Permalänk
Medlem
Skrivet av Tarasus:

Är man väldigt skelögd så kan man köra hur stort som helst. Normalt folk som vill se hela bilden utan att vrida på huvudet och kunna uppfatta två händelser på olika ställen samtidigt så bör man inte ha för stort.

Skrivet av Swedish Berserk:

För smått? Det beror helt på vilket avstånd man sitter på.

Klart man inte ska ha för stor tv beroende på avstånd. Sen hoppas jag du är ironisk med 19 tums skärm. Många verkar tro att större tv automatiskt innebär en bättre tv. Men så enkelt är det inte. Det är knappast någon budget fråga för man kan få rejält stora skärmar för en vettig peng. Men sitter man tex 3 meter från tv vad ska man då med en 46 tummare till tex?

Skrivet av jOnÄTÄn:

Så argumentet att ha en stor bildyta enligt dig är för att inte bli misstagen för någon som är fattig? Själv tycker jag inte bildytan är så viktig utan bildkvalitet är lite viktigare än massa yta (inom rimliga mått då) man vänjer sig fort.

Äntligen några andra som inte nödvändigtvis tycker att störst är bäst! Fattar eller inte grejen med alltför stora skärmar, vare sig det är TV eller dator det gäller. Men smaken är olika. Lägger ingen "värdering" i att folk köper stora skärmar, men det kanske inte passar alla (åtminstone inte mig)

@ TS Om du vill ha en riktigt billig TV som fortfarande är bra så kolla på Samsungs 5-serie, med CCFL och 60Hz (eller 50Hz som det brukar stå fast det är 60). CCFL och avsaknaden av "100Hz" gör de billiga, men enligt mig är de snarare bättre än många andra skärmar. Flertalet av de har också en "matt" skärmyta vilket jag också ser som ett plus (slipper reflektioner).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Nej, du får inte mycket ghosting, vad kollar ni på för skräpapparater egentligen?

Det är för att du inte kan stänga av anti ghosting. Köp dig en plattskärm från början av 90 talet innan man började lägga in anti ghost i alla skärmar så kommer du få uppleva hur det är att se på en skärm utan.
Det spelar ingen roll om du skulle ha världens bästa tv eller inte skulle du stänga av anti ghosting kommer du få ghosting om du tittar på en stilla stående bild. Det har inget med bilden att göra det har med hur din hjärna uppfattar bilden.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Det är för att du inte kan stänga av anti ghosting. Köp dig en plattskärm från början av 90 talet innan man började lägga in anti ghost i alla skärmar så kommer du få uppleva hur det är att se på en skärm utan.
Det spelar ingen roll om du skulle ha världens bästa tv eller inte skulle du stänga av anti ghosting kommer du få ghosting om du tittar på en stilla stående bild. Det har inget med bilden att göra det har med hur din hjärna uppfattar bilden.

Vad dillar du om? Anti ghosting? Menar du overdrive?

Problemet i början av 90-talet var ju hur de behärskade tekniken.

Det här med anti-ghosting är något du läst någon gång och sen inte förstått vad det är riktigt har jag en stark känsla av. Inte sett det nämnas någonsin. Det jag däremot har sett nämnas är att olika inställningar påverkar reverse ghosting. T.ex. "bildförbättringsinställningar" är bra på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Vad dillar du om? Anti ghosting? Menar du overdrive?

Problemet i början av 90-talet var ju hur de behärskade tekniken.

Det här med anti-ghosting är något du läst någon gång och sen inte förstått vad det är riktigt har jag en stark känsla av. Inte sett det nämnas någonsin. Det jag däremot har sett nämnas är att olika inställningar påverkar reverse ghosting. T.ex. "bildförbättringsinställningar" är bra på det.

För mig verkar det som om du inte förstår alls hur en plattskärm funkar.

Bildförbättring och anti ghosting är två helt olika saker.

Om du hade varit teknikintresserad i början av 90 talet så hade du förstått vad jag pratar om och då hade du haft bättre kunskap än en teknikguru på Aftonbladet.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

För mig verkar det som om du inte förstår alls hur en plattskärm funkar.

Bildförbättring och anti ghosting är två helt olika saker.

Om du hade varit teknikintresserad i början av 90 talet så hade du förstått vad jag pratar om och då hade du haft bättre kunskap än en teknikguru på Aftonbladet.

Jag ställde en fråga, du får gärna svara på den.

Jag tror dock du blev kvar i din kunskapsutveckling på 90-talet vilket kan förklara varför du pratar om saker som inte ens google ger bra svar på.

I början av 90-talet kunde jag knappt prata eller gå och tv-apparaten var till för att se på Bollibompa.

Permalänk
Medlem

Hej vill bara meddela att jag på måndag ska köpa Panasonic Viera TX-P46G30Y (G30)
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=848212

Har ni några invändningar så säg bara

Visa signatur

Fractal Design Define R3 || Corsair HX- 750W || MSI P67A-GD55 || i5 2500K || 2*4GB Corsair Vengence 1600MHz CL9 || Gigabyte 560 ti soc || Samsung Spinpoint F3 HD103SJ || CM Hyper 212+ || 3x Gentle Typhoon 1450rpm

SonyVaio Pro 13 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av awqawq:

Hej vill bara meddela att jag på måndag ska köpa Panasonic Viera TX-P46G30Y (G30)
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=848212

Har ni några invändningar så säg bara

Du kommer att bli nöjd! Återkom med kommentar