Nerfing pågår (D3)

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Yep... nu har de tydligen gjort inferno 100% omöjligt med ALLA klasser... kul...

Det är inte alls omöjligt, du behöver bara en jävligt bra build och väldigt bra gear, nästan som Diablo 2.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Sluta grina nu! Det ska vara svårt.
Tack vara detta så är det så svårt som det ska vara.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Skrivet av Triffid:

men han svarade på din fråga samt lärde dig hur du i fortsättningen själv kan ta reda på liknande saker. Helt rätt med andra ord.

Men du kanske är en av dem som hellre ger en bonde lite bröd än förser han med verktygen att själv producera det ?

Skrivet av Dr.Mabuse:

Det finns kreativa och självständiga personer som löser enkla uppgifter utan problem själv. Sen finns det oförmögna parasiter som inte klarar av de enklaste uppgifterna själv och försöker lägga det på andra.

Avgör själv vilken du tillhör.

Jag tillhör tydligen de trevliga som hjälper. Du fick länk till både ordets betydelse och hur du i framtiden lätt kan ta reda på enkla saker. Men otacksam och humorbefriad som du är väljer du att se ta det som kritik. Det är ditt problem. Tack och adjö.

Jag googlade inte upp det för att jag tänkte att det kanske fanns någon trevlig själv som kunde svara på det.
Jag frågade en enkel fråga för att vara lite social istället för att googla upp själv.

Förlåt för att jag försöker vara social då.

... Du menar att jag är otacksam för att jag inte ville ha din jävla google länk? Var fan är du ifrån?
... Du menar att jag inte vet vad google är? Nu jävlar är det krig ska du veta. Jävla påhopp, här försöker man vara trevlig o social o frågar här istället för att googla upp det, men sen så kommer du och säger åt mig att jag är en otacksam jävla humorbefriad idiot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Jag googlade inte upp det för att jag tänkte att det kanske fanns någon trevlig själv som kunde svara på det.
Jag frågade en enkel fråga för att vara lite social istället för att googla upp själv.

Förlåt för att jag försöker vara social då.

... Du menar att jag är otacksam för att jag inte ville ha din jävla google länk? Var fan är du ifrån?
... Du menar att jag inte vet vad google är? Nu jävlar är det krig ska du veta. Jävla påhopp, här försöker man vara trevlig o social o frågar här istället för att googla upp det, men sen så kommer du och säger åt mig att jag är en otacksam jävla humorbefriad idiot.

Ta det lilla lugna, det var egentligen du som började "kaxa" om man säger så t.ex "Det finns de som är trevliga och hjälper sen så finns det de som är otrevliga och hoppar på folk för ingenting"

Ganska onödigt enligt mig.

On topic: Jag spelar inte spelet men har spelar Sc2 och har spelat Wow så jag är definitivt inte emot nerfing, men när man väl ska nerfa måste det finnas alternativ man ska nerfa efter balans. Man ska inte nerfa och förstöra balansen ännu mer eller göra en klass mycket värre.
De hade kunnat fixa detta på ett bättre sätt.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Skrivet av Uzor:

Ta det lilla lugna, det var egentligen du som började "kaxa" om man säger så t.ex "Det finns de som är trevliga och hjälper sen så finns det de som är otrevliga och hoppar på folk för ingenting"

Ganska onödigt enligt mig.

On topic: Jag spelar inte spelet men har spelar Sc2 och har spelat Wow så jag är definitivt inte emot nerfing, men när man väl ska nerfa måste det finnas alternativ man ska nerfa efter balans. Man ska inte nerfa och förstöra balansen ännu mer eller göra en klass mycket värre.
De hade kunnat fixa detta på ett bättre sätt.

Ja vet jag överreagerade, men kom igen nu, lugn? Han kommer här o hoppar på mig med massa saker han häver ut sig! Usch! D:

Permalänk
Medlem

act 1 inferno är lätt som fan med dh fortfarande, act 2 är lika jävlig som det var innan tycker jag, folk borde sluta klaga och börja farma gear istället, som det borde vara för att klara svåra bossar

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem

Det kan de fan ha. Jag dör fortfarande som en fluga i act2 som barb med 8.5k armor och 970 phys resist och 55k hp.

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

"fixat" aka totalt horribla nu i inferno. Jag blir oneshottad med force armor / cystal skin / 26k hp 56% damage resist i inferno act 1 innan skele king.

Dax att växla över till Day-z och PoE istället, hell är ju meningslöst då man får rent skit jämför med looten i inferno (level 46 items från diablo, Seriously?).

Välkommen till livet som "icke extremt OP".

