Crytek tillkännager Crysis 3

Permalänk
Skrivet av Sir.Djs:

Hoppas ej det gör det då crysis 2 är det enda spelet som använder "riktigt" tesslation och även utan det så är crysis 2 snyggare än bf3 , kolla bara hur vattnet ser ut i bf3 ,inga vågor eller något ..

Jojo, hur det ser ut kommer antagligen vara olikt BF3, men jag menade hur krävande det skulle vara!

Permalänk
Medlem

DX11 från start nu då!

Visa signatur

Games!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Jag förstår, men då vet du också varför dom laggt ner allt krut på stadsmiljöer, man har aldrig någonsin kunnat dyka i bf och vattnet har inte haft särskillt stor betydelse någonsin heller och därav valet kan jag tro :9 men spelet i övrigt är det snyggaste ute nu på maxad grafik det kan jag inte förneka enligt min egen uppfattning dock anse jag att spelar modellerna är fula fortfarande, ögonn kollar mer än sällan rätt utan bara kollar runt som om dom var virriga i huvudet hela tiden

Yes jag förstår hur du menar men jag säger bara att folk som säger bf3 är så "snyggt" då jag skälv ser förbi texturerna på ytorna och tittar på hur mycket polygoner som används. T.e.x .. med texturer .. vissa gillar blå färg mer än röd. Eller vissa är bara "fanboys" till ett spel ,och då spelar det ingen roll hur spelet ser ut utan tycker bara spelet är bäst på allt och sedan blundar för hur det verkligen är och sticker ner huvudet i sanden. Visst kan jag hålla med om att crysis 2 använder tesslation i onödan, som t.e.x i underjordiska tunnlar under staden. men dom använder det åtminstånde.

Visa signatur

i5 3570K 3.8 Ghz / AGG 650 W / Msi Nvidia GTX 970 / 8 GB DDR3

Permalänk
Medlem

Åter igen !! ,Dom har använt det åtminstånde.. sen kan man ju alltid diskutera vart dom har använt det . Jag ser fortfarande ingen länk på vart bf3 använder det

Visa signatur

i5 3570K 3.8 Ghz / AGG 650 W / Msi Nvidia GTX 970 / 8 GB DDR3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir.Djs:

Åter igen !! ,Dom har använt det åtminstånde.. sen kan man ju alltid diskutera vart dom har använt det . Jag ser fortfarande ingen länk på vart bf3 använder det

Erhum. Jag har inte påstått något om Bf3 och är inte intresserad av jämföra de två spelen.
Du menade tidigare att crysis 2 använder sig av riktigt dx11 effekter och jag ville enbart inflika med att crysis 2 bränner väldigt mycket gpu-kraft på ting som sten och trä. Du bad om länk och du fick det.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Alla ni som klagar på miljön kan ju ladda ner Cryengine 3 SDK och skapa något själva!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Jo ska bli riktigt intressant, spana in denna CryEngine 3 SDK 3.4.0 trailer om ni inte redan sett

http://www.youtube.com/watch?v=r5nB9u4jjy4

http://www.youtube.com/watch?v=r5nB9u4jjy4

Tack för länken

Ser riktigt bra ut!

Själv älskar jag Crysis spelen och ser fram emot 3:an!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Den stora frågan är ju om det utvecklas med PC som målgrupp, som crysis 1. Eller med konsoler som målgrupp, som crysis 2.
1an var ju bättre på alla sätt och vis.

Permalänk
Medlem

Ja, bara de inte drar en CoD och använder _exakt_ samma grafik som Crysis 2...

Dessutom, jag är en lore-fanatiker så jag måste fråga: Hur får dom detta att gå ihop? Trodde dom fritog New York i Crysis 2...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SellahiR:

Jag spelade klart 2an men enbart en gång och det var bara för att få det gjort. Spelet blev så fruktansvärt enformigt att jag i slutet bara sprang förbi alla horder utav odödliga aliens och bara gjorde det jag skulle. Jag minns dock inte att prophet skulle överleva?

Är du fortfarande intresserad av slutet men orkar inte spela igenom spelet igen? Skicka en PM så kan jag svara. Jag tänker inte skriva spoilers här.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd med textureupplösningen på första bilden där han sitter på fordonet. Växtligheten och blocken som ligger mot bilen ser schyssta ut. Hoppas bara att det inte är bullshots och spelet verkligen ser ut så på PC när det släpps.

Permalänk
Medlem

Ett givet köp

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Jag spelade igenom spelet, men det vart så enformigt och drygt att jag bara sprang genom parken i slutet och gjorde det jag skulle, jag sprang förbi alla aliens som vägrade dö, ville bara genom lidandet så jag kunde känna mig stolt att även ha klarat 2an. So please, do fill me in (Y)

PM skickat, ifall någon vill spela igen och komma på det själv.

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Medlem

Fan vad tråkigt att komma tillbaka till NY..... Hade hoppats på något avslutande till serien som är globalt. Än än sålänge är jag besviken, men får se vad de kan ha för anledning tt stanna kvar

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk

Meh...

Förmodligen ännu en konsolport. Har aldrig gillat Crysis. De borde gå tillbaka till att göra Far Cry där de briljerade en gång i tiden istället för detta överhypade konsolskräpet. My twot cents though^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

Är du fortfarande intresserad av slutet men orkar inte spela igenom spelet igen? Skicka en PM så kan jag svara. Jag tänker inte skriva spoilers här.

Har du lust att skicka det till mig om du fick ett?

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Ja, bara de inte drar en CoD och använder _exakt_ samma grafik som Crysis 2...

Dessutom, jag är en lore-fanatiker så jag måste fråga: Hur får dom detta att gå ihop? Trodde dom fritog New York i Crysis 2...

Skit. Gammal snubben är tillbaka till NY för han är sur på detta företaget cell. Alcatraz har gått upp i rök och utomjordingar är tillbaka även fast du sprängde dem i bitar förra gången.. De kunde gjort det mycket bättre enligt mig.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Origin?

Betalar inte för spyware...

Floppade inte Crysis 2?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Skrivet av SellahiR:

Ursäkta men...dog inte prophet i 2an? jag har för mig att han skjuter huvudet av sig precis i början :S

Mm, och tydligen så utspelar sig Crysis 3 i 2047, medans 1:an är i 2020 och jag tror att 2:an är 3 eller 4 år efter.
Alltså måste han på något magiskt sätt ha återupplivat sig själv o.O, hoppas de förklarar hur i storyn, annars är det bara väldigt konstigt.

P.S Bara jag som saknade koreanerna i "Crysis 2"? skriver med "" på grund av att jag inte anser att det är en värdig uppföljare.

Permalänk
Skrivet av Fredag:

Origin?

Betalar inte för spyware...

Floppade inte Crysis 2?

Haha fler anledningar till att inte ens bry sig om skräpet ^^ Origin är djävulens påfund, spyware skräp som endast är till
för att komma åt folks datorer och därmed deras uppgifter likt all annan skit som facebook, twitter, Google+ etc.

Permalänk
Skrivet av KanelBullen1:

Mm, och tydligen så utspelar sig Crysis 3 i 2047, medans 1:an är i 2020 och jag tror att 2:an är 3 eller 4 år efter.
Alltså måste han på något magiskt sätt ha återupplivat sig själv o.O, hoppas de förklarar hur i storyn, annars är det bara väldigt konstigt.

P.S Bara jag som saknade koreanerna i "Crysis 2"? skriver med "" på grund av att jag inte anser att det är en värdig uppföljare.

ifall jag kommer ihåg rätt så är tar ju spelaren man är i 2an rollen som Prophet i slutet av spelet när man skickar in viruset i jättebläck fisken
'

Skrivet av CellaN:

Ursäkta men...dog inte prophet i 2an? jag har för mig att han skjuter huvudet av sig precis i början :S

som jag skrev ovan, snubben man är i 2an tar an som rollen Prohpet i slutet av spelet

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Skrivet av phreec:

Köper inte FPS spel för SP och MP kommer säkert va i typisk 'Generic FPS' anda i små utrymmen med fläshigt grafik men svag gameplay, just som i stort sett alla shooter titlar blivit nuförtiden... :/

Typ bf3 singleplayer?

Permalänk
Medlem

Crysis 1 var kanske inte världens bästa spel men för sin tid och än idag är det riktigt snyggt med alla moddar. Crysis 2 däremot är ett fail pga att alla konsolspelare skulle kunna spela det. Vad är problemet med att köpa en dator?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Alexander7938:

Har du lust att skicka det till mig om du fick ett?

Visst, bara skicka ett PM så vet jag. Men det blir inget svar förrän imorgon för nu ska jag gå till sängs. Vill du veta snabbare så finns internet till ditt förfogande.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=ArZCY3KtPGY , RedOps som kör på CryEngine3 motorn, riktigt imponerande

Visa signatur

SPELDATOR
FRACTAL NORTH MESH BLACK ASUS ROG STRIX B550-E GAMING AMD RYZEN 7 5800X3D FRACTAL LUMEN S36 V2 ASUS TUF GEFORCE RTX 3070 8GB GAMING OC G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB 3600MHZ KINGSTON KC3000 M.2 GEN 4 1024GB CORSAIR RM750X

KRINGUTRUSTNING
LG OLED42C2 HP X27Q VORTEX TAB 75 LOGITECH G303 SWECLOCKERS MUSMATTA HEXAGON LOGITECH G PRO X WIRELESS YAMAHA YAS-207

Permalänk
Medlem

Gäsp, förmodligen mer shooter-on-rails. Jag tycker tvåan var rätt dåligt jämfört med första & Warhead. Jag har inget behov av ett spel som talar om för mig hur jag ska spela det.

Visa signatur

X79, baby

Permalänk
Medlem

Jag känner mig hyfsat insatt i detta, och jag måste säga att det som de visade i videon var exakt de sakerna som folk gnällde över fattades i Crysis 2. Äntligen får vi vår tesselering och våra avancerade effekter. Om de faktiskt använder den här tekniken i spelet, tillsammans med en bra storyline etc. så kommer Crysis 3 att vara det som tvåan borde ha varit. Ett fantastiskt spel för spelfantaster. Grafik som får en att vilja lägga sig ner och lipa. Ett tekniskt och grafiskt och (kanske ?) spelmässigt underverk.
Nackdelen med den här typen av effekter är att era PCs kommer att lägga sig ner och dö när CRYSIS 3 startar upp på grafikkorten. De kommer att bli maximalt stressade över detta.

Permalänk

inte då mitt grafikkort klarar crysis 3 jag kopplar på en gräsklippar motor då jädra blir det fati kortet lol
ja du lär väl behövas typ GTX990/HD9980 med 4gb GDDR6 minne, samt en core i9 på 5,6ghz minnen GDDR5 34gb mm mm

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av TheRavensNest:

De borde gå tillbaka till att göra Far Cry där de briljerade en gång i tiden istället för detta överhypade konsolskräpet. My twot cents though^^

Du har en allierad här! Hade Crytek gjort Far Cry 2 hade det inte blivit en flopp.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Jag känner mig hyfsat insatt i detta, och jag måste säga att det som de visade i videon var exakt de sakerna som folk gnällde över fattades i Crysis 2. Äntligen får vi vår tesselering och våra avancerade effekter. Om de faktiskt använder den här tekniken i spelet, tillsammans med en bra storyline etc. så kommer Crysis 3 att vara det som tvåan borde ha varit. Ett fantastiskt spel för spelfantaster. Grafik som får en att vilja lägga sig ner och lipa. Ett tekniskt och grafiskt och (kanske ?) spelmässigt underverk.
Nackdelen med den här typen av effekter är att era PCs kommer att lägga sig ner och dö när CRYSIS 3 startar upp på grafikkorten. De kommer att bli maximalt stressade över detta.

Det tråkiga är ju att deras effekter uppenbarligen inte flyter. Till och med deras techdemo
som någon länkade till laggade ju. Något i videon som däremot såg intressant ut var ju
uppvisningen av dynamisk tesselering (eller vad de nu kallade det). Om den tekniken lever
upp till sitt namn så kanske vi slipper betongsuggor med fem miljoner polygoner som drar
95% av all GPU-kraft.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3