Få tangentbordsspråk att stanna på svenska

Permalänk
Medlem

Få tangentbordsspråk att stanna på svenska

Hej, jag installerade en engelsk version av W7 för några dagar sen. Jag ställer in svenska på tangentbordet och så ändrar den sig till engelska av sig självt 1 gång var 15:e minut. Finns det något alternativ någonstans att använda svenska hela tiden eller går det att välja bort engelska som alternativ?

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |

Permalänk
Medlem

Har du installerat det svenska språkpaketet?

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem

om du ofta kmr åt shift+alt så räcker det för att byta

Visa signatur

Topkek

Permalänk
Medlem
Skrivet av EW200:

Har du installerat det svenska språkpaketet?

Mitt operativsystem är på engelska. Går det att installera svenska utan att uppdatera operativsystemet?

Skrivet av Pye:

om du ofta kmr åt shift+alt så räcker det för att byta

Jag är ganska säker på att jag inte kommer mot det

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zer0x:

Mitt operativsystem är på engelska. Går det att installera svenska utan att uppdatera operativsystemet?

Ja du kan ju välja vad du vill uppdatera.

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk

Du kan endast installera språkpaket på Windows 7 Ultimate eller Enterprise
Testa att gå till Control Panel -> Region and Language -> Keyboards and Language fliken -> Tryck på Change Keyboard -> Markera 'EN English (United States)' och tryck på Remove till höger. Tryck på Apply, så skall det vara klart

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | EVGA RTX 3090 | Gigabyte x570 Aourus Master | 32gb G-Skill TridentZ Royal Silver | EVGA T2 850w | WD Black 2TB NVME | 2x Samsung EVO 850 1TB RAID 1 | Lian Li O11 Dynamic | Acer Predator x34
Custom Loop: 2x 360 EK Rad, EK Velocity Full Nickel, EK GPU Fullcover

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathtrip2k:

Du kan endast installera språkpaket på Windows 7 Ultimate eller Enterprise
Testa att gå till Control Panel -> Region and Language -> Keyboards and Language fliken -> Tryck på Change Keyboard -> Markera 'EN English (United States)' och tryck på Remove till höger. Tryck på Apply, så skall det vara klart

Jag har Ultimate.
Svenska går att ta bort men inte engelska :/

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Deathtrip2k:

Du kan endast installera språkpaket på Windows 7 Ultimate eller Enterprise
Testa att gå till Control Panel -> Region and Language -> Keyboards and Language fliken -> Tryck på Change Keyboard -> Markera 'EN English (United States)' och tryck på Remove till höger. Tryck på Apply, så skall det vara klart

Nu kör ju TS W8 som det ser ut som. Principen kanske är densamma dock.

Skrivet av Zer0x:

Jag har Ultimate.
Svenska går att ta bort men inte engelska :/

Det beror på att engelsk är ditt standardspråk. Du ska inte behöva ta bort nåt språk(paket) eller installera svenska för att kunna använda
svensk layout på tangentbordet.

Välj svensk layout i och sätt som standard, försök sen ta bort engelska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Nu kör ju TS W8 som det ser ut som. Principen kanske är densamma dock.

Det beror på att engelsk är ditt standardspråk. Du ska inte behöva ta bort nåt språk(paket) eller installera svenska för att kunna använda
svensk layout på tangentbordet.

Välj svensk layout i och sätt som standard, försök sen ta bort engelska.

Jag kör på Windows 7, jag var helt slut när jag skrev det så jag skyller på det.
Jag får kolla när jag kommer hem, men det ska alltså gå att ta bort engelsk layout?

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |

Permalänk

ja, jag har gjort det och jag kör windows 7 ultimate, engelsk version

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | EVGA RTX 3090 | Gigabyte x570 Aourus Master | 32gb G-Skill TridentZ Royal Silver | EVGA T2 850w | WD Black 2TB NVME | 2x Samsung EVO 850 1TB RAID 1 | Lian Li O11 Dynamic | Acer Predator x34
Custom Loop: 2x 360 EK Rad, EK Velocity Full Nickel, EK GPU Fullcover

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Ja det går, byt till svenska (möjligen starta om också om du får ett fel) sen ta bort engelska.

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara exakt hur man gör? Jag fattar det inte.

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |

Permalänk
Medlem

Det ändras till engelska när jag klickar på skrivbordet, det är väl inte normalt? :/

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |

Permalänk
Medlem

Sök efter "Change Keyboards" i startmenyn, tryck enter. I rutan som kommer upp trycker du Change keyboards... . Sedan markerar du English och trycker Remove. Tryck OK på båda rutorna så borde det vara fixat.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Sök efter "Change Keyboards" i startmenyn, tryck enter. I rutan som kommer upp trycker du Change keyboards... . Sedan markerar du English och trycker Remove. Tryck OK på båda rutorna så borde det vara fixat.

Det går inte, jag kan bara ta bort svenska :/

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |

Permalänk
Medlem

Ganska vanligt att tangentbords språk är program-specifikt och skiftar mellan du hoppar från skrivbord till ex. anteckningar.

In i kontrollpanel och tangentbord. Välj svenska som standard layout. Sedan kan man radera engelska.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Ganska vanligt att tangentbords språk är program-specifikt och skiftar mellan du hoppar från skrivbord till ex. anteckningar.

In i kontrollpanel och tangentbord. Välj svenska som standard layout. Sedan kan man radera engelska.

Tack, jag trodde jag hade provat det men tydligen inte

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |