Galaxy S2 vs Iphone 4S för en knapptelefonanvändare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGiant:

Det jag vill kunna göra är lyssna på musik.
Då även mp3 på ett enkelt sätt eftersom jag har mycket cd skivor som jag har rippat till mp3. Iphone blir väl lite bökig om man måste gå genom itunes och konvertera allt innan det går in i telefonen...

Lite bökigt?

Jag och en kompis testade helt rättvist. vi kopplade in telefonerna (jag Galaxy S (ettan) han iPhone 4) i våra datorer samtidigt och därefter la vi in varsin låt i mp3 format ca 5mb. (båda hade hyffsat snabba datorer hans aningen bättre än min kanske men man kan nog utesluta den skillnaden.) När jag fört över ABBA - Ring, ring till min Galaxy S så höll han fortfarande på att ansluta mot iTunes. När jag lyssnat på Ring, ring i 2 minuter var han klar...

Enligt mig väldigt stor skillnad för att lägga in en låt. 2 minuter längre är inte acceptabelt.

Anledningen att det tog så lång tid var ju såklart att iPhone måste gå via iTunes medan en android kan öppnas som ett usb-minne i windows och jag behövde således bara dra över filen i utforskaren

Samsung har ju ett program motsvarande iTunes som heter Kies... skillnaden är att du inte behöver använda det! och det är ju bra. eftersom iTunes är kasst och Kies är knappast bättre ...

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Nu har jag inte sett ljudtester på just X10:an (gmsarena har dock tester på andra SE, se länk nedan) men det kanske säger mer om dina hörlurar än om ljudkretsen?

Länk: http://www.gsmarena.com/apple_iphone_4s-review-665p5.php#aq

Med de vanligtvis riktigt kassa hörlurar som följer med telefoner så lär du knappast höra mycket till skillnad mellan några av telefonerna på marknaden.

Är man riktigt petig bör man spela flac också o inte spotify komprimerat material.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Se33:

Lite bökigt?

Jag och en kompis testade helt rättvist. vi kopplade in telefonerna (jag Galaxy S (ettan) han iPhone 4) i våra datorer samtidigt och därefter la vi in varsin låt i mp3 format ca 5mb. (båda hade hyffsat snabba datorer hans aningen bättre än min kanske men man kan nog utesluta den skillnaden.) När jag fört över ABBA - Ring, ring till min Galaxy S så höll han fortfarande på att ansluta mot iTunes. När jag lyssnat på Ring, ring i 2 minuter var han klar...

Enligt mig väldigt stor skillnad för att lägga in en låt. 2 minuter längre är inte acceptabelt.

Anledningen att det tog så lång tid var ju såklart att iPhone måste gå via iTunes medan en android kan öppnas som ett usb-minne i windows och jag behövde således bara dra över filen i utforskaren

Samsung har ju ett program motsvarande iTunes som heter Kies... skillnaden är att du inte behöver använda det! och det är ju bra. eftersom iTunes är kasst och Kies är knappast bättre ...

Vill du verkligen göra det rättvist så ska du göra som det är tänkt med iphone, du har en mac (så itunes inte suger) och du använder itunes som ditt musikbibliotek
Jag har visserligen inte använt iphone sen första versionen, men då fungerade det väldigt smidigt med de förutsättningarna.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Ska du lyssna på musik väljer du iPhone.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Folk har ofta det här argumentet med att man måste använda iTunes för att överföra låtar till sin iPhone. Ingen som använder Spotify?

Kan man acceptera att en så dyr telefon som iPhonen faktiskt är ska vara jobbig att föra över en mindre fil till från en dator med usb uttag bara för att man kan lyssna på musik från en bra tjänst som apple försökt utnyttja pågrund av sin marknadsandel och ställning?

Det är en mycket dålig ursäkt, framförallt eftersom att du kan ha spotify i alla android telefoner också...

Skrivet av TheGiant:

Köpte mig en Galaxy S2 på lunchen!
Ska bli kul att få igång den...

Köpte telefon utan abonnemang och ändrade mitt nuvarande så jag har med surf.
89kr i månaden (lite högre blir det ju så klart) är ändå billigare än 345kr i månaden eftersom jag inte tror jag kommer surfa så mycket annat än WiFi.
Men vi får se... skönt att inte vara bunden i 2 år eftersom jag inte riktigt gillar det.

