upphämtad BUSAN KR
Sep 27, 2012 04:00 Försändelseinformation har skickats till FedEx

Visa signatur

CPU - Ryzen 3600 Kyl - CM Hyper 212 BE 2xCorsair SP120 Moder - MSI B450 GAMING PLUS MAX Ram - Corsair 16GB 3200MHz Vengeance HDD - TR200 256gb, Corsair 120GB, OCZ Agility 3 120GB, Grafik - KFA2 RTX 2070 Super
PSU - Corsair HX 750W Chassi - Corsair 650D Skärm Asus MG248Q

Permalänk
Skrivet av gammarayburst:

Trodde alltid tempered glass innebar risk för damm, vad är det de gjort designmässigt som skulle lösa problemet? Vore intressant att veta, kan jag få en tempered utan dammrisk överväger jag att beställa en och sälja min nuvarande "standard" shimian qh270.

Som jag förstått det ligger glaset tätt på panelen med ramen utanför - alltså LCD -> Glas -> Bezel.

Skrivet av gammarayburst:

men denna täcker inte hela skärmen som den gamla versionen (IPSB) utan glaset sitter precis som plasten gör på den vanliga versionen, med förskjutning mellan ram och glas. Då vart det helt plötsligt inte så intressant längre.

Men stämmer detta är det absolut inte interessant för mig heller. Får be om lite utförande information ang. detta och evnt. prova att demontera och rensa två IPSB skärmar om det skulle vara stora dammproblem.

Skrivet av polika:

haha min har gjort likadant. fast den kommit lite längre. men fattar inte varför den har gått till paris efter tyskland. tycker väl ändå att tyskland är närmare.. hah

FedEx har en större hub i Paris och länkar därifrån till Stockholm, men frågan är om de inte egentligen tjänat tid på att vägfrakta det redan från Koeln då det verkar som om de inte har dagliga avgångar från Paris.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Avstängd

Hej, har ingen lust att läsa igenom hela 50 sidor, så om nån skulle kunna svara på mina frågor skulle det vara jättebra.

Säljs det bara 60hz-skärmar nu? Om man kollar t.ex. detta inlägg: #12426290 så verkar ju det grymt att kunna överklocka till högre hz, men verkar bara finnas 60hz på ebay? Såg dock nån skärm på 120hz.net som man kunde köra 120hz+ men den kostade 555 dollar. Är det brist på de överklockningsvänliga skärmarna eller nåt?

Sen undrar jag också om det går att köra dessa skärmar i lägre upplösning om man skulle vilja?

Permalänk

Blev övertalad i min köprådstråd att kolla "korea-skärm".

Sugen på en Yamakasi Catleap 2703 med glas. Bra kölp? Vilken rekomenderas annars? Orkar inte riktigt plöja igenom alla 50 sidor...

Visa signatur

Ryzen 3600 | ROG STRIX X470-I | RTX 2070 8GB | Vengeance LPX 3600 16gb | Corsair Force MP600 | Corsair SF450 | Dragonfly black

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sometime:

Hej, har ingen lust att läsa igenom hela 50 sidor, så om nån skulle kunna svara på mina frågor skulle det vara jättebra.

Säljs det bara 60hz-skärmar nu? Om man kollar t.ex. detta inlägg: #12426290 så verkar ju det grymt att kunna överklocka till högre hz, men verkar bara finnas 60hz på ebay? Såg dock nån skärm på 120hz.net som man kunde köra 120hz+ men den kostade 555 dollar. Är det brist på de överklockningsvänliga skärmarna eller nåt?

Sen undrar jag också om det går att köra dessa skärmar i lägre upplösning om man skulle vilja?

Skrivet av Drillseargent:

Blev övertalad i min köprådstråd att kolla "korea-skärm".

Sugen på en Yamakasi Catleap 2703 med glas. Bra kölp? Vilken rekomenderas annars? Orkar inte riktigt plöja igenom alla 50 sidor...

Nä men då får ni väl skylla er själva då, allt ni undrar står i tråden.

PS. Det finns en sökfunktion inom tråden...

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

Nä men då får ni väl skylla er själva då, allt ni undrar står i tråden.

PS. Det finns en sökfunktion inom tråden...

Du är alltid så bitter hjärtat

Angående modellerna är det samma skärm i olika paket, crossover lite stadigare med möjlighet att köpa pivot-versionen

Catleap och shimian är i princip samma sak

Sen finns det med tempered glass och så också, så kika på ebay och se vilken ni tycker verkar finast

Visa signatur

CPU: i5 2500K @ 4,7GHz | GPU: Gigabyte GTX 670 OC | Mobo: MSI P67A-GD55 | PSU: BeQuiet Dark Power Pro10 550W | CPU-kylare: Noctua NH9-UB |Chassi: Inget | HDD: 2+1TB WD Green | SSD: Corsair Force GT 120GB | RAM: Corsair 16GB Vengeance CL9

Permalänk

Köttat de senaste 13 sidorna nu iaf i Herr Svahns ära. Står fast vid catleap 1703 med glas.

