Permalänk
Inaktiv

Köp en i5 3570K, du kommer att vara tacksam för det sen. Det lovar jag dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Curemylife:

Inte jag men brorsan gör, hur vet du vad TS spelar med för upplösning? Det spelar roll i 1080p också, inte lika mycket med det är skillnad även där, skillnaden är bra mycket större online dessutom. Säg inte att det inte spelar någon roll när det faktiskt gör det, om skillnaden är liten eller stor är väl ändå upp till var och en att bestämma eller hur? Om man nu kör med V-sync på så gör EN fps bra stor skillnad dessutom.

Och hur vet du att TS inte spelar i 1080p? hmm? Visst, om du vill gnägga som en stucken gris med menstruation över 5fps, be my guest.
Oh, en sak till. 1080p är mainstream i dagens läge, vore konstigt att anta något annat. eller? bara för din bror spelar i 1280x1024 betyder det inte att alla gör det.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Skrivet av martin_opell:

Jag tycker då min 1090t hänger med fin fint, ligger på 60% cpu användning i bf3 på high med 6950 i 1080p.

Kanske blir skillnad med dubbla kort.

min ligger uppe runt 80%, medans mina grafikkort endast jobbar ca 60% var, och fps mellan 40-130. Med blandade inställningar då varken high eller ultra (såklart) kan ge mig konstant 60 fps+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazin87:

Och hur vet du att TS inte spelar i 1080p? hmm? Visst, om du vill gnägga som en stucken gris med menstruation över 5fps, be my guest.

Kolla igen på mitt senaste inlägg, om du vill ta till personangrepp så fine, var en surk*k.

Och som sagt, med v-sync(som jag dock inte kör med) på så kan en skillnad på 5fps betyda en minskning på 30fps eller mer.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk

Haha, äskar att ni tog upp ett diagram för BF3 i 1280x720 Medium

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Curemylife:

Kolla igen på mitt senaste inlägg, om du vill ta till personangrepp så fine, var en surk*k.

Och som sagt, med v-sync(som jag dock inte kör med) på så kan en skillnad på 5fps betyda en minskning på 30fps eller mer.

Inte om man har nvidia, då halveras inte fpsen med vsync om fpsen går under 60.
Istället stängs vsync av helt och hållet om fpsen går under 60, och sätts på när fpsen går över 60.
Win - Win.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Skrivet av Blazin87:

Du och din polare curemylife måste va helt bakom flötet, ser ni inte upplösningen? vilken människa i dagens läge spelar i 1280x1024?

i 1080p i BF3 spelar det ingen roll vad man har för CPU.

Varför lyssnar ni inte på vad jag säger? sluta förvränga saker och ting

Men vem är det som är bakom flötet egentligen
Bilden visar tydligt att vissa CPU-er inte ens räcker till 720p. Hur tusan tror du då att dom plötsligt kan börja räcka till i 1080p?
Tänkt till lite så blir det inte så svårt att förstå.

Fast du kanske inte har så lätt för sådant, så jag får väl visa den andra bilden ut länken jag postade, nejmen oj, det ser visst lika mörkt ut på 1080p

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Avstängd
Skrivet av n_sandstrom:

Men vem är det som är bakom flötet egentligen
Bilden visar tydligt att vissa CPU-er inte ens räcker till 720p. Hur tusan tror du då att dom plötsligt kan börja räcka till i 1080p?
Tänkt till lite så blir det inte så svårt att förstå.

Fast du kanske inte har så lätt för sådant, så jag får väl visa den andra bilden ut länken jag postade, nejmen oj, det ser visst lika mörkt ut på 1080p
http://www.sweclockers.com/image/diagram/3019?k=b7bec95726533...

Titta själv på grafen så ser du att 1080p så är det ingen större skillnad.

Bara så du vet också, det talas inte om någon FX6100 eller FX4100 här i denna tråden, det argumenteras om AMD 965/1100T och 2500k.
FYI.

Du har med andra ord inte bidragit till något vettigt till denna tråden och du förtjänar således en tillsägning av admin. Är ganska säker på att jag talar för dom flesta här i denna tråden vad gäller 1080p i BF3.

Onödigt otrevlig formulering borttagen.
Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Inte jag men brorsan gör, hur vet du vad TS spelar med för upplösning? Det spelar roll i 1080p också, inte lika mycket med det är skillnad även där, skillnaden är bra mycket större online dessutom. Säg inte att det inte spelar någon roll när det faktiskt gör det, om skillnaden är liten eller stor är väl ändå upp till var och en att bestämma eller hur? Om man nu kör med V-sync på så gör EN fps bra stor skillnad dessutom.

Edit: Missade att du skrev "ingen större skillnad" i inlägget som jag började att citera så jag antar att mina inlägg var ganska meningslösa:)

Jag menade såklart inte heller att "dumföklara" dig ville bara att det skulle vara rätt men nu ser jag ju att det var jag som läste slarvigt.

EN FPS kan du inte uppleva eller uppfatta.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Om du ska köra spel som kräver mycket av Cpun typ Sc2 eller wow och liknande. Så kör på Intel. Min phenom2 dippar till 20 fps i sc2, dock märker inte JAG mycket av det då sc2 går rätt långsamt i vilket fall. I fps spel och liknande hänger Phenom med rätt bra fortfarande. 64player Bf3 tar rätt hårt på prollen med kan jag tillägga! Men oftast tar grafikkortet stopp innan.

Bulldozer vet jag inget om! Men det kan säkert vara bra för spel om man klockar upp dom en bit innan

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Skrivet av Wallman_91:

Om du ska köra spel som kräver mycket av Cpun typ Sc2 eller wow och liknande. Så kör på Intel. Min phenom2 dippar till 20 fps i sc2, dock märker inte JAG mycket av det då sc2 går rätt långsamt i vilket fall. I fps spel och liknande hänger Phenom med rätt bra fortfarande. 64player Bf3 tar rätt hårt på prollen med kan jag tillägga! Men oftast tar grafikkortet stopp innan.

Bulldozer vet jag inget om! Men det kan säkert vara bra för spel om man klockar upp dom en bit innan

Klockad hänger 8120 helt okej, man måste bara klocka med låg Vcore och välja en hyffsad nivå så man inte ränner iväg för mycket med strömförbrukningen

Min bror spelar SC2 på en fyrkärning Phenom II processor i Master League (Europa) och han klagar då inte på fps drops iaf.. Hade nog blivit svårt att komma till den nivån om så var fallet /:

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Skrivet av MyZk0:

Klockad hänger 8120 på riktigt bra, man måste bara klocka med låg Vcore och välja en hyffsad nivå så man inte ränner iväg för mycket mer strömförbrukningen

Min bror spelar SC2 på en fyrkärning Phenom II processor i Master League (Europa) och han klagar då inte på fps drops iaf.. Hade nog blivit svårt att komma till den nivån om så var fallet /:

Jo jag kan tänka mig att 8120 hänger med bra klockad! Har funderat på en själv faktiskt men stannar nog på denna ett tag till.

Nej jag klagar inte heller som sagt tycker jag inte droppsen märks i sc2. Jag skulle också vilja ligga i masters :/ själv är man nog forever Bronze eller Silver.

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

EN FPS kan du inte uppleva eller uppfatta.

Läs på lite om v-sync.

Visste dock inte att nvidia hade "smartat" till sig vad det gällde detta.

Och bara för att vara en gringubbe nu på kvällen så är skillnaden på 0 och 1fps ganska märkvärd.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Skrivet av Blazin87:

Bara så du vet också, det talas inte om någon FX6100 eller FX4100 här i denna tråden, det argumenteras om AMD 965/1100T och 2500k.
FYI.

Jo, det gör det.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Faktum är att i de flesta system, byggda för "mid gaming", så kommer GPU att flaska före CPU. Detta framgår ganska tydligt i de CPU tester som sweclockers har gjort. i5 tycks ligga några fps före t.ex. 980 med ett 7970, då räknat på hyggliga upplösningar, visst förekommer det spel som mördar din CPU (Civ V) men de är ganska ovaliga. Snackar vi fps per krona, eftersom TS efterfråga AMD budget gaming, så kommer 980 att kicka i5 i de flesta spel, tror till och med den gör det i Civ V där i5 "krossar" allt vad AMD har.

Vidare kan sägas att majoriteten förmodligen sitter inte på något som är vassare än 7970 därav för spelande ger det mer att t.ex. gå på en 980 och lägga mellanskillnaden på vassare grafik.

Dock om man har råd hade jag skaffat en i7 2600k över gemene i5 även nya IB.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av n_sandstrom:

Jo, det gör det.

Jaså? vart då någonstans? den enda som dragit upp den skiten är du.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk

Mmmm för man behöver ju över 60 fps -_- Jag har ett 580 och en gammal AMD och jag får 60 stablia fps på BF3 med High settings på full caspian border. Fattar inte vad grejen är. Jag klara mig alldeles utmärkt på min cpu och förstår inte varför en AMD skulle vara dålig? Visst, de är inte lika bra som intel men den prestandan behöver man inte om man inte lirar typ SC2 på högsta. Tycker att man ska kör AMD om man vill ha en bra prolle till bra pris

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Läs på lite om v-sync.

Visste dock inte att nvidia hade "smartat" till sig vad det gällde detta.

Och bara för att vara en gringubbe nu på kvällen så är skillnaden på 0 och 1fps ganska märkvärd.

