Asus G75 – Bärbar gamingdator med Ivy Bridge och Kepler

Permalänk
Melding Plague

Asus G75 – Bärbar gamingdator med Ivy Bridge och Kepler

Datortillverkarna har bråda dagar inför lanseringen av Intel Ivy Bridge. Asus är tidigt ute med en ny gamingingmodell som kombinerar den nya processorn med Nvidia Kepler.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Minst sagt intressant! Letar efter vettig bärbar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Richard aka inkui

Permalänk

Åhh jag som letat efter en gaming laptop i 12k klassen
Synd bara att den har gtx660m
När tror ni PC konsulten tar in 680m :)?(Eller ja när kommer en clevo modell ?)

Visa signatur

3600X@4.2GHz, RTX 3070 Ti, 16GB DDR4@3.6GHz, NH-D15, Fractal Design Define Mini C

Permalänk

Undrar vad de satt in för skärm i klumpen?

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Skrivet av erikssonown:

Undrar vad de satt in för skärm i klumpen?

"17.3" 16:9 HD+ (1600x900)/Full HD (1920x1080)/Full HD 3D(1920x1080 120Hz) LED Backlight"

Visa signatur

3600X@4.2GHz, RTX 3070 Ti, 16GB DDR4@3.6GHz, NH-D15, Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Ser ut som en habil bärbar spelburk får man säga

Permalänk
Medlem

Synd att de fortfarande envisas med att ha med en optisk enhet..
De borde vara ett valfritt usb tillbehör istället efter som ingen använder dem längre.

Permalänk
Medlem

Antar att batterierna som krävs för att driva monstret utgör en stor del av vikten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minimupp:

Synd att de fortfarande envisas med att ha med en optisk enhet..
De borde vara ett valfritt usb tillbehör istället efter som ingen använder dem längre.

amen to that. T.om. Bluray och HDCP fungerar ju över e-SATA sa...

Och en mekanisk HDD? För att jag skulle betala 12K++ för en laptop sa kräver jag en vettig SSD atminstone.

Permalänk
Avstängd

Grym kombinaion av intel och nvidia, gillas

Permalänk
Medlem

Synd bara att den va så fruktansvärt ful...

Permalänk
Skrivet av Minimupp:

Synd att de fortfarande envisas med att ha med en optisk enhet..
De borde vara ett valfritt usb tillbehör istället efter som ingen använder dem längre.

Spel är ju billigare i fysisk form.
Ibland.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av exodeus:

...
Och en mekanisk HDD? För att jag skulle betala 12K++ för en laptop sa kräver jag en vettig SSD atminstone.

Asus 17-tummare har ju hittills haft plats för dubbla hårddiskar, och det har förhoppningsvis även denna best. Det är bara att köpa en extra hårddiskhållare (de har inte följt med av någon konstig anledning) och installera valfri SSD.

Permalänk

Verkar ändå som ett bra lyft mellan 560m och 660m med dubbla antalet cuda kärnor. En positiv överraskning!
Men så vitt jag vet skulle det vara ett 670m versionen med 17" display, och 660m i 15"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minimupp:

Synd att de fortfarande envisas med att ha med en optisk enhet..
De borde vara ett valfritt usb tillbehör istället efter som ingen använder dem längre.

Jag använder den optiska enheten flitigt, nog för att Steam är praktiskt så vill jag absolut inte ha mina spel låsta till det programmet.

Denna är helt klart intressant!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Varför gör dom datorer för vänsterhänta? eller gillar folk att ha massa sladdar vid musen?
Batteritiden är väl 30 minuter troligtvis också :/

Min kompis köpte föregående modell av denna speldatorn, och det var hans sämsta köp han gjort sa han..

Får hoppas dom lyckas göra en bra produkt för det var en intressant prissättning på datorn, kanske införskaffar mig en för att köra Skyrim på
Såg nu att prissättningen var i US and A, vi lär se denna i 15k klassen troligtvis..

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alexander99:

Verkar ändå som ett bra lyft mellan 560m och 660m med dubbla antalet cuda kärnor. En positiv överraskning!
Men så vitt jag vet skulle det vara ett 670m versionen med 17" display, och 660m i 15"?

660M är en positiv överraskning ur värme och strömsynpunkt. Prestandamässigt hamnar den dock mellan GTX 560M och GTX 570M eftersom minnesbussen krympts till 128-bitar.

Permalänk
Medlem

För det priset hade jag gärna sett en SSD i config, kanske att det släpps ytterligare en modell - en med och utan? Pririterar man spel och profilerar själva produkten till just gamers så känns en SSD disk som ett solklart val måste jag säga

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Sämmre buss och 38x cudor gör det inte direkt till ett monster

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fick klämma lite på den på dustin expot, den är riktigt härlig men väääldigt tung.

Permalänk

Blir säkert en utmanare till Nya MSI GT70 som jag hört rykten om att komma med GTX 670m och 675m. Hade även hört att G75 skulle komma med GTX 670m så blev lite förvånad att dom slängde in ett 660m som skulle vara för G55 modellen.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem

Skumt, frågan är om de har blandat ihop maskinerna, G55 skulle ha 660m och G75 skulle ha 670m

Det är dags att byta ut min G73 men jag vill inte ha 660m, helst vill jag ha 675m men kan stanna vid 670m

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem

Varför vill man köpa en gaming laptop som presterar sjukt mycket sämre än en stationär till samma pris?

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DanTheManSwe:

Varför vill man köpa en gaming laptop som presterar sjukt mycket sämre än en stationär till samma pris?

Är på mycket lan

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Datortillverkarna har bråda dagar inför lanseringen av Intel Ivy Bridge. Asus är tidigt ute med en ny gamingingmodell som kombinerar den nya processorn med Nvidia Kepler.

Läs artikeln

Så lanseringen av Comal/Trinity som också står för dörren ger de inte bråda dagar? I rättvisans namn bord ni ha med AMDs nya plattform oxå.

Permalänk
Medlem

smacka in ett 680M då ni håller på!
Nu vart man ju tveksam till uppgradera sig lite..
Billig var den dock, men förstående med den GPUn..

Visa signatur

Mobil > SE Z5 DualSim Surfplatta > Nexus 9 Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring | Kopplad till 60" FullHD LED Sharp Aquos

Permalänk
Medlem

Ser mer släpbar än bärbar ut

Permalänk
Skrivet av PC-Konsulten:

660M är en positiv överraskning ur värme och strömsynpunkt. Prestandamässigt hamnar den dock mellan GTX 560M och GTX 570M eftersom minnesbussen krympts till 128-bitar.

Ja om detta stämmer så var det ju inte så spännande längre. Vi får väl se vad det är som sitter i de olika versionerna vid lansering. Om det är som du skriver så blir det ingen G75:a för min del.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av 2infinity:

Ser mer släpbar än bärbar ut

Perfekt för tjejen. Det är fortfarande laptop men inte så att hon flyttar sin någonsin. Enklare att ge henne detta än att försöka förklara att desktop burkar är the shit och släpbara är för folk som inte vet bättre

Permalänk

Grafikkortet.

Hur ter sig det nya grafikkortet i jämförelse med det som sitter i den nuvarande modellen?
Någon med lite kunskap som kan förklara för en inte lika införstådd hur värd uppgraderingen är än om man klipper den modellen som finns ute på marknaden idag.

Pratar 17' och tänker främst grafikkort och processor, resten är lättare att ordna med.

//D