Sista genomgång av komponenter.

Permalänk

Sista genomgång av komponenter.

Hej!

Efter att ha fått hjälp från min egna tråd, samt av andra trådar jag läst har jag nu kommit fram till ett bygga som inte smärtar plånboken alltför mycket och klarar av de kriterier jag ställt. Dock blir jag självklart nojjig inför den slutgiltiga beställningen och ber om hjälp för att se ifall någon/några av komponenterna inte fungerar tillsammans med varandra.

Bygget:

Ang. skärmen så tog jag någon billig som verkar helt duglig för mina behov (spel/film/surfande).

Otroligt tacksam för respons!
MVH / NotchJohnson.

Permalänk

kanske ta och ha 600 w på nätaggregatet i fall du ska överklocka eller ha ett bättre grafik kort i framtiden.
tror det räcker med i5 om du bara ska spela och inte använda några extremt tunga avancerade program.
hårddisken är en sån där green miljövänlig verkar det som och den har lite låg rpm, så den jobbar nog rätt slött, ta något med 7200 rpm och sata 3 så går det snabbare.

Window 7 kanske också, om du inte redan har det.

annars ser det bra ut.

Permalänk
Medlem

Jepp, välj en hårddisk med 7200 rpm i stället!

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av PCnörden:

kanske ta och ha 600 w på nätaggregatet i fall du ska överklocka eller ha ett bättre grafik kort i framtiden.
tror det räcker med i5 om du bara ska spela och inte använda några extremt tunga avancerade program.
hårddisken är en sån där green miljövänlig verkar det som och den har lite låg rpm, så den jobbar nog rätt slött, ta något med 7200 rpm och sata 3 så går det snabbare.

Window 7 kanske också, om du inte redan har det.

annars ser det bra ut.

Tusen tack snälla du!

Såg nu att det är rekommenderat för grafikkortet att ha ett nätagg på 550W, det jag har är på 500W Hur viktigt är det att jag följer rekommendationen när skillnanden endast är 50W? Jag har inte tänkt överklocka och det kommer dröja en lång tid innan jag köper ett nytt grafikkort.

Permalänk
Skrivet av NotchJohnson:

Tusen tack snälla du!

Såg nu att det är rekommenderat för grafikkortet att ha ett nätagg på 550W, det jag har är på 500W Hur viktigt är det att jag följer rekommendationen när skillnanden endast är 50W? Jag har inte tänkt överklocka och det kommer dröja en lång tid innan jag köper ett nytt grafikkort.

50 watt har inte jättestor betydelse och de kan kanske fungera med 500w men lika bra att vara på säkra sidan. 600w kostar inte mycket mer ändå

http://cdon.se/hemelektronik/ocz_technology_600w_modxstream_p....
den ska nog fungera bra.

Permalänk
Skrivet av PCnörden:

50 watt har inte jättestor betydelse och de kan kanske fungera med 500w men lika bra att vara på säkra sidan. 600w kostar inte mycket mer ändå

http://cdon.se/hemelektronik/ocz_technology_600w_modxstream_p....
den ska nog fungera bra.

Tackar!

Blev ett nätagg på 600W samt en annan hårddisk, nu väntar jag bara på att varorna ska anlända

Må samtliga personer som hjälpt mig för evigt leva i överflöd av fagra damer och vin!

Mvh / NotchJohnson