Permalänk
Medlem

hade själv samma problem med 1.50
patchen men vänta några minuter så ska
den starta.

Permalänk
Skrivet av chili96:

hade själv samma problem med 1.50
patchen men vänta några minuter så ska
den starta.

Jag stängde av UAC och då startade det på 1 sekund!!!!Min dag är räddad...ÖS regnar ute så då blir man inne!

För dom som hade samma problem som mig.
Gå till kontrolpanelen>>>Användarkonto>>>Aktivera eller inaktivera kontroll av användarkonto (UAC).
Då borde det start direkt. jag tillät desutom patchen för brandväggen. om det gör någon skillnad.

Man lär sig saker varje dag!

Permalänk
Medlem

Hejsan Snubbenistubben,

Skrivet av Snubbenistubben:

Amn seriöst!?!först 536MB sedan 1.9gig...laddar ner i 100 till 120kb/s hehe. men det får man ta:)!
Jag laddar ner manuellt. det står att man laddar ner 1.1 om jag tar o uppdaterar ifrån Bf2. Så är det som en vanligt installation sen när patchen är klar??Bara så man inte blir galen utav att kolla på google o inte hitta något

En förklaring till varför du behöver patcha flera gånger:

När BF2 släpptes var det behäftat med en del buggar (något ni känner igen i BF3
Spelet patchades kontinuerligt, 1.41 är den sista patchen i den "utvecklingsgrenen"
Paralellt med att patcha BF2 släppte Dice två "Booster packs", Euroforces och en till vars namn jag inte kommer ihåg.
I "patch" 1.50 valde Dice att inkludera bägge dessa "Booster Packs" gratis!
För att installera den "patchen" behöver du ha 1.41

Nu förstår du även varför 1.50 är så rackans stor.

Har du köpts BF2 CC (Complete Collection) har du fått "Booster Packsen" inkluderade på extra CD-skivor och ett krånglig installationsförfarande.

Tips för BF2CC på CD-skivor, dvs inte Origin varianten:
För mig misslyckas alltid den automatiska patchningen av BF2 till 1.31 innan den installerar Special Forces. Därför får jag installera i flera omgångar.
Först installerar jag BF2
Sedan Patchar jag till 1.31
Sedan installerar jag Special Forces
Sedan patchar jag till 1.41
Och till slut patcha upp det till 1.50

Permalänk
Skrivet av ThomasLidstrom:

Hejsan Snubbenistubben,

En förklaring till varför du behöver patcha flera gånger:

När BF2 släpptes var det behäftat med en del buggar (något ni känner igen i BF3
Spelet patchades kontinuerligt, 1.41 är den sista patchen i den "utvecklingsgrenen"
Paralellt med att patcha BF2 släppte Dice två "Booster packs", Euroforces och en till vars namn jag inte kommer ihåg.
I "patch" 1.50 valde Dice att inkludera bägge dessa "Booster Packs" gratis!
För att installera den "patchen" behöver du ha 1.41

Nu förstår du även varför 1.50 är så rackans stor.

Har du köpts BF2 CC (Complete Collection) har du fått "Booster Packsen" inkluderade på extra CD-skivor och ett krånglig installationsförfarande.

Tips för BF2CC på CD-skivor, dvs inte Origin varianten:
För mig misslyckas alltid den automatiska patchningen av BF2 till 1.31 innan den installerar Special Forces. Därför får jag installera i flera omgångar.
Först installerar jag BF2
Sedan Patchar jag till 1.31
Sedan installerar jag Special Forces
Sedan patchar jag till 1.41
Och till slut patcha upp det till 1.50

Har lyckats installera Alla patcher nu Går att joina alla servers jag har testat. Special forces är installerat. men Hur ska man göra med booster pack?har bara serial number till den och förstår inte hur jag ska installera det. Men sen så har jag EXTREMA problem med Ping...Ligger på 260ping ungefär på dom flesta. ibland hamnar den på 150. Jag har inga stora problem med Ping i andra spel som Mw2,wow. Visst jag kanske få några små lagg ibland i wow och Mw2. men inget jag stör mig på. men i Bf2 så är det konstant 260ping. Helt ospelbart. Jag har inte Spotify.Msn,skype,eller liknande uppe så är det något med iställningarna?Jag har "3" Mobilt bredband...laddar ner i ungefär 100 till 150Kb/s om jag laddar ner något.
Men jag ska kolla så det inte är uppdates eller liknande som laddar ner utan att jag vet de

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snubbenistubben:

Har lyckats installera Alla patcher nu Går att joina alla servers jag har testat. Special forces är installerat. men Hur ska man göra med booster pack?har bara serial number till den och förstår inte hur jag ska installera det. Men sen så har jag EXTREMA problem med Ping...Ligger på 260ping ungefär på dom flesta. ibland hamnar den på 150. Jag har inga stora problem med Ping i andra spel som Mw2,wow. Visst jag kanske få några små lagg ibland i wow och Mw2. men inget jag stör mig på. men i Bf2 så är det konstant 260ping. Helt ospelbart. Jag har inte Spotify.Msn,skype,eller liknande uppe så är det något med iställningarna?Jag har "3" Mobilt bredband...laddar ner i ungefär 100 till 150Kb/s om jag laddar ner något.
Men jag ska kolla så det inte är uppdates eller liknande som laddar ner utan att jag vet de

Släng genvägen "Play online now" i papperskorgen och sortera servrar efter ping.

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Skrivet av ozric:

Släng genvägen "Play online now" i papperskorgen och sortera servrar efter ping.

Okeej så det är bara att söka o ta dom servrar med lägsta ping?

Permalänk
Medlem

du behöver inte installera booster pack för dom
Kommer med i patch 1.50

Permalänk
Skrivet av chili96:

du behöver inte installera booster pack för dom
Kommer med i patch 1.50

Hahahaha det förklarar allt!Kände mig nästan lurad haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snubbenistubben:

Okeej så det är bara att söka o ta dom servrar med lägsta ping?

Nej, vill du ha låg ping så ta givetvis en server med hög ping

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅ VAD ARG JAG BLIR! Lirar Mw2 utan minsta lila lagg....Och bf2 laggar sönder totalt....Går ju inte spela när man går fram som en bil med Fyrkantiga hjul...

Permalänk
Skrivet av Snubbenistubben:

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅ VAD ARG JAG BLIR! Lirar Mw2 utan minsta lila lagg....Och bf2 laggar sönder totalt....Går ju inte spela när man går fram som en bil med Fyrkantiga hjul...

Hmm, jag vill minnas att jag hade/har samma typ av problem. Jag tror det är punkbuster relaterat i mitt fall. Vissa dagar spökar det rejält och pingen går upp i 2-300, jag har dock inga problem med andra spel eller uppkopplingen överhuvudtaget. Jag lirade precis lite grann och det fungerade ypperligt. Det kan ju vara din uppkoppling som är lite för klen om man säger så eller så kanske det har med punkbuster alternativt patcharna att göra. Eller så kanske du borde installera patcharna i ordning för att få bukt på problemet som föregående redan tipsat om. Men hursomhelst är det ändå kul att intresset för BF2 fortfarande finns, jag ställer alltid!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snubbenistubben:

Hade tänkt köpa Battlefield 2 Tills jag har skaffat ny dator. men Jag undrar om det fortfarande finns folk som spelar...Så det finns servers och sånt.Hade tänkt köpa denna http://cdon.se/spel/battlefield_2%3a_complete_collection-7122...

39kr inte mycket de!
Så den stora frågan...Finns det Servers uppe 24/7??
Är det rätt Spel som jag länkade?Så det inte bara är Expencions packs
Och kommer ett Nvidia Geforce 8600Gt klara av det?den klarar Åtmintone Mw2 på high. med en 1440x900 skärm. så inte 1080p

Känns som jag är lite sen, men vill ändå komma med ett menlöst men väldigt viktigt inlägg

BF2 Servrar kommer alltid att finnas

Idag/imorgon och om hundra år (eller varför inte tusen) kommer det finnas servrar att spela på! Så bra är det

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av TheRavensNest:

Hmm, jag vill minnas att jag hade/har samma typ av problem. Jag tror det är punkbuster relaterat i mitt fall. Vissa dagar spökar det rejält och pingen går upp i 2-300, jag har dock inga problem med andra spel eller uppkopplingen överhuvudtaget. Jag lirade precis lite grann och det fungerade ypperligt. Det kan ju vara din uppkoppling som är lite för klen om man säger så eller så kanske det har med punkbuster alternativt patcharna att göra. Eller så kanske du borde installera patcharna i ordning för att få bukt på problemet som föregående redan tipsat om. Men hursomhelst är det ändå kul att intresset för BF2 fortfarande finns, jag ställer alltid!

Måste man uppdatera Punkbuster?Jag borde ha en hastighet på 43Mbit/s. men laddar fortfarande bara ner i 100-150MAX. men Hursomhelst. jag har ju inga stora problem i MW2, Wow, eller andra spel. Ligger på 200-270Ping i Bf2 :/ Måste ju vara Punkbuster. Imorn ska jag desutom ringa/maila "3" Om att mitt internet är segt. Det värsta jag vet är att ha lagg så man Går som en bil med fyrkantiga hjul...