Bra val! Hoppas du blir nöjd med telefonen, njut av att inte vara en död fisk som simmar med strömmen och utmana Fan girlen på en "föra över en mp3 challenge"

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Vill du verkligen göra det rättvist så ska du göra som det är tänkt med iphone, du har en mac (så itunes inte suger) och du använder itunes som ditt musikbibliotek
Jag har visserligen inte använt iphone sen första versionen, men då fungerade det väldigt smidigt med de förutsättningarna.

PC (med Windows) invaderade både mitt och min väns hem långt innan iPhonen. ingen av oss är intresserade av att byta till en mac. Vi vill att det ska fungera så som det först var tänkt - det kallas utforskaren...

Att smidigt kunna föra över filer till en telefon ska inte kräva att du har viss utrustning hemma som tex en mac! en android telefon kan monteras som en usb-masslagringsenhet och kan därför vara "usb-sticka" åt vilken enhet som helst som kan agera usb-host och hantera filer. dvs tex min fars mediaspelare av märke som jag inte minns... eller varför inte en annan android enhet som tex Asus Transformer plattan, som kan vara usb-host...

Visst itunes fungerar säkert bättre om man har en mac men det är ingen ursäkt för att det fungerar dåligt utan en...

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Är man riktigt petig bör man spela flac också o inte spotify komprimerat material.

Jo, för riktig "finlyssning" bör man väl det

Spotify har ju dock infört "extreme quality" till iPhone appen ...kanske inte riktigt så extremt som Spotify framställa det (320 kbps) men duger fint i det flesta fall.

Permalänk
Medlem

Jag har svårt att se Galaxy S2 slå Iphone. När jag hade en android telefon så trodde jag att lagget berodde på att jag hade en av dom billiga. Sen när jag väl testade en galaxy s2 som anses av många vara den allra bästa android telefonen blev jag väldigt besviken. Laggade lika mycket som min wildfire bara att den öppnade appar snabbare i princip. Jag hade köpt iphonen. Själv använder jag nokia n9 just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Se33:

PC (med Windows) invaderade både mitt och min väns hem långt innan iPhonen. ingen av oss är intresserade av att byta till en mac. Vi vill att det ska fungera så som det först var tänkt - det kallas utforskaren...

Att smidigt kunna föra över filer till en telefon ska inte kräva att du har viss utrustning hemma som tex en mac! en android telefon kan monteras som en usb-masslagringsenhet och kan därför vara "usb-sticka" åt vilken enhet som helst som kan agera usb-host och hantera filer. dvs tex min fars mediaspelare av märke som jag inte minns... eller varför inte en annan android enhet som tex Asus Transformer plattan, som kan vara usb-host...

Visst itunes fungerar säkert bättre om man har en mac men det är ingen ursäkt för att det fungerar dåligt utan en...

Du behöver inte argumentera över förträffligheten med hur man för över filer, jag har både android-telefon och platta.
Jag bara poängterar att om du ska göra en helt rättvis jämförelse så ska du använda telefonen som Apple tänkt att den ska användas.
Tanken är inte att du sitter och stoppar över lösa låtar, utan du synkar den mot ett bibliotek eller en/flera spellistor.
Det är så produkten är designad, och gillar man det inte ska man såklart välja en annan produkt.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Du behöver inte argumentera över förträffligheten med hur man för över filer, jag har både android-telefon och platta.
Jag bara poängterar att om du ska göra en helt rättvis jämförelse så ska du använda telefonen som Apple tänkt att den ska användas.
Tanken är inte att du sitter och stoppar över lösa låtar, utan du synkar den mot ett bibliotek eller en/flera spellistor.
Det är så produkten är designad, och gillar man det inte ska man såklart välja en annan produkt.

Oavsett hur tanken bakom telefonen är tycker jag det är mycket dåligt att man inte ska kunna montera den som en masslagringsenhet i windows. det är min poäng.

Men den mest rättvisa jämförelsen är troligen att göra samma test från både PC och MAC med både iPhone och Android och därefter jämföra medelvärden. Att jämföra iPhone från MAC och Android från PC säger ju inget om telefonerna eftersom du har två okända faktorer...

