Vad hände med Fractal Design?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Recall:

Att det är ett budgetchassi råder det inga tvivel om. Hade faktiskt väntat mig en lite bättre känsla efter att ha fingrat på det.

Ja när man läser om folk på forumet som skrivit så verkar det ju som att det är asbra.
Kollar man dock på någon review så märker man ju att det inte alls är någon riktig kvalité utan det är just ett budgetchassi.

Hade jag byggt ett finare datorbygge hade jag inte velat ha ett Fractal chassi som det verkar som att det är många här som gör :S
Tycker dock "Arc" är riktigt snyggt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Uvania:

jo jag tycker det med, kändes så enkelt och stilrent i teorin med enkel design och ändå hög kvalitet men nädå, var ju knappt så man vågade dra igenom kablar och hd audio kabeln var allt för kort för Asrock moderkort som har uttaget <-- längst bak mot pci platserna

letar iaf efter ett stilrent chassi med gott om fläktplatser i normal miditower storlek, vad finns det? högst 1500kr

http://www.inet.se/produkt/6901531/antec-performance-one-p280...

hittat detta men finns de något bättre?

Det är väldigt bra chassi men fokuserar mest på ljud nivå, annars finns också 550d, som också är väldigt tyst, men man kan ta bort lite saker så den kyler bättre!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon188021:

Det är väldigt bra chassi men fokuserar mest på ljud nivå, annars finns också 550d, som också är väldigt tyst, men man kan ta bort lite saker så den kyler bättre!

550D såg mumsigt ut

Permalänk

Dammfiltrerna är det som mest håller mig borta ifrån köp. Dom verkar inte det lättaste att ta loss och rengöra.

Hoppas på att R4:an, om den kommer, råder bot på det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Uvania:

jo jag tycker det med, kändes så enkelt och stilrent i teorin med enkel design och ändå hög kvalitet men nädå, var ju knappt så man vågade dra igenom kablar och hd audio kabeln var allt för kort för Asrock moderkort som har uttaget <-- längst bak mot pci platserna

letar iaf efter ett stilrent chassi med gott om fläktplatser i normal miditower storlek, vad finns det? högst 1500kr

http://www.inet.se/produkt/6901531/antec-performance-one-p280...

hittat detta men finns de något bättre?

Gör en egen tråd för det, då det inte har något med tråden att göra!