Permalänk

http://imageshack.us/photo/my-images/26/bbkresultats.jpg/
Såhär ser miin hastighet ut.

Försökte Göra så man ser bilden men misslyckades Om ni orkar. ta en titt om det är för segt.
Står på "Status för anslutning" Hastighet : 43,2Mbit/s

Permalänk
Medlem

Okej Snubbenistubben nu ska jag förklara lite saker för dig så att du förstår varför du har hög ping.

De där "43,2 Mbit/s" är vad du absolut max kan ha med den anslutningen, det vill säga att du inte kan ha HÖGRE än 43,2 Mbit/s med ditt 3G-modem.

Anledningen till att du inte har 43,2 Mbit/s är för att 3G-nätet bara brukar ge mellan 1 Mbit/s till 2 Mbit/s ner och mycket sämre upp.

Det är förklaringen till varför du får 1,19 Mbit/s ner och 0,34 Mbit/s upp.

Anledningen till att du laggar i BF2, eller som du kallar det, "går fram som en bil med Fyrkantiga hjul... ", är för att du hör väldigt hög ping. Det är ingenting som är speciellt med just BF2, utan som vi såg i ditt screenshot så har du även 182 ms till mätservern i Göteborg.

Men varför laggar du inte i MW2 och WoW då? Jo, det gör du, men jag skulle gissa på att båda spelen kör med väldigt kraftig pingkompensation. I BF2 ligger kompensationen standard på 100 ms, och med dina ibland närmare 300 ms så är det inte alls konstigt att det laggar i BF2.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Moderator
Moderator

*tråd rensad*

Skrivet av ozric:

Ok, du är efterbliven.

Låt bli det där...

Citat:

§ 1.2 Uttalanden som kan uppfattas som stötande eller kränkande är inte tillåtna. Argumentera gärna, men låt det inte spåra ur till pajkastning.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av Shrudder:

Okej Snubbenistubben nu ska jag förklara lite saker för dig så att du förstår varför du har hög ping.

De där "43,2 Mbit/s" är vad du absolut max kan ha med den anslutningen, det vill säga att du inte kan ha HÖGRE än 43,2 Mbit/s med ditt 3G-modem.

Anledningen till att du inte har 43,2 Mbit/s är för att 3G-nätet bara brukar ge mellan 1 Mbit/s till 2 Mbit/s ner och mycket sämre upp.

Det är förklaringen till varför du får 1,19 Mbit/s ner och 0,34 Mbit/s upp.

Anledningen till att du laggar i BF2, eller som du kallar det, "går fram som en bil med Fyrkantiga hjul... ", är för att du hör väldigt hög ping. Det är ingenting som är speciellt med just BF2, utan som vi såg i ditt screenshot så har du även 182 ms till mätservern i Göteborg.

Men varför laggar du inte i MW2 och WoW då? Jo, det gör du, men jag skulle gissa på att båda spelen kör med väldigt kraftig pingkompensation. I BF2 ligger kompensationen standard på 100 ms, och med dina ibland närmare 300 ms så är det inte alls konstigt att det laggar i BF2.

Aha så det är typ att Bf2's pingkompensation är sämre?tycker ända att det är konstigt då jag betalar 249kr månaden för internet.Gjorde en tråd på internet anslutning o så här på Sweclockers.
Det står att IPv6-anslutningen är begränsad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snubbenistubben:

Aha så det är typ att Bf2's pingkompensation är sämre?tycker ända att det är konstigt då jag betalar 249kr månaden för internet.

Den är ju egentligen bara sämre för folk med sämre uppkoppling. För oss med en ordentlig uppkoppling är det tråkigt att de flesta nya spel innehåller väldigt mycket pingkompensation.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk

AH ursäkta för att det vart lite Off-topic ett tag Men allefall så är Bf2 ett gryyymmmt roligt spel. Dom små sekunderna som jag inte laggade på va grymmt roligt. så dom som har snabbt internet ska absolute köpa Bf2!Singeplayer är också roligt. men 16spelare är för lite på vissa banor. Någon som vet om det går att adda botar på något sätt?...det enda negativa är att man laggar som en jävla åsna>.>

Permalänk

Nu har jag spelat Bf2 några dagar och kan bara säga att det grymmt kul :). Laddade ner ett mod som heter "Bf2SP64. det tillåter dig att spela med 64Bots i singleplayer. så man kan Flyga jet och allt sånt Och Grafiken...jäklar va snyggt det blir med högsta grafik...Har bara spelat BF3 en gång men kan säga på rak arm att Bf2 på högsta ser sjukt bra ut och inte als långt ifrån Bf3. VISST bf3 är mycket snyggare på alla sätt o vis. men vapnen/jet/Helikoptarna ser sjukt bra ut. ska lägga upp bilder senare för dom som tror att Bf2 ser dåligt ut
kan absolute säga att det är värt o köpa...(Även om det bara kostar 39kr + Frakt = 68kr.)saknar bara känslan från vapnen från BBC2/BF3. men Bf2 är ju ett gammalt spel så det får man tåla !

Permalänk
Avstängd

Nu har jag Battlefield 2 Complete Collection.

Permalänk
Medlem

Vet inte hur det är med bf2 men många spel kan man i settings ändra sin uppkopplingstyp. Finns det i bf2 så bör du ju då ställa in den på ett korrekt värde. Samt att alltid vara nogrann med att tex minimera webläsaren, stännga av ev torrents mm...

Visa signatur

Fractal Define R2, Fractal Newton R2 800W, INTEL CORE I7 980, 12GB Corsair pc 12800. Ny gpu skall inhandlas

Permalänk
Skrivet av Bravo:

Nu har jag Battlefield 2 Complete Collection.

Du kommer bli nöjd när du fixat patcher o allt!!!Kom ihåg Bf2SP64 om du vill köra Singleplayer med 64 botar(32 i varje team). Och sen Viktigaste grafikinställningen.. Dynamitiskt light/shadow. Och du kommer inte kunne ha högra upplösning i bf2 fören du har patchen 1.5 Va ett rent helvete att fixa allt men det va det värt!:D . Om du har problem med att installera patcherna, att det inte händer något. så Stäng av UAC, "Kontrollpanel-->Användarkonto-->Aktivera eller inaktivera användarkontokontroll. Sen startar du om datorn och installerar patcherna

Permalänk
Skrivet av lhffan:

Vet inte hur det är med bf2 men många spel kan man i settings ändra sin uppkopplingstyp. Finns det i bf2 så bör du ju då ställa in den på ett korrekt värde. Samt att alltid vara nogrann med att tex minimera webläsaren, stännga av ev torrents mm...

Fanns 2st att välja mellan men det gjorde ingen störe skillnad :/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Snubbenistubben:

Du kommer bli nöjd när du fixat patcher o allt!!!Kom ihåg Bf2SP64 om du vill köra Singleplayer med 64 botar(32 i varje team). Och sen Viktigaste grafikinställningen.. Dynamitiskt light/shadow. Och du kommer inte kunne ha högra upplösning i bf2 fören du har patchen 1.5 Va ett rent helvete att fixa allt men det va det värt!:D . Om du har problem med att installera patcherna, att det inte händer något. så Stäng av UAC, "Kontrollpanel-->Användarkonto-->Aktivera eller inaktivera användarkontokontroll. Sen startar du om datorn och installerar patcherna

Behövde inte fixa patchar då jag kör via Origin - det var redan uppdaterat.
Kör enbart multiplayer, inga botar.

Vad är grafikinställningen du nämner?

Permalänk
Skrivet av Bravo:

Behövde inte fixa patchar då jag kör via Origin - det var redan uppdaterat.
Kör enbart multiplayer, inga botar.

Vad är grafikinställningen du nämner?

aha . det mesta på medium, och några på High. och 8x. det duger för mig

Permalänk
Avstängd

Dra ihop ett gäng nu då så lirar vi.

Det var inte en kotte som spelade Battlefield Bad Company 2 Vietnam (PS3).
Men Battlefield 2 är det flera fulla servrar, med 32 vs 32, helt galet.

Permalänk
Skrivet av Bravo:

Dra ihop ett gäng nu då så lirar vi.

Det var inte en kotte som spelade Battlefield Bad Company 2 Vietnam (PS3).
Men Battlefield 2 är det flera fulla servrar, med 32 vs 32, helt galet.

Hahaha sant de :). kan ju dock inte lira online då mitt internet är för segt. ligger på minst 200ms. :/ Vad jag saknar från BBC2 är skänslan när man skjuter. och att vara sniper ;P Nu går ju skoten Rakt på...blir väll att köpa ny dator snart så man kan lira Bf3...

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om BF2: PR-Vietnam som inkörningsport till riktiga PR, är mer likt traditionellt Battlefield och har riktigt sköna vapen och miljöer.