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Medlem

S2 är fortfarande den bästa luren på marknaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av brillorm:

S2 är fortfarande den bästa luren på marknaden.

Och Fiat punto är den bästa bilen man kan köpa!?! Såna påståenden hör hemma på en fyllefest och inte ett forum. Har man ingen fakta så kan man i alla fall komma med en gissning till varför man tror just detta.

Har nu fått min 4S och kan säga några saker jag upplevt som bättre mot min Galaxy S2 jag hade innan.

1. Icloud är smart och väldigt enkelt samt fungerar utan strul vilket är smidigt och man slipper iTunes.

2. Tillbehören är oändliga och man hittar dom i vilket gathörn som helst vilket kan ses som ett plus.

3. Digitalisern eller skärmen och responsen är mycket bättre än någon Androidlur jag använt. Har haft HTC, Se och Samsung. Bara en sån sak som att skriva SMS gick fortare och lättare redan första dagen jag fick luren i handen än vad det någonsin gjort på en Androidlur. Har testat många olika tengentbord och lösningar men Android har alltid varit lite klumpigt även med större skärmar.

4. Apparna är mer väldesignade och smarta många gånger även om Android har gjort ett riktigt upplyft där på senaste.

5. Skärmen får ett stort plus mot S2 tack vare upplösning. Nu finns ju Androidlurar med högre upplösning men jag väljer mindre skärm och högre upplösning alla dagar i veckan.

6. Kameran är bra i S2 men bättre i 4S. Snabb och relativt bra i dåliga ljusförhållande där S2 var fruktansvärt dålig. Kan jämföras med min SE Arc jag hade innan Galaxy S2.

Trodde aldrig jag skulle säga det men dom flesta Androidlurar får enligt mig se sig slagna idag av 4S just för alla småsaker som dom fått till sådär lite lite bättre men gör hela användarupplevelsen mycket bättre överlag. Även batteritiden var bättre än vad jag förväntat mig efter allt hemskt man läst. Håller utan tvekan en hel dag med mycket använding vilket är helt okej för mig.

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av club01:

Och Fiat punto är den bästa bilen man kan köpa!?! Såna påståenden hör hemma på en fyllefest och inte ett forum. Har man ingen fakta så kan man i alla fall komma med en gissning till varför man tror just detta.

Har nu fått min 4S och kan säga några saker jag upplevt som bättre mot min Galaxy S2 jag hade innan.

1. Icloud är smart och väldigt enkelt samt fungerar utan strul vilket är smidigt och man slipper iTunes.

2. Tillbehören är oändliga och man hittar dom i vilket gathörn som helst vilket kan ses som ett plus.

3. Digitalisern eller skärmen och responsen är mycket bättre än någon Androidlur jag använt. Har haft HTC, Se och Samsung. Bara en sån sak som att skriva SMS gick fortare och lättare redan första dagen jag fick luren i handen än vad det någonsin gjort på en Androidlur. Har testat många olika tengentbord och lösningar men Android har alltid varit lite klumpigt även med större skärmar.

4. Apparna är mer väldesignade och smarta många gånger även om Android har gjort ett riktigt upplyft där på senaste.

5. Skärmen får ett stort plus mot S2 tack vare upplösning. Nu finns ju Androidlurar med högre upplösning men jag väljer mindre skärm och högre upplösning alla dagar i veckan.

6. Kameran är bra i S2 men bättre i 4S. Snabb och relativt bra i dåliga ljusförhållande där S2 var fruktansvärt dålig. Kan jämföras med min SE Arc jag hade innan Galaxy S2.

Trodde aldrig jag skulle säga det men dom flesta Androidlurar får enligt mig se sig slagna idag av 4S just för alla småsaker som dom fått till sådär lite lite bättre men gör hela användarupplevelsen mycket bättre överlag. Även batteritiden var bättre än vad jag förväntat mig efter allt hemskt man läst. Håller utan tvekan en hel dag med mycket använding vilket är helt okej för mig.

Detta är ju också din personliga åsikt. Precis som den du quota. (Eftersom han inte har någon källa till sitt "påstående")

Efter att använt iphone i ett och ett halvt år för att sedan köpa en s2 så skulle jag aldrig gå tillbaka igen.