Bra att vara spydig, älskar att argumentera med folk som mevetet tar förgivet att alla andra är idioter, vet mycket väl vad det är. 0 fps ja, men ett drop på 1, fortfarande 1 fps, är inget du märket av.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazin87:

Jävla troll, anmäler dig nu. detta inlägget är tydlig provocation.
Titta själv på grafen så ser du att 1080p så är det ingen större skillnad.

Bara så du vet också, det talas inte om någon FX6100 eller FX4100 här i denna tråden, det argumenteras om AMD 965/1100T och 2500k.
FYI.

Du har med andra ord inte bidragit till något vettigt till denna tråden och du förtjänar således en tillsägning av admin. Är ganska säker på att jag talar för dom flesta här i denna tråden vad gäller 1080p i BF3.

Tror att det här blir mitt sista inlägg i den här tråden då jag inte heller i slutändan bidrog med speciellt mycket.

Jag vill bara påminna om att dom här graferna ser nog vääldigt annorlunda ut när du spelar online, precis som tidigare i tråden så tog någon upp ett exempel där han körde ett av dom mer "cpu-krävande" spelen och märkte mer och mer skillnad beroende på vilken server han körde. Bara för att single player BF3 in gör så stor skillnad i 1080p betyder det inte att multiplayer BF3 är smärtfritt.

Till TS: Om du ska köra ett budget bygge tycker jag du ska köra på en i3:a och ett lite kraftigare grafikkort.

Edit: Slänger in ett till inlägg här då.

Skrivet av Batman:

Bra att vara spydig, älskar att argumentera med folk som mevetet tar förgivet att alla andra är idioter, vet mycket väl vad det är. 0 fps ja, men ett drop på 1, fortfarande 1 fps, är inget du märket av.

Nejnej, jag menar absolut inte något illa! Men senast jag hörde något så om du har v-sync på 60fps men datorn orkar inte med 60 under en sekvens så kommer fps automatiskt att falla ner till 30fps. Då pratar vi ju inte om EN fps längre

Men som sagt om nvidia har löst detta så är det ju jättebra för dom som kör med v-sync.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazin87:

Jaså? vart då någonstans? den enda som dragit upp den skiten är du.

Skulle du bara kunna läsa OP en gång till? Där står det ingenting om en speciell processor. Han frågar om "Amd processor för spel?", inte "1100/965 för spel?"
Ja, flera har rekommenderat dom processorerna, men det handlar inte bara om dom.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m4gnify:

Skulle du bara kunna läsa OP en gång till? Där står det ingenting om en speciell processor. Han frågar om "Amd processor för spel?", inte "1100/965 för spel?"
Ja, flera har rekommenderat dom processorerna, men det handlar inte bara om dom.

Det är dom CPUer som är på tal som man såklart pratar om. Men varför n_sandstrom drog upp FX6100 och 4100 har jag inte den blekaste om, kan dock godta en ursäkt ifrån han personligen här i tråden eller så får han stå till svars för admin

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazin87:

Det är dom CPUer som är på tal som man såklart pratar om. Men varför n_sandstrom drog upp FX6100 och 4100 har jag inte den blekaste om, kan dock godta en ursäkt ifrån han personligen här i tråden eller så får han stå till svars för admin

Det är bara BRA om någon drar in dom, och säger att dom inte borde användas för att dom inte är lika bra som alternativen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m4gnify:

Det är bara BRA om någon drar in dom, och säger att dom inte borde användas för att dom inte är lika bra som alternativen.

Okej, ska komma ihåg det till nästa gång när någon frågar om hjälp till spel dator, då ska jag dra in intel atom och jämnföra och argumentera som sandström gjorde. helt random.

Du förstår väl att om inte dom cpuerna ens va på tapeten, varför dra upp dom helt random? sandström påstod att jag hade fel, vi (alla i tråden) pratade om 965/1100T och 2500k.
Sandström kom och drog upp FX6100 och 4100, fast dom inte ens va på tal och påstod att JAG hade fel. När dom inte ens va ett samtals ämne.

Jag hade personligen aldrig i mina vildaste fantasi rekommenderat dom skräp cpuerna till någon.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Skrivet av Blazin87:

Sandström kom och drog upp FX6100 och 4100, fast dom inte ens va på tal och påstod att JAG hade fel. När dom inte ens va ett samtals ämne.

Jag hade personligen aldrig i mina vildaste fantasi rekommenderat dom skräp cpuerna till någon.

Ptja, har en kompis med en FX6100 som är överklockad och han har inga problem med spelen han spelar
Swtor
Firefall
Battlefield 3

Etc

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk

Gör som såhär att du köper en 965 på inet med ett passande Matx modekort jag nyligen skaffa(MSI's AM3+ moderkort för 500kr ish)

sedan har du en dator med 8GB ram för under 2000kr som inte flaskar grafikkortet förens vi pratar stora summor pengar!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk

AMD Athlon II X4 651 fungerar utmärkt med grafikkort så som HD 6870 eller andra kort med marginella prastandaförbättringar. Ca. 850 kr på Inet.

