Visa upp eran utrustning i Day Z med bilder!

Permalänk

Visa upp eran utrustning i Day Z med bilder!

Tänkte det kunde vara kul att se vad allt folk har lyckats plocka på sig för utrustning. Så ta en skärmdump på eran inventory och posta här i tråden.
Skriv också gärna vad ni uppskattar eran tid vid liv är (i timmar).

Vid liv i cirkus 5 timmar (dött 5-6 gånger tidigare :/).

AKM magasinet plockade jag på mig om någon av de jag lirar med skulle hitta en AKM. Bra att ha liksom.

Permalänk
Medlem

vad heter spelet (dum fråga men vill man veta så )

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem
Skrivet av arision:

vad heter spelet (dum fråga men vill man veta så )

Arma 2 med DayZ modden som är i Alpha stadiet just nu, grymt kul spel:)

Edit: synd att man dog med sin gubbe som hade Alice pack smockfull med mat, Epi-pen mm och bra vapen, nästan levt 1 dygn därute så kommer bandits och tar en;(

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

ser gott ut

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem

Kör med två vapen, sniper i ryggan. Letar silenced vapen och fordonsdelar nu typ.

Permalänk

Hur funkar spelet? Stor överleva online bana eller?

Mvh.

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av waspen123:

Hur funkar spelet? Stor överleva online bana eller?

Mvh.

Typ så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av waspen123:

Hur funkar spelet? Stor överleva online bana eller?

Mvh.

Jättestor, har själv sprungit bort mig i skogen :/

Permalänk

Detta är vad jag lyckats hitta nu, dog med min tidigare karaktär :/
Men hittade i alla fall min första coyote (24 slots) backpack nu

Håller för tillfället på att leta bilar, så man kan ta sig runt lite snabbare, tycks inte ha sån tur...

Varför vill inte bilden fungera?
Här är länk: http://imgur.com/Z6Oop

Permalänk

De va då fan vad alla samlar på sig grejer :D, själv kör jag kamikaze och mördar banditer. De gånger jag hittar bra gear så dör jag typ 15 min efteråt, pga banditer

Visa signatur
Permalänk

Kostar det något? Vart ju riktigt sugen nu hehe.

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Skrivet av waspen123:

Kostar det något? Vart ju riktigt sugen nu hehe.

Ja, typ 220 kr på steam

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av waspen123:

Kostar det något? Vart ju riktigt sugen nu hehe.

Spelet ARMA 2 + expansionen Operation Arrowhead kostar lite, typ 200 kr på steam, modden är gratis

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

De här är vad jag har fått ihop på karaktären som jag starta idag (kanske inte de bästa men det här är bara för en dag!)

-M16A2 w/ m203 (alla 40mm som jag har hittat vara bara facklor och rök så jag har inte plockat upp några)
-PDW
-MP5A5

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Spelet ARMA 2 + expansionen Operation Arrowhead kostar lite, typ 200 kr på steam, modden är gratis

Ah! Tackar! Har dock inga planer på att lägga pengar på spel för tillfället, verkar ju dock riktigt intressant!

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Lasergurka:

Spelet ARMA 2 + expansionen Operation Arrowhead kostar lite, typ 200 kr på steam, modden är gratis

Behöver man båda spelen? Sitter nämligen endast på OA just nu

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

Måste man ha Operation Arrowhead också då? Bara Arma 2 verkade ju kosta runt 100 bara!

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

japp du måste ha båda , men vad jag har läst så kan det funkar med arma 2 lite /free + operation arrowhead

Permalänk
Skrivet av MrAdde:

Behöver man båda spelen? Sitter nämligen endast på OA just nu

Ja, så vitt jag vet är OA bara en expansion till ARMA 2, och DayZ behöver tar de flesta filer (vad jag vet) där ifrån, de enda jag hört kommer från OA är character models

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Fan vad sugen man vart på detta nu då haha, tittat runt på lite videos och så. Verkar riktigt kul!

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raz84:

japp du måste ha båda , men vad jag har läst så kan det funkar med arma 2 lite /free + operation arrowhead

Det funkar, men jag rekommenderar att skaffa riktiga arma 2. Sjukt mycket snyggare, och allt är mindre buggigt. Jag hade Arma 2 free i början, men bytte snabbt upp mig.

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle360:

De här är vad jag har fått ihop på karaktären som jag starta idag (kanske inte de bästa men det här är bara för en dag!)

-M16A2 w/ m203 (alla 40mm som jag har hittat vara bara facklor och rök så jag har inte plockat upp några)
-PDW
-MP5A5

synd bara att PDW är sämsta vapnet i hela spelet. Sry.

Varit vid liv i lite över en vecka, har M4a3 och en G17. Fick slut ammo i min DMR. R.I.P.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkorutansteN:

synd bara att PDW är sämsta vapnet i hela spelet. Sry.

Varit vid liv i lite över en vecka, har M4a3 och en G17. Fick slut ammo i min DMR. R.I.P.

Sämsta skulle jag inte säga, i CQB med en annan player håller den måttet bra, nu har jag dock en 1911 pga god tillgång av ammo och självklart en M9SD när man måste vara tyst.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle360:

Sämsta skulle jag inte säga, i CQB med en annan player håller den måttet bra, nu har jag dock en 1911 pga god tillgång av ammo och självklart en M9SD när man måste vara tyst.

Hatar den och winchester, usch.. Hade en firefight 2on3 på airfield en gång, winchestern sköt åt helvete och PDW:n bailade ur totalt!
RaAAGE!! hur som haver så är G17 fett fin med matarknapp på musen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkorutansteN:

Hatar den och winchester, usch.. Hade en firefight 2on3 på airfield en gång, winchestern sköt åt helvete och PDW:n bailade ur totalt!
RaAAGE!! hur som haver så är G17 fett fin med matarknapp på musen.

hehe men om du var på airfield var det väll inte CQB?

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk

Dog nyss så har inget att visa upp :/ men hade inte så mycket på mig, bara typ winchester och massor ammo till den och alicepack med mat, bloodpacks och liknande. Men jag är nog rätt feg av mig, har mest gått runt ensam och då vågar jag inte ta några risker.

Hur spelar ni grabbar? Försöker ni ta kontakt med folk eller skjuter ni dom på avstånd? Jag menar, bör man försöka lita på någon eller är det bara att skjuta först, fråga frågor senare?

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle360:

hehe men om du var på airfield var det väll inte CQB?

Var först uppe i brandstationen, winchester > missade 5 klara skott.
Gick ned, sköt ned en kille men blev sedan när PDW:n kom fram så bajsade den ned sig och jag missade ännu mer skott.
20 meters avstånd kanske

Permalänk

min setup. Med giliousuit eller hur det stavas. Saknar bara nvg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sockervadd:

http://dl.dropbox.com/u/13092928/arma2oa%202012-05-31%2016-02...

min setup. Med giliousuit eller hur det stavas. Saknar bara nvg.

oi, glöm inte gps'en. fick en från en hangar igår, riktigt trevlig.