Jag tyckte appstore apparna var skräp. Hade inte det gått o jailbreaka o få tillgång till utbutet i div repos via cydia så hade den åkt ut efter ett par vackor.
o.s.v

Orkar inte skriva alla anledningar då det ändå bara är min personliga åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Detta är ju också din personliga åsikt. Precis som den du quota. (Eftersom han inte har någon källa till sitt "påstående")

Efter att använt iphone i ett och ett halvt år för att sedan köpa en s2 så skulle jag aldrig gå tillbaka igen.

Jag tyckte appstore apparna var skräp. Hade inte det gått o jailbreaka o få tillgång till utbutet i div repos via cydia så hade den åkt ut efter ett par vackor.
o.s.v

Orkar inte skriva alla anledningar då det ändå bara är min personliga åsikt.

Jo men precis som jag skrev så kan man åtminstone säga varför man tror den är bättre precis vilket jag gjorde. Han skrev ju bara att han tyckte inte varför.
Apparna kan jag hålla med om på sätt och vis. Eller alltså det finns bra appar till båda men till iphonen kostar dom oftast medans till android är majoriteten gratis med reklam finansiering. Dock så kvarstår det ju att i princip alla appar är snyggare och smartare utformade till iOS mot android. Även om precis som jag sa så börjar android komma ikapp på den punkten.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

De nya batterierna mår bättre av att "småladdas".
Batteritiden är snarlik på alla smartphones.
Cdon säljer 2000mAh batteri (samsung) till bra pris, om man vill ha extra kräm.

Ang ljud så har iphone samma ljudchip som galaxy s.. s2ans yamaha har inte dåligt ljud även om det inte är riktig, riktigt så bra som wolfson chippet.

Tack för det tippset! 279 kr för 20% mer batteri låter som något jag blev sugen att ivestera i!
Hade inte en tanke på att man kanske kunde leta efter ett kraftigare batteri

Skrivet av biorrith:

Folk har ofta det här argumentet med att man måste använda iTunes för att överföra låtar till sin iPhone. Ingen som använder Spotify?

Nej inte ännu men jag funderar på att ta premium nu.
Är lite "oldschool" vad det gäller musik antar jag för jag vill ha skivan och kunna sitta och bläddra i konvulutet första gången man lyssnar på den. Sen rippar jag ner till mp3 för att ha i mobilen.
2010-talet har precis hunnit ikapp mig nu med smartphone... inte kan man begära att man ska vara så modern att man har spotify direkt då oxå hahaha

Skrivet av DarkMx1000:

Hej! Har en iphone 4s nu men ska byta till Xperia S. Du borde ta en titt på den då den är sjukt bra. Ska lägga upp min iphone 4s i marknad nu när det är gratis och övergår till xperia s nu på söndag.

Här är en bra review på xperia s
http://www.youtube.com/watch?v=g4HLniX86fE&feature=related

Kollade lite på den och den verkade riktigt trevlig.
Men för andra gången sen 1996 ska jag lämna Ericsson och ge mig på en annan tillverkare. Senast var det en Nokia 3310 eller 3330 för 10 år sen.
Sen har jag lite svårt för produkter som det bara står Sony på...

Skrivet av Se33:

Lite bökigt?

Jag och en kompis testade helt rättvist. vi kopplade in telefonerna (jag Galaxy S (ettan) han iPhone 4) i våra datorer samtidigt och därefter la vi in varsin låt i mp3 format ca 5mb. (båda hade hyffsat snabba datorer hans aningen bättre än min kanske men man kan nog utesluta den skillnaden.) När jag fört över ABBA - Ring, ring till min Galaxy S så höll han fortfarande på att ansluta mot iTunes. När jag lyssnat på Ring, ring i 2 minuter var han klar...

Enligt mig väldigt stor skillnad för att lägga in en låt. 2 minuter längre är inte acceptabelt.

Anledningen att det tog så lång tid var ju såklart att iPhone måste gå via iTunes medan en android kan öppnas som ett usb-minne i windows och jag behövde således bara dra över filen i utforskaren

Samsung har ju ett program motsvarande iTunes som heter Kies... skillnaden är att du inte behöver använda det! och det är ju bra. eftersom iTunes är kasst och Kies är knappast bättre ...

