Intressant skärm! Achieva Shimian QH270| $400 IPS 2560x1440 Korean Monitor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazelberg:

Fick mitt paket av UPS och har hittills inte fått betala några extraavgifter öht. 2100kr rätt och slätt.

Hur länge behöver jag oroa mig för att det ev. kommer några?

Den kommer som faktura senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Den kommer som faktura senare.

Permalänk
Inaktiv

Vad händer om man kontaktar sändaren och säger att man betalar "utanför ebay" och ber honom skriva att han skickar ett par böcker för 10$? Förutom om paketet tappas bort borde väl det vara en hyffsad idé?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugligan:

Vad händer om man kontaktar sändaren och säger att man betalar "utanför ebay" och ber honom skriva att han skickar ett par böcker för 10$? Förutom om paketet tappas bort borde väl det vara en hyffsad idé?

Och om du inte blir upptäckt....

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Jag beställde skärmen i torsdags, vid lunch tid eller så.

I dag, måndag har den kommit! Blir intressant att testa ikväll. Jag köpte av green-sum (på ebay).

Snabb leverans! Vilket företag levererade? Beställde i torsdags eftermiddag men ännu har ingenting hänt på UPS hemsida när jag försöker spåra paketet... Suck!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugligan:

Vad händer om man kontaktar sändaren och säger att man betalar "utanför ebay" och ber honom skriva att han skickar ett par böcker för 10$? Förutom om paketet tappas bort borde väl det vara en hyffsad idé?

Du har ju ingen form av säkerhet kvar då det inte finns några spår via ebay.

Problemet med att märka ner värdet på paketet är att om det skadas under transporten så ersätter transportören bara värde enligt deklarationen, oavsett varans egentliga värde. Om du har efterfrågat ett reducerat värde så skulle jag som säljare inte ta på mig att ersätta varan vid transportskada.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Hmm jag har bleeding i övre högra hörnet och lägre vänstra hörnet. Ingen död eller stuck pixel dock var jag kan se. Slog på 96Hz, funka. Slog på 110 Hz funka. Nu blir det till att lira och testa, tycks funka hittils.

Backlight bleedingen måste jag leta upp om det går att göra något åt...

Skrivet av Kakann:

Snabb leverans! Vilket företag levererade? Beställde i torsdags eftermiddag men ännu har ingenting hänt på UPS hemsida när jag försöker spåra paketet... Suck!

Vet inte, fick skärmen när jag var på jobbet.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Avstängd

Kan inte alla berätta vad de betalade totalt för sin skärm? Och gärna en länk dit? Det skulle hjälpa oss andra som går i köpetankar otroligt mycket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av saddam:

Kan inte alla berätta vad de betalade totalt för sin skärm? Och gärna en länk dit? Det skulle hjälpa oss andra som går i köpetankar otroligt mycket!

här har du listan (billigast först) notera att det är både matta och glossy varianten.

http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=qnix+q...

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Avstängd

Tack! Och nu om alla kunde berätta vad de totalt fick betala för sina skärmar, inkl tull och allt, och en länk, så vore det toppen! Man vill ju helst ha en personlig rekommendation till en säljare, här...

Permalänk
Medlem

det där går inte att svara på då det varierar, men räkna med max 3k iaf.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Skrivet av saddam:

Tack! Och nu om alla kunde berätta vad de totalt fick betala för sina skärmar, inkl tull och allt, och en länk, så vore det toppen! Man vill ju helst ha en personlig rekommendation till en säljare, här...

Köp en begagnad asus, samsung eller delll istället... Då kan du ju inspektera skärmen på plats. Och kostar runt 3000:- begagnat också.
Vissa utav de där Korea skärmarna har ju bedrövlig kvalite, som att plastramen runt skärmen är glapp o inte ordentligt ihopsatt osv... BLB oxå, jobbigt o skicka tillbaka den o reklamera ett ärende till Korea...