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem

Oj vad ni tjatar o.O

För "budget AMD" spelrigg, som klarar det mesta i hyfsade inställningar, räcker en quad Llano utan grafikdel och ett grafikkort runt 1000-2000kr som t.ex. 6850/6870 eller nyare 7850. (eller Nvidia 560 xxx)

Ingen pratade om att köra max-ultra-super-AA/AF-inställningar utan en billig spelmaskin bara och då är faktum att de flesta klarar sig fint med en Atlon x4 651 som HElephant skrev ovan.

Att dra in FX-4100 och FX-6100 är väl också relevant ifall man vill gå upp ett snäpp i fart och kunna överklocka, men jag satt på en Athlon II 640 oklockad på 3GHz större delen av 2011 ihop med ett 6850 och körde WoW i medel/high utan att något gick segt i medelupplösningar och i vissa spel högre inställningar.

Allt hänger på OPs krav på spel och vilket upplösning/kvalitet som ska kunnas slås på. Intel är överlägsna, särskilt om man överklockar en del, men efterfrågar man budgetsystem är i5 2500k fortfarande dubbelt så dyr som en duglig budget-CPU.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Skrivet av FlummbulleN:

Haha, äskar att ni tog upp ett diagram för BF3 i 1280x720 Medium

Så du tror inte att en CPU som fungerar dåligt i 720 medium skulle fungera minst lika dåligt i 1080?

Skrivet av Blazin87:

Jaså? vart då någonstans? den enda som dragit upp den skiten är du.

Post 5 och 6 tex.

Skrivet av kvicksilv3r:

Mmmm för man behöver ju över 60 fps -_- Jag har ett 580 och en gammal AMD och jag får 60 stablia fps på BF3 med High settings på full caspian border. Fattar inte vad grejen är. Jag klara mig alldeles utmärkt på min cpu och förstår inte varför en AMD skulle vara dålig? Visst, de är inte lika bra som intel men den prestandan behöver man inte om man inte lirar typ SC2 på högsta. Tycker att man ska kör AMD om man vill ha en bra prolle till bra pris

Tja, över 60 fps brukar ju vara måttet på "flyt"
Jag menar inte att AMD över lag inte duger, utan att man inte bara kan plocka första bästa billiga prolle och tro att man ska kunna spela på den. Intel har också för klena alternativ. Och som du säger, AMD har billiga alternativ som fungerar skitbra, om man bara jagar rätt på en bra modell.

Det luriga är att dom har rätt spridd prestanda, i typ samma prisklass.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Jag tycker att det har blivit lite tråkig stämning i den här tråden. Det hela verkar mest bero på missförstånd och liknande. Jag har tagit bort något enstaka otrevligt inlägg, men framför allt vill jag uppmana er att vara lite vänligare i fortsättningen. Bara för att någon säger något som ni inte håller med om behöver ni inte förutsätta att personen trollar eller spelar dum. Det kan mycket väl bara handla om att den ena eller andra parten läst fel, exempelvis. Förutsätt inte det värsta hela tiden, utan håll diskussionen på en trevlig och vänlig nivå. Om ni ogillar något inlägg, anmäl det i stället för att kommentera det med fler otrevliga inlägg.

Permalänk
Avstängd

cpu i verkligheten gör faktiskt inte mycket alls så man kan köra vilken quad som helst och köra t.e.x battlefield 3 för det är grafikkortet som är problemet
jag har en phenom 9500 quad som intels 775 q6600 tror den kom 2007/2008 och t.o.m den tar spelen utan större problem på ett klockat 6850

att en x8 haltar efter i många spel beror inte på cpu´n i sig självt bara utan på hur spelen är gjorda och hur bra dom kan multitråda så för att gör det enkelt kan man säga alla äldre spel dx9 förlorar man prestanda med amd´n mot en intel
och det samma gäller i dx 10 många gånger
därimot när du kommer till dx11 så ligger du i samma fps klass för gpu´n är flaskhalsen dom dx9 och 10 spel jag har testat har då funkat prima på både 1055t och 8120 som jag med har så vist går amd att spela på utan problem
och med 8120@8150 ligger man på ca 35- 40% cpu användning i bf3 t.e.x

min tanke om 8120 köpet är att man klockar lätt den till 8150 den klarar allt i dag på ett bra sätt och ju modernare spelen blir och ju mer saker kommer tråda i framtiden ju bättre kommer den åldras jag är inte nån som byter dator ofta
och jag tror den kommer klarar spelen galant närmaste åren det är mer en fråga om gpu

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w