Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir.Djs:

Tyvärr så lär du nog inte få en ny nyckel utan får nog köpa ett nytt spel igen. Sedan för det andra är han 15 år och ska inte spela spel som är till 18 år och uppåt. Har själv en grabb på 11 år och han kom hem en dag och frågade var Call of Duty är för spel ,för det var klasskompisar till honom som spelade det ... !!! HALLÅ vansinne eller ?! Kanske jag som är för "gammaldags" vad vet jag På min tid vid den åldern var det MARIO på nintendo 8 bit som gällde

Mario FTW!

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem

Ja går inte för att dice har kontroll för persnr för alltid men hans problem själv så han får väntar tills 18 år .. vi kan inte hjälp honom o fixar persnr nej tack .

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quadcore:

Ja går inte för att dice har kontroll för persnr för alltid men hans problem själv så han får väntar tills 18 år .. vi kan inte hjälp honom o fixar persnr nej tack .

Va?

Förstår inte alla ska vara moralkärringar, du blir inte knäpp för att du spelar ett FPS när du är 12 år.

Permalänk
Medlem

Nu är väl ändå all åldersgräns mer av en rekommendation, snarare än lag skriven i sten? För övrigt ser jag inte varför EA ska ha rätten att låsa ett spel bara för att ägaren är för ung, eller över huvud taget kräva(?) personnummer.

Inte konstigt att folk (skämtsamt) anklagar Origin för att vara ett botnet.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Såg att någon här lekte moralkärring osv. Snälla någon. Killen är 15 år. I dagens samhälle sitter 10åringar och spelar GTA. Kom inte att snacka om att man inte bör spela BF3 pga man är under 16år.

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Medlem

apropå läxproblem. lär ungen att använda matrasterna för läxor ifall det nu är så viktigt. satt personligen igenom hela hög- och mellanstadiet utan att röra läxorna samt i princip ignorera läraren då den information de försökte ge antingen var inkorrekt eller av gammalt datum vilket gjorde att jag bara satt och läste/degade. kom hem, satte mig vid burken och spelade fram tills det var mat, gick och spelade efter maten till runt klockan 10 och gick sedan och la mig. har aldrig haft lägre än VG i slutbetyg bortsätt från gympan som jag skyr som elden då jag är såpass närsynt att det var kul att använda mig som "målis". läxor är för att lärarna inte kan förklara på ett korrekt sätt och därmed måste ge eleverna ett andrahandsalternativ till lektionerna då det även anses slappt om eleven går "trögt" igenom läroboken. kan du inte förklara för någon annan vad det handlar om har du inte fattat det själv vilket isf innebär läxor. två terminer kan gå på en om folk bara drar tummen ur baken och koncentrerar sig på inlärningen istället för repetitionen såvida man inte vill bli förlegad -.-

Visa signatur

(if you are not swedish and using google translate it's better to ask for an explanation in english as it's often easier to understand if you write it in english as google translate hates sweden ;) )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Därför man alltid hela livet reggat sig som 1990 ( är 95a... )

Cooling!

Sådär gör väl alla! Kan tänka mig att du trycker enter istället för exit när du klickar dig fram på porrsidor?;)

Permalänk
Skrivet av Stoner09:

En kompis till min son skulle installera battlefield 3 och skrev sitt riktiga personnr fast han bara är 15 och nu kan han inte spela det. Kan man lösa det på nått sätt ? Om man köper spelet online för nedladdning får man en ny nyckel då för den han har är ju redan använd, han behöver ju inte ladda ner spelet. nån som kan hjälpa oss ...

Skrivet av Stoner09:

jag är inte hans far , men dom löste det på ea supporten. Fick en ny nyckel så får hoppas det fungerar...

Okeeeej. Skönt att det ordnade sig i alla fall.

Vad det gäller ålders gränser på spel så har jag inga problem med det. Jag har alltid spelat det jag velat spela och jag är inte ändrad mot det negativa, mer tvärtom faktiskt, lärde mig mycket engelska genom just spel när jag var yngre.

Jag tänker däremot inte gnälla på föräldrar som håller sina barn ifrån spel där ålders gränsen inte går ihop med barnets ålder, det har inte med mig att göra, de får uppfostra sina barn bäst dem vill.

Visa signatur

Corsair 450D |MSI P67A-C45 B3 | Windows 10 |Intel i5 2500K @ 4.5GHz ( Noctua NH-C12P SE14) |RAM:Kingston Fury 16gb | MSI R9 390 Gaming | SSD: Samsung Evo 850 250gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Or0s:

Va?

Förstår inte alla ska vara moralkärringar, du blir inte knäpp för att du spelar ett FPS när du är 12 år.

ursäkta ! ja men dom vill inte ger egen persnr även men kanske hans pappa kan ställ upp men om han vågar frågar honom då ?