Jag skulle inte gå med på 1st död pixel överhuvud taget.. Alla som har jobbat/jobbar på Posten/posthantering vet hur oförsiktig vissa är, det blir lätt skador på känsliga paket under frakten. Ibland hanteras ömtåliga paket inte "varsamt". SÅ kan lätt bli "kvalitetsproblem" på skärmen under fraktens gång.. Inte bara nödvändigtvist från fabriken/tillverkaren.

Men vill du verkligen, se till omdömen från säljaren, minst 98-99% positivt, köp till extra garanti.

Visa signatur

CPU: i7 5820k [4.3GHz] | Kylning: Corsair H100iGTX | MB: Asus x99-A| RAM: Corsair 16GB RAM (2666MHz) | GPU: Gigabyte GTX 980Ti | SSD: Samsung Pro 840 -256GB, Intel 520 -120GB | HD: 2x2TB Western Digital | CHASSI: Antec P280 | LJUDKORT: Asus Xonar DG | SKÄRM: Samsung 27" IPS (2560x1440) SA850T | Nätverkskort TP-Link TL-WDN4800

Permalänk
Skrivet av Hazelberg:

Behöver inte kommer en "faktura" senare,..

Kan dock hända att du får en eftersändelse på moms o hanteringskostnad. Brukar hända så om du får den hem levererad.
Ibland slinker paket igenom tullen. Passerar miljontals paket genom tullen. Finns inte personal/tid att kontrollera Alla...
Annars betalar man den på postuthämtnings stället i samband när du hämtar paketet..

Visa signatur

CPU: i7 5820k [4.3GHz] | Kylning: Corsair H100iGTX | MB: Asus x99-A| RAM: Corsair 16GB RAM (2666MHz) | GPU: Gigabyte GTX 980Ti | SSD: Samsung Pro 840 -256GB, Intel 520 -120GB | HD: 2x2TB Western Digital | CHASSI: Antec P280 | LJUDKORT: Asus Xonar DG | SKÄRM: Samsung 27" IPS (2560x1440) SA850T | Nätverkskort TP-Link TL-WDN4800

Permalänk
Medlem

Har nu (igår 6/5) beställt en Qnix QX2710 från dream-seller på Ebay.

Permalänk
Medlem

blev denna av hulustar istället, fick ta del av det så kallade erbjudandet "Limited EVENT" där det erbjuds max 2 defekta pixlar, samt hårdare kontroll av backlight bleeding osv, vet inte om det bara är snack men iaf.. kostar lite mer men kan vara värt.

http://www.ebay.com/itm/130868312541?ssPageName=STRK:MEWNX:IT...

han skrev även ner värdet till 150USD.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av saddam:

Tack! Och nu om alla kunde berätta vad de totalt fick betala för sina skärmar, inkl tull och allt, och en länk, så vore det toppen! Man vill ju helst ha en personlig rekommendation till en säljare, här...

Det är ingen mening att skriva vad man betalt, det verkar som de flesta här bara orkar läsa sista sidan iallafall.

Har du svårt att räkna själv så ska jag hjälpa dig igen. Priset+25% moms+100:-= vad det kostar i slutändan.

Annars kanske mamma eller pappa kan hjälpa dig om du inte förstår vad moms är eller hur man räknar procent. Tull och moms är inte samma sak och som skrivet många gånger tidigare så är det ingen tull på skärmar. Moms kanske du kan googla på så du lär dig vad det är.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk

Fick min skärm igår och har nu kickat igång den. Det var lite panik ett tag då bilden på skärmen bara bestod av en massa färgränder första gången jag kopplade in den. Visade sig att säljaren idiotiskt nog bara skickade med en single link dvi kabel vilket gjorde att bilden blev fucked up. Som tur var hade jag en dual link kabel liggande i kartongen till min Eizo så jag använde den och vips så funkade det! Irriterande och konstig tabbe från säljarens eller eventuellt tillverkarens sida! I övrigt verkar allt prima med skärmen. Inga defekta pixlar och bara en svag fläck med backlightbleed. Stativet är dock rätt dåligt och den vinglar ganska mycket vid rörelser. Blir nog att byta stativet så småningom.

Nu behöver jag dock hjälp med att överklocka den. Har verkligen inte en susning om hur man går tillväga. Har ni som har överklockat den följt någon bra instruktion någonstans? Skulle isåfall uppskatta en länk till den då jag är väldigt sugen att se vad skärmen verkligen går för!

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 900d PSU: Seasonic Prime Titanium 850W Moderkort: ASUS Maximus VIII Formula CPU: i7-6700k @4.8Ghz Kylning: Custom vattenkylning på CPU och grafikkort Ram: Corsair Vengeance 3000MHz 2x8GB GPU: Asus Strix 1080Ti OC

Permalänk
Medlem

här finns mer info om överklockning osv om det är en av de senaste PLS skärmarna du köpt

http://www.overclock.net/t/1384767/the-korean-pls-monitor-clu...

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Skrivet av Gilgamesh:

här finns mer info om överklockning osv om det är en av de senaste PLS skärmarna du köpt

http://www.overclock.net/t/1384767/the-korean-pls-monitor-clu...

Vet inte vad det är för fel, men jag kan inte göra annat än att rösta i pollen på sidan du länkade till.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 900d PSU: Seasonic Prime Titanium 850W Moderkort: ASUS Maximus VIII Formula CPU: i7-6700k @4.8Ghz Kylning: Custom vattenkylning på CPU och grafikkort Ram: Corsair Vengeance 3000MHz 2x8GB GPU: Asus Strix 1080Ti OC

Permalänk
Medlem

Beställde mig en skärm i torsdags med International expedited shipping med UPS (Express, men den billigare varianten). Står dock fortfarande bara "Redo för UPS" på när jag försöker spåra paketet, brukar det dröja innan det uppdateras eller har säljaren verkligen inte lämnat skärmen till UPS ännu?

Permalänk

Hittade lite instruktioner på 120hz.net till slut och nu är överklockningen klar! Funkar finfint!

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 900d PSU: Seasonic Prime Titanium 850W Moderkort: ASUS Maximus VIII Formula CPU: i7-6700k @4.8Ghz Kylning: Custom vattenkylning på CPU och grafikkort Ram: Corsair Vengeance 3000MHz 2x8GB GPU: Asus Strix 1080Ti OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyckokaka:

Hittade lite instruktioner på 120hz.net till slut och nu är överklockningen klar! Funkar finfint!

Kör du på nvidia eller amd? Jag kör amd och har endast patchat och sedan använt CRU och kunde bara komma upp i 96hz utan artifacts. Kan ju testa att byta kabel, men om det var något mer du gjorde för att fixa det kan du säga till!

Permalänk
Skrivet av Hazelberg:

Kör du på nvidia eller amd? Jag kör amd och har endast patchat och sedan använt CRU och kunde bara komma upp i 96hz utan artifacts. Kan ju testa att byta kabel, men om det var något mer du gjorde för att fixa det kan du säga till!

Då jag har windows 8 fick jag gå in och ändra lite i uppstartsrutinerna, men det gäller som sagt bara w8 användare. Annars gjorde jag inget särskilt. Som du patchade jag och körde sen CRU. Testade 96hz först och höjde sen till 110hz. Nöjde mig där för tillfället men ska testa att pressa till 120hz senare. Som sagt så använder jag troligen en ganska bra kabel eftersom jag blev tvungen att använda dvi kabeln som följde med till min eizo ev2736w. Går bra eftersom jag ändå använder displayport på eizon, men riktigt korkad tabbe av säljaren att skicka med single link dvi..

edit: Jag har nvidia-kort. Står i min signatur för övrigt.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 900d PSU: Seasonic Prime Titanium 850W Moderkort: ASUS Maximus VIII Formula CPU: i7-6700k @4.8Ghz Kylning: Custom vattenkylning på CPU och grafikkort Ram: Corsair Vengeance 3000MHz 2x8GB GPU: Asus Strix 1080Ti OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyckokaka:

Då jag har windows 8 fick jag gå in och ändra lite i uppstartsrutinerna, men det gäller som sagt bara w8 användare. Annars gjorde jag inget särskilt. Som du patchade jag och körde sen CRU. Testade 96hz först och höjde sen till 110hz. Nöjde mig där för tillfället men ska testa att pressa till 120hz senare. Som sagt så använder jag troligen en ganska bra kabel eftersom jag blev tvungen att använda dvi kabeln som följde med till min eizo ev2736w. Går bra eftersom jag ändå använder displayport på eizon, men riktigt korkad tabbe av säljaren att skicka med single link dvi..

edit: Jag har nvidia-kort. Står i min signatur för övrigt.

Kör också Win8 men inte fått min skärm än, lust att berätta vad man var tvungen att göra eller länka till en guide?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

blev denna av hulustar istället, fick ta del av det så kallade erbjudandet "Limited EVENT" där det erbjuds max 2 defekta pixlar, samt hårdare kontroll av backlight bleeding osv, vet inte om det bara är snack men iaf.. kostar lite mer men kan vara värt.

http://www.ebay.com/itm/130868312541?ssPageName=STRK:MEWNX:IT...

han skrev även ner värdet till 150USD.

Beställde precis en sådan. Men hur skrev han ner värdet? Kontaktade han dig eller hur gjorde du?

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av hannesboey:

Beställde precis en sådan. Men hur skrev han ner värdet? Kontaktade han dig eller hur gjorde du?

mailade med honom innan jag köpte ifall jag skulle få en pixel perfect samt att han skulle kolla efter backlight bleeding, sedan frågade jag bara ifall han sänker värdet så han frågade hur mycket och jag sa 150USD..

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Ser rätt ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

mailade med honom innan jag köpte ifall jag skulle få en pixel perfect samt att han skulle kolla efter backlight bleeding, sedan frågade jag bara ifall han sänker värdet så han frågade hur mycket och jag sa 150USD..

Okej tack!

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Hmm jag har bleeding i övre högra hörnet och lägre vänstra hörnet. Ingen död eller stuck pixel dock var jag kan se. Slog på 96Hz, funka. Slog på 110 Hz funka. Nu blir det till att lira och testa, tycks funka hittils.

Backlight bleedingen måste jag leta upp om det går att göra något åt...

Finns en del som har öppnat upp skärmen och satt dit lite tejp eller nåt för att få den lite tajtare på ramen och därmed minska bleedingen. Jag funderar på att testa detta då min bleeding försvinner om jag trycker lite på ramen runt området.
96Hz fungerar bra på min skärm också, 120Hz så fick jag artefakter. Inte testat nåt därimellan då jag vill ha det delbart med 24.

Permalänk
Skrivet av Yorg:

Kör också Win8 men inte fått min skärm än, lust att berätta vad man var tvungen att göra eller länka till en guide?

http://120hz.net/showthread.php?683-Overclocking-Quick-Start-...

Post nummer 67. Vid närmare eftertanke så är det möjligt att detta bara behövs om man har en Catleap med forumets egna drivrutiner jag hade nog inte behövt göra det. Prova du att överklocka normalt utan att göra det här steget och se om det funkar.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 900d PSU: Seasonic Prime Titanium 850W Moderkort: ASUS Maximus VIII Formula CPU: i7-6700k @4.8Ghz Kylning: Custom vattenkylning på CPU och grafikkort Ram: Corsair Vengeance 3000MHz 2x8GB GPU: Asus Strix 1080Ti OC