Geforce GTX 680 "Kepler" samt SLI

Permalänk
Medlem

inte illa!

Visa signatur

ASUS ROG Z490-F | Intel i5 10600K | ASUS Strix RTX 3090 | Corsair Vengeance LPX 4x8 Gb | Corsair RM1000x

Permalänk

Riktigt imponerande! Synd på sli skalningen bara... hoppas att det löser sig med senare drivrutiner. 40% är ju inte okej.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har ett 260 och det har varit extremt prisvärt, det fungerar fortfarande jättebra för det jag gör, men tänker sätta det som fysikkort istället. Finns det uppgifter om när 660 lanseras?

Vad är det för processorer som gäller nu? Finns någon modernare motsvarighet till i7 920?

Visa signatur

Propaganda syftar till att göra det politiska opolitiskt.

Permalänk

Tveksamt om man maxxar BF3 i multiplayer med detta, eller? För testet som görs är ju i single player, och där använs grafikkortet mer och processorn mindre.

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem

Så den galne Italienaren som tokskröt om 600-serien hade alltså rätt.

Hoppas nu bara det kommer duktigt med passivt kylda modeller i mellansegmentet i och med att strömförbrukningen är såpass låg,

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Nu snackar vi grafikkort!

Visa signatur

Games!

Permalänk
Medlem

Då var det bestämt, om prislappen "bara" hamnar på <5000kr så är det ett direkt köp för mig. Med min nya 120hz kommer jag inte gå ut på dom senaste dagarna.

Permalänk
Medlem

Frågan är hur lätt det är att ta bort den undre strömkabeln:/

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Priskrig!

Visa signatur

Silverstone FT03B | Dell U2711 | Be-quiet E9 580w CM | ASUS GENE-Z | AMD 7970 | Intel 2500k @ 4,4 Ghz| Corsair H80i | 8GB Corsair LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sacrum:

Då var det bestämt, om prislappen "bara" hamnar på <5000kr så är det ett direkt köp för mig. Med min nya 120hz kommer jag inte gå ut på dom senaste dagarna.

Billigaste kostar ju runt 4500:)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Så den galne Italienaren som tokskröt om 600-serien hade alltså rätt.

Hoppas nu bara det kommer duktigt med passivt kylda modeller i mellansegmentet i och med att strömförbrukningen är såpass låg,

Min tanke också. Hade varit riktigt trevligt.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte kan läsa graferna? Texten är helt suddig :S

Visa signatur

|ASUS P8P67 EVO B3|I7 2600K 4,2GHz|8GB XMS3 1600MHZ|Sapphire HD6970 CF|NZXT Tempest Evo|NZXT HALE 90 850W|

Permalänk

Imponerande.
Ser ut att bli första gröna kortet sedan GF2GTS i min burk.

Edit:
Hur kommer det här att fungera med min skärmsetup måntro?
1200x1600 - 2560x1600 - 1200x1600
Går det att spela i surround med sån upplösning eller får jag köra vidare på inkörda 2560x1600? Inget jag stör mig på direkt men, finns möjligheten vore det ju skoj!

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Citat:

Enligt Nvidia kan Kepler ge uppemot dubbelt så hög "prestanda per watt" och samtidigt prestera bättre än konkurrenterna, inklusive prestandakungen Radeon HD 7970.

Enligt deras diagram i bilden var det väll ändå "bara" 1.6 gånger bättre. Läs skalan.

RIKTIGT JÄVLA IMPONERANDE! Får se vad det blir för topp kort om detta var "mellankortet"

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Anar att 680 eller 670 blir nästa kort i datorn

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Att den skulle vara bättre en 7970 var ju väntat, men jag trodde priset skulle vara uppåt väggarna!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av IlyaZ:

Jag har ett 260 och det har varit extremt prisvärt, det fungerar fortfarande jättebra för det jag gör, men tänker sätta det som fysikkort istället. Finns det uppgifter om när 660 lanseras?

Vad är det för processorer som gäller nu? Finns någon modernare motsvarighet till i7 920?

Det borde nog heta 670 då 680 är efterföljaren till ~570:)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk

Men för oss som sitter i 2560 så presterar 7970 fortfarande lite bättre?

Visa signatur

Intel i5 2500k 4,7Ghz@ 1,425v - Noctua NH-D14 - Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB CL8 1,5v - Gigabyte Radeon HD7970 3GB 1189/6400 mhz - Asus Xonar Essence STX - Asrock Z77 Extreme 6

Permalänk
Medlem

Japp, sitter på jobbet.
Men som jag trodde så är de väldigt jämna vi liknande frekvenser. AMD har dock både värme och kretsstorlek emot sig denna gången, så de kan inte ta ifatt något så lätt heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

Enligt deras diagram i bilden var det väll ändå "bara" 1.6 gånger bättre. Läs skalan.

RIKTIGT JÄVLA IMPONERANDE! Får se vad det blir för topp kort om detta var "mellankortet"

Toppmodellen med gk110 verkar vara planerat till augusti:(

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Stackars AMD! :/

Det är inte bara cpu-marknaden som skiter sig för dom.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk

Oj, ironiskt att recensionen skulle komma nu när de släpptes haha. Blev SLI för mig Nu ska det spelas bf3. Hann köpa från komplett i sista ögonblicket, de gick åt fort korten. xD http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=746750

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem

Ser bra ut, iaf om man kör ett grafikkort. I SLI/Crossfire känns det mer tveksamt då AMD-korten verkar leverera högre min fps.

Men vad hände i Metro 2033?

Slagen av 7950 i CF.

Permalänk

Imponerande!

Permalänk
Medlem

Väntar tills den börjar närma sig 4k gränsen, bör ha släppts fler varianter då på kylningen.

Permalänk

Ser ingen anledning till att hastköpa det ena eller det andra lagets kort. Låt dem kriga lite om kunderna först och invänta lite eftermarknadskylare, så känner man sig nöjdare med vad man får för pengarna, tror jag.

Permalänk
Skrivet av Curemylife:

Det borde nog heta 670 då 680 är efterföljaren till ~570:)

Va? Så toppkortet ska heta 690? Vad heter då dubbel-GPU kortet? 800? xD

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

verkar vara ett bra kort men lite bredare minnesbussar hade inte varit fel, då jag tror att GPU coren har mer att ge men minnesbussen flaskar. hoppas att GK110 kommer ha 512bit minnesbus och 2/4GB i minne.

Visa signatur

Corsair Carbid Spec-Alpha|Arctic Liquid Freezer II 240|i9 10900K@5ghz|Gigabyte Z590 UD AC|EVGA GQ 750W|Gigabyte 3070 Vision OC @2100mhz|ADATA 32GB 3200mhz CL14 (4x8GB) |512GB + 1TB NVSE SSD, 2TB HDD, 2x2TB raid0|

Permalänk
Medlem

Måste faktiskt säga att jag är imponerad.
Högre prestanda (bortsett från högre upplösningar) och
lägre energiförbrukning.

Bra jobbat nVidia!

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Va? Så toppkortet ska heta 690? Vad heter då dubbel-GPU kortet? 800? xD

Har varit känt ett bra tag att det här kortet ersätter 570, men ja, det är en bra fråga vad dubbelkortet/toppkortet ska heta

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i