Borde varit lite smidigare att byta minneskort i telefonen. En lucka i sidan hade ju varit betydligt bättre då man hade kunnat ladda in minneskortet direkt.
Kies verkar lite bökigt men gick iaf smidigt att redigera kontakterna i den.

Skrivet av b0bzor!:

Ska du lyssna på musik väljer du iPhone.

Nu blev det inte en iphone så jag får hoppas att S2 funkar bra ändå. Tyvärr glömde jag mina Koss lurar på jobbet så jag får testa på måndag.

Alltid kul när 2 saker står mot varandra för mycket tyckande kommer in i bilden.
Riktigt kul att prova en android lur för att iphone är bra visste jag
Av det jag har lekt med S2 så känns det som en riktigt bra telefon men jag har väl massor att lära igen.
Stor och bra och känns mer som en surfplatta om man vrider på den.

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem
Skrivet av b0bzor!:

Ska du lyssna på musik väljer du iPhone.

Min största besvikelse över min iPhonen 4 är just musikuppspelningen. Basen i den (samt andra ienheter) är under all kritik, inte ens de baspumpande koss porta pro eller koss the plug ger basen någon rättvisa. Och då l lyssnar mest på 60-,70- och 80-tals musik och inte hardstyle eller techno...

Permalänk
Inaktiv

Galaxy S2 släpptes snart för ett år sen. Satsa hellre på en nyare lur tex HTC One X, Xperia S eller HTC One S. Problemet med S2:an är att skärmen är låg upplöst trots sin storlek. Den var bra när den kom, men nu är en omsprungen av iPhone 4S mfl.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon2110:

Galaxy S2 släpptes snart för ett år sen. Satsa hellre på en nyare lur tex HTC One X, Xperia S eller HTC One S. Problemet med S2:an är att skärmen är låg upplöst trots sin storlek. Den var bra när den kom, men nu är en omsprungen av iPhone 4S mfl.

??? ok. jag tycker inte skärmen är för lågupplöst omg.
Annars kommer ju s3an nu i april/maj

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiod:

Hitills har jag aldrig någonsin sett någon överhuvudtaget använda siri eller iris på tex tuben. Vem orkar gå igenom processen:
1. Ta fram iphonen
2. Håll in knappen
3. Säg vad du vill
4. Vänta tills den utfattat att du är klar
5. Lyssna på den konfirmera vad du vill
6. Eventuellt säga om meningen pga brus

Skickades från m.sweclockers.com

Hålla in knappen på headset
Säga play :: xxx::
Den spelar upp

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dj_Xearo:

??? ok. jag tycker inte skärmen är för lågupplöst omg.
Annars kommer ju s3an nu i april/maj

Skickades från m.sweclockers.com

Nähä, ok. Du anser att TS ska köpa en gammal mobil när det finns nyare ute =).

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Galaxy S2 släpptes snart för ett år sen. Satsa hellre på en nyare lur tex HTC One X, Xperia S eller HTC One S. Problemet med S2:an är att skärmen är låg upplöst trots sin storlek. Den var bra när den kom, men nu är en omsprungen av iPhone 4S mfl.

Var varken sugen på en HTC eller en Xperia utan det stod mellan S2 och Iphne och jag ville ha telefonen direkt.
Nu har jag bara min gamla Sony Eriksson W995 och min frus Iphone 4 att jämföra med men jag tycker att skärmen och bilden är grymt bra!
Klart det finns bättre men ibland är bra tillräckligt och kostnaden skenar iväg om man vill ha bättre.

Skrivet av Dj_Xearo:

??? ok. jag tycker inte skärmen är för lågupplöst omg.
Annars kommer ju s3an nu i april/maj

Skickades från m.sweclockers.com

Ja men om nu S3an kommer om en månade eller två så lär ju priset vara något högre än priset för en S2 idag.
Och priset var en av sakerna som gjorte att jag föll för S2. Känns som ganska mycket telefon för pengarna.

Och angående ljudet.
Nu har jag bara lyssnat igenom Terrorizer - Hordes of Zombies en gång med mina Koss Porta Pro lurar och ljudet var överaskande bra.
Tror jag kan leva med detta
Ska testa lite mer musik med ös och se... typ Dark Funeral, Nile, Hate Eternal men detta kan nog bli bra

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB