Förbättringar i Windows 8 och 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Eftersom att Metro är designat för fullskärm så kan systemet låsa allt annat i bakgrunden och därmed får Metroappen som du ser möjlighet att använda mer av din hårdvara.

Skulle kännas dumt om ventrilo, teamspeak och liknande slutade fungera när man startar ett spel?

Edit

Även musik osv finns många som gillar att spela med musik när det inte är "på allvar".

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dahle86:

Skulle kännas dumt om ventrilo, teamspeak och liknande slutade fungera när man startar ett spel?

Edit

Även musik osv finns många som gillar att spela med musik när det inte är "på allvar".

Microsoft har förstås löst alla dessa scenarios när de utvecklade WinRT och den nya miljön för appar. Jag kommer inte gå in i detalj för att föklara hur de löst detta (en del finns förklarat i länkarna i min första post) men det vi kan konstatera är att Metroappar är modernare och effektivare än skrivbordsappar.

http://channel9.msdn.com/Events/BUILD/BUILD2011/BPS-1005

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Microsoft har förstås löst alla dessa scenarios när de utvecklade WinRT och den nya miljön för appar. Jag kommer inte gå in i detalj för att föklara hur de löst detta (en del finns förklarat i länkarna i min första post) men det vi kan konstatera är att Metroappar är modernare och effektivare än skrivbordsappar.

Om man vill eller måste köra windows mode då? Vissa spel pallar inte att man tabbar ur spelet, blir krasch på en gång. Andra klarar det två/tre gånger innan det kraschar.

Hur har dom löst det? Sen tycker jag inte priset är värt, för så få förbättringar. Skipa vista av just den anledningen att det inte var stabilt och inte så kompatibelt som XP. Nu när man har win 7 så räcker det och blir över. Prestandan är precis perfekt. Inte som Xp där efter en tid så blev systemet segare efter varje omstart (ungefär så).

Som en annan skrev så borde dom ha lagt till dessa funktioner för länge sen. Men är väll som allt annat, dom lägger bara till lite grann för varje gen för att kunna sälja nästa version.

Men kan hålla med dig om att appar är smidiga, så länge dom håller sig borta från stationära datorn.

Som du försvarar win 8, låter det som du utvecklade win 8 (för sån här tongång brukar dom köra med när dom försvarar sin idé).

Sen kan jag nämna att win 8 är varken bättre eller sämre än win 7 på grund av det är samma os, dock ena med metro och fler fuktikoner, ser du inte likheten?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Microsoft har förstås tänkt på alla dessa scenarion när de utvecklade WinRT och den nya miljön för appar. Jag kommer inte gå in i detalj för att föklara hur de löst detta (en del finns förklarat i länkarna i min första post) men det vi kan konstatera är att Metroappar är moderna och effektivare än skrivbordsappar.

Får hoppas det men jag kommer personligen inte köpa W8 i någon form då jag finner det mycket omständigare och svårare att få överblick i än vanliga desktop.

Övriga små problem jag har:

Lyckas inte byta knapp till flipprarna på pinball (har bara höger shift) det står att det går men lyckas inte.
Går det få de pinade program ett inte öppna sig över ikonen? Just nu har jag lagt till en extra taskbar där jag får ha genvägarna men den blir mer packad än när man pinar.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

Om man vill eller måste köra windows mode då?

Då får du använda skrivbordet istället. I Metro är det max två appar synliga samtidigt som gäller, alltid i helskärm. Men det känns som att du kan ha 100 appar igång samtidigt i Metro (beroende på RAM-kapacitet etc) eftersom att du kan växla till dom du redan startat blixtsnabbt. Detta utan att du kommer märka någonting på prestandan.

Försök starta 100 program i skrivbordet och se hur bra din maskin rullar.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Då får du använda skrivbordet istället. I Metro är det max två appar synliga samtidigt som gäller, alltid i helskärm. Men det känns som att du kan ha 100 appar igång samtidigt i Metro (beroende på RAM-kapacitet etc) eftersom att du kan växla till dom du redan startat blixtsnabbt. Detta utan att du kommer märka någonting på prestandan.

Försök starta 100 program i skrivbordet och se hur bra din maskin rullar.

Men skrivbordet skulle ju inte finnas i W8RT sa du nyss? Blir svårt att använda något som inte finns.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dahle86:

Men skrivbordet skulle ju inte finnas i W8RT sa du nyss? Blir svårt att använda något som inte finns.

Nej det har jag faktiskt inte sagt. Jag sa att skrivbordet är i princip borttaget i Windows RT (det heter inte Windows 8 RT). Det finns ett skrivbord, men det enda du kan använda det till är utforskaren, internet explorer och Office 2012 (som kommer förinstallerat). Du kan inte installera eller köra skrivbordsprogram på Windows RT förutom just dessa tre jag nämnde.

Detta är ett helt lysande drag av Microsoft om du frågar mig.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Då får du använda skrivbordet istället. I Metro är det max två appar synliga samtidigt som gäller, alltid i helskärm. Men det känns som att du kan ha 100 appar igång samtidigt i Metro (beroende på RAM-kapacitet etc) eftersom att du kan växla till dom du redan startat blixtsnabbt. Detta utan att du kommer märka någonting på prestandan.

Försök starta 100 program i skrivbordet och se hur bra din maskin rullar.

Hur går det ihop med att skrivbordet är borttaget?

Hur som varför citerade du inte med det andra? Håller du med eller har du inga kommentarer?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

Hur går det ihop med att skrivbordet är borttaget?

Hur som varför citerade du inte med det andra? Håller du med eller har du inga kommentarer?

Jag har aldrig sagt att skrivbordet är borttaget.

Vad är det du vill ha svar på?
Om program/spel kommer fortsätta att krascha när man växlar ifrån dom i Windows 8? Nej inte med Metroappar.
Om Windows 7 och Windows 8 är lika? Nej jag tycker nog att Windows 8 är mer olikt en tidigare version av Windows än någonsin förut.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Nej det har jag faktiskt inte sagt. Jag sa att skrivbordet är i princip borttaget i Windows RT (det heter inte Windows 8 RT). Det finns ett skrivbord, men det enda du kan använda det till är utforskaren, internet explorer och Office 2012 (som kommer förinstallerat). Du kan inte installera eller köra skrivbordsprogram på Windows RT förutom just dessa tre jag nämnde.

Detta är ett helt lysande drag av Microsoft om du frågar mig.

Hur ska man då köra något i window mode om WRT bara klarar sina 3 program.

Sen att du tycker ALLT med W8 är lysande det har nog ingen missat.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dahle86:

Hur ska man då köra något i window mode om WRT bara klarar sina 3 program.

Sen att du tycker ALLT med W8 är lysande det har nog ingen missat.

Det är enkelt att svara på: man skaffar Windows 8 istället för Windows RT. Om du köper en platta/laptop med Windows RT för att använda skrivbordet med andra skrivbordsprogram än de inbyggda har du gjort en miss.

Windows RT klarar mycket mer än 3 program. Förmodligen tusentals program (beroende på hur stor Windows Store blir). Metroappar alltså. Men endast tre förinstallerade skrivbordsprogram.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Windows RT klarar mycket mer än 3 program. Förmodligen tusentals program (beroende på hur stor Windows Store blir). Metroappar alltså. Men endast tre förinstallerade skrivbordsprogram.

Det är enkelt att svara på: man skaffar Windows 8 istället. Om du köper en platta/laptop med Windows RT för att använda skrivbordet med andra skrivbordsprogram än de inbyggda har du gjort en miss.

:/ Tror inte någon pctillverkare kommer att vara så taskig så att de skeppar en laptop med Windows rt.
(antar att du såklart endast menar hybrider såsom Asus Transformer serien och typ slates).

Är det fortfarande ingen i tråden som har provat win 8 med en touchskärm? :U Skulle vilja veta om det är eller icke är värdelöst där. Jämf såklart mot ios eller Android.
Förresten, det borde ju även vara med på listan! Att Windows 8 kommer att ha mycket bättre stöd för touch än vad de tidigare versionerna av Windows någonsin har haft!:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Jag har aldrig sagt att skrivbordet är borttaget.

Vad är det du vill ha svar på?
Om program/spel kommer fortsätta att krascha när man växlar ifrån dom i Windows 8? Nej inte med Metroappar.
Om Windows 7 och Windows 8 är lika? Nej jag tycker nog att Windows 8 är mer olikt en tidigare version av Windows än någonsin förut.

menade som citatet nedan. Hur ska man installera och köra programmet som vanligt om det inte går att installera några fler program/spel till skrivbordet?

Skrivet av strejf:

Windows RT klarar mycket mer än 3 program. Förmodligen tusentals program (beroende på hur stor Windows Store blir). Metroappar alltså. Men endast tre förinstallerade skrivbordsprogram.

Det är enkelt att svara på: man skaffar Windows 8 istället. Om du köper en platta/laptop med Windows RT för att använda skrivbordet med andra skrivbordsprogram än de inbyggda har du gjort en miss.

På viket sätt är det olikt Win 7? Bygger ju på exakt samma grund, när metro är borta (går ju inte se skillnaden på skrivbordet eller om man öppnar mappar). Vet att dom lagt till ribbons, en annars är det ju exakt samma. Det är ju som skillnaden mellan MW 2 och 3 (två spel som är näst intill identiska förutom lite ändringar i menyn och fler spellägen). Så jämför jag mellan OS:en dom är grafiskt lika, bara optimeringar som dom kunde ha gjort i win 7 om dom velat.

Här lägger jag upp två bilder för du ska förstå hur jag menar:

ser ens du skillnaden?

Dold text
Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pewtah:

:/ Tror inte någon pctillverkare kommer att vara så taskig så att de skeppar en laptop med Windows rt.
(antar att du såklart endast menar hybrider såsom Asus Transformer serien och typ slates).

Är det fortfarande ingen i tråden som har provat win 8 med en touchskärm? :U Skulle vilja veta om det är eller icke är värdelöst där. Jämf såklart mot ios eller Android.
Förresten, det borde ju även vara med på listan! Att Windows 8 kommer att ha mycket bättre stöd för touch än vad de tidigare versionerna av Windows någonsin har haft!:)

Självklart kommer det riktiga bärbara med Windows RT och ARM-processorer från många tillverkare framöver. Även hybrider och slates förstås.

Vi har köpt in en Samsung Slate 7 på jobbet och installerat Windows 8 Consumer Preview på den. Fungerar som en dröm.

http://www.samsung.com/global/windowspreview/

http://www.youtube.com/watch?v=Fibj7HalOkk

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

menade som citatet nedan. Hur ska man installera och köra programmet som vanligt om det inte går att installera några fler program/spel till skrivbordet?

Är din fråga hur man ska installera och köra program som vanligt när det inte går att installera och köra program som vanligt?

Ja hur svarar man på det?

Mitt svar är att man inte kan installera och köra program som vanligt om man inte kan installera och köra program som vanligt.

Dum fråga får dumt svar? Sorry om jag är för dryg.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Är din fråga hur man ska installera och köra program som vanligt när det inte går att installera och köra program som vanligt?

Ja hur svarar man på det?

Mitt svar är att man inte kan installera och köra program som vanligt om man inte kan installera och köra program som vanligt.

Dum fråga får dumt svar? Sorry om jag är för dryg.

Menade att du skrev att man inte kunde installera till skrivbordet. Men man kan installera massa metro appar. Så min fråga är hur ska man installera program som win 7 då om man vill kunna ha win mode?

Sen skulle det vara trevligt med ett svar på det andra ett tips att svara på hela citatet på en gång i stället för att dela upp det:) Hur skulle det se ut om jag gjorde det med ditt svar?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

Menade att du skrev att man inte kunde installera till skrivbordet. Men man kan installera massa metro appar. Så min fråga är hur ska man installera program som win 7 då om man vill kunna ha win mode?

Sen skulle det vara trevligt med ett svar på det andra ett tips att svara på hela citatet på en gång i stället för att dela upp det:) Hur skulle det se ut om jag gjorde det med ditt svar?

Jag är ledsen men jag förstår inte vad det är du inte hajar. Jag har svarat på de där frågorna redan.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Installerade hyper-v på min (2008 r2) server för att testa. I Windows 8 cp så installerade jag sedan adminkonsolen från program. Den verkar dock inte ha bakåt kompatibilitet med den versionen. Hur tänkte de nu? Som it-admin uppgraderar man först sin desktop och sedan servrarna i lugn takt under flera år, eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Jag är ledsen men jag förstår inte vad det är du inte hajar. Jag har svarat på de där frågorna redan.

Detta: Då får du använda skrivbordet istället. I Metro är det max två appar synliga samtidigt som gäller, alltid i helskärm.

I senare inlägg skriver du att man bara har tre program på skrivbordet.

Sen så vill jag helst att skrivbordet ska vara cleant.

Så här:

(för off så är det mitt skrivbord)

Dold text
Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

Detta: Då får du använda skrivbordet istället. I Metro är det max två appar synliga samtidigt som gäller, alltid i helskärm.

I senare inlägg skriver du att man bara har tre program på skrivbordet.

Sen så vill jag helst att skrivbordet ska vara cleant.

Så här:http://i45.tinypic.com/3505s1h.jpg
(för off så är det mitt skrivbord)

Dold text

Här har jag svarat på det:
#12305836

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Nej det har jag faktiskt inte sagt. Jag sa att skrivbordet är i princip borttaget i Windows RT (det heter inte Windows 8 RT). Det finns ett skrivbord, men det enda du kan använda det till är utforskaren, internet explorer och Office 2012 (som kommer förinstallerat). Du kan inte installera eller köra skrivbordsprogram på Windows RT förutom just dessa tre jag nämnde.

Detta är ett helt lysande drag av Microsoft om du frågar mig.

Låter rent utsagt idiotiskt. Microsoft har uppenbarligen inte lärt sig ett skvatt och gör en Saab. Windows 8 kommer floppa som "The new Saab 9-5".

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Du kan inte vara seriös nu. Jag hoppas inte det för din skull. Menar du att Aero fungerar på 3" till 80" lika bra som Metro gör? Har du sett Windows 7 desktop på en telefon någon gång?

Dödsseriös. Frågan är bara hur du seriöst kan förneka att man inte ser hur Windows 8 Metro designades för surfplattor i första hand? Det är ju så äckligt uppenbart att det är designat för att swipa in från hörnen, och även saker som att "Dra med musen för att låsa upp" fungerar på datorer också.

Skrivet av strejf:

Jag håller inte med, jag tycker att Metro fungerar utmärkt på bärbar/stationär. Men om det nu är som du säger är det ju en jäkla tur att Microsoft har gjort så att Desktop finns kvar i Windows 8 eller hur? Du kan alltså välja att köra desktop på bärbar/stationär om du vill.

Vadå en jäkla tur att de inte tagit bort desktop? Microsoft må agera som att de inte är medvetna med problemen med Metro, men jag tror att de är fullständigt medvetna om att de skulle sälja oerhört mycket mindre genom att döda all bakåtkompatibilitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Här har jag svarat på det:
#12305836

I bland ser man inte skogen för alla träd:)

Du pratade om olika versioner.

Jag undrar vad du tycker skiljer så mycket från win 7 (exempel varför jag inte ser skillnad finns högre upp)?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sir. Haxalot:

Vadå en jäkla tur att de inte tagit bort desktop? Microsoft må agera som att de inte är medvetna med problemen med Metro, men jag tror att de är fullständigt medvetna om att de skulle sälja oerhört mycket mindre genom att döda all bakåtkompatibilitet.

Detta säger du samtidigt som det är precis vad dom har gjort med Windows RT, de har dödat all bakåtkompabilitet. Du är inte konsekvent.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Får fråga här istället för att starta en ny tråd, om rabatterade uppgraderingen till Win 8 när man köper Win 7 också gäller om man bygger dator hos tex Inet och köper till en OEM eller Retail?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trajanus:

Får fråga här istället för att starta en ny tråd, om rabatterade uppgraderingen till Win 8 när man köper Win 7 också gäller om man bygger dator hos tex Inet och köper till en OEM eller Retail?

Det ska gälla men endast OEM.
Men vill du inte ha W8 så kostar W7HP retail 999:- hos cdon sen kan man skicka in en lapp till MS och få 500:- (1000:- om du köpter pro eller ulti) tillbaka.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dahle86:

Det ska gälla men endast OEM.
Men vill du inte ha W8 så kostar W7HP retail 999:- hos cdon sen kan man skicka in en lapp till MS och få 500:- (1000:- om du köpter pro eller ulti) tillbaka.

Jag skulle inte bli förvånad om Microsoft bygger in ett rabattsystem för uppgradering från Windows 7 till Windows 8 via webköp/webinstallation.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Detta säger du samtidigt som det är precis vad dom har gjort med Windows RT, de har dödat all bakåtkompabilitet. Du är inte konsekvent.

Är det därför du är så envis om att Metro UIt är så bra att du argumenterar emot all kritik? Har du inte förstått att surfplattor är en helt annan produktklass än vanliga datorer? En produktklass där det inte fanns någon bakåtkompatibilitet att döda.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sir. Haxalot:

Är det därför du är så envis om att Metro UIt är så bra att du argumenterar emot all kritik? Har du inte förstått att surfplattor är en helt annan produktklass än vanliga datorer? En produktklass där det inte fanns någon bakåtkompatibilitet att döda.

Vem har sagt något om surfplattor? Windows RT kommer finnas på vanliga bärbara datorer också. Kanske till och med på skrivbordsdatorer. Det har Microsoft visat flera gånger i sina demonstrationer om Windows 8 och Windows RT.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Vem har sagt något om surfplattor? Windows RT kommer finnas på vanliga bärbara datorer också. Kanske till och med på skrivbordsdatorer. Det har Microsoft visat flera gånger i sina demonstrationer om Windows 8 och Windows RT.

... Var inte Windows RT ARM versionen alldeles nyss? Vanliga laptops med ARM låter ungefär som netbook konceptet. Med Windows 8 så skulle det ju bara bli en durfplatta utan touch vilket låter allmänt hemskt.

Det är för övrigt svårt att inte blanda in sirfplattor när man diskuterar ett UI som i första hand designades för surfplattor.

Skickades från m.sweclockers.com