Frågan är om min dator pallar med upplösningen i t ex BF3, inte superkräsen med lulllullet, men det får gärna inte se för trist ut heller.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ROG STRIX X470-I | RTX 2070 8GB | Vengeance LPX 3600 16gb | Corsair Force MP600 | Corsair SF450 | Dragonfly black

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Idumhet:

Du är alltid så bitter hjärtat

Angående modellerna är det samma skärm i olika paket, crossover lite stadigare med möjlighet att köpa pivot-versionen

Catleap och shimian är i princip samma sak

Sen finns det med tempered glass och så också, så kika på ebay och se vilken ni tycker verkar finast

Pff jag är inte bitter. Jag känner inte bara för att uppmuntra sådant idiotiskt beteende, de förväntar sig att få allt serverat på ett silverfat istället för att lägga två minuter på att söka.

Men som dumheten säger så är det "same shit different name" i stort sätt.

Edit: Drillseargent, vad trevligt. Det var väl inte så svårt?

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Avstängd

Naww lilla gubben blir du sur när folk frågar frågor? Du kanske ska ta en paus från forumet ett tag. Jag vet mycket väl att det finns en sökfunktion, det betyder inte att det är förbjudet att fråga om man har bra frågor. Puss.

Permalänk

Om ni hade 9k på fickan dedikerat skärmköp, skulle ni fortfarande köpa Korea-skärm framför säg en Samsung 9-serie?

Många skulle såklart köpa 3st billiga

Visa signatur

Ryzen 3600 | ROG STRIX X470-I | RTX 2070 8GB | Vengeance LPX 3600 16gb | Corsair Force MP600 | Corsair SF450 | Dragonfly black

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drillseargent:

Blev övertalad i min köprådstråd att kolla "korea-skärm".

Sugen på en Yamakasi Catleap 2703 med glas. Bra kölp? Vilken rekomenderas annars? Orkar inte riktigt plöja igenom alla 50 sidor...

Kan bara rekommendera den jag själv har eftersom jag inte testat de andra helt enkelt. Så min rekommendation blir en Crossover 27Q LED-P. Riktigt trevlig skärm med bra ställbar fot. Greensum som jag köpte av skötte sig bra med att leverera en ny for då min första hade en transportskada. Har en sådan fot över om någon vill fixa till den och använda.

Visa signatur

Corsair 600T white - Gigabyte GA-Z68-XP-UD4 - 16 GB corsair vengeance - Intel core i5 2500K @4,5GHz (65°C @ 1,32V) - Corsair H100 - SSD Intel 320 series - EVGA GTX 780 ACX - Cooler master silent pro 850W - Asus Xonar DX - Cougar vortex fans - 27" Crossover S-IPS 2560x1440 display - Qpad MK50 keyboard - Corsair M90 mouse - Synology 210j NAS

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sometime:

Naww lilla gubben blir du sur när folk frågar frågor? Du kanske ska ta en paus från forumet ett tag. Jag vet mycket väl att det finns en sökfunktion, det betyder inte att det är förbjudet att fråga om man har bra frågor. Puss.

Jag antar att du syftar på mig? För det första så frågar man inte frågor, man ställer frågor. Grundläggande svenska.

Och nej, jag blir inte sur för att folk ställer frågor. Det som gör mig sur är när folk frågar saker som redan tagits upp ett flertal gånger i den här tråden vilket du hade vetat om du använt sökfunktion vars existens du är medveten om.

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man spårar sitt fedex-nummer när det har lämnats över till Posten(antar jag att det är)?

Skrivet av Sometime:

Naww lilla gubben blir du sur när folk frågar frågor? Du kanske ska ta en paus från forumet ett tag. Jag vet mycket väl att det finns en sökfunktion, det betyder inte att det är förbjudet att fråga om man har bra frågor. Puss.

Nu vill jag inte späda på det här mer, men just den frågan är ingen bra fråga.. Eftersom den kommer upp på ungefär 50/50 sidor så är det inte så jävla mycket jobb att klicka på sökfunktionen och få minst 50 resultat..

Visa signatur

CPU: i5 2500K @ 4,7GHz | GPU: Gigabyte GTX 670 OC | Mobo: MSI P67A-GD55 | PSU: BeQuiet Dark Power Pro10 550W | CPU-kylare: Noctua NH9-UB |Chassi: Inget | HDD: 2+1TB WD Green | SSD: Corsair Force GT 120GB | RAM: Corsair 16GB Vengeance CL9

Permalänk

Sådär, då är min q270-lite levererad från dream-seller. Nu är det bara göra ett pixeltest..
Visst är det bara att plugga in skärmen i vanligt vägguttag?
Är den med korea plug och det ska väl fungera i våra uttag som jag förstått det

Permalänk
Medlem

Min var med "normal" kontakt på i alla fall. Bara att tuta och köra med andra ord.

En annan sak var att jag testade att kalibrera min skärm med hjälp av en ICC fil för just en crossover 27Q skärm. På min skärm kändes det som att det blev väldigt "guaktigt" med denna kalibrering så jag tyckte nog inte alls att den passade på min skärm. Körde istället igenom en vanlig kalibrering i windows vilket gav enligt mig bättre resultat. Det känns dock som skärmens grundinställning vid leverans var relativt bra, vet inte hur det är på era andras skärmar?

Visa signatur

Corsair 600T white - Gigabyte GA-Z68-XP-UD4 - 16 GB corsair vengeance - Intel core i5 2500K @4,5GHz (65°C @ 1,32V) - Corsair H100 - SSD Intel 320 series - EVGA GTX 780 ACX - Cooler master silent pro 850W - Asus Xonar DX - Cougar vortex fans - 27" Crossover S-IPS 2560x1440 display - Qpad MK50 keyboard - Corsair M90 mouse - Synology 210j NAS