Permalänk
Sötast
Skrivet av Triffid:

men han svarade på din fråga samt lärde dig hur du i fortsättningen själv kan ta reda på liknande saker. Helt rätt med andra ord.

Men du kanske är en av dem som hellre ger en bonde lite bröd än förser han med verktygen att själv producera det ?

Give a noob a fish and feed him for a day.
Teach a noob how to fish and feed him for a lifetime.

Permalänk
Medlem

Det är egentligen inget att tjafsa om. Det var jävligt fel att en wizard med 4000hp kunde ta fler smällar än en barbarian med 50000 kunde. Det fixade en bugg helt enkelt. Samma med smokescreen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

HahahHa läste jag rätt nu? Blizzard fixade en bugga skill som gör spelaren osynlig 100% av tiden och nu gråter folk på diverse forum?

Ni kan ju alltid spela ett fps spel med godmode för att få lite spänning?

Skrivet av ozo64:

Det är egentligen inget att tjafsa om. Det var jävligt fel att en wizard med 4000hp kunde ta fler smällar än en barbarian med 50000 kunde. Det fixade en bugg helt enkelt. Samma med smokescreen.

Vart står det att det är bugg(SS)? snarare Blizzard som inte tänker till när dem designar spells/runor.
Eftersom jag inte spelade men denna runa, så 'grinar' jag inte precis, bara lite smått irriterad på att mobsen nu följer efter dig vart du än springer med SS uppe.

Visa signatur

Citera.

Permalänk
Medlem

De kan nerfa men nog tusan struntar de i att fixa AH. Går för tillfället inte att sälja craftade gems.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mondeun:

De kan nerfa men nog tusan struntar de i att fixa AH. Går för tillfället inte att sälja craftade gems.

Ja, det är säkert så att de bara struntar i det. Det verkar otroligt sannolikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaZteR:

Kul att jag gjorde mig av med nästan allt vitality gear igår på min wizard. Visste att en nerf var oundviklig men hade förväntat mig lite mer förvarning.

Men har de verkligen gjort low vit + force armor helt kasst? Eller är det bara stora "one-shot" attacker som dödar en nu, precis som de borde.

Jag köpte mitt no vit mass int/hpreg gear idag då jag inte visste om detta, sen när jag skulle prova inferno blev jag oneshottad av vanliga zombies, inte champion eller minion. Så jag la upp allt gear igen och hoppades att nyheten inte spridit sig och fick det sålt med några 100K i vinst

Permalänk
Medlem

Vänta har de tagit bort Force Armor helt?? WTF! en enkel balansering skulle ju annars vara att skadan över 35% skulle minskats med 50 % kanske
(Inte spelat inferno än så vet inte varför jag srkiver detta men det låter ganska rimligt, eller skulle man fortfarande bli 1-hitad med typ 25 k hp?)

Permalänk
Skrivet av snina1:

Vänta har de tagit bort Force Armor helt?? WTF! en enkel balansering skulle ju annars vara att skadan över 35% skulle minskats med 50 % kanske
(Inte spelat inferno än så vet inte varför jag srkiver detta men det låter ganska rimligt, eller skulle man fortfarande bli 1-hitad med typ 25 k hp?)

Beror ju helt på armor och resistance osv, men jag kan säga att jag har 23k hp på min DH i ACT2 inferno, standardmobs (inte elites) skadar ca 49k på mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mondeun:

De kan nerfa men nog tusan struntar de i att fixa AH. Går för tillfället inte att sälja craftade gems.

Struntar? De fixar just nu AH.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av snina1:

Vänta har de tagit bort Force Armor helt?? WTF! en enkel balansering skulle ju annars vara att skadan över 35% skulle minskats med 50 % kanske
(Inte spelat inferno än så vet inte varför jag srkiver detta men det låter ganska rimligt, eller skulle man fortfarande bli 1-hitad med typ 25 k hp?)

Nej den är inte bortplockad. Force armor mitigerar nu max vad du har i hp. Så alla exploitande wizards får se till att satsa på vit som alla oss andra. 25k räcker inte på länge i inferno. Jag har mer i hell. 50-60k hp till att börja med och 100k eller så för senare akter är nog vad man bör sikta på

Arcane Torrent
Skill Rune - Cascade
Fixed an issue that was causing Arcane Torrent to fire 3 new missiles per kill instead of only 1 new missile per kill
Number of new missiles generated from this rune will now cap at 10 missiles
Energy Armor
Skill Rune - Force Armor
Amount of damage absorbed from a single attack will now cap at 100% of a player's maximum Life

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mormis:

Det kan de fan ha. Jag dör fortfarande som en fluga i act2 som barb med 8.5k armor och 970 phys resist och 55k hp.

Amen!