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

det är svårt när man är väldigt bra att dölja saker

jag går i 9:an (16år) och vi har Schoolsoft. Det är ett program där lärarna lägger upp alla läxor,prov,betyg och sena ankomster, mm. så jag har ganska så svårt att dölja något då min pappa har den som startsida :P. Men man får bara ta skolan först och spelen sen så kommer allt gå bra.
spelar också BF3 och upplever inte något farligt med de.

Visa signatur

Corsair 750D | RTX2080 | Ryzen 7 3700x | Asus ROG Strix X570-F | 32GB 3200MHz Vengeance PRO | Corsair H100i Pro RGB | M.2 Intel 660P 512GB | Corsair AX 760 80+ Platinum
Laptop: Asus Zenbook pro UX550UV

Permalänk
Medlem

Moraliteter överallt. Bäst å skriva sina synpunkter om allt för att korrigera alla å hävda sig själv till sin fulla rätt.
Patetisk e va ni alla e, no f*n finns he anne å gö än å klaga å predika va all ska tänk å tyck.

6år + C64 å Boulder Dash
7år + A500+ å hel bananlåda full me disketter
8år + PII å 56kv2 modem å en värld öppna sig

Knappast tvättad å rubbade funktioner i hjärnan, trots ungdomsfylla, bus å jävulskap, köra bil/trimmad mope samt sitta flera dagar i sträck vid datan.
Dock ALDRIG gjort nå vandalisering eller gör ill nån, nåt man se mycke i dagens sammhälle :/

Summering: Låt alla gör som de själv vill å bry ge int om dom köper Lambi eller sandpapper till toa för helsike!

Skrivet av stridsvagnen91:

1: Vad det gäller ålders gränser på spel så har jag inga problem med det. Jag har alltid spelat det jag velat spela och jag är inte ändrad mot det negativa, mer tvärtom faktiskt, lärde mig mycket engelska genom just spel när jag var yngre.

2: Jag tänker däremot inte gnälla på föräldrar som håller sina barn ifrån spel där ålders gränsen inte går ihop med barnets ålder, det har inte med mig att göra, de får uppfostra sina barn bäst dem vill.

1: Kan bara hålla me, man lär sig så väldigt mycket utav att vara nyfiken
2: +1 ( regler e te för å brytes haha )

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Nu är ju åldersgränserna på spel främst till för att se till att barn inte utsätts för våldsskildringar och grova sexuella akter, inte ifall de skulle bli beroende av spelande eller inte. Amerikansk dubbelmoral i klassisk tappning som europa av nån anledning fått för sig att efterapa (PEGI).

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Cooling!

Sådär gör väl alla! Kan tänka mig att du trycker enter istället för exit när du klickar dig fram på porrsidor?;)

Haha nu tyckte du allt att du var rolig va?

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Hejsan Stoner09,

Skrivet av Stoner09:

En kompis till min son skulle installera battlefield 3 och skrev sitt riktiga personnr fast han bara är 15 och nu kan han inte spela det. Kan man lösa det på nått sätt ? Om man köper spelet online för nedladdning får man en ny nyckel då för den han har är ju redan använd, han behöver ju inte ladda ner spelet. nån som kan hjälpa oss ...

Jag är oxå förälder och ser det lite som min skyldighet att se till att mina barn får spela klassiska spel (HL2, XvT, AoE, MoM, Battlefront etc).
Jag tycker att de flesta onlinemiljöer (Steam, Origin, BattleNet, Skype etc) har fullständigt undermåliga lösningar för minderåriga barn.
BattleNet verkade ha en smart lösning för de ville att ett annat konto skulle blandas in men jag fick aldrig det att fungera (för Diablo 3 betan).

Hur svårt kan det vara? Det är bara att lägga till funktionalitet i kontohanteringen där man kopplar konton till varandra så att alla köp / installationer av spel med högre åldersgrupp måste godkännas av ett föräldrakonto innan man kan gå vidare.
Har föräldern inget konto är det bara att skapa ett, jag har redan konto på de flesta.
Det är ju förälderns ansvar att se till ens barn spelar det man anser lämpligt, på samma sätt som det gör för att se på film och TV.

Det är lustigt att de inte tänkt på detta för det breddar ju faktiskt antalet potentiella köpare, och ger dem möjlighet att skylla på föräldrarna...

Permalänk
Avstängd

Det fungerade nu iallafall. Men grabbarna sa att dom inte kunde spela mot eller med varandra på samma nätverk. Det visste jag inte om det var så. Kan man ordna det på nått sätt?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stoner09:

Det fungerade nu iallafall. Men grabbarna sa att dom inte kunde spela mot eller med varandra på samma nätverk. Det visste jag inte om det var så. Kan man ordna det på nått sätt?

Gå in på samma server. BF3 har inte LAN. (: Bara lägga till varandra som vänner på battlelog (inte origin), och sedan invita den andra till servern.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Avstängd

Okej , det ska säga till dom. Tack.