PostgreSQL databas problem

Permalänk
Medlem

PostgreSQL databas problem

Jag har skapat en enkel testdatabas för att enbart i nuläge innehålla ett id av typen serial samt ett förnamn med typen character varying (25).

Problemet är att jag inte verkar kunna ansluta via C# till denna databas för jag får felet:

mina inställningar till test servern är inlagda i en klass som heter SqlQueries med koden:

private string _query; #region viktiga strängar för uppkopplingssyfte static string serverName = "127.0.0.1"; //localhost static string port = "5432"; // standard port till postgresql static string userName = "forcsharp"; //admin namnet static string password = "1234"; //admin password static string databaseName = "TestDatabas"; //database name static string connString = String.Format("Server={0};Port={1};User Id={2};Password={3};Database={4};", serverName, port, userName, password, databaseName); #endregion NpgsqlConnection conn; private DataSet set = new DataSet(); private DataTable table = new DataTable(); public int GetIdOfCompetetor(string personnr) { conn = new NpgsqlConnection(connString); conn.Open(); if (conn.State == System.Data.ConnectionState.Open) { NpgsqlDataAdapter da = new NpgsqlDataAdapter(_query, conn); set.Reset(); da.Fill(set); table = set.Tables[0]; } return 0; }

Sen har jag också ett problem att jag vill returnera ett ID som en int till C# från sql databasen.. men är inte riktigt haj på detta längre då det var så länge sen jag höll på med detta. Så om du kan besvara detta så blir jag glad. Att konstruera en query för detta är inga problem. Men jag vet inte hur jag ska behålla den i för slag av datatyp från databasen.

Lösning
Mono.security.dll måste vara inkluderad som kodbibliotek under referenser tillsammans med npgsql. När det är så funkar det.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40