Permalänk
Medlem

Speldator 15k

Hej! Har kollar runt på forumet men hittar inget som stämmer in på det jag söker riktigt!

Tänkte köpa mig en speldator för runt 15000 kr (Utan cd-läsare och hårddisk) för det har jag redan, ssd behöver jag dock!
Diablo 3,bf3 osv är vad jag hade tänkt spela, vill att datorn ska hålla ett tag framöver också (:

detta är vad jag hade tänkt mig:

ASUS P9X79, Socket-2011
Intel® Core i7-3820 Processor
EVGA GeForce GTX 680 2GB PhysX CUDA
Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9

De fyra komponenterna jag skrev tidigare går på runt 10500, så har alltså ungefär 5000 kvar att lägga på ssd,nätagg,chassi,kylning och om det är nått mer jag glömt.

Skulle ni som har kunskapen kunna ge mig lite köpråd på ssd,nätagg,chassi,kylning osv och även kommentera lite om vilket grafikkort som är bäst inom gtx 680,vad det är för skillnad på intel i7-3820 och i7-3770.

Har även lite funderingar om det är nödvändigt i mitt fall att använda sig av vattenkylning/(annan processorfläkt) till processor och grafikkort?
Lanar rätt mycket så om det går att använda mid tower chassis så ge gärna några tips, om komponenterna får plats och att det inte försämrar prestandan allt för mycket. Annars är det la full tower som gäller (:

Finns så sjukt mycket olika ssd,nätagg,kylsystem och allt var det är så vet inte vad jag ska välja eller vad som är bäst.

Snälla hjälp mig (: Tack på förhand <3 !

Permalänk
Medlem

850W nätagg för typ 1500kr
SSD 120gb ungefär 1000kr
Chassi vilket du vill 1500kr.
Luft eller vattenkylare för prollen, Klocka prollen till stabila 4-5GHZ.

Bara att gå och söka.

Visa signatur

Processor Intel i7 2600k | Moderkort Asus P8Z68 - V Pro | Chassi Antec P280 | Grafikkort Radeon 6970x2 Crossfire | Nätaggregat Corsair 750W | Ram Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem

Antec vp650w eller corsair hx 650w, ca 200kr skillnad mellan dom, hx är modular.

SSD, F120 GT.

Fractal design define fungerar, bra, Arc är också bra. Sen har du olika corsair carbide / obsidian modeller. Alla är bra, kommer ned på pris, och din estetiska känsla.

Kylare, thermalright macho är absolut ingen dum val, ca 400kr, men kylar mycket bra.
http://www.xbitlabs.com/picture/?src=/images/coolers/thermalr...

Min favorit är fortfarande http://www.inet.se/produkt/6308759/thermalright-archon-rev-a-... , men den är ganska hög och passar inte i alla lådor.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W