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Avstängd

De skulle kunna nerfa eliterna lite också, folk hoppar över dem och många är svårare än bossarna i spelet.

Tycker det var bra att de fixade dm o wiz istället för att buffa alla andra classer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

De skulle kunna nerfa eliterna lite också, folk hoppar över dem och många är svårare än bossarna i spelet.

Tycker det var bra att de fixade dm o wiz istället för att buffa alla andra classer.

Det är meningen att de ska kunna vara svårare än bossarna. Blizzard har sagt att de inte vill ha det enformiga bossfarmandet från D2, de vill att man ska behöva utforska spelet igen när man farmar. Därmed är elites ibland svårare och kan också droppa bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

HahahHa läste jag rätt nu? Blizzard fixade en bugga skill som gör spelaren osynlig 100% av tiden och nu gråter folk på diverse forum?

Ni kan ju alltid spela ett fps spel med godmode för att få lite spänning?

Exakt såhär jag tänker, skönt att höra att man inte är ensam.

Det är ju en självklarhet att de fixar till en (vad jag skulle kalla) exploits av abilities som gör att man kan döda vad som helst utan att dö. Sen att folk kommer och ragar på Blizzard för de gör det är ju helt galet.

Permalänk
Medlem

Att folk inte är tacksamma för att de balanserar spelet istället. Det var ju uppenbara brister som hade lyckats smita med i releasen. Det förstår ju vem som helst att det inte var tänkt att det skulle vara som det varit (innan patchningen).

Inferno SKA vara svårt, är ju det som är hela poängen. Man vill ju kunna mäta progress i hur långt man kommit i inferno, på normalt vis, utan iwin-buttons.

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Bra svar, så du tycker detta var klockren information till personen?

Lysande assistans

Visa signatur

Alldeles för mycket för att få plats med kompletta hårdvarulistor i den här lilla ¤#%@!/ rutan.

Permalänk
Medlem

Ontopic, tycker jag det är bra att dom justerar skills, samtidigt så tycker jag att man kanske överdrev i det här fallet.
Kombinationen av att ha cooldown-reduce på spells vid crit var tidigare för bra, nu är det ingen ide att ha kvar den passiva abilitien över huvudtaget, jag testade igår och efter 15m constant blizzard/arcane orb spam på stora grupper mobs såg jag inte cooldownen på diamond skin röra sig (tryckte av diamond skin på cooldown konstant bara för att se om den rörde på sig, även på enkla packs).

Det är lite synd att man överdriver en nerf, jag tror dom blev lite irriterade över att inferno blev klarat så snabbt, dom hade räknat med att det skulle hålla längre, och är antagligen rädda för "pöbeln" som kastar sig över dom och kräks att det var för lätt osv...

Nerfa med måtta tycker jag, detta var inte riktigt en breakfix, det var en break. Stor skillnad.

Visa signatur

Alldeles för mycket för att få plats med kompletta hårdvarulistor i den här lilla ¤#%@!/ rutan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk:

Bra svar, så du tycker detta var klockren information till personen?

http://i47.tinypic.com/ix5nv8.gif

Lysande assistans

underbart

Visa signatur

I7 920 | Corsair H50 | ASUS P6T WS PROFESSIONAL |12GB (6x2048MB) 1600MHz XMS3 | Sapphire Radeon HD6950 2xDVI 2GB | 80gb intel 25x SSD| Fractal Design Refine R5 | Corsair tx650w

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk:

Bra svar, så du tycker detta var klockren information till personen?

http://i47.tinypic.com/ix5nv8.gif

Lysande assistans

Eh, klickar du på första länken som kommer upp på google så får du detta:
http://en.wikipedia.org/wiki/Nerf_%28video_gaming%29

Har man inte förmågan att själv filtrera lite i sökresultaten så har man nog större problem än att man inte vet vad "nerf" inom tvpsel innebär...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mormis:

Det kan de fan ha. Jag dör fortfarande som en fluga i act2 som barb med 8.5k armor och 970 phys resist och 55k hp.

Samma problem här, dock har jag sämre stats än dig. Hur mycket har du i de andra resist?

Visa signatur

2x8GB Corsair 3600Mhz | Asus GeForce GTX1070 Strix 8GB
OCZ 850W 80+ GULD | MSI B450 | AMD Ryzen 5 3600

Permalänk
Medlem

Glöm inte boirt att Hell egentligen är den sista riktiga svårighetsgraden. Blizzard sa ju själva att när de gjorde Inferno satte de sina bästa spelare och skruvade upp svårighetsgraden så att de precis klarade av det.

Sen gjorde de allt dubbelt så svårt för de visste att det alltid finns bättre spelare som vill ha en större utmaning.